IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ford Focus: Από το 2011 κοντά μας
Η νέα γενιά Focus είναι η πρώτη μιας σειράς παγκόσμιων προϊόντων που ενσαρκώνουν άριστα το DNA της Ford, το οποίο δημιουργήθηκε με στόχο το μοναδικό στιλ και την απαράμιλλη οδηγική εμπειρία.
Η επόμενη γενιά Ford Focus που κάνει το ντεμπούτο της στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου Βορείου Αμερικής δεν είναι απλά το πρώτο παγκόσμιο προϊόν που δημιουργείται στο πλαίσιο της στρατηγικής ONE Ford, παράλληλα, σηματοδοτεί την πρώτη εφαρμογή ενός νέου, παγκόσμιου DNA της μάρκας, που θα βοηθήσει τα μοντέλα Ford να αναπτύξουν μία παγκοσμίως αναγνωρίσιμη οπτική απήχηση και οδηγική αίσθηση. Όπως ο γενετικός κώδικας προσδιορίζει τα χαρακτηριστικά και την ατομικότητα ενός ανθρώπινου όντος, έτσι και το παγκόσμιο DNA της Ford αποτελείται από συγκεκριμένα στοιχεία που ενυπάρχουν σε όλα τα νέα προϊόντα, προσδιορίζοντας το χαρακτήρα και τις επιδόσεις κάθε μοντέλου, και προσφέροντας στους πελάτες αποκλειστικό στυλ και μία μοναδική οδηγική εμπειρία.
Μοναδικός χαρακτήρας Ford
Η δημιουργία ενός σαφούς και συνεπούς DNA ήταν σημαντικό βήμα για την επιτυχία της παγκόσμιας στρατηγικής προϊόντων της Ford, που θα προσφέρει σε όλους τους πελάτες παγκοσμίως μία σειρά ελκυστικών αυτοκινήτων με μοναδικό χαρακτήρα Ford, σε εμφάνιση, αίσθηση και ήχο. Το παγκόσμιο DNA περιλαμβάνει όλα τα γνωρίσματα που επηρεάζουν άμεσα την εμπειρία την οποία βιώνει ο πελάτης στο αυτοκίνητο, από τον τρόπο που οδηγεί μέχρι την άνεση και ποιότητα του εσωτερικού και τη διάταξη και λειτουργία των χειριστηρίων. Το καθένα από αυτά τα χαρακτηριστικά, όπως η απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού ή ο ήχος της πόρτας που κλείνει, είναι προσεκτικά μελετημένα χρησιμοποιώντας ακριβείς τεχνικές περιγραφές, έτσι ώστε οι μηχανικοί να μπορούν να διασφαλίζουν ότι κάθε νέο προϊόν αποπνέει αυτή τη μοναδική αίσθηση Ford, ανεξάρτητα σε ποια περιοχή του κόσμου πωλείται.
Φυσική εξέλιξη Ford
Το παγκόσμιο DNA της Ford σηματοδοτεί μία φυσική εξέλιξη των τελευταίων Ευρωπαϊκών και Βορειοαμερικανικών προϊόντων, συνδυάζοντας και αποτυπώνοντας τα ίδια δυναμικά και ελκυστικά στοιχεία πρόσφατων μοντέλων όπως τα Fiesta και Taurus. Παγκόσμιες ομάδες ειδικών συνεργάστηκαν για την εξέλιξη κάθε προϊοντικού χαρακτηριστικού, θέλοντας να διασφαλίσουν ότι η τελική επιλογή θα είναι η πλέον ενδεδειγμένη και παράλληλα θα ικανοποιεί απόλυτα τις ανάγκες των πελατών σε όλες τις περιοχές, παγκοσμίως. Σε πολλές περιπτώσεις, πραγματοποιήθηκαν ειδικές έρευνες με διάφορους πελάτες από όλο τον κόσμο, για να ληφθεί άμεσα η άποψη των πελατών πάνω στις προτεινόμενες λύσεις, πριν οριστικοποιηθούν.
Πιστά στο DNAτης Ford
Το DNA της Ford επεκτείνεται και στη σχεδίαση εξωτερικού και εσωτερικού, κάτι που συντελεί στη δημιουργία της προσωπικότητας ενός αυτοκινήτου. Στην επόμενη γενιά παγκόσμιων προϊόντων, τα οχήματα θα μοιράζονται μία κοινή σχεδιαστική γλώσσα, η οποία θα ενισχύει τα στοιχεία του DNA. Στην καρδιά του DNA σχεδίασης βρίσκεται η πιο εξελιγμένη εκδοχή της κινητικής σχεδίασης Ford, προϊόν του κέντρου σχεδίασης της εταιρίας στο Merkenich, κοντά στην Κολωνία, υπό τις οδηγίες του Martin Smith, executive design director. Η κινητική σχεδίαση της Ford είναι μία εκφραστική στιλιστική γλώσσα που απεικονίζει την «ενέργεια σε κίνηση», δίνοντας στους πελάτες ένα σαφές μήνυμα για τη δυναμική οδηγική εμπειρία την οποία προσφέρει το αυτοκίνητο.
Με τον ίδιο τρόπο που συναρπαστικά νέα προϊόντα, όπως το νέο Ford Fiesta, χρησιμοποιούν θέματα κινητικής σχεδίασης μέσα στην καμπίνα και στο εξωτερικό, έτσι ακριβώς και στο επόμενης γενιάς Focus αντανακλώνται οι βασικές αξίες της μάρκας με συνέπεια σε όλο το αυτοκίνητο. Η συνέπεια και η σαφήνεια των χαρακτηριστικών είναι από τις σημαντικότερες αρετές για οχήματα που, όπως το νέο Focus, σχεδιάστηκαν για να ενσωματώνουν συγκεκριμένα στοιχεία του νέου DNA της μάρκας. Για τον προσδιορισμό του τελικού DNA, κάθε προϊοντικό χαρακτηριστικό (υπάρχουν 8 καθορισμένα σετ γονιδίων) έχει εξελιχθεί με γνώμονα το ίδιο ακριβώς όραμα. Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι τομείς του αυτοκινήτου συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους και ο πελάτης απολαμβάνει ένα απόλυτα ισορροπημένο προϊόν που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις με ένα μοναδικό χαρακτήρα Ford.
Προσιτή τεχνολογία
Η επόμενη γενιά Focus κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο της προσφέροντας στους πελάτες πρωτοφανείς προσιτές τεχνολογίες και χαρακτηριστικά, σε συνδυασμό με υποδειγματική ποιότητα κατασκευής, εξαιρετική οικονομία καυσίμου και ένα νέο πρότυπο οδηγικής ποιότητας. Το νέο Focus, σε 4θυρες sedan και 5θυρες hatchback εκδόσεις, θα αρχίσει να παράγεται για την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική στα τέλη του 2010 και αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 1ο 3μηνο του 2011. Το νέο Focus θα είναι σχεδόν ίδιο σε όλες τις αγορές, με κοινά εξαρτήματα σε ποσοστό 80%, σε όλο τον κόσμο.
Λανσάρισμα σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική
Η παραγωγή της επόμενης γενιάς Ford Focus θα ξεκινήσει ταυτόχρονα σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική στα τέλη του 2010, ενώ το λανσάρισμα στις αγορές αυτές προγραμματίζεται για τις αρχές του 2011. Στη συνέχεια, το αυτοκίνητο θα κυκλοφορήσει στις αγορές της Ασίας, Αφρικής και Νότιας Αμερικής. Αρχικά, η παραγωγή θα επικεντρωθεί στα εργοστάσια των Saarlouis (Γερμανία), Michigan (ΗΠΑ) και Chongqing (Κίνα). Το νέο Focus θα είναι ένα από τα 10 μοναδικά μοντέλα που θα κατασκευάζονται από τη νέα πλατφόρμα αυτοκίνητων C της Ford, η οποία αναμένεται να κάνει συνολικές πωλήσεις 2.000.000 μονάδων ετησίως μέχρι το 2012. Τα πρώτα θα είναι το νέο Ford C-MAX και το Ford Grand C-MAX, που παρουσιάστηκαν στο σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2009 και πρόκειται να κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη το 2ο 6μηνο του 2010.
Σχεδίαση και παραγωγή χωρίς συμβιβασμούς
Το νέο Ford Focus εξελίχθηκε από μία παγκόσμια ομάδα, υπό την καθοδήγηση του Ευρωπαϊκού Κέντρου Σχεδίασης μικρών και μεσαίων αυτοκινήτων της Ford, στο Merkenich, (Γερμανία). Για τους κινητήρες, υπεύθυνη ήταν μία παρόμοια ομάδα στο τεχνικό κέντρο της Ford στο Dunton (Αγγλία). Το όχημα σχεδιάστηκε χωρίς συμβιβασμούς για να ικανοποιήσει όλες τις απαιτήσεις των πελατών και της νομοθεσίας στις σημαντικότερες αγορές παγκοσμίως. Κατά την εξέλιξη του αυτοκινήτου για τις παγκόσμιες αγορές, η ομάδα εξέλιξης προϊόντων χρησιμοποίησε την εμπειρία που απέκτησε από πρόσφατα προγράμματα, όπως το πολυβραβευμένο νέο Ford Fiesta, και παράλληλα την τεχνογνωσία ειδικών στην τεχνολογία του αυτοκινήτου και των συστημάτων κίνησης, οι οποίοι εργάζονται στο κέντρο μηχανολογίας της Ford, στο Dearborn του Michigan. Η παγκόσμια στρατηγική εξέλιξης και προμηθειών δημιούργησε ένα επίπεδο επιδόσεων και εξοπλισμού απαράμιλλο για την κατηγορία, ικανό να καταπλήξει ακόμα και οδηγούς μεγαλύτερων, πολυτελέστερων οχημάτων.
Εξέλιξη της κινητικής σχεδίασης
Η ασυμβίβαστη μέθοδος εξέλιξης του νέου Focus είναι εμφανής στην εντυπωσιακή σχεδίαση του sedan και του 5θυρου hatchback. Και τα δύο μοντέλα μοιράζονται έναν σπορ και δυναμικό χαρακτήρα, σηματοδοτώντας το επόμενο στάδιο εξέλιξης της επιτυχημένης κινητικής σχεδίασης της Ford, που έχει συμβάλλει στην αυξανόμενη δημοτικότητα των τελευταίων μικρών και μεσαίων αυτοκινήτων της εταιρίας. Η φιλοσοφία κινητικής σχεδίασης χρησιμοποιεί τολμηρά σχέδια που δηλώνουν ενέργεια σε κίνηση, έτσι ώστε τα αυτοκίνητα να φαίνονται ότι κινούνται, ακόμα και όταν είναι ακίνητα.
Μ’ ένα εντυπωσιακό εμπρός τμήμα, λείο προφίλ, εντυπωσιακή ανερχόμενη μεσαία γραμμή και αθλητικό στήσιμο, το νέο Focus επικοινωνεί την απολαυστική οδηγική εμπειρία που περιμένει τους πελάτες όταν βγουν στο δρόμο. Αυτή η δυναμική ποιότητα ενισχύεται από τη χαρακτηριστική σχεδίαση του εσωτερικού. Το νέο Focus έχει ένα πολύ μοντέρνο εσωτερικό, τύπου cockpit, με την κομψή κεντρική κονσόλα να εκτείνεται γύρω από τον οδηγό, προσφέροντάς του εξαιρετική πρόσβαση στα σημαντικότερα χειριστήρια και οθόνες του αυτοκινήτου. Βασικό στοιχείο του εσωτερικού είναι η ποιότητα κατασκευής. Τα τολμηρά και μοντέρνα σχέδια της καμπίνας επιβατών, το ανάγλυφο σχήμα του απαλού ταμπλό και τα κορυφαία υλικά αποπνέουν την αίσθηση ανώτερου αυτοκινήτου.
Απαράμιλλη οδηγική ποιότητα
Όταν το πρώτο Focus λανσαρίστηκε το 1998, εγκαινίασε νέα επίπεδα ευελιξίας και απόκρισης στην κατηγορία C. Το νέο Focus προτίθεται να ανεβάσει και πάλι τον πήχη, στοχεύοντας σε μία κορυφαία οδηγική ποιότητα που συνδυάζει την υποδειγματική ακρίβεια διεύθυνσης και αίσθηση από το δρόμο, με μία πολιτισμένη λειτουργία και άριστο έλεγχο στο ταξίδι. Για να επιτύχουν τους στόχους τους, οι μηχανικοί βελτίωσαν τις καινοτόμες φιλοσοφίες ανάρτησης προηγούμενων μοντέλων, με την εξέλιξη βελτιστοποιημένων νέων σχεδίων για την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων control blade και τα ημι-απομονωμένα εμπρός και πίσω υποπλαίσια. Η σχεδίαση του πλαισίου συμπληρώνεται από ένα νέο σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση Electric Power Assist Steering, το οποίο έχει ρυθμιστεί προσεκτικά για να προσφέρει γνήσια και ακριβή απόκριση στις υψηλές ταχύτητες, παραμένοντας ελαφρύ και ευέλικτο στο παρκάρισμα.
Οι ειδικοί δυναμικής συμπεριφοράς της Ford στην Ευρώπη έχουν επίσης βελτιώσει τη σταθερότητα στο στρίψιμο και την ευελιξία, με την υιοθέτηση ενός προηγμένου συστήματος Dynamic Cornering Control, το οποίο χρησιμοποιεί κατανομή ροπής μεταξύ των τροχών του ίδιου άξονα (torque vectoring), ώστε να επιτυγχάνεται μειωμένη υποστροφή, βελτιωμένη πρόσφυση και καλύτερη είσοδος στις στροφές. Οι πελάτες σε όλο τον κόσμο θα απολαμβάνουν το ίδιο είδος δυναμικών επιδόσεων στο νέο Focus. Χρησιμοποιείται ίδια αρχιτεκτονική πλαισίου και ανάρτησης για όλες τις αγορές, πλην μικροδιαφορών στο σετάρισμα, όπως οι τοπικές προδιαγραφές ελαστικών.
Αποδοτικοί και οικονομικοί κινητήρες
Μία σειρά κινητήρων προσφέρουν συναρπαστικές επιδόσεις και στοχεύουν σε υποδειγματικά επίπεδα οικονομίας καυσίμου και εκπομπών CO2. Η παγκόσμια γκάμα κινητήρων του νέου Focus περιλαμβάνει μία σειρά προηγμένων 4κύλινδρων υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων άμεσου ψεκασμού Ford EcoBoost (DI), μεταξύ των οποίων η μονάδα 1.6 λίτρων στην Ευρώπη και η σειρά προηγμένων και βελτιωμένων πετρελαιοκινητήρων Duratorq TDCi common-rail, οι οποίοι προσφέρουν μειώσεις στην κατανάλωση, 10-20% συγκριτικά με τα απερχόμενα μοντέλα. Στην πρεμιέρα του μοντέλου, η Ford παρουσιάζει ένα νέο βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων για την αγορά της Βορείου Αμερικής, ο οποίος έχει DI και Twin Independent Variable Camshaft Timing (Ti-VCT) για αυξημένες επιδόσεις και οικονομία καυσίμου. Ο νέος κινητήρας 2.0 DI Ti-VCT είναι ισχυρότερος κατά 20 ίππους από την τρέχουσα μονάδα 2.0 Duratec I-4, με βελτιώσεις στην οικονομία καυσίμου πάνω από 10%.
