IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Chevrolet Spark: Μια σπίθα σωτηρίας
Η Chevrolet, ξεκινώντας από την Ελλάδα, παρουσιάζει το νέο Spark, ένα απολαυστικό, μοντέρνο και ζωηρό αυτοκίνητο, ιδανικό για την πόλη, με 5 καθίσματα, 5 πόρτες και άριστη σχέση αξίας/τιμής.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο τίτλος του θέματος δεν είναι τυχαίος. Με τα όσα πέρασαν (κι ακόμη περνάνε) οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλά και ολόκληρη η παγκόσμια αγορά, δεν υπάρχει η πολυτέλεια του λάθους όσον αφορά την προσέγγιση των αυριανών πελατών τους. Κι αυτοί είναι που κρίνουν το μέλλον της βιομηχανίας του είδους, καθώς αυτοί αγοράζουν. Αγοράζουν σύμφωνα με το πόσα χρήματα μπορούν (ή θέλουν) να διαθέσουν και το πόσα τους προσφέρονται. Κι αυτοί είναι που επιλέγουν σταδιακά όλο και πιο συμπαγή αμαξώματα, με μικρότερους κυβισμούς, μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και καλύτερη αξιοποίηση των διαθέσιμων εσωτερικών χώρων, τόσο για τους ίδιους όσο και για τις αποσκευές τους. Στα πλαίσια αυτά, η παρουσίαση του νέου μίνι Spark, έρχεται την πλέον κατάλληλη στιγμή, ως σανίδα σωτηρίας για τη Chevrolet, βοηθώντας την να εισέλθει πιο δυναμικά στη μικρή κατηγορία και να διορθώσει περισσότερο τους οικονομικούς της δείκτες. Το νέο Spark, ξεκινάει την καριέρα του από την Ελλάδα, η οποία και φιλοξενεί την επίσημη πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου, στην Αθήνα.
Δυναμική σχεδίαση μέσα κι έξω
Με τους τροχούς έξω και το αμάξωμα μέσα, την τοξοειδή γραμμή οροφής να τονίζεται από δυναμικά, καθαρά πλαϊνά τμήματα αμαξώματος, η εμφάνιση είναι λεία, τολμηρή και αναμφίβολα ποιοτική. Από το πλάι, οι λαβές των πίσω θυρών είναι κρυμμένες, έτσι το Spark μοιάζει με σπορ 3-θυρο μοντέλο, προσφέροντας όμως την πρακτικότητα των 5 θυρών. Ωστόσο, δεν είναι μόνο το «ζωηρό» στιλ που κάνει το Spark να κινείται με τέτοια άνεση στην πόλη. Το μέγεθος, η συμπεριφορά και η ευελιξία του αυτοκινήτου είναι απόλυτα εναρμονισμένα με το αστικό περιβάλλον. Το νέο μίνι της Chevrolet έχει συμπαγείς διαστάσεις, με μήκος μόλις 3,64 μ. και πλάτος 1.597 μ., εύκολα χωράει σε περιορισμένους χώρους στάθμευσης, ενώ ο κύκλος στροφής του φτάνει στα 9,9 μ.
Το Spark διατίθεται με Ηλεκτρονικό Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας ESP (Electronic Stability Control), που προσφέρει υποδειγματικά πλεονεκτήματα ασφάλειας και ελέγχου, με ηλεκτρονικό έλεγχο πέδησης και ελκτικής πρόσφυσης για ακριβή έλεγχο αντιμπλοκαρίσματος τροχών και υποδειγματική ευστάθεια. Σχεδόν το 60% της δομής του αυτοκινήτου αποτελείται από προηγμένα ατσάλια, με διάφορα επίπεδα ακαμψίας και ενσωματωμένες ζώνες παραμόρφωσης για την απόσβεση των δυνάμεων κρούσης. Τα υψηλά επίπεδα προστασίας επιβατών αυξάνονται με αερόσακους, προεντατήρες ζωνών ασφαλείας και σύστημα αποσπώμενων πεντάλ, που αποσυνδέει τη βάση των πεντάλ σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, περιορίζοντας τον κίνδυνο τραυματισμού των κάτω άκρων του οδηγού.
