IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Mini WTCC: Αγωνιζόμενοι σ’ έναν διαφορετικό κόσμο
Όσο πιο μικρός είναι ο κόσμος, τόσο πιο εντυπωσιακός φαίνεται μπροστά στο μεγαλείο του Σύμπαντος. Κάποιοι ζουν την αγωνία, την ένταση και το πάθος, αγωνιζόμενοι σ’ έναν εντυπωσιακό μικρόκοσμο.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Πολλές φορές μας συνεπαίρνει καθετί λιλιπούτειο. Ένας διαφορετικός, πιο εντυπωσιακός και όμορφος κόσμος, δημιουργείται μέσα στο μυαλό μας, όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με τον μικρόκοσμο. Δηλαδή, οτιδήποτε αναπαριστά την πραγματικότητα υπό κλίμακα. Όλοι μας λατρέψαμε τα αυτοκίνητα, αφού μεγαλώσαμε ανάμεσα σε αναρίθμητα μικρά αυτοκινητάκια, αναπόσπαστο κομμάτι της τρυφερής παιδικής μας διασκέδασης. Χιλιάδες ώρες τις περάσαμε κυλιόμενοι στα πατώματα του σπιτιού μας, «οδηγώντας» τα πολλά και διαφορετικά, μα όλα όμορφα, αυτοκινητάκια μας. Αναπαριστούσαμε την κίνηση της πόλης, τις υψηλές ταχύτητες των αγωνιστικών αυτοκινήτων, τη χρήση διαφόρων οχημάτων σε κατασκευαστικές εργασίες, παίρνοντας πάντα τα ερεθίσματα από το περιβάλλον γύρω μας.
Μεγαλώνοντας, ενταχθήκαμε (όπως όλοι) στο κοινωνικό σύνολο, αποκτήσαμε το δικό μας πραγματικό αυτοκίνητο, αλλά συνεχίζουμε να αναπολούμε τον όμορφο παιδικό μας μικρόκοσμο, όπου είχαμε ό,τι αυτοκίνητο λαχταρούσαμε (χάρη και στη γενναιοδωρία των γονιών μας), υπό κλίμακα φυσικά. Ορισμένοι εξ ημών καταφέραμε να πραγματοποιήσουμε μέρος των παιδικών μας ονείρων και αποκτήσαμε (επιτέλους), μία Porsche, μία Ferrari, μία Maserati, μία Lamborghini, μία Corvette, και πάει λέγοντας. Κάποιοι άλλοι όμως, επέλεξαν κάτι πιο ενδιαφέρον και εξ ίσου εντυπωσιακό, όσο και διασκεδαστικό συνάμα. Την απόκτηση ενός αληθινού αυτοκινήτου υπό κλίμακα. Κάπου εδώ, αρχίζει αυτό που επίσημα ονομάζεται «μοντελισμός».
Ένας όμορφος (υπό κλίμακα) κόσμος
Με εξαίρεση τους ανθρώπους και μερικά εργαλεία, όλα τα υπόλοιπα είναι υπό κλίμακα. Από την πίστα στον Ασπρόπυργο, μέχρι και τα αυτοκίνητα με όλη τους την «προίκα». Το αυτοκίνητο είναι σε κλίμακα 1/5 και ο βενζινοκινητήρας του 2-χρονος, αερόψυκτος με 23 κ.εκ. χωρητικότητα θαλάμου καύσης. Η απόδοσή του είναι 3,75-4 ίππους, ισχύς πραγματικά εντυπωσιακή, αν προσπαθήσουμε να μεταφράσουμε τη δύναμη αυτή σε αναλογία ανά λίτρο (1.000 κυβικά εκατοστά), που είναι στα 175 άλογα(!) ή στους 350 ίππους για 2-λιτρο κινητήρα. Για ατμοσφαιρικό μοτέρ, η απόδοση είναι κορυφαία, αν λάβουμε υπόψη μας και το βάρος του αυτοκινήτου, που είναι μόλις στα 10 κιλά (κενό). Στο παραπάνω βάρος, προσθέτουμε και το καύσιμο των 700 ml (γεμάτο ρεζερβουάρ που δίνει αυτονομία για περίπου 45-50’), δηλαδή περίπου 600 γραμμάρια. Στα απόλυτα νούμερα της ζυγαριάς, δεν υπερβαίνει τα 10,8 κιλά, ανάλογα τα «παρελκόμενα» (πάχος βαφής, αυτοκόλλητα κλπ.). Η αναλογία ισχύος/βάρους μας δίνει το εντυπωσιακό νούμερο των 2,5-2,8 κιλών/ίππο. Δηλαδή, ισχύς έως και 400 ίππων στα 1.000 κιλά. Καθόλου άσχημα, ε;
Τώρα, η τελική του ταχύτητα και οι εν κινήσει επιταχύνσεις είναι συνάρτηση των γραναζιών που θα χρησιμοποιήσει κανείς. Στο πρωτάθλημα που διεξάγεται με τα θερμικά αυτοκίνητα κλίμακας 1/5 (9 αγώνες σε μία πλήρη σεζόν, όλοι στην ίδια πίστα, αυτή που βρίσκεται στον Ασπρόπυργο) το γρανάζι είναι ίδιο (υποχρεωτικά) για όλα τα μοντέλα που συμμετέχουν και μ’ αυτό, η τελική ταχύτητα ενός καλοδιατηρημένου και σωστά συντηρημένου μοντέλου, μπορεί να αγγίξει τα 95 χ.α.ώ., με το μοτέρ να γυρίζει (το μέγιστο) μέχρι τις 19.000 σ.α.λ.(!) Η κίνηση, όπως συνηθίζεται στα περισσότερα μοντέλα του είδους, μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, αρκετά ελαφρωμένοι, με ειδικό ελαστικό πέλμα για καλή πρόσφυση και υψηλή απόδοση σε όλη τη διάρκεια ζωής του (η οποία δεν διαρκεί και πολύ φυσικά).