Για τη μεγιστοποίηση των επιδόσεων και του πλεονεκτήματος οικονομίας του νέου Focus, ο κινητήρας 2.0 DI Ti-VCT συνδυάζεται με το τελευταίο 6άρι αυτόματο κιβώτιο ξηρού συμπλέκτη Ford PowerShift. Αυτό το κιβώτιο χρησιμοποιεί μία προηγμένη διάταξη διπλού συμπλέκτη, που από μόνο του μπορεί να συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης μέχρι 9% συγκριτικά με ένα παραδοσιακό 4άρι αυτόματο κιβώτιο. Το κιβώτιο ξηρού συμπλέκτη PowerShift βασίζεται σε μία πιο αποδοτική τεχνολογία μηχανικού κιβωτίου, χωρίς όμως το πρόσθετο βάρος και την πολυπλοκότητα των μετατροπέων ροπής, πλανητικών γραναζιών και αντλιών λαδιού που συναντάμε στα συμβατικά αυτόματα κιβώτια. Οι 2 ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι συμπλέκτες αλλάζουν ταχύτητες γρήγορα και ομαλά, προσφέροντας μία συνεχή ροή ροπής με την αθόρυβη και πολιτισμένη λειτουργία που χαρακτηρίζει ένα ανώτερο αυτόματο. Η Ford, εξάλλου, επιβεβαίωσε ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει την κατασκευή ενός πλήρως ηλεκτρικού οχήματος μπαταρίας το 2011, στο συγκρότημα του εργοστασίου του Michigan, το οποίο θα πωλείται στη Βόρεια Αμερική. Θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό, επιβατικό όχημα μπαταρίας της εταιρίας.
Αυξημένη άνεση και ασφάλεια
Η επόμενη γενιά Focus θα φέρει στους πελάτες της κατηγορίας C σε όλο τον κόσμο μία συναρπαστική γκάμα προηγμένων τεχνολογιών που συνήθως συνοδεύουν μεγαλύτερα, πιο πολυτελή αυτοκίνητα. Με την παγκόσμια κλίμακα του προγράμματος αυτοκινήτων C της Ford, οι τεχνολογίες και τα χαρακτηριστικά γίνονται οικονομικά βιώσιμα περισσότερο από ποτέ, για μοντέλα της κατηγορίας. Το πακέτο τεχνολογιών του νέου Focus όχι μόνον υπόσχεται σαφή υπεροχή στην κατηγορία C, αλλά περιλαμβάνει χαρακτηριστικά που θα καταπλήξουν ακόμα και πελάτες μεγαλύτερων, πολυτελέστερων οχημάτων. Οι νέες τεχνολογίες σχεδιάστηκαν για να είναι απλές και διαισθητικές στη χρήση, αυξάνοντας παράλληλα την άνεση και ασφάλεια για τους επιβάτες.
Μέσα στο cockpit, η σημαντικότερη καινοτομία είναι η νέα τεχνολογία διασύνδεσης MyFord, που προσφέρει στον οδηγό έναν προηγμένο συνδυασμό χειριστηρίων και οθονών για τον έλεγχο των βασικών λειτουργιών του οχήματος. Στις ανώτερες εκδόσεις, το σύστημα MyFord περιλαμβάνει μία οθόνη αφής 8 ιντσών, από την οποία ο οδηγός μπορεί να ελέγχει ποικίλες λειτουργίες, μέσω της έγχρωμης οθόνης υψηλής ευκρίνειας. Το MyFord πλαισιώνεται από τη νέα γενιά του ισχυρού συστήματος SYNC, που περιλαμβάνει ένα προηγμένο σύστημα φωνητικού ελέγχου, Bluetooth και δορυφορική πλοήγηση, μαζί με σημεία σύνδεσης για ποικίλες συσκευές και media players. Άλλες τεχνολογίες ασφάλειας και άνεσης είναι το μπουτόν εισόδου χωρίς κλειδί και εκκίνησης «Ford Power», μία κάμερα οπισθοπορείας κι ένα ημιαυτόματο σύστημα παράλληλου παρκαρίσματος που κατευθύνει αυτόματα το όχημα στο χώρο στάθμευσης.
