IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Opel Insignia OPC: Διευρύνοντας (προς τα πάνω) τα όρια
Όλα ξεκίνησαν από το Astra 2ης γενιάς, που ήταν και το μοναδικό μοντέλο OPC με ατμοσφαιρικό κινητήρα. Από τότε, μπήκε πολύ νερό στο αυλάκι και το σημερινό αποτέλεσμα δικαιώνει την Opel.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Η αναζήτηση των ορίων στην τεχνολογία της αυτοκίνησης ποτέ δεν σταμάτησε και ούτε πρόκειται. Το ίδιο και η προσπάθεια των κατασκευαστών για ακόμη πιο ευχάριστα στην οδήγηση αυτοκίνητα, πιο απολαυστικά, πιο δυνατά, πιο άνετα, πιο γρήγορα, ειδικά το τελευταίο. Κάτι ανάλογο γίνεται και με τα μοντέλα επιδόσεων της Opel. Η ομάδα του OPC (Opel Performance Center) και του πρώην οδηγού αγώνων και νυν διευθυντή του τμήματος αυτού, Volker Strycek, μέσα σε μία δεκαετία, έχουν συμβάλλει τόσο σημαντικά στη βελτίωση της «βαρύτητας» του ονόματος της φίρμας, που η Opel πλέον, αρχίζει να γίνεται μία από τις πιο αξιόλογες φίρμες στην κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων. Εμείς, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε σε συνθήκες πίστας το τελευταίο δημιούργημα της εταιρίας, το Insignia OPC, το οποίο θα διατίθενται από το φθινόπωρο του 2009 και στους 3 τύπους αμαξώματος, notchback (4-θυρο), hatchback (5-θυρο) και Sports Tourer (βάγκον).
Στολισμός OPC
Σηματοδοτώντας τη 10η επέτειο της επιτυχημένης σειράς OPC, η Opel εφοδίασε το Insignia με πρόσθετα χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας. Είναι η πρώτη έκδοση OPC με προσαρμοζόμενη μετάδοση σε όλους τους τροχούς (adaptive all-wheel drive) και ηλεκτρονικό, πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στο βασικό εξοπλισμό. Το σύστημα απόσβεσης FlexRide είναι ειδικά ρυθμισμένο για μία πιο δυναμική οδηγική εμπειρία. Τέλος, τα εμπρός καθίσματα Recaro με οσφυϊκή υποστήριξη τεσσάρων κατευθύνσεων και προέκταση μαξιλαριού είναι τα πρώτα σπορ καθίσματα στη βιομηχανία που λαμβάνουν την περίοπτη πιστοποίηση των ανεξάρτητων, ορθοπεδικών ειδικών της Aktion Gesunder Rücken (Action for Healthy Backs). Η εμφάνιση του αυτοκινήτου είναι το ίδιο καυτή με τη συμπεριφορά του, με αεραγωγούς στον εμπρός προφυλακτήρα που θυμίζουν δόντια τίγρης, δυναμικά μαρσπιέ, ενσωματωμένη πίσω αεροτομή και ειδικά σχεδιασμένες 19άρες ζάντες OPC. Φινίρισμα σε σατινέ χρώμιο και εντυπωσιακές διπλές απολήξεις εξαγωγής ενσωματωμένες στον πίσω προφυλακτήρα αυξάνουν τη γοητεία του πίσω μέρους.
