IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Porsche Museum: Στεγάζοντας την ιστορία στο στολίδι της πόλης
Η πολυφημισμένη φίρμα με εκατομμύρια φίλους κι άλλους τόσους τυχερούς κατόχους των μοντέλων της, έχει πλέον το δικό της σύγχρονο σπίτι, στο οποίο στεγάζει την ένδοξη 60χρονη ιστορία της.
Αποστολή: Δημήτρης Σπυράκης
Κάθε φορά που ξεκινάμε ένα επαγγελματικό ταξίδι νοιώθουμε ενθουσιασμό. Ο λόγος είναι διαφορετικός κάθε φορά. Ενθουσιασμός γιατί θα οδηγήσουμε ακόμη ένα νέο μοντέλο που αναμένεται ή μόλις μπήκε στην αγορά. Ενθουσιασμός γιατί θα επισκεφθούμε μία μεγάλη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου και θα γνωρίσουμε από κοντά τα νέα μοντέλα των κατασκευαστών που σύντομα (ή ήδη) θα δούμε και στους δρόμους. Ενθουσιασμός όμως, και γιατί θα δούμε από κοντά κάποιο μουσείο της αυτοκίνησης ή κάποιας συγκεκριμένης φίρμας, κάτι που έχουμε κάνει στο παρελθόν με ορισμένες φίρμες. Αυτή τη φορά όμως, ο ενθουσιασμός μας ήταν ακόμη μεγαλύτερος. Όχι γιατί κάτι άλλο, διαφορετικό σε σχέση με κάποιο από τα παραπάνω μας περίμενε. Ένα ακόμη μουσείο ήταν στο πρόγραμμα και τίποτα άλλο. Τίποτα άλλο;
Σε καμία περίπτωση δεν λες κάτι τέτοιο όταν πρόκειται να επισκεφθείς το μουσείο της Porsche. Και ο λόγος εδώ έχει να κάνει με τον ίδιο σου τον εαυτό, που τον θεωρείς κομμάτι της ιστορίας της φίρμας, καθώς μεγάλωσες παίζοντας μικρός με αυτοκινητάκια Porsche, ζώντας τότε το όνειρο να αποκτήσεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο όταν θα μεγαλώσεις. Κάποιοι από εμάς καταφέραμε αυτό το όνειρο να το κάνουμε πράξη. Κάποιοι άλλοι όχι (ακόμη). Το μόνο σίγουρο όμως, είναι ότι όλοι μας θα θέλαμε να ζήσουμε από κοντά τις παιδικές μας αναμνήσεις, αυτή τη φορά σε κλίμακα 1:1. Για μας, η στιγμή αυτή μόλις είχε έρθει. Έτσι λοιπόν, το ταξίδι μας με προορισμό τη Στουτγάρδη και πιο συγκεκριμένα το νέο μουσείο της Porsche, μας εύρισκε ιδιαίτερα χαρούμενους. Όλα τα αγαπημένα μας μοντέλα παραγωγής αλλά και αγωνιστικά, μαζεμένα σ’ έναν φιλόξενο και κατασκευασμένο ειδικά για το σκοπό αυτό χώρο, θα μας περίμεναν να τα θαυμάσουμε από κοντά, ακόμη και να τα αγγίξουμε. Τι καλύτερο;
Ένα κτίριο καμάρι της πόλης
Ο εκθεσιακός χώρος των 5.600 τμ. στηρίζεται σε μόλις 3 σημεία, τους λεγόμενους πυλώνες, από ενισχυμένο σκυρόδεμα, δίνοντας έτσι την εντύπωση ότι αιωρείται στο χώρο. Στο εσωτερικό του κτιρίου, περίπου 80 εκθέματα βρίσκονται σε δημόσια θέα, αλλά κατά καιρούς μπαίνουν και διαφορετικά μοντέλα, ανάλογα τα γεγονότα και τις εκδηλώσεις που κατά καιρούς προγραμματίζονται. Στους άλλους χώρους του νέου κτιρίου, υπάρχουν τα συνεργεία και το κατάστημα του μουσείου, το αρχείο της Porsche, ένα πολυτελές εστιατόριο, ένα μπιστρό και οι ευρύχωρες αίθουσες εκδηλώσεων. Με λίγες κουβέντες, πρόκειται για το στολίδι της πόλης. Κάθε Γερμανός κάτοικος της πόλης, μας μιλούσε με θαυμασμό για το μουσείο της μάρκας και με καμάρι για τη φίρμα που είναι ξακουστή στα πέρατα της γης.
Έπιασε τα 100.000.000 ευρώ
Το αρχικό κόστος είχε καθοριστεί σε 60.000.000 ευρώ αλλά μερικές ημέρες πριν από την επίσημη τελετή έναρξης στις 29 Ιανουαρίου του 2009, επιβεβαιώθηκε από την ίδια την εταιρία ότι το πραγματικό κόστος του νέου μουσείου Porsche άγγιξε πλέον τα 100.000.000 ευρώ. Οι εργασίες για την ιδέα για το νέο μουσείο της Porsche ξεκίνησαν το 2003. Ένα αρχικό πλάνο που περιλάμβανε σχετικά θέματα, τα εκθέματα και την παρουσίασή τους, συντάχθηκε και η μόνιμη έκθεση είχε σχεδιαστεί. Το αποτέλεσμα είναι μια έκθεση που επικεντρώνεται σταθερά στην οχήματα που προβάλλονται. Όλα τα παρεπόμενα αρχιτεκτονικής, των μέσων ενημέρωσης του κοινού και των τυπογραφικών στοιχείων έχουν σχεδιαστεί ώστε να είναι όσο πιο διακριτικά γίνεται και να συμπληρώνουν τα αυτοκίνητα. Το μουσείο, το οποίο είναι τόσο ευέλικτο κατασκευαστικά όσο και μοναδικό, λειτουργεί ως μια αρχική βάση για τα οχήματα.
Και λίγο ιστορία
Το πρωτότυπο μουσείο της Porsche άνοιξε το 1976 κοντά στο εργοστάσιο της μάρκας. Ήταν ένα σχετικά μικρό μουσείο με μικρό χώρο στάθμευσης κι αυτό ήταν αρκετό για να φιλοξενεί περίπου τα 20 εκθέματα (εκ περιτροπής). Το μουσείο αυτό χτίστηκε ως ένα είδος «τροχαίου μουσείου» με περιστρεφόμενα εκθέματα από ένα απόθεμα των 300 αυτοκινήτων που αποκαταστάθηκαν, πολλά σε άριστη κατάσταση, τα οποία παραμένουν σε άριστη κατάσταση από την οδήγηση. Αρχικά υπήρχε συζήτηση ότι το νέο μουσείο της Porsche θα κατασκευαστεί παράλληλα με το νέο μουσείο της Mercedes-Benz στις πρώην εκθεσιακές εγκαταστάσεις της στην περιοχή Killesberg της Στουτγάρδης. Μετά το νέο μουσείο της Mercedes-Benz που άνοιξε στο ανατολικό τμήμα της Στουτγάρδης το 2006, η Porsche προχώρησε με τα σχέδια για την αναβάθμιση και την επέκταση του μουσείου στη βόρεια περιοχή του Zuffenhausen δίπλα στα κεντρικά γραφεία της εταιρίας.
