IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Opel Corsa OPC: Αδρεναλίνη ντυμένη στα... λευκά!
OPEL - Γ. ΒΟΥΛΑΛΑΣ ΕΠΕ
Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ - Βελτιώσεις
Πρωτοπαπαδάκη 60-62, 111 47 Γαλάτσι Αττικής
Τηλ.: +302102921987, +302102925137, +302102223362, Fax: +302102131263
E-mail: info@voulalas.gr, Website: www.voulalas.gr
 
Όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, τον Μάρτιο του 2007, κυκλοφόρησε στο γνωστό μπλε χρώμα της σειράς OPC και σε μαύρο. Τώρα το μικρό «θηρίο» της γενιάς OPC, ντύθηκε στα λευκά!
Του Δημήτρη Σπυράκη
Όσο πιο πολλά αυτοκίνητα περνάνε από τα χέρια σου κάθε χρόνο, τόσο πιο έντονα έχεις την επιθυμία, κάπου ανάμεσα στο «σωρό», να ξεχωρίσει κάποιο μοντέλο που σου προκαλεί πρόσθετο ενδιαφέρον. Το Corsa OPC είναι αναμφισβήτητα ένα απ’ αυτά. Κι ο λόγος δεν έχει να κάνει με τη δύναμη που κρύβεται κάτω από το καπό του, αλλά με το όλο σύνολο. Ο Volker Strycek και η παρέα του έχουν εδώ και πολύ καιρό βάλει το νερό στ’ αυλάκι και τα μοντέλα OPC πλέον, αρχίζουν να δίνουν ποσοστά στις συνολικές πωλήσεις της Opel. Σε ρόλο πρωταγωνιστή ανάμεσα στα μοντέλα OPC είναι το Corsa OPC, αυτοκίνητο που για πολλούς λόγους έχει κερδίσει την εκτίμηση των θερμών οπαδών της μάρκας αλλά και ολόκληρης της αυτοκίνησης.
Το ιδανικό sport-hatch
Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, οι άνθρωποι του OPC μπορούσαν να δώσουν και κάτι παραπάνω απ’ αυτό που είχαμε στα χέρια μας. Σκοπό τους όμως ήταν η απόλαυση της σπορ οδήγησης, ανεξάρτητα από το ποιος θα βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Μελετώντας λοιπόν την απόδοση και φυσικά τις επιδόσεις του μοντέλου, καταλήγουμε σ’ αυτό το συμπέρασμα. Το βάρος του Corsa OPC (1.205 κιλά) υπολογίστηκε σε σχέση με τη δύναμη του κινητήρα και τις διαστάσεις του αμαξώματος. Έτσι, για τον χαρακτήρα του, το αυτοκίνητο δεν είναι βαρύ αλλά ούτε «πούπουλο», που παραπέμπει σε άλλης κλάσης ταχύτατα σπορ μοντέλα, πχ. Lotus, με την οποία η Opel έχει συνεργαστεί αρκετές φορές στο παρελθόν.
Οι συνολικές διαστάσεις του Corsa OPC είναι πράγματι οι ιδανικές για ένα μοντέλο με έντονα σπορ χαρακτηριστικά και συμπαγές 3θυρο αμάξωμα. Το μήκος του μόλις που ξεπερνάει τα 4 μέτρα (4,04) με το πλάτος στα 1,715 μέτρα και το ύψος στα 1,49 μ. Βάση αυτών των διαστάσεων, τα μετατρόχια εμπρός και πίσω αντίστοιχα σκοπίμως και ορθώς υπολογίστηκαν στα 1,485 και 1,48 μέτρα για τον κάθε άξονα. Και σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2,51 μέτρων, έχουμε ένα άριστα «ζυγισμένο» πλαίσιο που προσφέρει υποδειγματική συμπεριφορά στο δρόμο, χωρίς την τάση για «μούτρα» ή για τινάγματα της «ουράς».