Εσωτερικό με σπορ μετάλλαξη
Στο εσωτερικό, οι σχεδιαστές δημιούργησαν ένα σπορ ντεκόρ, με σκούρα επένδυση οροφής, εξαιρετική λαβή επιλογέα και σπορ τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα. Ο φωτισμός του ταμπλό γίνεται κόκκινος όταν οι οδηγοί πιέσουν το μπουτόν OPC στο σύστημα FlexRide, επιλέγοντας τις πιο δυναμικές επιδόσεις του αυτοκινήτου. Για πρώτη φορά, ένα μοντέλο OPC εφοδιάζεται με προσαρμοζόμενο σύστημα 4x4 και ηλεκτρονικό, πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD). Η μονάδα διαχείρισης 4-κίνησης έχει επαναρυθμιστεί ώστε να προσαρμόζει την κατανομή ροπής στη σπορ φιλοσοφία OPC. Το Insignia OPC διατίθεται με το ηλεκτρονικό σύστημα FlexRide που προσαρμόζει την απόσβεση και άλλες λειτουργίες οδήγησης στις προτιμήσεις του οδηγού. Οι οδηγοί του OPC επιλέγουν το Standard mode, για άριστη απόδοση σε όλες τις συνθήκες της καθημερινής οδήγησης, ή το Sport mode, στο οποίο η ανάρτηση του πλαισίου σκληραίνει και μειώνονται οι κλίσεις του αμαξώματος για μεγαλύτερη ευελιξία. Επιλέγοντας το μπουτόν OPC, η οδήγηση προάγεται σε μία 3η διάσταση. Το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο, το γκάζι ανταποκρίνεται ταχύτερα και οι ρυθμίσεις του πλαισίου μπαίνουν σε πρόγραμμα υψηλών επιδόσεων.
Στημένο για την απόλυτη σπορ οδήγηση
Η αρχιτεκτονική της εμπρός ανάρτησης High Performance Strut (HiPerStrut) είναι σχεδιασμένη ειδικά για το Insignia OPC. Με μειωμένη κλίση του βασιλικού πείρου και μικρότερο μήκος συνδέσμου, εξελίσσει σημαντικά το γόνατο McPherson, σε σχέση με το στάνταρ Insignia. Το HiPerStrut μειώνει τις αντιδράσεις στο τιμόνι λόγω υψηλής ροπής, βελτιώνει την πρόσφυση και αυξάνει την ισχύ στις στροφές, προσφέροντας στους οδηγούς του Insignia OPC, μία ζωηρή αίσθηση, με αυξημένη ακρίβεια και πληροφόρηση. Το Insignia OPC εφοδιάζεται με εμπρός φρένα Brembo με μεγάλους διάτρητους δίσκους (355 x 32 χλστ.), 4-πίστονες δαγκάνες από αλουμίνιο υψηλής αντοχής και υψηλής απόδοσης τακάκια φρένων. Ειδικά σχεδιασμένοι πλευστοί δίσκοι αποτελούνται από ένα ρότορα από χυτοσίδηρο και αλουμινένιες στεφάνες δίσκων. Μετά από εντατικές δοκιμές σε δημόσιους δρόμους και στην πίστα Nürburgring Nordschleife, οι μηχανικοί του Opel Performance Center στο Rüsselsheim επέλεξαν ελαστικά Pirelli P Zero 245/40, για αποκλειστικούς τροχούς 19 ιντσών. Προαιρετικά διατίθενται ελαστικά 255/35 για σφυρήλατες 20άρες ζάντες.
Αποκλειστικά ο ισχυρότερος κινητήρας παραγωγής
Η έκδοση του Insignia OPC αποδίδει 325 ίππους χάρη στον 2.8 V6 Turbo, απόδοση που οφείλεται σε μία ειδική ρύθμιση της μονάδας διαχείρισης του κινητήρα, την αυξημένη πίεση υπερπλήρωσης στα 0.9 bar, κι ένα ανασχεδιασμένο σύστημα εξαγωγής με σημαντικά μειωμένη πίεση επιστροφής καυσαερίων. Η απόληξη εξαγωγής από ανοξείδωτο ατσάλι, που φέρει την υπογραφή της Remus, είναι 20% ελαφρύτερη από τη στάνταρ. Επειδή ο ήχος είναι τόσο σημαντικός για την εκτίμηση ενός κινητήρα, οι ειδικοί ακουστικής της Opel δημιούργησαν νέους κεντρικούς και πίσω σιγαστήρες. Ο υψηλής απόδοσης  2.8 V6 Turbo κινητήρας συνδυάζεται με 6-άρι μηχανικό κιβώτιο. Στοχεύοντας στις βέλτιστες επιδόσεις, ο λόγος τελικής μετάδοσης μειώθηκε ελαφρώς από 3,76/1 σε 3,9/1, συγκριτικά με τις στάνταρ εκδόσεις V6 Turbo Sport και Cosmo. Το Insignia OPC έχει τελική ταχύτητα 250 km/h (με ηλεκτρονικό κόφτη) και επιταχύνει στα 0-100 χ.α.ώ. σε 6’’. Η ελαστικότητά του είναι επίσης αξιοσημείωτη. Μόνο σε 7,1’’ επιταχύνει στα 80-120 χ.α.ώ. με 5η σχέση.
