IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Athens Motorshow Live 2009: Αναπληρώνοντας ένα μεγάλο κενό
Μόλις ένα πενθήμερο κράτησε η γιορτή του αυτοκινήτου στην Αθήνα για το 2009 (23-27 Σεπτεμβρίου), καθώς η πολυαναμενόμενη διεθνής έπεσε από νωρίς «θύμα» της διαφαινόμενης οικονομικής κρίσης.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Έλληνας τρέφει ιδιαίτερη αγάπη στο αυτοκίνητο. Μπορεί να μην έχει δικό του σπίτι, μπορεί να μην τα φέρνει εύκολα, όμως ένα καλό αυτοκίνητο, είναι πάντα στις πρώτες του προτεραιότητες. Και η έκθεση αυτοκινήτου στα τέλη του Σεπτέμβρη, ήρθε κι έκατσε «κουτί», μετά και την επανεμφάνιση του μέτρου της απόσυρσης που λίγες ημέρες μετά ξεκινούσε και επίσημα.
Καλύτερα μεν, λίγο δε!
Η έκθεση αυτοκινήτου Motorshow Live 2009, είχε μεγαλύτερο «ειδικό βάρος» φέτος. Αιτία η επερχόμενη απόσυρση και αντικατάσταση των παλαιών αυτοκινήτων και η ακυρωθείσα διεθνής έκθεση. Η άποψή μας είναι ότι δεν έπρεπε να ακυρωθεί αυτή η έκθεση που ομολογουμένως ήταν η πιο σημαντική που διοργανώνεται στη χώρα μας. Το κοινό, μετά τις εξαγγελίες και την νομοθετική ρύθμιση για την έναρξη εκ νέου της απόσυρσης, είχε πλέον μεγάλο ενδιαφέρον για μία πρώτη ματιά στα τελευταία μοντέλα της Ελληνικής αγοράς, πριν πάρει την οποιαδήποτε απόφασή του για την επόμενη αγορά του.
Αυτό ήταν και το σωτήριο χαρακτηριστικό αυτής της έκθεσης, που χάρη στο ενδιαφέρον που την τελευταία στιγμή παρουσιάστηκε, έφερε αρκετούς στο Δυτικό Αεροδρόμιο του Ελληνικού. Βέβαια, όπως το περιμέναμε άλλωστε, οι συμμετοχές δεν ήταν πολλές από πλευράς εκπροσώπων των εργοστασίων, με αποτέλεσμα το κοινό να φεύγει απογοητευμένο από το μέγεθος της παρουσίας των μοντέλων παραγωγής, τουλάχιστο αυτοί που δεν ενδιαφέρονταν για τις υπόλοιπες δραστηριότητες που είχαν προγραμματίσει οι διοργανωτές (επιδείξεις δεξιοτεχνίας σε ειδικά διαμορφωμένη αρένα και δοκιμές αυτοκινήτων για το κοινό από ορισμένες εταιρίες).
Οι πρεμιέρες
Όπως ήταν αναμενόμενο, είχαμε αρκετές και ενδιαφέρουσες πρεμιέρες στο σαλόνι αυτό. Ξεχωρίζουμε αυτές των Opel Astra και VW Polo, αυτοκίνητα με ξεχωριστό ενδιαφέρον στις δύο πιο σημαντικές κατηγορίες της Ελληνικής αγοράς που καλύπτουν σχεδόν τα 2/3 των συνολικών πωλήσεων. Το νέο Astra παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Ελληνικό κοινό ταυτόχρονα με το παγκόσμιο λανσάρισμα του στο σαλόνι της Φρανκφούρτης. Είναι το μοντέλο που αναμένεται να βγάλει τα «κάρβουνα απ’ τη φωτιά», δηλαδή την Opel από την οικονομική κρίση και κυρίως από τα διοικητικά προβλήματα που η ίδια αντιμετώπισε παράλληλα το τελευταίο χρονικό διάστημα. Στο υψηλών προδιαγραφών περίπτερό της η Opel είχε άλλο ένα πρωτοεμφανιζόμενο μοντέλο, το Opel Insignia OPC, το ισχυρότερο μοντέλο που πέρασε ποτέ τη γραμμή παραγωγής της φίρμας, με 325 ίππους. Η GM Hellas, στα μέσα του επόμενου μήνα (12-14 Οκτωβρίου 2009) είχε προγραμματίσει την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου και στον ειδικό Τύπο, στην πίστα των Σερρών. Βέβαια, υπάρχει και το Lotus Omega, όμως αυτό δεν ήταν ένα αμιγώς Opel μοντέλο, όπως το σημερινό Insignia OPC. Η Opel δίνει πλέον ιδιαίτερο βάρος στα μοντέλα OPC καθώς βλέπει τις πωλήσεις των αντίστοιχων ειδικών σπορ εκδόσεων να αυξάνονται συνέχεια.