Τα υπόλοιπα στοιχεία της πετυχημένης συνταγής έχουν να κάνουν με την ανάρτηση (ένα ελαφρό χαμήλωμα εμπρός είναι μάλλον απαραίτητο, για όσους αναζητούν κάτι πιο απόλυτο στις στροφές), κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του μοντέλου, τα φρένα (αεριζόμενα δισκόφρενα 308 χλστ. εμπρός και συμπαγείς δίσκοι 264 χλστ. πίσω που για την κατηγορία του οχήματος και τις επιδόσεις του, θεωρούνται ιδανική επιλογή), τους μεγάλους τροχούς (225/40R18 σε ζάντες 7Jx18) που προσθέτουν στην αισθητική του αυτοκινήτου και ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα του και φυσικά τον κινητήρα, σε ρόλο πρωταγωνιστή, που υπογράφει τις επιδόσεις του Corsa OPC. Ο χώρος αποσκευών δεν διαφοροποιείται και πολύ σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα Corsa (285 λίτρα) και έχει να κάνει μόνο με το πάτωμα πίσω, που δεν διαθέτει χώρο για εφεδρικό τροχό παρά μόνο κιτ επισκευής ελαστικού. Φυσικά, όπως και σε όλα τα υπόλοιπα Corsa, ο χώρος αποσκευών μπορεί να αυξηθεί με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος και να φτάσει τα 1.050 λίτρα.
Ιδανική σχέση απόδοσης/οικονομίας
Η δύναμη των 192 ίππων, σε σχέση με τα 1.6 λίτρα του κινητήρα, μας δίνει μία σχέση απόδοσης σχεδόν 120 ίππων στο λίτρο, ακριβώς όση έχουμε και στην περίπτωση του μεγαλύτερου αδερφού (Astra OPC). Η μέγιστη ισχύς εμφανίζεται λίγο κάτω από τις 6.000 σ.α.λ. (5.850), με τη μέγιστη ροπή διαθέσιμη από τις 1.980 σ.α.λ. και μέχρι το όριο της μέγιστης απόδοσης της ισχύος. Αυτό κάνει τον κινητήρα τόσο ελαστικό, όσο ακριβώς χρειάζεται για να έχουμε μία γραμμική απόδοση από τις χαμηλές κιόλας στροφές του κινητήρα, που θα διατηρείται και στις μεσαίες αλλά θα εξακολουθεί να προσφέρεται ακόμη και στις υψηλές στροφές, ώστε ο οδηγός να μη νοιώσει πουθενά «κρεμασμένος». Τα πρώτα 100 χ.α.ώ. είναι εύκολη υπόθεση, ενώ ο χαρακτήρας του κινητήρα και η γραμμικότητά του μπορούν να διατηρήσουν αυτή την ευελιξία στην ταχύτητα μέχρι και την τελική του μοντέλου, στα 225 χ.α.ώ.
Ο επιλογέας ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του όλου συνόλου και έχει το δικό του καθοριστικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα. Το τιμόνι με έντονα σπορ χαρακτηριστικά προδιαθέτει για οδήγηση «OPC», άμεσο και αποτελεσματικό σε όλες τις περιστάσεις. Όσον αφορά την κατανάλωση, σίγουρα δεν αποτελεί ένα από τα βασικά κριτήρια επιλογής στην αγορά του μοντέλου, όμως, για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, κρίνεται αποδεκτή. Άλλωστε, το πόσο γρήγορα θα σου ζητήσεις το Corsa OPC να πας στον επόμενο ανεφοδιασμό, έχει να κάνει με το πόσο πολύ αναζήτησες τα όρια του σπορ χαρακτήρα του, κάτι που λίγο πολύ, ισχύει για κάθε αυτοκίνητο, ανεξάρτητα από την κατηγορία αμαξώματος που ανήκει ή τον χαρακτήρα του μοντέλου.
Το ρεζερβουάρ του Corsa OPC είναι 45 λίτρων, αρκετό για μεγάλη αυτονομία με απαιτήσεις κάτω από το δεξί σου πόδι συμβατικής οδήγησης, μέτριο για το αντίθετο. Τα σχεδόν 8 λίτρα για κάθε 100 χλμ. μικτής κατανάλωσης, δείχνουν επίσης και το μέγεθος της ελαστικότητας του κινητήρα καθώς επίσης και την άριστη κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου (6άρι μηχανικό) το οποίο έχει μακριές ουσιαστικά σχέσεις, αλλά με σχετικά κοντή σχέση τελικής μετάδοσης (4,18). Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι δεν επιλέχθηκε ένα αισθητά μεγαλύτερο δοχείο καυσίμου, και για λόγους βάρους αλλά και καλύτερης διαχείρισης του χώρου μέσα στο αμάξωμα.
