IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Βασίλης Δεσποτόπουλος: Μία ισχυρή (Ελληνική) θέση στη FIA
Ο Πρόεδρος της ΕΠΛΑ/ΕΘΕΑ κ. Βασίλης Δεσποτόπουλος, στις πρόσφατες αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του νέου συμβουλίου της FIA για το σπορ του αυτοκινήτου και του καρτ, εκλέχθηκε επίσημο μέλος.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Μία συνέντευξη με τον πρόεδρο της ΕΛΠΑ/ΕΘΕΑ, είναι πάντα ενδιαφέρουσα, πόσο μάλλον όταν μετά τις εκλογές για την ανάδειξη νέου διοικητικού συμβουλίου στη FIA, εκλέχθηκε στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ως τακτικό μέλος. Ο κ. Δεσποτόπουλος απάντησε σε μερικά ενδιαφέροντα ερωτήματα σχετικά με το μέλλον του σπορ και το ρόλο των μελών του Συμβουλίου.
Ποιος είναι ο ρόλος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού και πόσο σημαντικός είναι;
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ρυθμίζει και αποφασίζει οτιδήποτε έχει σχέση με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό αυτοκινήτου και καρτ. Το πρόγραμμα των αγώνων, οι κανονισμοί, το πειθαρχικό συμβούλιο, όλα υπόκεινται σ’ αυτό. Συνεδριάζει κάθε 2-3 μήνες, ή τουλάχιστο 4-5 φορές το χρόνο, στο Παρίσι, που είναι και η έδρα του. Τίποτα δεν μπορεί να γίνει χωρίς την απόφαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Οι υποψηφιότητες στις πρόσφατες εκλογές ήταν 44 για 14 θέσεις. Θεωρώ ότι ήταν μεγάλη επιτυχία για την Ελλάδα να έχει εκπρόσωπο στα 14 μέλη του Συμβουλίου.
Το νέο Συμβούλιο έχει κάποιο σχέδιο ανάπτυξης του σπορ,  από πλευράς διοργάνωσης και προβολής του στα ΜΜΕ;
Στις αρχές Δεκεμβρίου (2009) ο νέος Πρόεδρος του Συμβουλίου, Jean Todt θα μας παρουσιάσει το πρόγραμμά του. Οι αλλαγές που είχαν αποφασιστεί για την Φόρμουλα-1, το WRC αλλά και τα υπόλοιπα πρωταθλήματα, που αφορούν το 2010, σίγουρα θα ισχύσουν, γιατί έχει ήδη βγει ο κανονισμός της επόμενης χρονιάς. Κάποιες αλλαγές αφορούν μόνο τεχνικά θέματα που έχει εισηγηθεί η αρμόδια Τεχνική Επιτροπή. Κάθε εισήγηση πρέπει να γίνει σε όχι λιγότερο από 15 ημέρες πριν από κάθε συνεδρίαση του Συμβουλίου. Ο Jean Todt έχει δώσει ιδιαίτερη προσοχή σε θέματα ασφάλειας για τους αγωνιζόμενους και τους θεατές, αλλά και συνολικά για την οδική ασφάλεια, ειδικά μέσα από το Ίδρυμα της FIA.
 
 
Πόσο πολύ συμβάλει ο μηχανοκίνητος αθλητισμός στην εξέλιξη της βιομηχανίας αυτοκινήτου;
Απόλυτα. 100% θα έλεγα. Τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται το FIA Foundation, ένα τμήμα της FIA, το οποίο αναφέρεται στη γενική διοίκηση της FIA και έχει καθαρά κοινωνικό ρόλο και όχι αγωνιστικό. Το Ίδρυμα της FIA διαθέτει πολλά χρήματα για τις έρευνες και τις καμπάνιες που κάνει, χρήματα που προέρχονται από τις ποινές των αγωνιστικών μονάδων που συμμετέχουν στα πρωταθλήματα υπό την διοργάνωσή της FIA. Για παράδειγμα, τα χρήματα (περίπου 5.000.000 ευρώ) από την ποινή της McLaren στη Φόρμουλα-1 πριν από 3 χρόνια, πήγαν όλα στο Ίδρυμα της FIA για να τα διαχειριστεί σε θέματα οδικής ασφάλειας. Το Ίδρυμα της FIA έχει ένα 7-μελές συμβούλιο. Στο Ίδρυμα συμμετέχουν όλες οι λέσχες αυτοκινήτου των χωρών/μελών της FIA. Ένα από τα 7 μέλη του συμβουλίου του Ιδρύματος της FIA είναι η κα. Γιάννα Δεσποτοπούλου, Πρόεδρος των Special Olympics στη χώρα μας. Το Ίδρυμα της FIA διοργάνωσε μία εκδήλωση για την οδική ασφάλεια το 2008 και στη χώρα μας, στα Χανιά, με την παρουσία και του απερχόμενου Προέδρου της FIA, του Max Mosley. Το Ίδρυμα διαθέτει κονδύλια για την οδική ασφάλεια στα κράτη/μέλη. Εμείς μάλιστα πήραμε 25.000 ευρώ για την έκδοση ενός βιβλίου για την οδική ασφάλεια και την κυκλοφοριακή αγωγή που μοιράστηκαν σε σχολεία κυρίως.