Οργάνωση και λειτουργία
Αν υπάρχει ενδιαφέρον για ομαδική επίσκεψη στο μουσείο της φίρμας, είναι δυνατή η εκ των προτέρων κράτηση για ιδιωτικές περιηγήσεις με ξεναγό, για ομάδες έως 20 ατόμων. Κρατήσεις γίνονταν δεκτές από τον Δεκέμβριο του 2008. Σε τακτά χρονικά διαστήματα διοργανώνονται ειδικές θεματικές περιηγήσεις με ξεναγό. Για παράδειγμα, ειδικές περιηγήσεις με ξεναγό για παιδιά ή περιηγήσεις με θέμα την αρχιτεκτονική. Από τα ταμεία του μουσείου στην υποδοχή προσφέρονται δωρεάν ηλεκτρονικοί ακουστικοί οδηγοί (audio guides). Οι επισκέπτες μπορούν να τους χρησιμοποιήσουν για να εξερευνήσουν την έκθεση με οποιαδήποτε σειρά και ταχύτητα προτιμούν.
Οι οδηγοί αυτοί περιέχουν μουσικές επενδύσεις κινηματογραφικών ταινιών, πληροφορίες για επιμέρους οχήματα, καθώς και στοιχεία για τις θεματικές νησίδες και τη διάταξη συγκεκριμένων εκθεμάτων. Οι οδηγοί είναι διαθέσιμοι σε διάφορες γλώσσες. Σε κανένα σημείο του μουσείου δεν υπάρχουν εμπόδια και η πρόσβαση είναι δυνατή σε όλους τους χώρους από τις ράμπες ή τον ανελκυστήρα. Το προσωπικό ανταποκρίνεται πρόθυμα σε ειδικές επιθυμίες ή ανάγκες. Δέσμευση του μουσείου Porsche είναι η προσβασιμότητα των εκθεμάτων του στο ευρύτερο δυνατό κοινό και στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Το νέο μουσείο της Porsche έκανε έναρξη της λειτουργίας του στις 31 Ιανουαρίου του 2009.
Έναρξη και ωράριο λειτουργίας
Τα εγκαίνια έγιναν την Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2009, όπου και επίσημα οι πόρτες του νέου μουσείου της Porsche άνοιξαν για τους πρώτους επισκέπτες. Η έκθεση λειτουργεί καθημερινά, εκτός Δευτέρας, ενώ η τιμή εισόδου έχει οριστεί στα 8 ευρώ (4 ευρώ η μειωμένη τιμή). Η είσοδος για παιδιά κάτω των 14 ετών που συνοδεύονται από ενήλικα είναι δωρεάν. Το εστιατόριο στον 2ο όροφο, προσφέρει θέα τόσο στην Porscheplatz μέσα από τη γυάλινη πρόσοψη του κτιρίου, όσο και στην ίδια την έκθεση μέσα από το διαχωριστικό του χώρισμα, ενώ διαθέτει ξεχωριστή είσοδο και επίσης λειτουργεί με ωράριο διαφορετικό από αυτό του μουσείου. Με το νέο μουσείο και τις εγκαταστάσεις εστίασης, υπάρχει η πρόσθετη δυνατότητα διοργάνωσης συνεδρίων, καθώς και εταιρικών και ιδιωτικών εκδηλώσεων σ’ ένα εξαιρετικό περιβάλλον (έχει εκφραστεί σχετικό ενδιαφέρον και μάλιστα είναι ήδη μεγάλο).
Αρχίζοντας την περιήγηση
Έχοντας κλείσει το ραντεβού μας στο μουσείο από την προηγούμενη ημέρα σε συνεννόηση με το τμήμα Τύπου της μάρκας στα κεντρικά γραφεία της Στουτγάρδης, το μόνο που έμενε να κάνουμε νωρίς το πρωί, ήταν να προσεγγίσουμε το επιβλητικής σχεδίασης κτίριο, μοναδικό έργο της σύγχρονης κτιριακής κατασκευαστικής αντίληψης, κι αφού θα αφήναμε το «δικό» μας αυτοκίνητο (ένα Press car από τα κεντρικά της Opel στο Russelsheim) στον υπόγειο χώρο στάθμευσης του μουσείου, θα παίρναμε το εισιτήριο της εισόδου από τους ευγενικότατους υπεύθυνους της υποδοχής. Καθώς μας περίμενε και το ραντεβού μας στις εγκαταστάσεις του τμήματος Motorsport της μάρκας στο Wiessach αργά το μεσημέρι, θέλαμε να εκμεταλλευτούμε όλο το διαθέσιμο χρόνο από νωρίς το πρωί. Έτσι, ήμασταν έτοιμοι να περιηγηθούμε στο μουσείο μόλις 1’ πριν την επίσημη ώρα έναρξης της λειτουργίας του (9:00 πμ.). Οι πρώτοι που πέρασαν τελικά το κατώφλι της εισόδου στο εσωτερικό του μουσείου, ήμασταν εμείς.
Το ένδοξο παρελθόν
Όταν επισκέπτεσαι ένα μουσείο, αυτό που περιμένεις να δεις είναι εκθέματα και στοιχεία που έχουν να κάνουν με το παρελθόν του θέματος που αφορούν, την πολυετή ιστορία που κουβαλάει στις πλάτες του το θέμα αυτό κι ό,τι άλλο αφορά το ένδοξο παρελθόν του. Έτσι, στο μουσείο της Porsche δεν υπάρχουν αποκλειστικά και μόνο τα μοντέλα που έφεραν μέχρι σήμερα το έμβλημα της Αυστριακής οικογένειας Porsche, αλλά και πολλά άλλα δημιουργήματα των μελών της οικογένειας που ενεπλάκησαν στην αυτοκίνηση, πολύ πιο πριν αποφασίσουν να ιδρύσουν το δικό τους «μαγαζί». Έτσι λοιπόν, στο νέο μουσείο της Porsche, μπορεί κανείς να δει και εκθέματα πέραν της 60χρονης ιστορίας της μάρκας, που φέρουν την δημιουργικότητα (και υπογραφή φυσικά) των προγόνων της οικογένειας Porsche.
Το παρόν και το μέλλον
Μέσα σ’ ένα μουσείο, περιμένει να δει κανείς εκθέματα του παρελθόντος και μόνο. Όταν πρόκειται όμως για μουσείο αυτοκινήτων μιας συγκεκριμένης (εν ενεργεία) φίρμας, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Όλο αυτό το ένδοξο παρελθόν της, οι επισκέπτες θα πρέπει να το συνδέσουν με το παρόν και το μέλλον της φίρμας. Να δούν πώς το παρελθόν την οδήγησε στο σήμερα και με τι προοπτικές προχωράει στο μέλλον. Έτσι και στην περίπτωση του μουσείου της Porsche, διατηρούνται οι ισορροπίες ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν της μάρκας. Δεν θα πρέπει να μας ξενίζει λοιπόν που βλέπουμε κάποια μοντέλα από το σήμερα, όπως το Cayenne, το Cayman, τη νέα «φρεσκαρισμένη» 911, ακόμη και την Panamera.
Τα μοντέλα παραγωγής
Η αρχή των σπορ αυτοκινήτων παραγωγής ξεκίνησε με την 356 Roadster, ένα καλλίγραμμο 2-θέσιο ανοιχτό μοντέλο, πρωτοποριακό για την εποχή του (1948). Εξοπλιζόταν με έναν 4-κύλινδρο boxer κινητήρα VW 1.131 κ.εκ. με ισχύ μόλις 35 ίππους και τελική ταχύτητα που άγγιζε τα 135 χ.α.ώ., χάρη και στο αμάξωμα των μόλις 585 κιλών. Το όνειρο του Ferry Porsche γινόταν πράξη. Κι από εδώ, άρχισαν όλα.