Με τη σύμφωνη γνώμη του κοινού
Η έμπνευση για την τολμηρή σχεδίαση του Spark προέρχεται από το πρωτότυπο Beat που έκανε το ντεμπούτο του στο σαλόνι αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης το 2007. Εκεί, η εταιρία παρουσίασε 3 πρωτότυπα μίνι μοντέλα (Beat, Trax, Groove) και μετά τις θετικές αντιδράσεις των δημοσιογράφων και των επισκεπτών της έκθεσης, πραγματοποίησε online σφυγμομέτρηση καταναλωτών για να αποφασίσει ποιο από τα 3 θα προχωρούσε στην παραγωγή. Η ψηφοφορία προσέλκυσε σχεδόν 1.900.000 άτομα, και το Beat αναδείχθηκε ο περίτρανος νικητής. Για να προσφέρει στους καταναλωτές το αυτοκίνητο που ήθελαν η εταιρία διασφάλισε ότι το τελικό Spark παραγωγής θα παρέμενε πιστό στο αρχικό πρωτότυπο.
Το Spark σχεδιάστηκε από μια ομάδα σχεδιαστών που προσπάθησε να δημιουργήσει ένα μοντέρνο μικρό αυτοκίνητο με παγκόσμια απήχηση, γνωρίζοντας καλά ότι το μικρότερο μέλος της οικογένειας Chevrolet θα πωλείται σε Ευρώπη, Ασία, Αμερική και Αφρική. Στόχος των σχεδιαστών ήταν να επαναπροσδιορίσει τις προσδοκίες στην κατηγορία μίνι, να ξεφύγει από τους κανόνες, να αποστασιοποιηθεί από τα συμβατικά και να δημιουργήσει ένα μοντέλο με θαυμάσιο στιλ και άριστη σχέση αξίας/τιμής, αλλά χωρίς συμβιβασμούς. Σχεδιασμένο και εξελιγμένο από μια νεαρή, δυναμική παγκόσμια ομάδα, το Spark είναι ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο. Θα πωλείται σ’ όλη την Ευρώπη, Αυστραλία, Ασία και Αμερική, εκφράζοντας τις αλλαγές στη νοοτροπία των καταναλωτών και πιθανόν πυροδοτώντας νέες τάσεις στις αγορές, που οι καταναλωτές αρχίζουν να εκτιμούν περισσότερο τα μικρότερα αυτοκίνητα.
Κάτι παραπάνω από ένα μίνι
Μπορεί να μην είναι μεγάλο εξωτερικά, αλλά η έξυπνη σχεδίαση του Chevrolet Spark το κάνει πιο ευρύχωρο, πιο άνετο και πιο πρακτικό, από τους περισσότερους ανταγωνιστές, το εσωτερικό του. Οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν αρκετό χώρο για τα πόδια, ενώ σημαντικοί είναι και οι χώροι για τους ώμους και το κεφάλι, από τους καλύτερους στην κατηγορία, αποδεικνύοντας ότι ακόμα και ένα μικρό αυτοκίνητο, δεν είναι απαραίτητα και άβολο. Αντίθετα με πολλούς ανταγωνιστές του, το Spark έχει 5 πόρτες και 5 καθίσματα. Ο εσωτερικός χώρος, κατά βάση, εντάσσεται στην έξυπνη σχεδίαση του αυτοκινήτου, λεπτομέρειες όπως ο πίνακας οργάνων στην κολόνα του τιμονιού και το μακρύτερο του μέσου όρου μεταξόνιο επέτρεψε στους σχεδιαστές να μειώσουν τις διεισδύσεις στην καμπίνα, αφήνοντας όσο το δυνατόν περισσότερο χώρο ανάμεσα στους άξονες. Επιπλέον, η καμπίνα σχεδιάστηκε για να περιλαμβάνει όσο το δυνατόν περισσότερους συμπληρωματικούς αποθηκευτικούς χώρους.