Για την VW, σίγουρα είναι η καλύτερη περίοδος της ιστορίας της. Έχει μια τεχνολογία κινητήρων (TSI/TFSI) που την έχει βοηθήσει σημαντικά σε εκπομπές ρύπων, οικονομία, επιδόσεις και στο δια ταύτα (πωλήσεις δηλαδή) και νέα μοντέλα που έχουν σταθεί με τον ιδανικότερο τρόπο απέναντι στον ανταγωνισμό τους. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι το 6ης γενιάς Golf. Το νέο Polo θα μπορούσε κανείς να το χαρακτηρίσει «μικρογραφία» του νέου Golf. Και η τελική μας εντύπωση είναι ότι η φίρμα, αυτό ίσως ήθελε να πετύχει. Να κρατήσει πελάτες στο Polo, απ’ αυτούς που δεν μπορούσαν ή δεν ήταν έτοιμοι ν’ «αγγίξουν» το μεγαλύτερο, πολυπετυχημένο Golf. Για την ιστορία, αναφέρουμε ότι η VW παρουσίασε και το Passat 1.4 TSI των 122 ίππων, κατεβάζοντας σε κυβισμό τη μεσαία της λιμουζίνα, για ευνόητους λόγους.
Στο περίπτερο της άλλης φίρμας του ομίλου VW, της Seat, το ύφος ήταν καθαρά σπορ, με έντονη έμφαση στις ειδικές εκδόσεις των Leon και Ibiza. Το Leon Cupra δέσποζε στο περίπτερο της εισαγωγικής εταιρίας της μάρκας (Tecnocar), όμως οι πρεμιέρες για το Ελληνικό κοινό ήταν τα Seat Ibiza FR και Seat Ibiza Cupra, που αναμένεται να βοηθήσουν στην ανάκαμψη των πωλήσεων της εταιρίας, καθώς είναι σημαντική η διείσδυση της μάρκας στο κοινό με ιδιαίτερες σπορ προτιμήσεις. Τις πρεμιέρες του ομίλου VW συμπληρώνει το νέο Skoda Yeti, μοντέλο που βάζει δυναμικά τη μάρκα στην κατηγορία των μικρών SUV και που οι άνθρωποι της φίρμας πιστεύουν ότι θα παίξει σημαντικό ρόλο στην αγορά της κατηγορίας του, ενώ παράλληλα θα ενισχύσει κι άλλο τη θέση της μάρκας στο σύνολο των πωλήσεων. Nα σημειωθεί ότι το Yeti έκανε πανευρωπαϊκό λανσάρισμα.
Στο περίπτερο της Audi, τα βλέμματα στράφηκαν ουσιαστικά σε δύο μοντέλα. Το νέο Audi R8 5.2 V10 με τους 525 ίππους ήταν αυτό που ξεχώρισε, αλλά η πρεμιέρα της φίρμας ήταν το Audi TT RS, μοντέλο πε μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον για το Ελληνικό κοινό. Στο περίπτερο την Νικ. Ι. Θεοχαράκης το κοινό είχε έντονο σπορ ενδιαφέρον από κάθε άποψη. Το κορυφαίο μοντέλο ήταν το Nissan GT-R χωρίς καμία αμφιβολία, αλλά η πρεμιέρα της φίρμας ήταν το νέο Nissan 370 Z. Κάπου ανάμεσα στα δύο αυτά μοντέλα, υπήρχαν δύο ειδικά box με το GT-R διαθέσιμο για οδήγηση σε εικονική πραγματικότητα μέσω του ηλεκτρονικού παιχνιδιού Gran Tourismo 5 της Sony για την παιχνιδομηχανή της Playstation 3.
Με ένα περίπτερο γεμάτο επιδόσεις φιγουράρισε η Mercedes-Benz. Ως βασικό έκθεμα ήταν το αγωνιστικό αυτοκίνητο με το οποίο ο Ralph Schumacher συμμετέχει στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού, το γνωστό μας DTM. Το εντυπωσιακό αυτό μοντέλο πλαισιωνόταν από τις πρόσφατες σπορ ειδικές εκδόσεις που φέρουν τα διακριτικά και την υπογραφή AMG. Σε πρεμιέρα όμως για το Ελληνικό κοινό ήταν η νέα Mercedes E 63 AMG. Ένας εκ των άμεσων ανταγωνιστών της βρισκόταν ακριβώς απέναντι, στο περίπτερο της Porsche, όπου παρουσίασε αποκλειστικά και μόνο τη νέα Porsche Panamera σε όλες τις μέχρι σήμερα διαθέσιμες εκδόσεις της (S, 4S και Turbo). Βέβαια, η εταιρία είχε και στον εξωτερικό χώρο παρουσία με τις νέες Boxster/Cayman. Τις πρεμιέρες της έκθεσης στα αυτοκίνητα συμπληρώνει η νέα Lotus Evora, αλλά την ημέρα των εγκαινίων δεν είδαμε ούτε έναν εκ των εκπροσώπων της επίσημης εταιρίας εκπροσώπησης της μάρκας στην Ελλάδα στο χώρο που φιλοξενούσε το μοντέλο(!) Η BMW δεν κατέβηκε στην έκθεση με τα 4τροχα μοντέλα της αλλά με τα 2τροχα, όπου έκανε κι αυτή ένα λανσάρισμα σε επίπεδο εθνικό, με τη νέα BMWS 1000 RR, ενώ δεν ήταν η μοναδική παρουσία όσον αφορά τις μοτοσικλέτες.