Το μοντέλο που έφερε την υπογραφή του Ferdinand Porsche και που άλλαξε την ιστορία της VW ήταν το γνωστό σε όλους μας Beetle. Τα σχέδια τα παρουσίασε στην εταιρία τον Ιανουάριο του 1939, αλλά οι παγκόσμιες εξελίξεις (2ος παγκόσμιος πόλεμος) αποτέλεσε τροχοπέδη στην πορεία του, πραγματικά, «Αυτοκινήτου του Λαού». Το 1950 μετρούσε ήδη 100.000 πωλήσεις και μέχρι και το 2003, οι συνολικές του πωλήσεις έφτασαν τα 21.500.000(!) Το εύκολο και απλό στην κατασκευή αυτοκίνητο είχε έναν boxer 4-κύλινδρο κινητήρα 1.131 κ.εκ. τοποθετημένο πίσω, αρκετό χώρο επιβατών και αποσκευών (μπροστά) και απέδιδε μόλις 25 ίππους. Η τελική του ταχύτητα δεν ξεπερνούσε τα 105 χ.α.ώ.
Οι σχέσεις της Porsche με την VW ήταν ανέκαθεν ισχυρές. Οι συνεργασίες ήταν αρκετές, καθώς οι κκ. Porsche εργάστηκαν για λογαριασμό της μάρκας του «Αυτοκινήτου του Λαού». Το μοντέλο που έφερε την υπογραφή και των δύο κατασκευαστών, ήταν το 914, μοντέλο που παρήχθη στο τέλος της δεκαετίας του ’60. Το διθέσιο αυτοκίνητο με τον κινητήρα στο κέντρο είχε τον 4-κύλινδρο κινητήρα 1.8 λίτρων για λογαριασμό της VW και έναν 6-κύλινδρο boxer για λογαριασμό της Porsche. Ένα απ’ τα δύο αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν με τον 8-κύλινδρο boxer αγωνιστικό κινητήρα των 2.997 κ.εκ. το 1969, αφορούσε τα 60στά γενέθλια του Ferry Porsche. Απέδιδε 300 ίππους και είχε τελική ταχύτητα 250 χ.α.ώ.
Η 924 ήταν ένα σημαντικό μοντέλο στην ιστορία της Porsche, καθώς ήταν το φθηνότερο μοντέλο στη σύγχρονη ιστορία της. Η παραγωγή του μοντέλου ξεκίνησε στο Zuffenhausen και ξεχωρίζουμε εδώ μία ειδική έκδοση, την 924 Carrera GTS, που φορούσε 4-κύλινδρο κινητήρα turbo 1.984 κ.εκ. με απόδοση 245 ίππους και τελική ταχύτητα 250 χ.α.ώ. Πάνω σ’ αυτό το μοντέλο βασίστηκε και η 944.
Η 928 ήταν ένα ακόμη σπορ φουτουριστικό όχημα με την υπογραφή Porsche. Το 1978, μόλις έναν χρόνο μετά την παρουσίασή του, έγινε το πρώτο σπορ μοντέλο που κατέκτησε τον βαρύτιμο τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στην Ευρώπη. Διαφοροποιημένο σε σχέση με τη γνωστή 911, ήταν ένα σπορ πισωκίνητο μοντέλο με μετάδοση της κίνησης πίσω με άξονα, καθώς ο V8 κινητήρας ελαφρού κράματος ήταν τοποθετημένος εμπρός. Η 928 φορούσε επίσης αλουμινένια ανάρτηση. Από τη γκάμα αυτού του μοντέλου ξεχωρίζουμε την 928 S, με τον V8 4.664 κ.εκ. κινητήρα που απέδιδε 300 ίππους και χάριζε τελική ταχύτητα 250 χ.α.ώ. στο αυτοκίνητο. Βέβαια, η 928 αποτέλεσε και το πείραμα της φίρμας στην κατασκευή ενός 4-πορτου, 4-θέσιου σπορ μοντέλου, με το πρωτότυπο 928 Studie H 50, που η ομάδα των τεχνικών και μηχανικών του προφέσορα Ferry Porsche κατασκεύασε το 1987. Το μοντέλο αυτό φορούσε τον V8 κινητήρα των 4.957 κ.εκ. με ισχύ 320 ίππους και τελική ταχύτητα τα 270 χ.α.ώ.
Η Boxster είναι το μοντέλο που κυριολεκτικά έσωσε την Porsche από την ολική καταστροφή. Όταν πάρθηκε η απόφαση για το πάγωμα της παραγωγής των δαπανηρών μοντέλων 968 και 928, των μοντέλων με εμβολοφόρους εν σειρά κινητήρες, το ενδιαφέρον εστιάστηκε αποκλειστικά και μόνο στην 911. Όμως, όσες εκδόσεις της κλασικής 911 κι αν θα έμπαιναν στην παραγωγή, δεν θα μπορούσαν να κρατήσουν τη φίρμα ακμαία, καθώς θα παρέμενε η μάρκα ουσιαστικά με ένα μοντέλο. Η παρουσία ενός roadster σε προσιτή τιμή, με όλα τα χαρακτηριστικά που ορίζουν ένα μοντέλο Porsche, θα έδινε φτερά στις πωλήσεις της φίρμας και θα την έβγαζε από τη δεινή οικονομική θέση που είχε περιέλθει. Το πρωτότυπο Studie Boxster, που παρουσιάστηκε στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ το 1993, βασισμένο στις σχεδιαστικές γραμμές των 356 και 550 Spyder, κέρδισε την εκτίμηση του κοινού κι έβαλε πολλούς σε σκέψη να προσεγγίσουν τη μάρκα ως αγοραστές, αν θα έμπαινε στην παραγωγή ένα τέτοιο μοντέλο.
Το πρωτότυπο αυτό φορούσε τον κλασικό 6-κύλινδρο επίπεδο κινητήρα boxer στα 2.687 κ.εκ. με απόδοση 228 ίππους και τελική ταχύτητα 253 χ.α.ώ. Το roadster με boxer κινητήρα δανείστηκε το όνομά του από τα αρχικά του κινητήρα και την κατάληξη του χαρακτήρα του μοντέλου. Οι αλλαγές που έγιναν στο μοντέλο παραγωγής σε σχέση με το πρωτότυπο δεν ήταν σημαντικές. Το «Baby-Porsche», όπως το έλεγαν αρχικά οι Γερμανοί, εφοδιάστηκε αρχικά μ’ έναν 6-κύλινδρο επίπεδο boxer κινητήρα 2.480 κ.εκ. με ισχύ 204 ίππων και τελική ταχύτητα 240 χ.α.ώ. και η παραγωγή του ξεκίνησε το 1996. Σκοπός της Porsche ήταν να μυήσει με το μοντέλο αυτό τους νέους πελάτες της στη σπορ οδήγηση και την πίσω κίνηση. Αργότερα, η εξέλιξη του μοντέλου οδήγησε στη δημιουργία δύο εκδόσεων (Boxster & Boxster S) με ιπποδυνάμεις που φτάνουν τα 320 άλογα (Boxster Spyder).