Η κεντρική κονσόλα, ενσωματώνει ένα θάλαμο για τη μεταφορά μικρότερων αντικειμένων, όπως ένα κινητό τηλέφωνο ή ένα πακέτο τσίχλες, ενώ υπάρχει διπλή ποτηροθήκη δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων. Οι λάτρεις της μουσικής θα ενθουσιαστούν με την ιδέα ότι το Spark μπορεί να συνδεθεί με όλες τις σύγχρονες, φορητές συσκευές ήχου. Εκτός από το CD player με λειτουργία MP3, διαθέτει επίσης είσοδο AUX-in και θύρα USB. Ένα σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας με εσωτερική μνήμη 4GB και οθόνη αφής 4,3 ιντσών διατίθεται προαιρετικά με όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού, σε συνδυασμό με σύστημα πλοήγησης. Υπάρχει ένα ντουλάπι μεγάλων διαστάσεων, θήκες στις πλάτες των καθισμάτων, κατάλληλες για βιβλία, χάρτες ή laptop, θήκες στις πόρτες και στις 2 πλευρές με πρόβλεψη για στάνταρ μπουκάλια 1,5 λίτρου και στοιχεία όπως μία ηλεκτρική πρίζα στο κάτω τμήμα του ταμπλό, χειρολαβές οροφής στην πόρτα του συνοδηγού και στις πίσω πόρτες και επενδεδυμένα αλεξήλια, με υποδοχή για εισιτήρια στην πλευρά του οδηγού.
Ο χώρος αποσκευών είναι 170 λίτρων με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους. Το πίσω κάθισμα είναι αναδιπλούμενο και διαιρούμενο 60/40. Η καμπίνα είναι επίσης από τις ποιοτικότερες και κομψότερες της κατηγορίας. Εργονομικά σχεδιασμένα καθίσματα είναι πιο ανθεκτικά και μεγαλύτερης διάρκειας ζωής από το μέσο όρο της κατηγορίας, με ανθεκτικές ταπετσαρίες διαφορετικής ύφανσης για τις βασικές και ανώτερες εκδόσεις. Στο εσωτερικό, χρησιμοποιούνται μόνο πλαστικά υψηλών προδιαγραφών. Η ελεγχόμενη μέσω υπολογιστή ευθυγράμμιση των εσωτερικών πάνελ διασφαλίζει πολύ μικρά εσωτερικά κενά στα ανοίγματα των θυρών. Η άνεση και η ποιότητα δεν αφορούν μόνο την εφαρμογή και το φινίρισμα ή τη χρήση ποιοτικών υλικών.
Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας κορυφαίας ποιότητας είναι η μείωση θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH) στο εσωτερικό της καμπίνας, με αποτελεσματική απόσβεση και καταστολή των κραδασμών. Χάρη στη στιβαρή και άκαμπτη δομή του αμαξώματος και τους προσεκτικά βελτιστοποιημένους συντελεστές αποσβεστήρων και ελατηρίων, το Spark προσφέρει οδηγική άνεση και επίπεδα θορύβων, που θεωρούνται από τα καλύτερα της κατηγορίας, προάγοντάς το σε ένα πολιτισμένο, μίνι αυτοκίνητο. Πολλά οφείλονται στο περίπλοκο σύστημα τεσσάρων βάσεων του κινητήρα που έχει προσαρμοστεί στο νοητό άξονα περιστροφής του, αποτρέποντας αποτελεσματικά τη μετάδοση κραδασμών και θορύβων. Τα βελτιωμένα σημεία έδρασης στο αμάξωμα είναι σχεδιασμένα για να διασφαλίζουν υψηλά επίπεδα ακαμψίας, μειώνοντας περαιτέρω την είσοδο θορύβων χαμηλών συχνοτήτων στην καμπίνα, απομονώνοντας πολλούς από τους θορύβους και κραδασμούς που προέρχονται από το δρόμο.
Νέοι καθαροί και αποδοτικοί κινητήρες
Σε όλη την Ευρώπη 2 κινητήρες θα προσφέρονται με το Chevrolet Spark και οι 2 βενζινοκινητήρες, με κυβισμό 1.0 και 1.2 λίτρα. Οι 2 μονάδες σχετίζονται μεταξύ τους και χρησιμοποιούν μπλοκ από χυτοσίδηρο και κεφαλή από ελαφρύ κράμα αλουμινίου, με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Υιοθετούν πολλαπλό ψεκασμό στην εισαγωγή και πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro5. Και οι 2 συνδυάζονται με ένα 5άρι μηχανικό κιβώτιο. Οι κινητήρες χρησιμοποιούν προηγμένα χαρακτηριστικά, όπως τεχνολογία απενεργοποίησης αυλού για βελτίωση της ανακύκλωσης καυσαερίων, με αποτέλεσμα βέλτιστη απόδοση καυσίμου και σταθερότητα στο ρελαντί, καθώς και καδένα χρονισμού για τη διασφάλιση χαμηλού κόστους συντήρησης και λειτουργικών δαπανών εφ’ όρου ζωής.