Τα φρένα δεν διαφέρουν και πολύ από την πραγματικότητα του 1/1 κόσμου. Το εντυπωσιακό 1/5 μοντέλο επιβραδύνει άριστα με 2 αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός κι ένα συμπαγή δίσκο πίσω. Το κέλυφος, ίδιο για όλους, λόγω και του χορηγού (BMW Σπανός) είναι το αμάξωμα που χρησιμοποιεί η BMW στο WTCC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού), φιλοτεχνημένο χρωματικά και σχεδιαστικά (όσον αφορά τα αυτοκόλλητα) από τους ίδιους τους συμμετέχοντες, λαμβάνοντας πάντα τις όποιες δεσμεύσεις τους που αφορούν την παρουσία του χορηγού στα αυτοκίνητά τους.
Πράσινο φως, εκκίνηση!
Οι προδιαγραφές των αγώνων δεν διαφέρουν και πολύ από την κανονικής διάστασης πραγματικότητα. Στη σχάρα εκκίνησης είδαμε τα 12 αυτοκίνητα, από τα 14 συνολικά δηλωμένα στο πρωτάθλημα (18 μοντέλα αυτής της κατηγορίας αγοράστηκαν αρχικά). Ο καιρός ήταν ιδανικός για έναν τέτοιο αγώνα και οι συμμετέχοντες, ήταν ορεξάτοι και έτοιμοι για έναν ακόμη θεαματικό αγώνα. Οι ελεύθερες δοκιμές διαρκούν 30’, χρόνος αρκετός για να δοκιμάσουν τα αυτοκίνητά τους οι συμμετέχοντες και να τα ετοιμάσουν για τους 2 τελικούς που θα έκριναν το νικητή του αγώνα. Όπως γίνεται και στους αγώνες των πραγματικών αυτοκινήτων πίστας, ο καλύτερος γύρος του καθένα κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών του έδινε και τη θέση του στη σχάρα εκκίνησης του 1ου αγώνα. Τα αποτελέσματα του 1ου αγώνα αποτελούσαν και τη σειρά εκκίνησης για τον επόμενο τελικό αγώνα. Μοναδική διαφορά στον υπολογισμό του ταχύτερου γύρου εδώ, ο υπολογισμός του καλύτερου χρόνου με βάση την καλύτερη συνεχόμενη τριάδα γύρων. Δηλαδή, μετά από το σύνολο των γύρων που έκανε κανείς στα ελεύθερα δοκιμαστικά, επιλέγονται οι καλύτεροι 3 συνεχόμενοι γύροι και ο καλύτερος εκ των τριών αποτελεί και τον τελικό καλύτερο γύρο του εκάστοτε συμμετέχοντα.