Οι υπόλοιποι
Από την πλευρά των εισαγωγικών εταιριών εκπροσώπησης των εργοστασίων αυτοκινήτων, είχαμε την παρουσία μερικών ακόμη σημάτων. Ουσιαστικά ελάχιστων, αφού πρόκειται μόνο για τις Hyundai, Peugeot, Saab και Subaru. Η Hyundai έδωσε ιδιαίτερο βάρος στο νέο i20, που ουσιαστικά ολοκληρώνει την αναβάθμιση της γκάμας της φίρμας όσον αφορά τα επιβατικά μοντέλα. Αναμένονται σύντομα τα καινούργια Santa Fe και x35, που αντικαθιστά το σημερινό Tucson. Το περίπτερο της Hyundai ξεχώρισε (δε γίνεται να μην το πούμε και να μην το δείξουμε) και για τα όμορφα κορίτσια που πλαισίωναν τα i20.
Η Peugeot έδωσε περισσότερο βάρος στο νέο της σπορ μοντέλο, 308 CC, ενώ δεν παρέλειψε να δείξει και το άλλο νέο της μοντέλο, το 3008. Στο περίπτερο της Saab ήταν παρούσα όλη η γκάμα των σπορ εκδόσεων των μοντέλων της φίρμας με έμφαση στην τεχνολογία 4κίνησης XWD. Η Subaru, εκ φύσεως μάρκα με μοντέλα επιδόσεων, έδωσε το παρόν με το ανάλογο ύφος. Το νέο μικρό της Toyota, το iQ, ήταν κι αυτό παρόν χωρίς την «μητρική» παρουσία(!;!) Ολοκληρώνοντας τις αξιόλογες αναφορές μας στα εκθέματα, δεν πρέπει να παραλείψουμε και την φόρμουλα της ΠΑΕ Ολυμπιακός που συμμετέχει στον, τύπου ενιαίου, θεσμό Superleague Formula.
ENEOSκαι NipponOil
Με ξεχωριστή αναφορά, αφήσαμε για το τέλος την νεοεμφανιζόμενη Ιαπωνική εταιρία λιπαντικών Nippon Oil με τα λιπαντικά της, ENEOS. Έκπληκτος έμεινε ο κ. Tomoyuki Nishifuji, Γενικός Διευθυντής της Nippon Oil Ευρώπης Λιπαντικών, απ’ την συνολική εικόνα της ENPO Hellas, της εταιρίας αντιπροσώπευσης των λιπαντικών της εταιρίας στην έκθεση. Το περίπτερό της, σε σχήμα «Γ», φιλοτεχνήθηκε κατά τον καλύτερο τρόπο, ώστε να αναδεικνύει τη φίρμα και τα προϊόντα της στο κοινό. Ο Διευθυντής της εταιρίας κ. Νίκος Διαμαντής, ήταν ο «πρωτομάστορας» της τελικής μορφής του περιπτέρου Ευρωπαϊκών προδιαγραφών, αξιοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο την εμπειρία και γνώση του από διευθυντικές θέσεις που είχε στο παρελθόν σε μεγάλες εισαγωγικές εταιρίες αυτοκινήτων.
Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της έκθεσης παρευρέθηκε και εκπρόσωπος του Ιάπωνα Πρέσβη στη χώρα μας, ενώ στο χρονικό διάστημα της λειτουργίας της, επισκέφθηκαν το περίπτερο κι άλλα υψηλόβαθμα στελέχη της Nippon Oil. Η ENPO Hellas παρουσίασε στο Ελληνικό κοινό για πρώτη φορά όλη τη γκάμα προϊόντων της, λιπαντικά πολύ υψηλής ποιότητας και απόδοσης, τόσο για οικονομία καυσίμου και μείωση ρύπων, όπως το 0W20, όσο και για κορυφαίες επιδόσεις, όπως το 100% συνθετικό 0W50.
Καταλήγοντας
Καλό αλλά λίγο, όχι γιατί η διοργάνωση παρουσίασε ελλείψεις, αλλά γιατί λόγω της ακυρωμένης διεθνούς έκθεσης του Νοεμβρίου, αισθανθήκαμε την ανάγκη να δούμε περισσότερα μοντέλα και σαφώς πιο πολλές μάρκες. Περιμένουμε πλέον την επόμενη χρονιά, ενώ για την αμέσως επόμενη διεθνή έκθεση, θα περιμένουμε άλλα δύο γεμάτα χρόνια (τέλος 2011). Κακό; Ας το αναλογιστούν αυτοί που αποφασίζουν για την τύχη της σχετικής διοργάνωσης.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Seat
ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Κουτουμάτσα Αρχαίας Κορίνθου, 201 00 Κόρινθος
Τηλ.: +302741076100, Fax: +302741074155
E-mail: moustakas@kor.forthnet.gr

 

 
Χρήσιμα