Οδηγική απόλαυση στο μέγιστο
Η ομάδα OPC άλλωστε δεν θα επέλεγε μία συμβιβαστική λύση αλλά το ιδανικό μεταξύ της άνεσης και της κορυφαίας απόδοσης. Γενικά, δεν γίνονται άσκοπες επιλογές ενώ δεν επιλέγονται και συμβιβαστικές λύσεις όσον αφορά το μοντέλα με τα διακριτικά «OPC». Κι αυτό είναι κάτι που συνεχώς το βλέπουμε σε κάθε μοντέλο με την υπογραφή του Opel Performance Center. Η δόση υπερβολής είναι κάτι άγνωστο για τους τεχνικούς και τους μηχανικούς του ειδικού αυτού τμήματος της Opel που έχει την ευθύνη για όλα τα γνήσια σπορ μοντέλα της. Είναι μελετημένο προσεκτικά κάθε αμάξωμα και ανάλογα με τις προδιαγραφές του, προσαρμόζεται και το σπορ πακέτο που θα επιμεληθεί αποκλειστικά και μόνο γι’ αυτό.
Έτσι και στην περίπτωση του Corsa OPC, το πρόγραμμα βελτίωσης ενίσχυσε την σπορ εικόνα του μοντέλου, χωρίς να αλλοιώνονται οι βασικές σχεδιαστικές του γραμμές. Πρόκειται, κατά την άποψή μας, για το πιο σπορ πακέτο εξωτερικής επέμβασης που έχουμε δει μέχρι τώρα σε μοντέλο Opel, με πολύ κοντά τον μεγαλύτερο αδερφό (Astra OPC). Οι επεμβάσεις στο εσωτερικό είναι ανάλογες με τις αντίστοιχες του αμαξώματος εξωτερικά. Νοιώθεις τον χαρακτήρα του OPC από την πρώτη στιγμή, όταν θα βυθιστείς στο μπάκετ κάθισμα με την υπογραφή Recaro. Ο οδηγός έχει στο οπτικό του πεδίο το λογότυπο OPC που υποδηλώνει τον χαρακτήρα του μοντέλου σε 3 σημεία, στο κάτω μέρος της στεφάνης του σπορ τιμονιού, στον πίνακα οργάνων και πιο συγκεκριμένα στο ταχύμετρο και στην κορυφή του επιλογέα ταχυτήτων, όλα με το γνωστό χαρακτηριστικό μπλε χρώμα.
Ούτε λόγος για την ιδανική θέση οδήγησης. Δεν σου κάνει καρδιά να εγκαταλείψεις το κόκπιτ. Η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα (του οποίου η πλάτη είναι ασύμμετρα διαιρούμενη 60/40) δεν επηρεάζεται, παρά τη χρήση μπάκετ καθισμάτων εμπρός. Η οδική συμπεριφορά του μοντέλου δεν τρομάζει τον οδηγό, ακόμη κι αν δεν έχει μυηθεί στη σπορ οδήγηση. Βέβαια, το αυτοκίνητο «ζητάει» οδηγό με εμπειρία και γνώση, για μία καλύτερη «συμβίωση» μαζί του. Κι όταν η «χημεία» οδηγού/αυτοκινήτου είναι πετυχημένη, το αποτέλεσμα προκαλεί έντονα συναισθήματα (στον οδηγό φυσικά). Ολοκληρώνοντας, θεωρούμε (τελικά) ότι το λευκό χρώμα ταιριάζει απόλυτα στο Corsa OPC, που μέχρι πρότινος το ξέραμε σε μαύρο χρώμα και στο γνωστό χαρακτηριστικό μπλε του OPC. Πρόκειται για σοβαρή πρόταση στην κατηγορία των σπορ hatchback συμπαγών διαστάσεων, που δεν περνάει απαρατήρητο από τους λάτρεις του είδους.
Opel Corsa OPC
Κυβισμός: 1.598 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 192 ίπποι/5.850 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 230 Nm/1.980-5.850 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 7,2’’
Τελική ταχύτητα: 225 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 7,9 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 190 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Opel
Κ. & Γ. ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΟΕ

Αυτοκίνητα - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Στρατηγού Καλλάρη 59, 104 45 Αθήνα (Κάτω Πατήσια)
Τηλ.: +302108310600, Fax: +302108544224
E-mail: sales@opelms.gr, Website: www.opelms.gr
 
Χρήσιμα