Από τη θέση σας στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, θα βοηθήσετε νέα ταλέντα να κάνουν καριέρα σε διεθνή πρωταθλήματα;
Η FIA θέτει υπό την αιγίδα της διάφορα μικρά πρωταθλήματα (πχ. F2 και Formula Master), μέσα από τα οποία θα μπορέσουν να αναδειχθούν τα νέα ταλέντα που θα βρεθούν στο μέλλον στα μεγαλύτερα και σημαντικά πρωταθλήματα. Αυτά τα πρωταθλήματα υποστηρίζονται από μεγάλες εταιρίες της παγκόσμιας βιομηχανίας αυτοκινήτου συνολικά, ενώ η προβολής τους γίνεται μεγαλύτερη όταν οι αγώνες τους διοργανώνονται παράλληλα με μεγάλους θεσμούς όπως αυτός της Φόρμουλα-1.
Πιστεύετε ότι το σπορ έχει ανάγκη νέα ταλέντα από νέες αγορές αυτοκινήτου, όπως Κίνα και Ινδία, ή από κάποιες άλλες χώρες τις Ασίας και της Αφρικής;
Φυσικά! Όλες αυτές οι χώρες έχουν τώρα την απαραίτητη υψηλή τεχνολογία και η οικονομία τους, επιτρέπει το να βλέπουν σοβαρά την είσοδό τους στους αγώνες. Η αγορά αυτοκινήτου τους μεγαλώνει μέρα με την ημέρα και βλέπουν σοβαρά το να επενδύσουν στους αγώνες. Έχουμε ήδη οδηγούς και αγωνιστικές ομάδες από τέτοιες χώρες. Κοιτάξτε τη νέα ομάδα της Φόρμουλα-1, India Force.
Πιστεύετε ότι τα πολλά μέλη από διαφορετικές χώρες στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού θα βοηθήσει το σπορ να έχει νέες συμμετοχές από οδηγικά ταλέντα;
Υπάρχουν αρκετά αξιόλογα πρωταθλήματα σε πολλές χώρες, ενώ υπάρχει ακόμη και κάποιο πρωτάθλημα Αφρικής. Έχω πάει σε πολλούς αγώνες σ’ αυτές τις χώρες. Οι συμμετοχές δεν είναι πολλές, 15-20, ενώ οι κανονισμοί είναι πιο ελαστικοί και επιτρέπουν τη συμμετοχή από αυτοκίνητα προηγούμενης γενιάς. Ελπίζουμε να δούμε στο μέλλον μερικά νέα ταλέντα απ’ τις χώρες αυτές.
 
 
Είστε πρόεδρος της ΕΛΠΑ/ΕΘΕΑ και υπεύθυνος για το σπορ στην Ελλάδα. Σε τι επίπεδο βρίσκεται η χώρα μας όσον αφορά τους αγώνες;
Οργανωτικά, είμαστε σε υψηλό επίπεδο. Τα τελευταία χρόνια μας επηρεάζει η οικονομική κρίση και οι συμμετοχές είναι λιγότερες. Έχουμε αγώνες ράλι με 20 και 30 αυτοκίνητα, όταν πριν μερικά χρόνια ήταν 60, 80, ακόμη και πάνω από 100. Είχαμε στο παρελθόν Ιστορικό Ακρόπολις με 240 συμμετοχές! Η οικονομική κρίση δεν αφήνει περιθώρια στους οδηγούς να αγοράσουν ένα καινούργιο ή καλύτερο αγωνιστικό και να έχουν αρκετά χρήματα για έναν αγώνα και την είσοδό τους σ’ ένα πρωτάθλημα.
Γιατί η Ελλάδα δεν έχει μία πίστα μηχανοκίνητου αθλητισμού που να φιλοξενεί αγώνες πανευρωπαϊκών και παγκόσμιων πρωταθλημάτων;
Αρνητικό χαρακτηριστικό είναι και η έλλειψη μιας πίστας αγώνων, λόγω οικονομικών προβλημάτων. Δεν είναι δυνατόν να έχουμε μία πίστα διεθνών προδιαγραφών χωρίς την συμμετοχή του κράτους. Αν θέλουμε να κάνουμε μία πίστα προδιαγραφών Φόρμουλα-1 πρέπει να δαπανήσουμε περί τα 120-150 εκατομμύρια δολάρια. Εξαρτάται τι ακριβώς σκεφτόμαστε οργανωτικά στο μέλλον. Έχουμε μια σοβαρή περίπτωση στην Χαλανδρίτσα, μερικά χιλιόμετρα από την Πάτρα, τα τελευταία 10 χρόνια. Ελπίζουμε να έχουμε ένα θετικό αποτέλεσμα σύντομα.
Γιατί δεν βλέπουμε κάποιον Έλληνα οδηγό σε κάποιο παγκόσμιο πρωτάθλημα όπως της Φόρμουλα-1, του WRC ή του WTCC;
Πρέπει να ξεκινήσεις από μικρή ηλικία από τα καρτ, μετά σε κάποιο θεσμό τύπου Φόρμουλας κι ένα σοβαρό πρωτάθλημα. Τελικά, πρέπει να γίνεις καλός οδηγός για να τραβήξεις το ενδιαφέρον και την προσοχή μία επαγγελματικής εργοστασιακής ομάδας. Όλες αυτές οι ομάδες παρακολουθούν τα πρωταθλήματα των μικρότερων κατηγοριών και επιλέγουν τους καλύτερους. Τέτοια πρωταθλήματα είναι της F3, της F2, της Formula Master, του GP2 και άλλα. Εμείς έχουμε Έλληνες οδηγούς που αγωνίζονται σε διεθνή πρωταθλήματα, αλλά χρειάζονται μεγάλη οικονομική υποστήριξη για να γίνουν επαγγελματίες οδηγοί αγώνων.
Βλέπουμε από στατιστικά στοιχεία ότι η Ελλάδα έχει πολλά τροχαία ατυχήματα. Μπορείτε να μας πείτε γιατί;
Πρέπει να πω με υπευθυνότητα ότι ο πιο σημαντικό λόγος είναι η πλήρης αδιαφορία της κυβέρνησης, καθώς από το καλοκαίρι του 2004, σταμάτησε να λειτουργεί η Εθνική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας η οποία υφίστατο εδώ και 10 χρόνια. Σ’ αυτή την επιτροπή συμμετείχαν άτομα από διάφορους φορείς και αρμόδια υπουργεία. Μετά τις εκλογές του 2004, ο πρόεδρος παραιτήθηκε κι από τότε δεν διορίστηκε νέος πρόεδρος, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει συμβούλιο. Ο τότε υπουργός Μεταφορών κ. Λιάπης διόρισε πρόεδρο στα λόγια τον βουλευτή κ. Σταθάκη, αλλά ποτέ δεν έγινε συμβούλιο γιατί δεν μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο βάση καταστατικού. Ο βαθύτερος λόγος για το πρόβλημα αυτό είναι η σύγχυση μεταξύ του Υπουργείου Μεταφορών και του ΥΠΕΧΩΔΕ. Ελπίζω τα πράγματα ν’ αλλάξουν σύντομα και να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα στο μέλλον.
 



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mitsubishi
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Κουτουμάτσα Αρχαίας Κορίνθου, 201 00 Κόρινθος
Τηλ.: +302741074154, +302741074072, Fax: +302741074155
E-mail: moustakas@kor.forthnet.gr
 
Χρήσιμα