Αντοχή και ασφάλεια
Η πλατφόρμα του Focus προσφέρει μία απίστευτα ισχυρή και άκαμπτη δομή, η οποία όχι μόνον ωφελεί τη δυναμική και άνεση του οχήματος, αλλά αποτελεί και τη βάση για βελτιωμένη συμπεριφορά στις συγκρούσεις. Ατσάλια υψηλής αντοχής χρησιμοποιούνται εκτενώς στο αμάξωμα του Focus επόμενης γενιάς, συνθέτοντας το 55% του κελύφους του αμαξώματος. Επιπλέον, πάνω από το 26% της δομής του οχήματος αποτελείται από ατσάλι εξαιρετικά υψηλής αντοχής και ατσάλια βορίου, πολύ περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο προϊόν της Ford. Χάρη στα προηγμένα υλικά, πληρούνται οι πιο αυστηρές προδιαγραφές συγκρούσεων παγκοσμίως, ενώ παράλληλα ελαχιστοποιείται το βάρος του οχήματος. Η δομική ακεραιότητα του κελύφους του αμαξώματος αντανακλάται επίσης στη στρεπτική ακαμψία του, η οποία είναι 25% μεγαλύτερη από του σημερινού Focus Β. Αμερικής.
Ποιότητα και κατασκευαστική ακρίβεια
Καθώς οι παγκόσμιοι πελάτες απαιτούν τώρα μία ανώτερη εμπειρία από τα μικρά και μεσαία αυτοκίνητα, η επίτευξη υποδειγματικής ποιότητας και κατασκευαστικής ακρίβειας ήταν πρωταρχικός στόχος για το νέο Focus, το οποίο κάνει άλματα στη μείωση των θορύβων στην καμπίνα, και υπόσχεται ένα αθόρυβο περιβάλλον. Αυτό έρχεται να προστεθεί στη φρέσκια σχεδίαση εσωτερικού και τα υψηλότερα επίπεδα ποιότητας κατασκευής, για τη δημιουργία μιας αίσθησης που παραπέμπει σε μεγαλύτερα οχήματα ανώτερης κατηγορίας. Κάθε εξάρτημα του αυτοκινήτου που ο πελάτης αγγίζει, βλέπει, ακούει ή μυρίζει έχει υποβληθεί σε αυστηρή ανάλυση, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι θα υπερβαίνει τις προσδοκίες του ιδιοκτήτη. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην ποιότητα υλικών του εσωτερικού και στους χρωματικούς συνδυασμούς, τα κενά, τις εξοχές και ανοχές στα σημεία ένωσης των διαφόρων εξαρτημάτων και πάνελ.
Για τα περισσότερα χαρακτηριστικά του οχήματος, η Ford έχει εξελίξει ένα παγκόσμιο πρότυπο DNA που προσδιορίζει με ακρίβεια τις ιδιότητες που πρέπει να έχει ένα εξάρτημα για να πληροί τις απαιτήσεις ποιότητας της μάρκας. Τέτοια παραδείγματα είναι ο ήχος της πόρτας που κλείνει, που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή στη δομή της πόρτας και το μηχανισμό του μεντεσέ, η σχεδίαση του τιμονιού, ακόμα και το πάχος της επένδυσης και το μέγεθος των ραφών στη στεφάνη. Η σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια αντανακλάται επίσης στην παγκόσμια στρατηγική παραγωγής της Ford για το Focus, με τη χρήση σύμφωνων προτύπων και διαδικασιών σε όλα τα εργοστάσια συναρμολόγησης, σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου και αν βρίσκονται.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
QUICK FIT by CAR CENTER (ΑΦΟΙ ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑ & ΣΙΑ ΟΕ)

Ελαστικά, Ζάντες, Ευθυγραμμίσεις
Δημοσθένους 8 & Πεντέλης (όπισθεν Λεωφ. Αμφιθέας), 175 64 Π. Φάληρο
Τηλ.: +302109422250, +302109428157 (4 γραμμές), Fax: +302109402904
E-mail: carcenter@ath.forthnet.gr, Website: www.center.gr/carcenter
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
 
Χρήσιμα