Οι εκδόσεις υγραερίου LPG (Liquefied Petroleum Gas) και των 2 κινητήρων θα κυκλοφορήσουν σε επιλεγμένες Ευρωπαϊκές αγορές, ξεκινώντας από την Ιταλία το Φεβρουάριο του 2010. Θα ακολουθήσουν και άλλες αγορές LPG, μεταξύ των οποίων Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ισπανία, Πορτογαλία, Πολωνία και μερικές άλλες. Οι εκδόσεις LPG έχουν τον παρόμοιο κυβισμό, ροπή, ιπποδύναμη και επιτάχυνση με τα βενζινοκίνητα μοντέλα και επιτυγχάνουν σημαντικά λιγότερες εκπομπές CO2 και κόστος καυσίμου. Η στάνταρ εγγύηση πλήρους κάλυψης της Chevrolet ισχύει και για τις εκδόσεις Spark LPG. Το Spark θα βρίσκεται στις εκθέσεις Chevrolet στην Ευρώπη το 1ο 3μηνο του 2010. Οι τιμές του θα ανακοινωθούν πριν το λανσάρισμα.
Οι πρώτες εντυπώσεις
Κατ’ αρχήν, αισθάνεσαι το πόσο διαφορετικό είναι αυτό το μοντέλο, σε σχέση με τα υπόλοιπα μικρά της φίρμας που ξέραμε μέχρι σήμερα, από την εντυπωσιακή, εξωτερική του όψη. Είναι θετικό το γεγονός ότι σου προκαλεί έλξη, όχι απλώς για να το σκιαγραφήσεις με τα μάτια, αλλά και για να το οδηγήσεις. Κι αυτό κάναμε. Κάθε χιλιόμετρο πίσω από το τιμόνι του νέου Spark μας έβαζε να τραβάμε από τη μνήμη μας τις όποιες εντυπώσεις είχαμε αποκομίσει από την οδηγική μας εμπειρία των μέχρι σήμερα μικρών μοντέλων της μάρκας και κυρίως του Matiz, καθώς το νέο Spark αυτό έρχεται να αντικαταστήσει. Το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου είναι ότι σε κάνει να αισθάνεσαι ένα κύμα νεότητας, χάρη στις «φρέσκιες» γραμμές του και το κομψό αμάξωμα.
Στη συνέχεια, διαπιστώνεις ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο σαφώς πιο μεγάλο από το Matiz, αλλά λίγο πιο μικρό από το Aveo. Κάπου εκεί ανάμεσα κατατάσσεται το μοντέλο αυτό, προσφέροντας όλες τις ανάγκες της πόλης που κάλυπτε μέχρι σήμερα το Matiz, κι αυτό το κάτι παραπάνω που συχνά αναζητούσαμε. Η οδική συμπεριφορά το ανεβάζει κατηγορία. Πιο στιβαρό, πιο καλοφτιαγμένο και με βασικό εξοπλισμό που θα ζήλευαν ακόμη και μεγαλύτερης κατηγορίας μοντέλα. Άνετο κι ευέλικτο στις συνθήκες πόλης, το νέο Spark έρχεται την κατάλληλη στιγμή να δώσει «ανάσες ζωής» στη Chevrolet, την παγκόσμια μάρκα της GM. Οι άνθρωποι της φίρμας είναι αισιόδοξοι για το μέλλον, κι απ’ ότι όλα δείχνουν, το Spark θα καταφέρει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων για λογαριασμό της μάρκας.
 
Chevrolet Spark 1.0
Κυβισμός: 995 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 68 ίπποι/6.400 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 111 Nm/4.800 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 15,5’’
Τελική ταχύτητα: 154 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 4,8 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 113 γραμμ./χλμ.
 
Chevrolet Spark 1.2
Κυβισμός: 1.206 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 81 ίπποι/6.200 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 111 Nm/4.600 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 12,1’’
Τελική ταχύτητα: 164 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 5,1 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 119 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mitsubishi
Κ. ΓΚΑΡΤΖΟΝΙΚΑΣ ΑΕΒΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
9ο χλμ. Ε.Ο. Ιωαννίνων-Αθηνών, 455 00 Ιωάννινα
Τηλ.: +302651085204, +302651085205, Fax: +302651090098

 

 
Χρήσιμα