Η 911 είναι το μοντέλο που φέρει στις πλάτες της το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας της μάρκας. Το 1959 ο Ferdinand Alexander Porsche ολοκλήρωνε την ιδέα της 911 με το μοντέλο T7 (754). Σκοπός ήταν η δημιουργία ενός σπορ μοντέλου με αμάξωμα 2+2 θέσεων, όμως δεν μπήκε το μοντέλο αυτό ποτέ στην παραγωγή, καθώς η επιθυμία του επικεφαλής της μάρκας, Ferry Porsche, ήταν ένα πλήρως ευέλικτο 4-θέσιο μοντέλο με σπαστά καθίσματα πίσω, έτσι ώστε να διατηρείται η πίσω γραμμή του μοντέλου όπως παραμένει μέχρι και σήμερα.
Το μοντέλο που λίγο έλλειψε να αλλάξει τη φιλοσοφία της 911, ήταν η 911 S (915) που παρουσιάστηκε το 1970. Με μεταξόνιο αυξημένο στα 315 χλστ. οι δημιουργοί της ήθελαν να αφήσουν ικανοποιημένους κι αυτούς τους πελάτες της 911 που ήθελαν αισθητά μεγαλύτερο χώρο επιβατών στα πίσω καθίσματα. Αν και το συγκεκριμένο project συνέχισε να εξελίσσεται για 4 χρόνια, τελικά το μοντέλο αυτό δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή και ο λόγος ήταν ότι δεν θα ήταν κοντά σε ανταγωνιστικότητα με τα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας. Αυτή η μακριά 911 φορούσε 6-κύλινδρο κινητήρα 2.397 κ.εκ. με απόδοση 200 ίππους και τελική ταχύτητα στα 235 χ.α.ώ.
Η 911 Carrera RS 2.7 ήταν ένα μοντέλο δρόμου αλλά έτοιμο να δείξει τις αρετές του σε συνθήκες αγώνα. Ακόμη και σήμερα, όσα από τα μοντέλα αυτά σώζονται, λαμβάνουν μέρος σε αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων συνεχίζοντας τις νίκες. Η έκδοση 993 αποτέλεσε ένα ξεχωριστό μοντέλο για την Porsche, καθώς μία 911 Coupe το 1996 ήταν το 1.000.000στό μοντέλο παραγωγής στην ιστορία της φίρμας από το 1948, μοντέλο που πέρασε από τις γραμμές παραγωγής της μάρκας στο Zuffenhausen. Οι Ferry Porsche και Wendelin Wiedeking πρόσφεραν αυτό το κομμάτι στην αστυνομική αρχή της τροχαίας του Baden-Wurttemberg, το οποίο αποτέλεσε όχημα υποστήριξης των εθνικών δρόμων.
Η 911 GT1, βασισμένη στο μοντέλο 996 (1997), ήταν το μοντέλο που αποτέλεσε τη βάση για την αντίστοιχη αγωνιστική έκδοση. Παρήχθησαν μόλις 20 κομμάτια και πωλήθηκαν στα 1.500.000 Γερμανικά Μάρκα το καθένα (περίπου 750.000 Ευρώ). Σήμερα, είναι ένα από τα ακριβότερα συλλεκτικά μοντέλα στον κόσμο. Φοράει έναν 6-κύλινδρο επίπεδο κινητήρα boxer χωρητικότητας 3.163 κ.εκ. με διπλή υπερπλήρωση που αποδίδει 544 ίππους και έχει τελική ταχύτητα 310 χ.α.ώ. Η παραγωγή αυτού του μοντέλου έγινε στο Weissach, παράλληλα με την αγωνιστική έκδοση. Στα πλαίσια της περιοδικής αναδρομής στο παρελθόν της φίρμας, σε περίοπτη θέση, υπάρχουν όλες οι γενιές μοντέλων 911 Turbo, σε συγχρονισμένη περιστροφή, ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να βλέπουν ταυτόχρονα απ’ όλες τις πλευρές την εξέλιξη του μοντέλου όλα αυτά τα 30 και πλέον χρόνια.
Ένα θρυλικό μοντέλο που βασίζεται στην πλατφόρμα 911 αλλά και στο αμάξωμα, είναι η μοναδική 959. Διαφοροποιείται βέβαια αισθητά τόσο εξωτερικό όσο και κάτω από το αμάξωμα. Πρόκειται για μοντέλο συλλεκτικό, καθώς παρήχθησαν μόλις 292 κομμάτια. Ο λόγος αφορούσε τη συμμετοχή της μάρκας στους αγώνες ράλι της εποχής του μοντέλου (1986), και η συγκεκριμένη παραγωγή κάλυπτε τις προϋποθέσεις για την ομολογκασιόν της FIA για τη συμμετοχή της Porsche στην κατηγορία του Group B. Το μοντέλο παραγωγής (του 1988 το κομμάτι εκθέματος) φορούσε έναν επίπεδο boxer κινητήρα με 6 κυλίνδρους χωρητικότητας 2.849 κ.εκ. και απόδοσης 450 ίππων με διπλή υπερπλήρωση. Η τελική ταχύτητα του μοντέλου άγγιζε τα 315 χ.α.ώ. Η τιμή της τότε ήταν 420.000 Γερμανικά Μάρκα (περίπου 210.000 Ευρώ) και το μοντέλο ξεπούλησε άμεσα.
Τον Αύγουστο του 1991 παρουσιάστηκε το μοντέλο 968, το οποίο αντικατέστησε το πετυχημένο 944, με την έναρξη παραγωγής του στο Zuffenhausen. Κάτω από το καπό βρισκόταν ένας 4-κύλινδρος εν σειρά κινητήρας 2.990 κ.εκ. με απόδοση 240 ίππων και τελική ταχύτητα τα 247 χ.α.ώ. Εκδόθηκε τόσο ως κουπέ όσο και σαν καμπριολέ μοντέλο, ενώ εξοπλίστηκε και με το αυτόματο κιβώτιο Tiptronic. Όταν η παραγωγή της 968 τερματίστηκε, τον Ιούλιο του 1995, τελείωσε οριστικά και η παραγωγή μοντέλων της Porsche με 4-κύλινδρους κινητήρες.
Το αυτοκίνητο που έγινε θρύλος σχεδόν σε μηδενικό χρόνο είναι η Carrera GT. Παρήχθησαν μόνο 1.270 κομμάτια και πουλήθηκαν σε τιμή από 420.000 Ευρώ και πάνω. Ακόμη και σήμερα, το μοντέλο αυτό κρατάει υψηλή τιμή, αν και πλέον μεταχειρισμένο, καθώς η παραγωγή του σταμάτησε το 2006 (έναρξη το 2003). Φοράει ατμοσφαιρικό 10-κύλινδρο κινητήρα 5.733 κ.εκ. με απόδοση 612 ίππων και τελική ταχύτητα 330 χ.α.ώ. Πρόκειται για μοντέλο που αντιπροσωπεύει την τεχνολογία αιχμής της μάρκας σε όλους τους τομείς (σχεδίαση, κατασκευή, ασφάλεια, απόδοση, επιδόσεις, αίσθηση οδήγησης).
Στα 80στά του γενέθλια, ο Ferry Porsche παρουσιάστηκε το 1989 στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, με ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο βασισμένο στην 911 Carrera 4, την Panamericana. Φορούσε τον 6-κύλινδρο boxer κινητήρα των 3.557 κ.εκ. με 250 ίππους και η τελική του ταχύτητα ήταν 210 χ.α.ώ. Η οροφή του άνοιγε εντελώς με ειδικά φερμουάρ και το μοντέλο θύμιζε με τον τρόπο αυτό έντονα τις εκδόσεις Targa της 911, αλλά και τη φιλοσοφία που είδαμε αργότερα στην Boxster. Το μοντέλο αυτό δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή.