Αποκλειστικά ελαστικά PirelliPZero
Το P Zero είναι ένα ελαστικό υπερυψηλών επιδόσεων (δείκτης UHP, Ultra High Performance) που δημιουργήθηκε για υψηλού τουρισμού αυτοκίνητα και προήλθε από την εμπειρία που έχει αποκομίσει η φίρμα κατά τη διάρκεια των 100 και πλέον ετών εμπλοκής της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το P Zero αντιπροσωπεύει το πιο προηγμένο, τεχνολογικά, προϊόν που γεννήθηκε μέσα από τις έρευνες της φίρμας και αποτελεί επανάσταση για τη βιομηχανία αυτοκινήτου, καθώς προσφέρει στους πιο απαιτητικούς οδηγούς απαράμιλλες επιδόσεις σ’ όλους τους τομείς, σπορ συμπεριφορά, άνεση και ασφάλεια. Αυτό το ελαστικό το χαρακτηρίζουν 5 καινοτομίες.
Η νέα χάραξη πέλματος, τα προηγμένα υλικά και η πρωτοποριακή δομή είναι ο καρπός 2 ετών εξέλιξης και δοκιμών, με αποτέλεσμα το P Zero να είναι το ελαστικό που επέλεξαν οι κατασκευαστές ως πρώτη τοποθέτηση στα πιο σπορ και δυνατά σε επιδόσεις μοντέλα τους. Το κύριο χαρακτηριστικό του P Zero είναι ότι εγγυάται άριστες επιδόσεις σε βρεγμένο και στεγνό οδόστρωμα, σ’ όλη τη διάρκεια ζωής του ελαστικού, συνδυάζοντας σπορ συμπεριφορά και άνεση. Στην πραγματικότητα, το νέο P Zero φέρει ειδικά νανο-υλικά στη σύνθεση του πέλματος αλλά και στη στεφάνη (την επιφάνεια επαφής ελαστικού/ζάντας), που εξασφαλίζουν άνεση και σπορ απόδοση. Λόγω της ειδικής αυτής σύνθεσης πέλματος, επιτυγχάνεται βέλτιστη απόδοση ακόμη και κατά τη διάρκεια των πρώτων χιλιομέτρων, όταν το ελαστικό είναι κρύο.
Η πρωτοποριακή χάραξη πέλματος του νέου αυτού ελαστικού προσφέρει επίσης τα υψηλότερα επίπεδα πρόσφυσης σε βρεγμένο οδόστρωμα και τα χαμηλότερα επίπεδα θορύβου κύλισης, ενώ το ασύμμετρο προφίλ DA.Co (Dynamic Asymmetric Contour) διασφαλίζει ομοιόμορφη φθορά και σταθερή επιφάνεια επαφής με το δρόμο σε όλες τις ταχύτητες. Το P Zero σχεδιάστηκε με γνώμονα τις ελάχιστες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, καθώς τα υλικά που χρησιμοποιούνται δεν περιέχουν αρωματικά έλαια. Τέλος, χάρη στο σύστημα HyCo (Hybrid Cord), ο σκελετός επιτρέπει τον έλεγχο της παραμόρφωσης του προφίλ του ελαστικού μέχρι τις υψηλότερες ταχύτητες (370 χ.α.ώ.), αυξάνοντας την αντοχή του ελαστικού, όχι μόνο στο πλαίσιο της απόλυτης χιλιομετρικής κάλυψης, αλλά πάνω απ’ όλα στη συνεπή συμπεριφορά σ’ όλη τη διάρκεια ζωής του.