Στα 30’ των δοκιμών τον καλύτερο χρόνο είχε ο «συνήθης ύποπτος» του θεσμού, Χάρης Παππάς, όπου έκανε συνολικά 74 γύρους και καλύτερο χρόνο 23’101, σχεδόν 4 δέκατα καλύτερος απ’ τον αντίστοιχο του 2ου, Βασίλη Σαρημιχαηλίδη και περίπου 1’’ από τον 3ο, Μιχάλη Κιριτσάκη. Η ίδια σειρά ήταν και στον τερματισμό του 1ου αγώνα, με μοναδική εξαίρεση τον 3ο της κατάταξης, που ήταν ο Μιχάλης Κοντοπάνος, καθώς ο Μιχάλης Κιριτσάκης τερμάτισε στην 6η θέση, πίσω από τους Λευτέρη Κορρέ (4ος) και Γιώργο Πολυχρονίδη (5ος). Οι Giacomo Androvich, Ανδρέας Θεολόγου, Βαγγέλης Ζουρνατζής και Βασίλης Τσιούτσιας συμπλήρωσαν τη 10άδα. Αξίζει εδώ να αναφέρουμε ότι μόνο οι 2 πρώτοι είχαν τους περισσότερους γύρους κατά τη διάρκεια των 15’ του 1ου αγώνα. Στον επόμενο και τελευταίο αγώνα, ο ανταγωνισμός ήταν μεγαλύτερος. Η τριάδα των νικητών ήταν η ίδια με την αντίστοιχη των ελεύθερων δοκιμών και της σειράς εκκίνησης του 1ου αγώνα (Παππάς, Σαρημιχαηλίδης, Κιριτσάκης), και οι 3 στους περισσότερους γύρους εκ των υπολοίπων (38). Τσιούτσιας, Πολυχρονίδης, Κορρές, Κοντοπάνος, Θεολόγου και Ζουρνατζής ακολούθησαν, ενώ τη 10άδα αυτή τη φορά συμπλήρωσε ο Αντώνης Μωράκης.
Η βαθμολογία υπολογίζεται από τους 12 πόντους για το νικητή κάθε αγώνα και -1 διαδοχικά στους υπόλοιπους πίσω του σε κάθε τερματισμό. Και μετά την ολιγόλεπτη ανάπαυλα των «οδηγών», ακολουθεί η απονομή των κυπέλλων των νικητών ενώ τις σαμπάνιες, συνήθως αντικαθιστά ένα περιποιημένο γεύμα, ανοιχτό για όλους τους συμμετέχοντες και τους υποστηρικτές τους (τεχνικά και μη). Μία πραγματικά όμορφη ατμόσφαιρα, με συγκινήσεις και σκληρές κόντρες μεταξύ των συμμετεχόντων, που καταλήγει ως μια υπέροχη παρέα με ανταλλαγή απόψεων και σχολιασμών για τα αγωνιστικώς γενόμενα. Ακόμη και ως θεατής, αξίζει να βρεθεί κανείς εκεί, καθώς θα νοιώσει κι αυτός μέρος του αγώνα, όπως μας λέει χαρακτηριστικά ο κ. Δημήτρης Κούτρας, υπεύθυνος της διοργάνωσης αυτού του «mini-WTCC» πρωταθλήματος.
Για νέους ενδιαφερόμενους συμμετέχοντες
Οι ενδιαφερόμενοι για τον μικρόκοσμο των συγκεκριμένων αγώνων υπό κλίμακα, μπορούν να πάρουν πληροφορίες μέσα από την ιστοσελίδα του διοργανωτή (www.rchobbyathens.com) ενώ ενημέρωση για τους αγώνες και τα αποτελέσματά τους δημοσιεύονται στην ξεχωριστή ιστοσελίδα του ίδιου του διοργανωτή (www.rchobbyarena.com). Θέλοντας να σας δώσουμε μια πρώτη γεύση από τα κοστολόγια της απόκτησης ενός μοντέλου αυτής της κατηγορίας (κλίμακα 1/5), λόγω ενός ειδικού χορηγικού προγράμματος που προσφέρεται από γνωστή εταιρία εμπορίας και συντήρησης αυτοκινήτων προς τον διοργανωτή, κοστίζει 950,00 ευρώ μαζί με την απαραίτητη τηλεκατεύθυνση (ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιήσει επίσης ακόμη πιο προηγμένη τηλεκατεύθυνση, ανάλογα με την επιθυμία του και τα διαθέσιμα χρήματά του). Απαραίτητη προϋπόθεση αλλά και δέσμευση του ενδιαφερόμενου προς τον διοργανωτή, είναι η πλήρης συμμετοχή του στο πρωτάθλημα, καθώς επιβαρύνεται με ένα παράβολο συμμετοχής εξ αρχής (αυτό γίνεται γιατί ο χορηγός του πρωταθλήματος επιδοτεί ουσιαστικά την αγορά του μοντέλου). Αν για μας ήταν μοναδική ακόμη και η εμπειρία ως θεατές, πόσο μάλλον ως «οδηγοί».



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Toyota
ΠΑΠΑΚΑΛΙΑΤΗΣ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ - Ασφάλειες
6ο χλμ. Ε.Ο. Ηρακλείου-Μοιρών, 715 00 Ηράκλειο Κρήτης
Τηλ.: +302810543324, Fax: +302810542200
2ο χλμ. Ε.Ο. Αγίου Νικολάου-Ηρακλείου, 721 00 Άγιος Νικόλαος Κρήτης
Τηλ.: +302841091220, Fax: +302841027007
E- mail: info@toyotacrete.gr, Website: https://papakaliatis.toyota.gr

 

 
Χρήσιμα