Η ιστορία των αγώνων
Ίσως το μεγαλύτερο και σπουδαιότερο κεφάλαιο στην ιστορία της μάρκας Porsche είναι οι αγώνες. Η φίρμα, από τα πρώτα της κιόλας βήματα, είχε εμπλοκή στους αγώνες αυτοκινήτου. Τους θεωρούσε το «μεγάλο σχολείο» (και έτσι είναι) για την εξέλιξη των μοντέλων παραγωγής. Οι πελάτες της ήθελαν την αίσθηση της σπορ οδήγησης. Αυτό ακριβώς λάνσαρε η εταιρία από την αρχή, αυτό ακριβώς έπρεπε να συνεχίσει να προσφέρει στους όλο και περισσότερους φίλους και οπαδούς της, αλλά και στους εκλεκτούς της πελάτες. Το κεφάλαιο «αγώνες» λοιπόν είναι πολύ μεγάλο και γι’ αυτό το λόγο τα μοντέλα Porsche που γνωρίσαμε μέσα απ’ τους αγώνες όλα αυτά τα χρόνια του παρελθόντος, ήταν όλα εδώ. Σα να μην πέρασε ούτε μία μέρα από τότε που ξεκίνησαν να γράφουν στις πίστες (και τα χώματα) τη δική τους ιστορία.
Το 1939 αλλάζει σημαντικά ο τρόπος προσέγγισης της αυτοκίνησης. Στιλάτο, σπορτίβικο και γρήγορο, το αυτοκίνητο μετατρέπεται ουσιαστικά σε αντικείμενο πάθους για τον προφέσορα Ferdinand Porsche. Πρόκειται για το Body Typ 64 που δημιουργεί νέα δεδομένα και στους αγώνες αυτοκινήτου, καθώς το πλαίσιο αυτό αποτέλεσε τη βάση για το μοντέλο που θα έτρεχε στον αγώνα μεγάλης απόστασης Βερολίνο-Ρώμη. Πάνω σ’ αυτό το αμάξωμα βασίζεται ουσιαστικά ολόκληρη η σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας όσον αφορά τα σπορ μοντέλα της. Στην έκδοση αγώνων χρησιμοποιήθηκε υψηλή τεχνολογία ενώ η έκδοση για το δρόμο ανάπτυσσε μόλις 130 χ.α.ώ. Ο ίδιος ο Ferdinand Porsche χρησιμοποιούσε το αμάξωμα αυτό και για προσωπική του χρήση.
Το 1946, ο Ιταλός θερμός οπαδός των αγώνων Piero Dusio, συνεργάστηκε με τους μηχανικούς της Porsche για το δικό του αγωνιστικό μοντέλο Cisitalia. Η τεχνολογία του το έκανε σεβαστό στην εποχή του. Φορούσε 12-κύλινδρο κινητήρα 1.493 κ.εκ. με κομπρέσορα και απέδιδε 385 ίππους. Η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 300 χ.α.ώ. Ο απόηχος του 2ου παγκοσμίου πολέμου όμως στάθηκε εμπόδιο στην πραγματοποίηση της παραγωγής του, λόγω οικονομικών προβλημάτων, κι έτσι η 360 Cisitalia πέρασε ουσιαστικά άδοξα στην ιστορία.
Το 1948 το πρωτότυπο με το νούμερο 1 βάζει στους αγώνες ουσιαστικά την πρώτη 356 με αμάξωμα ελαφρού κράματος. Ο κινητήρα των 1.086 κ.εκ. με απόδοση μόλις 46 ίππους τοποθετήθηκε δίπλα στον πίσω άξονα. Η 356 SL Coupe είχε τελική ταχύτητα 160 χ.α.ώ. και ο Γάλλος εισαγωγέας της Porsche, ο Auguste Veuillet πέτυχε μέση ωριαία ταχύτητα 118 χ.α.ώ. που του έδωσε τη νίκη στην κλάση του μοντέλου, μόλις στην πρώτη του αγωνιστική παρουσία.
Το 1956, το πρώτο μοντέλο Porsche που κατασκευάστηκε ειδικά για τους αγώνες, ήταν η 550 Spyder. Φόραγε έναν 4-κύλινδρο boxer κινητήρα 1.498 κ.εκ. και οι μόλις 110 ίπποι που απέδιδε ήταν αρκετοί για να κινήσουν το αυτοκίνητο με τελική ταχύτητα 220 χ.α.ώ., χάρη στο ελαφρύ αμάξωμα. Το μοντέλο αυτό άφησε εποχή στους αγώνες, κυρίως στο ράλι Mille Miglia.
Ο Paul Ernst Straehle με την δική του 356 Α Carrera GT πέτυχε μία σημαντική νίκη στον αγώνα αντοχής Lottich-Rome-Lottich των 30 ωρών (χωρίς διακοπή) το 1959 ενώ το αυτοκίνητο αυτό κατέκτησε και την 4η θέση της γενικής κατάταξης στην κατηγορία των GT στον αγώνα Targa Florio την ίδια χρονιά. Κάτω από το καπό του βρισκόταν ένας 4-κύλινδρος boxer κινητήρας 1.558 κ.εκ. που απέδιδε μόλις 125 ίππους αλλά ανέπτυσσε τελική ταχύτητα 210 χ.α.ώ.
Οι κανονισμοί για τα οχήματα τύπου φόρμουλας το 1960 επέβαλαν τα μονοθέσια να έχουν τους τροχούς ανεξάρτητους από το αμάξωμα. Η Porsche κατασκεύασε ένα μονοθέσιο βασισμένο στο επιτυχημένο 718 RSK αλλά με μεγαλύτερο μεταξόνιο για να μπορεί να φιλοξενεί το επίσης μεγαλύτερο δοχείο καυσίμου και το σύστημα διεύθυνσης στο κέντρο. Το 1960, το 718/2 κέρδισε το ανεπίσημο πρωτάθλημα κατασκευαστών στη Φόρμουλα-2 και είχε μία πετυχημένη χρονιά το 1961 στους αγώνες Φόρμουλα-1. Φορούσε έναν 4-κύλινδρο boxer κινητήρα 1.498 κ.εκ. που απέδιδε 155 ίππους, με εξωπραγματική τελική ταχύτητα για την ισχύ του κινητήρα, που ήταν 250 χ.α.ώ.
Το 1960 κατασκευάστηκε η 718 RS 60 Spyder, που έδωσε την πρώτη νίκη της Porsche στις ΗΠΑ κερδίζοντας τον 12ωρο αγώνα του Sebring, με οδηγούς τους Hans Herrmann και Olivier Gendebien. Στο αγώνα Targa Florio της ίδιας χρονιάς οι Joakim Bonnier και Hans Herrmann πήραν πάνω από 6’ διαφοράς από μία 3.0 λίτρων Ferrari. Το θρυλικό αυτό μοντέλο φορούσε 4-κύλινδρο boxer κινητήρα 1.587 κ.εκ. με 160 ίππους και τελική ταχύτητα 225 χ.α.ώ.
