IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Subaru Legacy & Outback - Αξιοπιστία 5 αστέρων

 
Το Legacy γιορτάζει την 20ή του επέτειο το 2009 και αισίως την 5η του γενιά. Αναβαθμισμένο όσο ποτέ, επιδεικνύει την τεχνολογία αιχμής, τόσο σε επίπεδο άνεσης και ποιότητας, όσο και σε ασφάλεια.

Καθ' όλη τη διαδρομή των τεσσάρων γενεών του, οι πρωτοποριακές τεχνολογίες της Subaru όπως το σύστημα 4-κίνησης AWD (All-Wheel-Drive) και ο επίπεδος κινητήρας με αντικριστή διάταξη κυλίνδρων (Boxer), έχουν βελτιώσει όχι μόνο την βασική οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου αλλά και τα επίπεδα ασφαλείας και άνεσής του προσφέροντας συνολική οδηγική απόλαυση. Αποτέλεσμα αυτών ήταν, στο τέλος του 2008, το Legacy να φτάσει σε συνολική παγκόσμια παραγωγή πάνω από 3.6 εκατομμύρια μονάδες (συμπεριλαμβανομένου του Outback), λαμβάνοντας ταυτόχρονα θαυμάσιες κριτικές για την εξαιρετική του απόδοση όντας το πρώτο παγκοσμίως μοντέλο της Subaru. Όντας η ναυαρχίδα των μοντέλων της φίρμας, το νέο Legacy 5ης γενιάς έχει εξελιχθεί για να δημιουργήσει νέες αξίες αντάξιες του ονόματος ενός καθιερωμένου αυτοκινήτου στην παγκόσμια αγορά.

Σύντομη ιστορική αναδρομή
Η προσπάθεια για τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου παγκόσμιας κλάσης, είχε ως αποτέλεσμα την εξέλιξη, αρχικά με αντικείμενο τη βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς, που αποτελεί την ουσιαστική ποιότητα των αυτοκινήτων. Με μια ιδιαίτερα προσεγμένη εξωτερική εμφάνιση και με έμφαση στην οδηγική συμπεριφορά, το Legacy 1ης γενιάς (1989) πήρε θαυμάσιες κριτικές από τους κατόχους του για την αξιοπιστία του. Ήταν η πρώτη παρουσίαση του σοφιστικέ σπορ wagon. Στο 2ης γενιάς μοντέλο (1993), ταυτόχρονα με τη διατήρηση της φιλοσοφίας του προηγούμενου μοντέλου, η απόδοση βελτιώθηκε περαιτέρω. Σχεδιασμός με στιλ, οδηγική συμπεριφορά AWD και εξαιρετική λειτουργικότητα, ήταν μερικά από τα κύρια χαρακτηριστικά στην έκδοση wagon. Τα προτερήματα του 3ης γενιάς Legacy, ως ένα αυτοκίνητο για τον οδηγό εξελίχθηκαν στο μέγιστο βαθμό. Με στόχο να γίνει μια παγκόσμια πραγματική εμπορική επιτυχία, οι ουσιαστικές παράμετροι ποιότητας όπως οι επιδόσεις ασφαλείας βελτιώθηκαν. Στο σημαντικά βελτιωμένο wagon, προστέθηκε και το sport sedan. Με τη φιλοσοφία της συναισθηματικής εμπειρίας, η εξέλιξη στο 4ης γενιάς αυτοκίνητο εστιάστηκε στην αισθητική αντίληψη. Το αμάξωμα έγινε φαρδύτερο και ο σχεδιασμός ανανεώθηκε. Μέσω της τεχνολογίας μείωσης του βάρους, η οδηγική συμπεριφορά βελτιώθηκε και επιτεύχθηκαν οι στόχοι για ένα φιλικό προς το περιβάλλον αυτοκίνητο.

