IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Έρχεται ο... Αη-Βασίλης με «δώρο» τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας
 
Τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας είναι ο φετινός μποναμάς της κυβέρνησης που «ντριπλάρισε» του φορολογούμενους πολίτες και τους βάζει να πληρώσουν τα περιβαλλοντικά τέλη, ως ένδειξη «τιμωρίας» για το αυτοκίνητό τους που μοιραία (κατά περίπτωση), δεν πληροί τις τελευταίες Κοινοτικές Οδηγίες περί εκπομπών ρύπων (EU4 & EU5). Έτσι, όσοι είναι κάτοχοι αυτοκινήτων με 1η άδεια κυκλοφορίας από 31 Δεκεμβρίου 2004 και πίσω, καλούνται να πληρώσουν και νέα αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας του οχήματός τους, καθώς την προηγούμενη χρονιά είχαμε και πάλι αυξημένα τέλη κυκλοφορίας.
Βέβαια, ο τρόπος υπολογισμού και επιβολής των «περιβαλλοντικών τελών» (όπως ονομάζονται χαρακτηριστικά), κάθε άλλο παρά δίκαιος είναι. Πέραν της νόρμας που πρέπει να πληροί ένα όχημα, λαμβάνεται υπόψη και η χρονική περίοδος ισχύος της. Όμως, όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, βάση της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας και των προδιαγραφών ρύπων που καλούνται κατά περιόδους να εφαρμόζουν στο σύνολο της παραγωγής τους, εναρμονίζονται σταδιακά, μέχρι την καταλυτική ημερομηνία της εκάστοτε ισχύουσας νόρμας περί εκπομπών ρύπων.
Η ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την εκάστοτε οδηγία εκπομπών ρύπων που θα ισχύει στο μέλλον έρχεται αρκετά χρόνια πριν την επίσημη ημερομηνία εφαρμογής της, έτσι ώστε όλοι οι κατασκευαστές μαζικής παραγωγής αυτοκινήτων να αρχίζουν σταδιακά να εφαρμόζουν τις νέες προδιαγραφές στα αυτοκίνητα που παράγουν. Για παράδειγμα, το Fiat 500 παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 2008 και από τότε πληροί την οδηγία EU5, η οποία όμως ισχύει επίσημα από την 1 η Ιανουαρίου του 2010. Κάτι ανάλογο συνέβη και με το smart fortwo, το οποίο από την αρχή της παραγωγής και κυκλοφορίας του (2001), πληρούσε την οδηγία EU4. Όμως, αν και οι εκπομπές ρύπων των οχημάτων smart του 2004 είναι ίδιες με τις αντίστοιχες των οχημάτων του 2005 και μετά (μέχρι την διακοπή της παραγωγής και κυκλοφορίας του, λόγω της παρουσίας του 2ης γενιάς μοντέλου), έχουμε για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρα μας, επιβολή διαφορετικών τελών κυκλοφορίας για οχήματα που ανήκουν στην ίδια κατηγορία εκπομπών ρύπων, έχουν τους ίδιους ρύπους, αλλά διαφορετική ημερομηνία 1ης άδειας κυκλοφορίας.
 
 
Είναι λοιπόν εμφανέστατη η αδικία μεταξύ των κατόχων οχημάτων ανάλογης με την παραπάνω περίπτωσης και θεωρώ ότι πρέπει όλοι οι άμεσα θιγόμενοι να κάνουν προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας και να ζητήσουν έναν πιο δίκαιο τρόπο επιβολής των περιβαλλοντικών τελών, καθώς και την ίση μεταχείρισή τους όσον αφορά την όποια επιβολή άμεσου ή έμμεσου φόρου.
Επίσης, δεν με βρίσκει σύμφωνο η απαλλαγή των υβριδικών οχημάτων. Ως οχήματα που για την κίνησή τους χρησιμοποιούν θερμικό κινητήρα, θα έπρεπε κι αυτά να εντάσσονται στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας (τον δίκαιο και όχι τον ανεπαρκή). Υπάρχουν στην αγορά υβριδικά οχήματα πολυτελείας των οποίων οι εκπομπές ρύπων είναι μεγαλύτερες από κάποιο άλλο αυτοκίνητο με θερμικό και μόνο κινητήρα, ανεξαρτήτως κυβισμού. Άλλωστε, τα υβριδικά οχήματα, λόγω του αυξημένου τους κόστους αγοράς από τη μια και της μικρής διάρκειας ζωής τους ως το μεταβατικό στάδιο πριν την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης (σε λιγότερο από 2 χρόνια στην παραγωγή), τα καθιστά ασύμφορα για τον αγοραστή.
Και μιας και αναφέρθηκα στον κυβισμό, υπάρχουν περιπτώσεις οχημάτων με μικρό κυβισμό και υψηλούς ρύπους (πχ. Mazda RX-8), αλλά λόγω της ισχύουσας νομοθεσίας που λαμβάνει υπόψη των κυβισμό του αυτοκινήτου, αυτά τα οχήματα δεν έχουν τα ίδια περιβαλλοντικά τέλη με άλλα, μεγαλύτερου κυβισμού μεν αλλά λιγότερων ρύπων, αυτοκίνητα.
Καταλήγουμε λοιπόν ότι αυτός ο τρόπος υπολογισμού των περιβαλλοντικών ρύπων αλλά και των τελών κυκλοφορίας γενικότερα, μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως πρέπει να επανεξεταστεί και να γίνουν όλες οι απαραίτητες διορθώσεις το συντομότερο δυνατό.
 
Δημήτρης Σπυράκης



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Renault
ΔΕΛΤΑ ΚΑΡ ΑΕ

Έκθεση: Ν.Ε.Ο. Πατρών-Αθηνών 33, 264 42 Πάτρα
Συνεργείο - Ανταλλακτικά - Φανοποιείο/Βαφείο - Αξεσουάρ
Ν.Ε.Ο. Πατρών-Αθηνών 47, 264 42 Πάτρα
Τηλ.: +302610420373, Fax: +302610423772
 
Χρήσιμα