Το 1963 ήταν η 356 Β 2000 GS Carrera GT που τερμάτιζε στην 3η θέση στον αγώνα Targa Florio. Φορούσε τον 4-κύλινδρο boxer κινητήρα των 1.966 κ.εκ. με ισχύ 155 ίππους και τελική ταχύτητα που άγγιζε τα 235 χ.α.ώ. Αυτό το μοντέλο χαρακτηριζόταν από πολύ χυτές γραμμές και μεγάλους προβόλους, παρά το μικρό του ύψος.
Το 1964 η 904 Carrera GTS ήταν η πρώτη Porsche με πλαστικό αμάξωμα. Είχε τη δυνατότητα να φιλοξενεί στα σπλάχνα της κινητήρες από 4 μέχρι 8 κυλίνδρους. Μόλις 5 μήνες μετά τη δημόσια εμφάνιση του μοντέλου, το αυτοκίνητο αυτό κέρδισε τον αγώνα Targa Florio, ενώ είχε επιτυχημένη εμφάνιση και στο ράλι Monte Carlo και τον αγώνα Le Mans. Ακόμη και σήμερα, θεωρείται σχεδιαστικά από τα πιο όμορφα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Στην έκδοση με τον 8-κύλινδρο κινητήρα των 1966 κ.εκ. απέδιδε 240 ίππους. Λόγω της αεροδυναμικής του αμαξώματος η τελική του ταχύτητα ήταν 263 χ.α.ώ.
Η 924 GTP LeMans βασίστηκε στην 924 Carrera GTS και πρόσθεσε κι αυτή μία ιστορική νίκη στο βιβλίο των αγώνων της μάρκας. Το μοντέλο αυτό που το αποτέλεσε το πρωτότυπο πριν τη γένεση του 944, οδήγησαν το 1981 στον 24ωρο αγώνα Le Mans οι Walter Roehrl και Juergen Barth στην 7η θέση της γενικής κατάταξης του αγώνα, καλύπτοντας τα συνολικά 4.401 χλμ. με μέση ωριαία ταχύτητα 184 χ.α.ώ. και με τα ταχύτερα pit-stops του αγώνα. Ο 4-κύλινδρος turbo κινητήρας των 2.479 κ.εκ. απέδιδε 410 ίππους και η τελική του ταχύτητα ήταν 300 χ.α.ώ.
Σε περίοπτη θέση υπάρχουν οι αγωνιστικές εκδόσεις της 959, αυτή των αγώνων ράλι και η αντίστοιχη πίστας με ονομασία μοντέλου 961. Η έκδοση που συμμετείχε στο ράλι Παρίσι-Ντακάρ (1986) απέδιδε 400 ίππους και είχε τελική ταχύτητα 210 χ.α.ώ. Η φίρμα συμμετείχε στον αγώνα των 13.800 χλμ. όπου πέτυχε διπλή νίκη με τα πληρώματα Rene Metge - Dominique Lemoyne και Jacky Ickx - Claude Bresseur. Ένα 3ο αυτοκίνητο της ομάδας τερμάτισε στην 6η θέση, αν και ήταν «χρεωμένο» ως αυτοκίνητο τεχνικής υποστήριξης. Η 961 συμμετείχε στον 24ωρο αγώνα Le Mans του 1986 στην κατηγορία IMSA-GTX την οποία και κέρδισε με οδηγούς τους Rene Metge και Claude Ballot-Lena, τερματίζοντας στην 7η θέση της γενικής κατάταξης αφού είχαν ξεκινήσει όμως από την 26η. Το αυτοκίνητο απέδιδε 680 ίππους και είχε τελική ταχύτητα 340 χ.α.ώ. Είναι το μοναδικό 4κίνητο Porsche που έχει τρέξει Le Mans και με το οποίο η φίρμα δοκίμασε την τεχνολογία bi-turbo με υδρόψυκτο κινητήρα με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο.
Η 911 έδωσε πολλά αγωνιστικά μοντέλα, αλλά το πιο δυναμικό μοντέλο ήταν η 911 GT1, βασισμένη στη γενιά 996, το 1998, όπου με το μοντέλο αυτό η φίρμα κατακτούσε τις πίστες το 1998, γιορτάζοντας τα 50 χρόνια της ιστορίας της, πετυχαίνοντας μάλιστα μία διπλή νίκη στον 24ωρο αγώνα Le Mans εκείνης της χρονιάς, με τους Stephane Ortelli, Laurent Aiello και Allan McNish στο ένα αυτοκίνητο και τους Joerg Mueller, Uwe Alzen και Bob Wollek στο άλλο. Ήταν το πρώτο μοντέλο Porsche με αμάξωμα εξ ολοκλήρου από ελαφρύ κράμα ανθρακονήματος που χρησιμοποιήθηκε ποτέ σε αγώνες, το οποίο γκρέμισε το μύθο που έλεγε ότι ένα απλό μοντέλο παραγωγής δεν μπορεί να ταιριάξει πλήρως τα στιλιστικά του χαρακτηριστικά σε ένα τέτοιο αγωνιστικό αυτοκίνητο.
Σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η θρυλική 935 Moby Dick του 1978, ένα αγωνιστικό μοντέλο πίστας βασισμένο στην 911 με εκρηκτική δύναμη (845 ίπποι) που απέδιδε ένας boxer 6-κύλινδρος turbo κινητήρας 3.211 κ.εκ., χαρίζοντας τελική ταχύτητα στο αυτοκίνητο 366 χ.α.ώ. Ήταν το πρώτο μοντέλο με υδρόψυκτη κυλινδροκεφαλή. Αν κι ένας 6ωρος αγώνας στη Βρετανική πίστα Silverstone που αποτέλεσε αγώνα δοκιμής του μοντέλου ήταν επιτυχημένος, στον 24ωρο αγώνα Le Mans δεν τα πήγε και τόσο καλά, οπότε, πέρασε γρήγορα στην ιστορία της φίρμας. Πρόλαβε όμως να γίνει θρύλος. Μέσα σε μόλις 3 μήνες, ένα μοντέλο βασισμένο στην 935 δημιουργήθηκε για την κατηγορία των 2.0 λίτρων του Γερμανικού Πρωταθλήματος Ταχύτητας. Με έναν κινητήρα που μετρούσε ελάχιστες ώρες λειτουργίας πριν από τη γενική επισκευή, ο 1.425 κ.εκ. 6-κύλινδρος boxer turbo κινητήρας απέδιδε 380 ίππους και χάριζε τελική ταχύτητα στην 935 Baby 270 χ.α.ώ. Ο Jacky Ickx απέδειξε με το μοντέλο αυτό στο Hockenheim το 1977 ότι η Porsche μπορεί να είναι ανταγωνίσιμη και σε μικρότερες κατηγορίες.
Η Porsche έγραψε μεγάλη ιστορία στους 24ωρους αγώνες του Le Mans μεταξύ των ετών 1982 και 1994, όπου πέτυχε 7 νίκες με τα μοντέλα 956/962. Η 962 C βασιζόταν στην 956 αλλά είχε μακρύτερο μεταξόνιο κατά 120 χλστ. Στην Ευρώπη αγωνίστηκε η έκδοση με διπλό turbo και στη Βόρεια Αμερική στους αγώνες IMSA η έκδοση με turbocharger. Το έκθεμα που είχαμε μπροστά μας αγωνίστηκε και κέρδισε στις 24 ώρες του Le Mans με τους οδηγούς Hans-Joachim Stuck, Derek Bell και Al Holbert το 1987. Φορούσε 6-κύλινδρο επίπεδο boxer turbo κινητήρα 2.869 κ.εκ. με απόδοση 680 ίππους και η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 350 χ.α.ώ. Εντύπωση προκαλεί και η 956 τοποθετημένη ανάποδα στο μουσείο. Ο λόγος είναι προφανής. Σύμφωνα με τον φυσικομαθηματικό τύπο: F=ρ:2•v²•A•cₐ, όσον αφορά την ασκούμενη δύναμη προς το έδαφος λόγω της αεροδυναμικής, η 956 στα 321,4 χ.α.ώ., θεωρητικά, θα μπορούσε να κινείται ανάποδα, σε μία οροφή!