Ασφάλεια και οικονομία
Πέρα από την ήδη καθιερωμένη, η ασφάλεια βελτιώθηκε περαιτέρω με το νέο πλαίσιο που ενσωματώνει το σύστημα βάσης έδρασης κινητήρα. Επιπλέον, η οικονομία καυσίμου αυξήθηκε μέσω του Lineartronic, του νέου κιβωτίου ταχυτήτων CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης) που πρόσφατα εξελίχθηκε ως η επόμενη γενιά αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων της Subaru, της νέας σειράς κινητήρων Subaru Boxer Diesel που για πρώτη φορά παρουσιάστηκαν στην παγκόσμια αγορά σε επιβατικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, καθώς και των βενζινοκινητήρων βελτιωμένης απόδοσης. Με εξαίρεση τις εκδόσεις turbo, όλες οι εκδόσεις βενζινοκινητήρων συμμορφώνονται με το πρότυπο εκπομπής καυσαερίων EU5 για αυξημένη φιλικότητα προς το περιβάλλον. Το νέο Legacy κυκλοφορεί σε 2 τύπους αμαξώματος, Sedan και Station Wagon. Κάθε τύπος προσφέρεται σε 4 εκδόσεις, όλες με 4-κύλινδρα σύνολα. Στα 2.0 λίτρα, στα 2.5 λίτρα, στα 2.0D λίτρα πετρελαίου και στα 2.5 λίτρα βενζίνης με turbo (μόνο σε συγκεκριμένες αγορές της ΕΕ και όχι στην Ελληνική).

Προσεγμένη εσωτερική σχεδίαση και ποιότητα
Το εσωτερικό είναι σχεδιασμένο ώστε να αποπνέει αίσθηση ποιότητας. Στόχος ήταν η δημιουργία ενός χώρου επιβατών κορυφαίας ποιότητας και λειτουργικότητας κι όχι η δημιουργία απλά ενός ευρύχωρου εσωτερικού. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στη χρηστικότητα και τη διάταξη των χώρων, προκειμένου το ταξίδι να είναι άνετο όχι μόνο για τον οδηγό αλλά και για τους επιβάτες με άνετο εσωτερικό χώρο και λειτουργικό με ευκολία χρήσης. Υιοθετήθηκε επίσης η τοποθέτηση μιας σειράς τεσσάρων οργάνων με περίγραμμα αλουμινένιου δακτυλίου και μια οθόνη υγρών κρυστάλλων στο κέντρο. Τα όργανα και η οθόνη φωτίζονται μόνιμα ακόμη και την ημέρα για καλύτερη ορατότητα. Οι μετρητές των οργάνων αλλάζουν χρώματα: απαλό μπλε με ενεργοποιημένη την ανάφλεξη και λευκό με σβηστή την ανάφλεξη. Τα όργανα διαθέτουν μια λειτουργία σάρωσης, η οποία φέρνει τους μετρητές στη μέγιστη ένδειξη με την ενεργοποίηση της ανάφλεξης και στη συνέχεια γρήγορα πίσω, ενισχύοντας την προσμονή της οδήγησης. Για το μοντέλο diesel, έχουν προστεθεί ένας δείκτης πυράκτωσης, μια προειδοποιητική λυχνία ιζημάτων και μια προειδοποιητική λυχνία του φίλτρου DPF.