1.300 χλμ. για μερικούς γύρους
Η GM Hellas, θέλοντας να μας δώσει παράλληλα την ευκαιρία να πάρουμε μια γεύση και από το «μικρό» Insignia Turbo, στα 1.6 λίτρα με τους 180 ίππους, φρόντισε για την μετάβασή μας στην πίστα των Σερρών με αυτή την έκδοση. Περίπου 1.300 χλμ. γράψαμε συνολικά πίσω από το τιμόνι του μοντέλου αυτού, μία καλή... «προπόνηση», πριν τη μεγάλη στιγμή, η οποία ήρθε το πρωί της Δευτέρας 12 Οκτωβρίου 2009. Αυτή τη φορά η παρουσίαση στην πίστα ενός μοντέλου υψηλού τουρισμού και επιδόσεων ήταν πολύ καλά οργανωμένη. Είχαμε μαζί μας και δύο εκπροσώπους του εργοστασίου, τον Diehl Wilfried (Engineering Performance & Sporty Campaign Vehicles) και τον Felix Schmitt (Οδηγός Αγώνων & Εκπαιδευτής Opel Race Camp).
Με τον Diehl είχαμε την χαρά να βρεθούμε στο ίδιο τραπέζι κατά το δείπνο της προηγούμενης ημέρας (Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2009), με τον οποίο συζητήσαμε αρκετά πράγματα γύρω από τον τρόπο με τον οποίο αυτή η «καλοκουρδισμένη» μηχανή που λέγεται OPC δουλεύει και παράγει την έξωθεν σπορ εικόνα της Opel. Με τον Felix είχαμε συνεργασία την ημέρα της δράσης. Αφού μας έκανε μια σύντομη παρουσίαση για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε τα χαρίσματα του Insignia OPC στο όριο με απόλυτη ασφάλεια, μας οδήγησε στην αρχή της ευθείας, εκεί όπου τελέστηκε το πρώτο μέρος της οδήγησης, το slalom. Έτσι, πήραμε μια πρώτη γεύση από τη σταθερότητα του αυτοκινήτου και την γενικότερη συμπεριφορά του στις διαδοχικές στροφές με μέγιστη απόδοση, πριν να περάσουμε στη δοκιμή απότομης αλλαγής λωρίδας, για να μπορέσουμε να καταλάβουμε τη χρησιμότητα όλων αυτών των ηλεκτρονικών βοηθημάτων που σκοπό έχουν να κρατούν το αυτοκίνητο στην επιθυμητή τροχιά, δηλαδή εντός του δρόμου.
Αμέσως μετά, ακολούθησαν δοκιμαστικοί γύροι στην πίστα, με τον Felix πίσω από το τιμόνι ενός Astra OPC, να καθοδηγεί την κάθε ομάδα χωριστά, δείχνοντάς μας τις ιδανικές γραμμές. Σκοπός ήταν να μπορέσουμε όλοι να πάρουμε μια πρώτη οδηγική γεύση από το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής της Opel, χωρίς «απώλειες», καθώς τα 3 εργοστασιακά Insignia OPC προορίζονται για αντίστοιχες οδηγικές παρουσιάσεις και σε άλλες χώρες. Μέσω ενδοεπικοινωνίας, ο Felix έδινε οδηγίες με βάση το τι ακριβώς έβλεπε πίσω του. Ναι! Οδηγούσε γρήγορα μέσα στην πίστα, παρακολουθούσε ταυτόχρονα τους δημοσιογράφους που τον ακολουθούσαν και σχολίαζε και παρατηρούσε τις όποιες δικές μας ενέργειες.
Εντυπώσεις
Καλό αλλά λίγο, θα λέγαμε με λίγα λόγια. Αλλά το καλό πόσο εύκολα και γρήγορα το χορταίνει κανείς; Το αυτοκίνητο είναι πραγματικά εξαίρετο, για αρκετούς λόγους. Είναι μια σπορ λιμουζίνα με άκρως διακριτική εμφάνιση που δεν προκαλεί αλλά προτρέπει. Φιλοξενεί με περίσσια άνεση χώρων την οικογένεια και σε πάει με απόλυτη ασφάλεια και άνεση στην οδήγηση όσο μακριά θέλεις και επιθυμείς. Τα μεγάλα αποθέματα ισχύος και ροπής είναι παντού και πάντα αξιοποιήσιμα και το καταλάβαμε όταν ζητάγαμε το μέγιστο της δύναμης από στροφή σε στροφή. Η 4-κίνηση έχει τον δικό της δραστικό ρόλο για την σίγουρη υψηλή μέση ταχύτητα στο ταξίδι, του οποίου η άνεση οφείλεται και στην καλή ηχομόνωση. Η θέση οδήγησης είναι άριστη και σε προδιαθέτει να είσαι πάντα έτοιμος για μεγάλες σπορ συγκινήσεις. Είναι στο DNA του αυτοκινήτου και δεν μπορεί να το κρύψει. Το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές, όπως προβλέπεται στην περίσταση, με σχεδίαση που τονίζει την μοναδικότητα ενός γνήσιου τέκνου της οικογένειας OPC.
Όπως όλα τα μοντέλα της φίρμας, έτσι και το Insignia OPC, έχει ηλεκτρονικό κόφτη ταχύτητας στα 250 χ.α.ώ. (κάτι που σίγουρα δεν θέλαμε). Η χαρά της οδήγησης σ’ αυτό το αυτοκίνητο όμως δεν είναι η τελική ταχύτητα, αλλά οι επιταχύνσεις και κυρίως οι αντίστοιχες εν κινήσει στα 100-200 χ.α.ώ. Ανάρτηση και φρένα δεν παρουσιάζουν καμία υστέρηση. Ο Diehl μας αποκάλυψε ότι σκέφτηκαν τη χρήση πιο μεγάλων και ισχυρότερων σιαγόνων με 6 πιστόνια εμπρός, αλλά τελικά θεώρησαν καλή για τελική επιλογή την υπάρχουσα. Και κλείνουμε με τα ελαστικά. Καλά στη συμπεριφορά τους τα P Zero της Pirelli, αλλά η ιδιαιτερότητα του ασφαλτοτάπητα της πίστας και οι διαρκείς γύροι με εναλλαγή των παρευρισκόμενων δημοσιογράφων στο τιμόνι των αυτοκινήτων, έκανε τα ελαστικά να παραδώσουν το πνεύμα. Βέβαια, η Pirelli είχε «ρεζέρβες» στη διάθεσή μας κι αυτό μας έκανε να οδηγήσουμε πιο «απλωμένα» το αυτοκίνητο. Τέλος, η τιμή των περίπου 46.000 ευρώ, δεν απέχει από την αντίστοιχη του Vectra OPC 2.8 που ουσιαστικά αντικατέστησε. Όσοι πιστοί προσέλθετε.
 
Opel Insignia OPC
Κυβισμός: 2.792 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 325 ίπποι/5.250 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 435 Nm/5.250 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 6’’ (6,3’’)
Τελική ταχύτητα: 250 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 11,4 (11,7) λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 268 (274) γραμμ./χλμ.
( ) Επιδόσεις έκδοσης Sports Tourer



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΑΦΟΙ ΒΥΤΙΝΑΡΟΥ ΟΕ

Πώληση/Τοποθέτηση Ελαστικών - Ευθυγράμμιση/Ζυγοστάθμιση - Τοποθετήσεις Συστημάτων Υγραερίου
Βουλιαγμένης 270, 173 43 Αγ. Δημήτριος Αττικής
Τηλ.: +302109751184, +302109707707, Fax: +302109712710
E-mail: butinaros@gmail.com, Website: www.vitinaroscars.gr

 

 
Χρήσιμα