Η ιστορία της Porsche στον 24ωρο αγώνα Le Mans έχει και συνέχεια. Η 908 LH Coupe έφτασε μία ανάσα από τη νίκη στον αγώνα αυτό. Το μακρύ αμάξωμα της 908 φορούσε έναν 8-κύλινδρο boxer κινητήρα με 2.997 κ.εκ. και απόδοση 350 ίππων, ενώ η τελική της ταχύτητα άγγιζε τα 320 χ.α.ώ. Με πλήρωμα τους Hans Herrmann και Gerard Larrousse, ήταν μόλις 120 μέτρα πριν την πρώτη νίκη της μάρκας στον αγώνα αυτό το 1969. Μέχρι και στον τελευταίο γύρο η μάχη για τη νίκη παιζόταν μεταξύ του Hans Herrmann και του Jacky Ickx, ο οποίος τελικά πήρε τη νίκη με το Ford GT40. Η Porsche πήρε τη χρονιά αυτή το πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Το RS Spyder έγραψε τη δική του ιστορία στο πρόσφατο παρελθόν στους αγώνες αντοχής πέρα απ’ τον Ατλαντικό, στο ALMS, όπου κέρδισε τον αγώνα που έλαβε μέρος το 2005 και για τα επόμενα 4 χρόνια σάρωσε τους τίτλους σε όλες τις κατηγορίες (οδηγών, ομάδων, κατασκευαστών και κινητήρων). Στην Ευρώπη, έκανε το ντεμπούτο του με αξιοπρεπή παρουσία στον 24ωρο αγώνα Le Mans το 2008. Το μοντέλο αυτό φοράει έναν 8-κύλινδρο επίπεδο boxer κινητήρα 3.397 κ.εκ. με απόδοση 503 ίππων και τελική ταχύτητα 290 χ.α.ώ.
Ξεχωριστοί κινητήρες
Το 1986, ο Jacky Ickx παρήγγειλε στην Porsche έναν κινητήρα για το αγωνιστικό του offshore σκάφος. Το αποτέλεσμα για τον 6 φορές νικητή του 24ωρου αγώνα Le Mans, ήταν ένας 8-κύλινδρος κινητήρας 4.957 κ.εκ. από την 928 S4 με 2 τουρμποσυμπιεστές ΚΚΚ, που απέδιδε 750 ίππους και ροπή 860 Nm. Οι μηχανικοί της φίρμας, για να προσαρμόσουν τον κινητήρα στα δεδομένα του ειδικού αυτού σκάφους, δημιούργησαν ένα σύνθετο σύστημα ψύξης με εναλλάκτες θερμότητας. Αυτός ο κινητήρας ονομάστηκε Typ 928 (M28/70). Και δεν ήταν ο μοναδικός κινητήρας για χρήση εκτός μάρκας και αυτοκινήτων.
Από το 1981 μέχρι το 1986 η Porsche παρήγαγε έναν κινητήρα για επαγγελματικά και σπορ ελικοφόρα αεροσκάφη, βασισμένο στον 6-κύλινδρο επίπεδο boxer κινητήρα της 911, με 3.164 κ.εκ. και απόδοση 260 ίππους. Πρόκειται για τον PFM 3200 που χαρακτηριζόταν από την οικονομία στη συντήρηση και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου. Η κορύφωση στους κινητήρες για τρίτους ήταν ο V6 κινητήρας TAG των 1.499 κ.εκ. που απέδιδε 800 ίππους και χρησιμοποιήθηκε από την McLaren στους αγώνες Φόρμουλα-1 στα μέσα της δεκαετίας του ’80. Στις δοκιμές το μπλοκ αυτό έφτασε τους 1.045 ίππους. Δημιουργός του κινητήρα αυτού ήταν ο σχεδιαστής κινητήρων Hans Mezger. Μεταξύ 1983 και 1987, αυτός ο κινητήρας πέτυχε 25 νίκες στη Φόρμουλα-1 και κατέκτησε 3 πρωταθλήματα. Η McLaren TAG MP 4/2 C βρίσκεται εκεί και φιγουράρει για το κοινό του μουσείου.
Η θρυλική φίρμα κατασκεύασε κι έναν 4-κύλινδρο boxer κινητήρα με την κωδική ονομασία Typ 547, τον κινητήρα Fuhrmann, παίρνοντας το όνομά του από τον επενδυτή του, Ernst Fuhrmann. Κατασκευαζόταν από το 1953 μέχρι και το 1964 και παρήγαγε 185 ίππους. Σε ξεχωριστή θέση υπάρχει σε μορφή ανταλλακτικών ο ισχυρότερος κινητήρας της Porsche, που τοποθετήθηκε στην αγωνιστική 917/30, ένας 12-κύλινδρος turbo που απέδιδε 1.200 ίππους. Ο Ferdinand Porsche διακρίθηκε και για την σχεδίαση και κατασκευή κινητήρων που χρησιμοποιήθηκαν στην αεροπλοΐα. Πρόκειται για ένα ευέλικτο μπλοκ με κυλινδρισμό εν σειρά και 4, 6, 9 ή 12 κυλίνδρους. Το 1917, ο Ferdinand Porsche βραβεύτηκε με διδακτορικό για τις εργασίες του στην αεροναυπηγική.
Το ταλέντο του Ferdinand Porsche όμως είχε φανεί πολύ πιο πριν, από το Paris World Fair του 1900, όταν ο τότε 24-χρονος Αυστριακός προκάλεσε αίσθηση με τον ηλεκτροκινητήρα που παρουσίασε. Το όχημα στο οποίο αφορούσε ο κινητήρας αυτός είχε κατασκευαστεί κατόπιν συμφωνίας των Lohner Imperial και Royal Coach Factory στη Βιέννη. Το όλο project αφορούσε την δημιουργία οικονομικών λύσεων κίνησης με κινητήρες που θα μπορούν να λειτουργούν είτε με υγρά καύσιμα, αέριο, ή ηλεκτρική ενέργεια. Τέτοιες λύσεις οικονομικής και συνάμα οικολογικής κίνησης μελετώνται και εξελίσσονται ακόμη και σήμερα.
Μοντέλα με την υπογραφή Porsche
Στις κατασκευαστικές δραστηριότητες της μάρκας εντάσσεται και το Typ 597 Jagdwagen, ένα όχημα παντός εδάφους το οποίο τα κατάφερνε εξ ίσου καλά στη στεριά και στο νερό, με σκοπό να εξυπηρετεί τις ανάγκες του Γερμανικού Στρατού το 1953. Στην επίσημη παρουσίασή τους από το Γερμανικό Στρατό, διατέθηκε και για να ξεκολλούν από τη λάσπη και οι ιδιώτες πλειοδότες. Ο αρκετά δραστήριος Ferdinand Porsche είχε δείξει ενδιαφέρον και στα πυροσβεστικά οχήματα, τα οποία πίστευε ότι έπρεπε να είναι γρήγορα και πρακτικά. Εργαζόμενος ως αρχιμηχανικός στην Austro-Daimler, εργάστηκε με μεράκι στη δημιουργία τέτοιων οχημάτων.