Περισσότερος χώρος αποσκευών και αντικειμένων
Ενώ το πλάτος και το ύψος του χώρου αποσκευών είναι αυξημένα στο wagon μοντέλο, το βάθος έχει διατηρηθεί προκειμένου η μορφή του χώρου αποσκευών να είναι κατάλληλη για εύκολη πρόσβαση χωρίς να καταπονείται το πάνω μέρος του σώματος του χρήστη, προσδίδοντας άριστη πρακτικότητα. Το άνοιγμα της πόρτας πραγματοποιείται μέσω ενός ηλεκτρομαγνητικού διακόπτη για ευκολία χρήσης με ένα ελαφρύ άγγιγμα. Στο μοντέλο sedan, ο χώρος αποσκευών είναι χαμηλού προφίλ και μεγάλης χωρητικότητας. Επιπλέον, χρησιμοποιούνται μεντεσέδες τύπου διπλού συνδέσμου που δεν προεξέχουν εντός του χώρου αποσκευών και εξασφαλίζουν μεγαλύτερο άνοιγμα πρόσβασης. Η διπλή κεντρική κονσόλα αποτελείται από μια μεγάλη θήκη κονσόλας κι απ’ το τμήμα με τις ποτηροθήκες. Ταυτόχρονα, διαθέτει τροφοδοσία 12V και υποδοχή εισόδου AUX. Το καπάκι-υποβραχιόνιο της θήκης της κονσόλας διατίθεται σε 2 τύπους ανάλογα με τον τύπο του κιβωτίου ταχυτήτων. Ο χαμηλός τύπος διατίθεται με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων για μεγαλύτερη λειτουργικότητα ενώ με το κιβώτιο Lineartronic και το αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων η κονσόλα είναι ψηλότερη για πιο άνετη θέση οδήγησης. Στο μπροστινό μέρος της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν 2 ποτηροθήκες τοποθετημένες η μία δίπλα στην άλλη για μεγαλύτερη πρακτικότητα. Στις θήκες όλων των πορτών υπάρχει υποδοχή για πλαστικό μπουκάλι 500 ml. Επιπλέον στις θήκες των εμπρόσθιων πορτών υπάρχει χώρος για κουτί με χαρτομάντιλα πλάτους 5 εκ. Στην οροφή υπάρχει κονσόλα για την αποθήκευση των γυαλιών ηλίου και μικροαντικειμένων. Στο υποβραχιόνιο των πίσω καθισμάτων υπάρχουν επίσης ενσωματωμένες ποτηροθήκες. Η οθόνη πολλαπλών πληροφοριών παρέχει ενδείξεις για τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, την κατανάλωση καυσίμου και ψηφιακού ρολογιού βρίσκεται στο κέντρο του κεντρικού ταμπλό σε μια θέση ορατή από όλες τις θέσεις. Υπάρχει δυνατότητα ένδειξης της στιγμιαίας κατανάλωσης καυσίμου, της μέσης κατανάλωσης καυσίμου, της υπολειπόμενης εμβέλειας, καθώς και απενεργοποίησης της οθόνης. Αναφορικά με την ορατότητα και την ασφάλεια, έχει προστεθεί η προειδοποιητική λυχνία για τη ζώνη ασφαλείας του συνοδηγού.

Αναβαθμισμένοι κινητήρες και μετάδοση κίνησης
Τον Μάρτιο 2008, η Subaru παρουσίασε τον πρώτο παγκοσμίως επίπεδο κινητήρα diesel με αντικριστή διάταξη κυλίνδρων για επιβατικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Για το νέο Legacy, αυτός ο μοναδικός κινητήρας σημαίνει αυξημένη φιλικότητα προς το περιβάλλον. Προκειμένου να διατηρηθεί η ιδανική του κατανάλωση, η διαδρομή έχει αυξηθεί κατά 11 χλστ. και η διάμετρος έχει μειωθεί κατά 6 χλστ. σε σχέση με τον αντίστοιχο βενζινοκινητήρα των 2.0 λίτρων (EJ20). Η διάμετρος έχει μειωθεί στα 98,4 χλστ., τιμή που πλησιάζει εκείνη του 6-κύλινδρου βενζινοκινητήρα 3.6 λίτρων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του μήκους του μπλοκ των κυλίνδρων κατά 61,3 χλστ. επιτρέποντας ακόμα πιο συμπαγή σχεδίαση. Ταυτόχρονα με την ομαλή αύξηση των στροφών, χαρακτηριστικό του κινητήρα Boxer, η μέγιστη ροπή παράγεται στις 3.000 σ.α.λ. για λόγους πρακτικότητας. Το νέο Legacy εξοπλίζεται με τα συστήματα μετάδοσης κίνησης επόμενης γενιάς της Subaru, με στόχο τη βέλτιστη συνεργασία με τον προηγμένο κινητήρα και τη μεγαλύτερη φιλικότητα προς το περιβάλλον. Η σχέση μετάδοσης του κιβωτίου CVT κλειδώνει σε συγκεκριμένα σημεία προσφέροντας χειροκίνητη λειτουργία 6 σχέσεων. Κάνοντας χρήση των συσσωρευμένων τεχνολογιών πριν από το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο CVT, έχει επιτευχθεί κορυφαία απόκριση και δυνατότητα ελέγχου, όπως η αλλαγή ταχύτητας σε χρόνο 1/10 του 1’’ ή λιγότερο, προσφέροντας σπορ οδήγηση. Επιλέχτηκαν 6 σχέσεις μετάδοσης μετά από επανειλημμένες δοκιμές οδήγησης έχοντας ως στόχο την επίτευξη της αναγκαίας πέδησης κινητήρα και την επιτάχυνση με τον ελάχιστο αριθμό αλλαγών ταχύτητας. Η αλλαγή των σχέσεων από τον οδηγό μέσω του χειριστηρίου του τιμονιού είναι ιδιαίτερα εύκολη. Επιπλέον υπάρχει ένας ευθύγραμμος λεβιές αλλαγής ταχυτήτων τεσσάρων θέσεων για απλή και εύκολη χρήση. Ο 2.5 turbo κινητήρας συνδυάζεται με το 5άρι αυτόματο κιβώτιο που προσφέρει πυκνές αλλαγές με ομαλή αίσθηση. Το ελαφρύ, συμπαγές μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων είναι νέας σχεδίασης με μόνο μια μικρή αύξηση βάρους 5 κιλών σε σχέση με το υφιστάμενο 5άρι μηχανικό. Τοποθετείται στους κινητήρες χωρίς turbo 2.0 λίτρων και ντίζελ 2.0 λίτρων. Χάρη στη συμμετρική μόνιμη 4-κίνηση Symmetrical AWD της Subaru, προσφέρει οδηγική απόλαυση σε συνδυασμό με κορυφαίες οδηγικές επιδόσεις και αξιοπιστία. Τα πλεονεκτήματα του κινητήρα με αντικριστή διάταξη κυλίνδρων και το συμμετρικό αριστερά/δεξιά, κατά μήκος τοποθετημένο σύστημα μετάδοσης κίνησης AWD συμβάλλουν στην εξισορρόπηση σε μεγάλο βαθμό των οδηγικών επιδόσεων, της άνεσης, της ασφάλειας και φιλικότητας προς το περιβάλλον. Το νέο Legacy προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια διαθέτοντας εξαιρετική δομή αμαξώματος και νέο σύστημα βάσης έδρασης κινητήρα που αυξάνει την ασφάλεια στις συγκρούσεις από όλες τις κατευθύνσεις. Προσφέρονται 3 τύποι μηχανισμού κεντρικού διαφορικού, του πυρήνα του AWD, ανάλογα με τον τύπο του κιβωτίου ταχυτήτων.

Βελτιώσεις και στην ανάρτηση
Όσον αφορά την ανάρτηση, μπροστά υπάρχουν γόνατα. Η ακαμψία έχει αυξηθεί εδράζοντας το κάτω ψαλίδι στο πλαίσιο της βάσης έδρασης. Η απόκριση του τιμονιού είναι βελτιωμένη και η λειτουργία είναι πιο αθόρυβη λόγω μειωμένων κραδασμών. Επιπλέον η ακτίνα σταθεροποίησης είναι μεγαλύτερη αυξάνοντας την ακαμψία κλίσης χωρίς να χρειάζεται να αλλαχτεί η σκληρότητα του ελατηρίου. Η αίσθηση κρατήματος στο δρόμο κατά την στροφή είναι καλύτερη και ταυτόχρονα η άνεση κύλισης διατηρείται. Επιπλέον, ταυτόχρονα με την αύξηση του μετατροχίου, η πρόσφυση των ελαστικών στο δρόμο είναι βελτιωμένη λόγω της μεγαλύτερης διαδρομής τροχών και την βελτιστοποιημένη γεωμετρία. Οι κραδασμοί από το οδόστρωμα απορροφώνται ομαλά, συμβάλλοντας στην άνεση οδήγησης. Πίσω έχει επιλεχθεί ανάρτηση με διπλά ψαλίδια χαμηλού ύψους. Χρησιμοποιείται η διπλή αντικραδασμική δομή, όπου όλοι οι σύνδεσμοι της ανάρτησης και το πίσω διαφορικό είναι συνδεδεμένα στο υποπλαίσιο μέσω σάιλεντμπλοκ και όπου τα μεγάλα σάιλεντμπλοκ τοποθετούνται μεταξύ του υποπλαισίου και του αμαξώματος. Ελαχιστοποιώντας τη μεταφορά κραδασμών και θορύβου από το οδόστρωμα, η άνεση οδήγησης και η αθόρυβη λειτουργία είναι βελτιωμένα.

Outback για crossover αποδράσεις
Το Outback έδωσε το έναυσμα στην τάση για αυτοκίνητα crossover. Όντας πρωτοπόρος της φιλοσοφίας crossover, έχει πάρει παγκοσμίως θαυμάσιες κριτικές από το ντεμπούτο το 1995 (1996 για την Ευρώπη) για το μοναδικό συνδυασμό κορυφαίων οδηγικών επιδόσεων και άνεσης στην οδήγηση ενός επιβατικού αυτοκινήτου με την πολυλειτουργικότητα ενός SUV, εκμεταλλευόμενο ταυτόχρονα τα χαρακτηριστικά της συμμετρικής 4-κίνησης Symmetrical AWD. Στο νέο Outback 4ης γενιάς, τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά crossover έχουν εξελιχθεί περαιτέρω εισάγοντας τους νέους στόχους της Subaru για άνεση, αξιοπιστία και φιλικότητα προς το περιβάλλον για όλους τους επιβάτες έχοντας καινούργιο σχεδιασμό, εξωτερική εμφάνιση και μονάδα ισχύος. Στις Ευρωπαϊκές αγορές προσφέρεται 3 εκδόσεις, 2.5 με 4-κύλινδρο κινητήρα, 2.5 λίτρων Boxer, 3.6 λίτρων με 6-κύλινδρο κινητήρα Boxer και 2.0D με 4-κύλινδρο turbo πετρελαιοκινητήρα Boxer. Η απόσταση από το έδαφος των 200 χλστ. προσφέρει την εξαιρετική αίσθηση οδήγησης ενός SUV. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τη διατήρηση της άνετης οδήγησης ακόμη και σε ανώμαλους δρόμους ή στο χιόνι. Οι ωφέλιμοι χώροι είναι αυξημένοι χάρη στη μεγάλη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών και τους άφθονους χώρους αποθήκευσης. Η άνεση των καθισμάτων έχει στόχο να προσφέρει περαιτέρω χαλάρωση, ενώ οι λειτουργίες των καθισμάτων προσφέρουν καλή στήριξη στους επιβάτες κατά την οδήγηση. Επίσης, έχει δοθεί προσοχή στη λεπτομέρεια στις ραφές που προσδίδουν μια σπορ αίσθηση. Με το μοντέλο αυτό, ενισχύεται ο ορισμός του «ελεύθερου χρόνου» όσον αφορά την πλατφόρμα πάνω στην οποία είναι «χτισμένα» και τα 2 μοντέλα (Legacy και Outback).




 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Citroen
ΖΑΧΑΡΟΓΙΑΝΝΗΣ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Ασπρόχωμα Καλαμάτας, 241 00 Καλαμάτα
Τηλ.: +302721069174, +302721062370, +302721026139, Fax: +302721026106
E-mail: zaxarogiannis01@citroennet.gr
 
Χρήσιμα