IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Honda Civic Type-R Championship: Για ξεχωριστούς οδηγούς
Το κορυφαίο από πλευράς επιδόσεων μοντέλο της Honda, το Civic Type-R διατίθεται σε μία νέα έκδοση, την Type-R Championship, με όλες τις απαραίτητες αλλαγές που το κάνουν ξεχωριστό.
Με μία ειδική έκδοση του γνωστού όσο και πετυχημένου Civic, έρχεται η Honda να δείξει ότι έχει στο DNA της τον σπορ χαρακτήρα. Η ιδιαίτερη προσωπικότητα του Civic Type-R υπογραμμίζεται από τις μεγάλες εμπρός και πίσω ποδιές στο χρώμα του αμαξώματος. Ένα πίσω σπόιλερ βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος και το λογότυπο Type-R στις εμπρός δαγκάνες των φρένων είναι μερικά από τα στοιχεία που συμβάλλουν περαιτέρω στη σπορ εικόνα του αυτοκινήτου. Η ειδική αυτή έκδοση του Type-R ξεχωρίζει από την απόχρωση Championship White, η οποία ξυπνά μνήμες απ’ το 1ο μονοθέσιο F1 της Honda (1963). Αυτή η θρυλική απόχρωση δεν έχει προσφερθεί ποτέ μέχρι τώρα με μοντέλο Civic στην Ευρώπη και πλαισιώνεται από λευκές 18άρες ζάντες στο κορυφαίο Type-R. Για να κάνει αντίθεση με το λευκό αμάξωμα, τα αυτοκίνητα της ειδικής έκδοσης θα έχουν σκούρο χρωμιωμένο φινίρισμα στα εμβλήματα, στις λαβές θυρών, στο πορτάκι του ρεζερβουάρ και στη μάσκα. Το νέο κορυφαίο μοντέλο της σειράς Type-R εφοδιάζεται με το γνωστό κινητήρα i-VTEC 2.0 λίτρων, χωρίς αλλαγές και είναι διαθέσιμο στην τιμή των 33.150 ευρώ, από την εταιρία Γενική Αυτοκινήτων ΑΕΒΕ (επίσημη εισαγωγέας/διανομέας Honda στην Ελλάδα).
Ευρύχωρο εσωτερικό
Στο Type-R, η διάταξη εσωτερικού βασίζεται στη φιλοσοφία του 5-θυρου Civic. Σ’ όλα τα μοντέλα Civic 8ης γενιάς, προβλέπονται πλούσιοι χώροι για τους επιβάτες. Καθώς το ρεζερβουάρ καυσίμου τοποθετείται κεντρικά κάτω από το εμπρός κάθισμα, δημιουργείται ένα χαμηλό, επίπεδο πάτωμα πίσω. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος αποσκευών προσφέρει τη δυνατότητα μεταφοράς ακόμα και τριών ποδηλάτων βουνού (αφού αφαιρεθεί ο εμπρός τροχός τους). Η χωρητικότητα πίσω από τα εμπρός καθίσματα φτάνει στα 1.352 λίτρα. Τα πίσω καθίσματα φέρουν ειδικό μηχανισμό μέσω του οποίου οι πλάτες κατεβαίνουν εύκολα και εκπληκτικά γρήγορα. Απελευθερώνοντας τη λαβή της πλάτης, αυτή μετατοπίζεται προς τα εμπρός και χαμηλώνει, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μία τελείως επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης. Αν χρειαστεί, ακόμα και ο χώρος αποσκευών μπορεί να αυξηθεί τμηματικά. Για το σκοπό αυτό, η πλάτη των πίσω καθισμάτων είναι ασύμμετρα διαιρούμενη (60/40).
Χάρη σε έναν αποτελεσματικό μηχανισμό με ειδικούς συνδέσμους, η επιστροφή στην αρχική θέση δεν απαιτεί ιδιαίτερη προσπάθεια. Κάτω από το επίπεδο πάτωμα του χώρου αποσκευών βρίσκεται ένας δευτερεύων αποθηκευτικός χώρος 70 λίτρων, κατάλληλος για αντικείμενα που πρέπει πάντα να μεταφέρονται, αλλά σπάνια χρησιμοποιούνται. Το εσωτερικό του Civic Type-R συνδυάζει στοιχεία από αγωνιστικά αυτοκίνητα και σπορ μοντέλα υψηλής ποιότητας, προσφέροντας ένα αξιόλογο επίπεδο άνεσης. Μεγάλα μαύρα μαξιλάρια από Alcantara με κόκκινες ραφές προσφέρουν στον οδηγό και το συνοδηγό καλή πλευρική στήριξη και εργονομικά άριστη θέση. Τα όργανα στο ταμπλό έχουν κόκκινο φωτισμό και αναδεικνύονται με διακόπτες από βουρτσισμένο αλουμίνιο. Το τιμόνι φέρει επένδυση διάτρητου δέρματος με κόκκινη ραφή. Η λαβή του επιλογέα ταχυτήτων από αλουμίνιο περιβάλλεται με στιλ από το δερμάτινο κάλυμμα, επίσης με κόκκινη ραφή. Μία πρόσθετη νότα αποκλειστικότητας προσφέρει η πλακέτα με τον χαραγμένο, μοναδικό σειριακό αριθμό του Civic Type-R.
Πρακτικοί αποθηκευτικοί χώροι
Πολυάριθμοι αποθηκευτικοί χώροι και θάλαμοι σας επιτρέπουν τη μεταφορά αξεσουάρ διαφόρων μεγεθών. Το ντουλαπάκι έχει χωρητικότητα 14 λίτρων και περιλαμβάνει ανεξάρτητη θήκη για χάρτες στην εσωτερική πλευρά του καπακιού, με σύστημα απόσβεσης της κίνησης. Αν χρειαστεί, στο ντουλαπάκι μπορεί να διοχετεύεται ψυχρός αέρας από τη μονάδα κλιματισμού, για να διατηρεί τα σνακ και τα αναψυκτικά δροσερά στο ταξίδι. Οι θήκες των εμπρός θυρών χωράνε μπουκάλια 500 ml και χάρτες. Η κεντρική θήκη προορίζεται για μικρότερα αντικείμενα, όπως ένα κινητό τηλέφωνο, ενώ υπάρχει μία διπλή ποτηροθήκη πίσω από τον αναπτήρα και το σταχτοδοχείο. Η κεντρική κονσόλα χωράει όλων των ειδών τα μικροαντικείμενα, ή μία μουσική βιβλιοθήκη μέχρι 22 CD.
Υψηλή παθητική ασφάλεια
Το Honda Civic Type-R Championship, όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας Civic, επαναξιολογήθηκαν πρόσφατα από τον Ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP και βαθμολογήθηκαν άριστα με 5 αστέρια, επιτυγχάνοντας ένα συνολικό ποσοστό 77% στην ασφάλεια των επιβατών σε μετωπικές, πλευρικές, πάνω σε κολόνες και οπίσθιες συγκρούσεις, στην προστασία των παιδιών, στην προστασία των πεζών και τη διαθεσιμότητα βοηθημάτων του οδηγού. Στις εγκαταστάσεις της Honda στο Tochigi γίνονται δοκιμές πρόσκρουσης οχήματος με όχημα και αναλύονται μεταξύ μοντέλων διαφορετικών μεγεθών και βαρών και δημιουργούνται λύσεις για τη μείωση των τραυματισμών και για τις δύο πλευρές.
Ο υψηλός δείκτης προστασίας των επιβατών αλλά και των πεζών στο Civic Type-RChampionshipαντανακλάται στη σειρά των χαρακτηριστικών ασφαλείας που διαθέτει φρένα εφοδιασμένα με ABS και για βέλτιστες επιδόσεις, με Ηλεκτρονικό Κατανεμητή Πέδησης EBD ώστε να επιτυγχάνεται μέγιστη απόδοση και ευστάθεια στο φρενάρισμα. Διαθέτει επίσης σύστημα Vehicle Stability Assist (VSA) που σχεδιάστηκε για την υποστήριξη του οδηγού στη διατήρηση του ελέγχου του οχήματος στις στροφές, στην επιτάχυνση και σε ξαφνικούς ελιγμούς, μέσω πέδησης των αριστερών ή δεξιών τροχών (όταν απαιτείται) και με διαχείριση των συστημάτων γκαζιού και φρένων.
Το Civic Type-R Championship διαθέτει ένα πρωτοποριακό σύστημα υπενθύμισης πρόσδεσης ζώνης ασφαλείας για τους πίσω επιβάτες. Το σύστημα αναγνωρίζει το άνοιγμα και κλείσιμο των πίσω θυρών και απεικονίζει το σύμβολο της πίσω ζώνης ασφαλείας στην οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Τότε, η μονάδα SRS προσδιορίζει την κατάσταση της αγκράφας κάθε ζώνης ασφαλείας και αποστέλλει τις πληροφορίες στην οθόνη (απεικονίζοντας ότι δεν χρησιμοποιείται καμία ζώνη, ή χρησιμοποιούνται 1, 2 ή 3). Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε επίσης στους εμπρός επιβάτες με αποτέλεσμα και τα 2 εμπρός καθίσματα να εφοδιάζονται με διπλούς προεντατήρες. Τα ενεργά προσκέφαλα στα εμπρός καθίσματα παίζουν βασικό ρόλο στην προστασία από τραυματισμούς λόγω τραντάγματος, σε περίπτωση ατυχήματος. Το Civic κέρδισε την υψηλότερη βαθμολογία στη μελέτη μείωσης των αρνητικών επιπτώσεων από την πρόσκρουση στον αυχένα, η οποία πραγματοποιήθηκε από το ανεξάρτητο ινστιτούτο ερευνών, Thatcham.
Υψηλόστροφος κινητήρας
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 2.0 DOHC i-VTEC του Type-R με τεχνολογία μεταβλητού εκκεντροφόρου εισαγωγής VTC έχει υποστεί εκτενή αναβάθμιση. Χαρακτηρίζεται από καλύτερη απόκριση και χάρη στην ηλεκτρονική πεταλούδα του γκαζιού και του αντικραδασμικού άξονα, είναι πιο αθόρυβος στη λειτουργία του. Ο κινητήρας προσφέρει υψηλά αποθέματα ροπής. Η αλλαγή στο χρονισμό μεγαλύτερης διάρκειας του αναβαθμισμένου κινητήρα καλύπτει το εύρος στροφών στις 5.400-8.000 σ.α.λ. όπου και εμφανίζεται η μέγιστη ισχύς των 201 ίππων. Ο οδηγός ενημερώνεται για την αλλαγή του χρονισμού μέσω μιας ένδειξης i-VTEC δεξιά του ψηφιακού ταχύμετρου. Η επιτάχυνση των 0-100 χ.α.ώ. ολοκληρώνεται σε 6,6’’ ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 235 χ.α.ώ.
Σπορ 6άρι μηχανικό κιβώτιο με LSD
Το 6άρι κιβώτιο συνδυάζεται άριστα με τον κινητήρα DOHC i-VTEC του Type-R. Συγχρονιζέ υψηλής απόδοσης και ειδικό σύστημα επιλογέα επιτρέπουν εξαιρετικά γρήγορες και ακριβείς αλλαγές. Το κιβώτιο συνδυάζεται με έναν συμπλέκτη υψηλής απόδοσης. Ο συμπλέκτης χρησιμοποιεί ελαφρύ βολάν που χαρακτηρίζεται από ταχεία απόκριση. Επιπλέον, το κιβώτιο έχει συγχρονιζέ τριπλού κώνου, στην 1η και 2η ταχύτητα καθώς και συγχρονιζέ με άνθρακα στις υπόλοιπες σχέσεις (3η-6η) για ταχύτατες αλλαγές. Η λαβή του κοντού επιλογέα φέρει φινίρισμα από αλουμίνιο, ενώ σε συνδυασμό με τις κοντές διαδρομές του και την πολύ μικρή δύναμη εμπλοκής, συμβάλλει σε μία έξοχη αίσθηση της διαδικασίας, με πλεονεκτήματα και στη διάταξη χώρων.
Ειδικά για την έκδοση Type-RChampionshipτο κιβώτιο είναι εξοπλισμένο με μπλοκέ διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD), προσφέροντας υψηλότερα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας σε ακραίες οδηγικές συνθήκες. Το LSD λαμβάνοντας υπόψη του, το επίπεδο πρόσφυσης των εμπρός τροχών ανακατανέμει την ισχύ του κινητήρα στον τροχό με την μεγαλύτερη πρόσφυση συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην απόλυτη ευχαρίστηση της σπορ οδήγησης. Οι μετρήσεις που έχει πραγματοποιήσει η Honda στην Ιαπωνική πίστα Tsukaba, επιβεβαιώνουν τον ξεχωριστό χαρακτήρα της νέας έκδοσης Civic Type-R Championship, καθώς έδωσαν κατά 1,44’’ ταχύτερο γύρο απ’ το στάνταρ μοντέλο.
Ειδικά ρυθμισμένη ανάρτηση
Το αξιόπιστο κράτημα του πλαισίου με γόνατα McPherson/ημιάκαμπτο άξονα του 5-θυρου Civic αποτέλεσε την ιδανική βάση για τις πιο σπορ απαιτήσεις των πιο σύγχρονων εκδόσεων Civic. Ο σπορ χαρακτήρας του Type-R αντανακλάται και στην ανάρτηση, με μοναδικά χαρακτηριστικά ελατηρίων, αποσβεστήρων και σάιλεντμπλοκ, καθώς και μειωμένο ύψος αμαξώματος κατά 15 χλστ. Επιπλέον, χρησιμοποιεί την ήδη άκαμπτη δομή αμαξώματος του Civic και την ενισχύει επιπρόσθετα στην περιοχή του εμπρός πατώματος, γύρω από τις πάνω βάσεις της ανάρτησης και στο τμήμα μπροστά από τον κινητήρα, προσφέροντας ένα άκαμπτο πλαίσιο για ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά. Οι 18άρες ζάντες αλουμινίου του Type-R, τα ελαστικά 225/40YR18 και η ειδικά προσαρμοσμένη χαρτογράφηση της υποβοήθησης διεύθυνσης, συμβάλλουν στην ακριβή απόκριση στις εντολές του οδηγού. Οι αεριζόμενοι εμπρός δίσκοι έχουν διάμετρο 300 χλστ. και οι συμπαγείς δίσκοι πίσω 260 χλστ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΗΛΕΙΑΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΤΕΣΗΣ

Ζάντες, Ελαστικά, Αξεσουάρ, Αναρτήσεις, Αγωνιστικός Εξοπλισμός (Ζυγοστάθμιση/Ευθυγράμμιση, Αμορτισερόμετρο/Φρενόμετρο)
1ο χλμ. Ε.Ο. Ζαχάρως-Κυπαρισσίας, 270 54 Ζαχάρω Ηλείας
Τηλ.: +302625034355, Fax: +302625034456
E-mail: chris323@otenet.gr

 
Χρήσιμα