Έτσι, το 1912 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ένα μηχανοκίνητο πυροσβεστικό όχημα μεταφοράς προσωπικού και όλου του απαραίτητου εξοπλισμού πυρόσβεσης, με 4-κύλινδρο κινητήρα 2.010 κ.εκ. που απέδιδε 20 ίππους και έδινε τελική ταχύτητα στο όχημα αυτό 55 χ.α.ώ. Κι αυτό δεν είναι το μοναδικό μοντέλο της παραπάνω φίρμας που κοσμεί το μουσείο Porsche. Ένα Austro-Daimler ADS R Sascha βρίσκεται σε περίοπτη θέση, όπου το 1922 διακρίθηκε στους αγώνες, καθώς το ιδιαίτερα χαμηλό του βάρος (598 κιλά) το καθιστούσε γρήγορο (144 χ.α.ώ.) για τον κινητήρα του (4-κύλινδρος 1.089 κ.εκ. με 45 ίππους). Με 43 νίκες συνολικά, πήρε και την άτυπη ονομασία Sascha, από τον οικονομικό υποστηρικτή του, βιομηχανικό επενδυτή Alexander Kolowrat.
Ο Ferdinand Porsche το 1923 βρέθηκε στην DMG (Daimler-Motoren-Gesellschaft) ως αρχισχεδιαστής, όπου σχεδίασε έναν κινητήρα 2.0 λίτρων με κομπρέσορα για τους αγώνες. Τα αυτοκίνητα με τον κινητήρα αυτό ήταν έτοιμα για το γκραν-πρι της Ιταλίας στην Monza αλλά παρέμεναν αδοκίμαστα. Μόλις 6 εβδομάδες πριν τον αγώνα η Mercedes δεν είχε λύσει τα τεχνικά προβλήματα. Μετά από ένα τραγικό ατύχημα όλα τα αυτοκίνητα αποσύρθηκαν από τον αγώνα. Παρόλα αυτά, παραμένει ένα επιτυχημένο μοντέλο στους αγώνες αναβάσεων και sprint. Ο κινητήρας αυτός ήταν ένας 8-κύλινδρος με 1.996 κ.εκ. και απόδοση 170 ίππων, χαρίζοντας τελική ταχύτητα στο αυτοκίνητο 180 χ.α.ώ.
Τι όμορφος κόσμος!
Όταν βρεθείς σ’ ένα μουσείο αυτοκινήτων μιας θρυλικής φίρμας, ανεξάρτητα από το πόσο σε συγκινούν τα μοντέλα της, αισθάνεσαι κάτι μοναδικό, όταν περιηγείσαι ανάμεσα στα δημιουργήματά της που σκιαγραφούν την πορεία της μέσα στο χρόνο. Κι όσο πιο μεγάλο είναι το χρονικό διάστημα το οποίο παρουσιάζεται κάθε φορά, τόσο πιο έντονα συναισθήματα μπορεί να νοιώσει κανείς. Κι αν αισθανθήκαμε δέος στο μουσείο της 60χρονης Porsche, φανταστείτε πώς νοιώσαμε σε μουσεία άλλων κατασκευαστών που έχουν πάνω από 100 χρόνια ιστορίας (πχ. Mercedes-Benz & Peugeot).
Όσοι τυχόν θελήσετε ή βρεθείτε επί Γερμανικού εδάφους και πιο συγκεκριμένα στην πόλη της Στουτγάρδης, μη χάσετε την ευκαιρία για ένα σύντομο ταξίδι στο παρελθόν της αυτοκίνησης, έτσι όπως την είδε, τη βίωσε, τη δημιούργησε και την κατέγραψε η οικογένεια Porsche. Τέλος, περισσότερες πληροφορίες για το μουσείο της μάρκας μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο, στη διεύθυνση: www.porsche.com/museum.
 
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
1 - Porsche Museum εξωτερική κάτοψη
2 - Porsche Zentrum Stuttgart τοτέμ
3 - Porsche Museum είσοδος
4 - Porsche Museum υποδοχή
5 - Porsche Museum μαθητές επισκέπτες
6 - Porsche Museum βιβλία και παιχνίδια
7 & 8 - Porsche 356 Roadster No1
9 - Porsche 356 SL
10 - Porsche 356A Carrera GT
11 - Porsche 356B 2000 GS Carrera GT
12 - Porsche 360 Cisitalia
13 - Porsche 550 Spyder
14 - Porsche 718 RS 60 Spyder
15 - Porsche 718 F2
16 - Porsche 904 Carrera GTS
17 - Porsche 908 LH Coupe
18 - Porsche 914/4
19 - Porsche 914/8
20 - Porsche 924 Carrera GTS
21 & 22 - Porsche 924 GTP LeMans
23 - Porsche 968 Cabriolet
24 - Porsche 928 S
25 - Porsche 928 H50 (πρωτότυπο)
26 & 27 - Porsche Boxster (πρωτότυπο)
28 - Porsche Boxster (986-A)
29 - Porsche T7 (754)
30 & 31 - Porsche Panamericana (πρωτότυπο)
32 - Porsche 911 S (915)
33 - Porsche 911 Carrera RS 2.7
34 - Porsche 911 Speedster (964)
35 - Porsche 911 Polizei (993)
36 - Porsche 911 GT1 (996)
37 & 38 - Porsche 911 GT1-98
39 & 40 - Porsche 911 Turbo 30 χρόνια
41 - Porsche 911 (FL 997)
42 - Porsche Carrera GT
43 & 44 Porsche Museum αγωνιστικά μοντέλα
45 - Porsche Museum δοκιμή κινητήρα
46 - Porsche 935 Baby
47 & 48 - Porsche 935 Moby Dick
49 - Porsche 959
50 & 51 - Porsche 959 Paris-Dakar
52 & 53- Porsche 961
54 - Porsche 956
55 - Porsche 962 C
56 - Porsche RS Spyder
57 - McLaren TAG MP4-2C
58 - Porsche 28000 νίκες στους αγώνες
59 - Austro-Daimler ADS-R
60 - Mercedes Rennwagen Monza
61 - Porsche Tracktor
62 - Austro-Daimler Motorspritze
63 - VW Kafer (Beetle)
64 - Porsche Typ 64 αμάξωμα
65 - Porsche Typ 597 Jagdwagen στρατιωτικό όχημα
66 - Porsche-Elektromobil Radnabe-Lohner
67 - Porsche κινητήρας αεροσκάφους (Flugmotor)
68 - Porsche PFM3200 κινητήρας αεροσκάφους (Flugmotor)
69 - Porsche Fuhrmann (Typ 547) κινητήρας
70 - Porsche TAG Turbo κινητήρας Formula 1
71 - Porsche 917/30 κινητήρας (ασυναρμολόγητος)
72 - Porsche 928 S4 Offshore (κινητήρας σκάφους)
73 - Ferdinand Porsche βιογραφικό
74 - Ferry Porsche βιογραφικό



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΑΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων
Δημητρίου Βερελλή 47, 165 62 Γλυφάδα
Τηλ.: +302109603459
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα