IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
VW Scirocco R: R you for a Ride?
Δυνατό, γρήγορο, οικονομικό, «καθαρό». Το νέο Scirocco R είναι ένα γνήσιο σπορ αυτοκίνητο χωρίς συμβιβασμούς και υπόσχεται δυνατές συγκινήσεις στους πιστούς του είδους.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Το νέο Scirocco R παρουσιάστηκε (Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2010) στους εκπροσώπους του ειδικού Τύπου του αυτοκινήτου στο αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων, με την παρουσία και των οδηγών αγώνων της φίρμας, ο ένας εκ των οποίων γνωστός στους παλαιούς φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο Φιλανδός Juha Kankunen. Το νέο 4θέσιο σπορ αυτοκίνητο συνδυάζει δυναμικές επιδόσεις με οικονομία και άνεση στις καθημερινές ανάγκες. Μέρος του βασικού εξοπλισμού αποτελεί το σύστημα ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού XDS, που παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο Golf GTI και εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε συνδυασμό με την απόλυτη οδηγική απόλαυση. Εμείς, βρεθήκαμε στα Μέγαρα κατά τη διάρκεια της παρουσίασης αυτού του μοντέλου και πήραμε μια πρώτη γεύση από το αυτοκίνητο.
R-Concept
Το Scirocco R αποτελεί ένα πολύ δυνατό μοντέλο που διαθέτει κορυφαίο κινητήρα, εξελιγμένες αναρτήσεις, μοναδικό σχεδιασμό και αποκλειστικές λεπτομέρειες. Αντί του συνηθισμένου 6-κύλινδρου κινητήρα που χρησιμοποιήθηκε μέχρι τώρα στα μοντέλα R αυτής της κατηγορίας, το Scirocco R φέρει έναν εξελιγμένο 4-κύλινδρο κινητήρα TSI. Το βασικό του πλεονέκτημα είναι οι υψηλές επιδόσεις και η μεγάλη ροπή στρέψης σε συνδυασμό με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.
Σχεδιασμός για σπορ εμφάνιση
Ο σχεδιασμός του εμπρόσθιου προβόλου έχει γίνει έτσι ώστε να είναι πιο λειτουργικός. Περιλαμβάνει 3 μεγάλους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα που έχουν προσαρμοστεί ειδικά για το Scirocco R, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η καλύτερη ψύξη του κινητήρα και των φρένων. Ενσωματωμένα δεξιά και αριστερά από τους αεραγωγούς είναι τα νέου σχεδιασμού φώτα ημέρας LED που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό. Η στενή, χαρακτηριστική γρίλια ψυγείου είναι σε μαύρη, λαμπερή απόχρωση. Μπορεί κανείς να αναγνωρίσει το μοντέλο από το νέο λογότυπο R, σε επιχρωμιωμένο πλαίσιο και μαύρο φόντο (βρίσκεται και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου).
Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται προβολείς Bi-Xenon με ενσωματωμένα φώτα αλλαγής πορείας, εξασφαλίζοντας τις καλύτερες συνθήκες ορατότητας στο οδόστρωμα. Σε σύγκριση με το βασικό μοντέλο, η εικόνα του πίσω μέρους του Scirocco R διακρίνεται για τη σημαντικά πιο μεγάλη αεροτομή οροφής και το λαμπερό, μαύρο διαχύτη στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Και τα δύο αυτά στοιχεία ο διαχύτης και η αεροτομή οροφής μειώνουν την αεροδυναμική άντωση στον πίσω άξονα, βελτιώνοντας το κράτημα. Οι οβάλ επιχρωμιωμένες διπλές απολήξεις της εξάτμισης δένουν αρμονικά με το συνολικό σχεδιασμό. Tα άκρα του αυτοκινήτου ορίζουν τα όρια ανάμεσα στο διαχύτη και τον προφυλακτήρα. Επιπλέον τα πίσω φωτιστικά σώματα του Scirocco R είναι φιμέ, για πιο σπορ εμφάνιση.
Σπορ εσωτερικό περιβάλλον
Το εσωτερικό του νέου Scirocco R διακρίνεται για την υψηλή ποιότητά του. Όπως σε όλα τα μοντέλα της σειράς R, περιλαμβάνονται ειδικά στοιχεία σχεδιασμού, σπορ καθίσματα (προαιρετικά δερμάτινα) και διάφορα άλλα εντυπωσιακά στοιχεία. Τα στοιχεία που διαφοροποιούν το Scirocco R απ’ τις άλλες εκδόσεις του μοντέλου με απόδοση έως 210 ίππους, είναι οι υφασμάτινες σπορ επενδύσεις καθισμάτων σε σχέδιο Kyalami (το όνομα προέρχεται απ’ την πίστα αγώνων της F1 στη Νότιο Αφρική), με λογότυπο R στα εμπρός προσκέφαλα σε απόχρωση Γκρι Art.
H εσωτερική επιφάνεια των πλευρικών στηριγμάτων του καθίσματος είναι από μικροΐνες σε απόχρωση Γκρι Crystal. Αποκλειστικά διακοσμητικά στοιχεία από αλουμίνιο στο ταμπλό οργάνων, με λογότυπο R κάνουν επίσης τη διαφορά. Διακοσμητικές επιφάνειες σε μαύρη, λαμπερή απόχρωση στην κεντρική κονσόλα, τις επενδύσεις των θυρών, τους μοχλούς ταχυτήτων, τους αεραγωγούς και τις ακτίνες του τιμονιού δίνουν έναν άλλο αέρα στο εσωτερικό. Η λαβή του μοχλού ταχυτήτων και του χειρόφρενου είναι επενδυμένες με δέρμα και ραφές σε απόχρωση Γκρι Art. Τα πατάκια έχουν επίσης ραφές στην ίδια απόχρωση.
Στο κατώφλι εισόδου στο αυτοκίνητο υπάρχει επένδυση αλουμινίου με ενσωματωμένο το λογότυπο «R», ενώ λευκός φωτισμός οργάνων και μπλε δείκτες, εμφανίζονται εμπρός στα μάτια του οδηγού, που βλέπει και το ταχύμετρο των έως 300 χ.α.ώ. Το τιμόνι είναι δερμάτινο, πολυλειτουργικό σε σχεδιασμό R (τριών ακτινών, διάτρητες επενδύσεις στο πάνω και το κάτω μέρος, σημεία αφής δεξιά και αριστερά) με ραφές σε απόχρωση Γκρι Art, με το λογότυπο R στην κάτω ακτίνα του τιμονιού και διακόπτες χειρισμού στις κεντρικές ακτίνες. Συνδυασμένο με τον κιβώτιο DSG 6 σχέσεων, το Scirocco R διαθέτει και χειριστήρια για την αλλαγή ταχυτήτων (+/-).
Σπορ κινητήρας
Όπως όλοι οι κινητήρες TSI, ο κινητήρας της έκδοσης R συνδυάζει τις επιδόσεις του άμεσου ψεκασμού με την απόδοση του turbo κινητήρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο κινητήρας να ανταποκρίνεται άμεσα και να επιτυγχάνει υψηλή ροπή στρέψης, ανεξάρτητα από την ταχύτητα. Η δύναμη αυτή είναι αισθητή κι απ’ τον ήχο του κινητήρα που μεταφέρεται από τις επιχρωμιωμένες διπλές απολήξεις της εξάτμισης, που εκτείνονται στο δεξί και στο αριστερό άκρο του πίσω προφυλακτήρα. Ο 4-κύλινδρος εν σειρά κινητήρας που έχει ήδη κερδίσει 4 διακρίσεις ως «Κινητήρας της Χρονιάς» αναπτύσσει μεγάλη ροπή στρέψης μέσω ενός υπερσυμπιεστή (πίεση έως 1.2 bar) με intercooler.
Ο κινητήρας, με βάρος μόλις 152 κιλά, διαθέτει ενισχυμένα πιστόνια, ενώ οι μπιέλες σχεδιάστηκαν εκ νέου ώστε να είναι πιο ανθεκτικές, και να μεταδίδουν αξιόπιστα τη δύναμη του κινητήρα στο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Οι ίδιοι οι κύλινδροι είναι επίσης ενισχυμένοι, επειδή ακριβώς κατά τη λειτουργία παράγονται ισχυρές δυνάμεις. Όλα τα παραπάνω έχουν ένα πολύ δυναμικό αποτέλεσμα. Το ελαφρύ σε βάρος (μόλις 1.344 κιλά), Scirocco R χρειάζεται μόλις 5,5’’ για τα 80-120 χ.α.ώ. με την 5η ταχύτητα. Η τελική ταχύτητα των 250 χ.α.ώ. (στις 6.320 σ.α.λ.) είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη. Το Scirocco R διατίθεται και με το κιβώτιο DSG (άμεσης αλλαγής ταχυτήτων), ελαφρώς πιο γρήγορο στις στατικές επιταχύνσεις. Με το DSG οι επιδόσεις και η άνεση δεν συνεπάγονται αυξημένη κατανάλωση και υψηλότερες εκπομπές ρύπων.
Σπορ ρύθμιση της ανάρτησης
Μόλις οι ηλεκτρονικοί αισθητήρες αντιληφθούν ότι ο μπροστινός εσωτερικός τροχός αποφορτίζεται, σε μια γρήγορη στροφή, το ESP επεμβαίνει επιβραδύνοντας το συγκεκριμένο τροχό για να επιτύχει την καλύτερη δυνατή πρόσφυση. Έτσι, το XDS λειτουργεί σαν ένα ενδιάμεσο μπλοκέ διαφορικό για να αποτρέψει την υποστροφή που κλασικά παρουσιάζουν τα αυτοκίνητα με κίνηση στους εμπρός τροχούς, στις γρήγορες στροφές. Σε σχέση μ’ ένα κλασικό μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, η οδηγική συμπεριφορά του Scirocco R καθίσταται σημαντικά πιο ακριβής και ουδέτερη χάρη στο XDS. Εμπρός, το Scirocco R διαθέτει αναρτήσεις με γόνατα McPherson που εξασφαλίζουν ισορροπημένη πρόσφυση και άνεση. Πίσω, ένας άξονας τεσσάρων συνδέσμων συνδυάζει την αίσθηση του σπορ και άνετου αμαξώματος.
Προαιρετικά, το Scirocco R διατίθεται με το σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αναρτήσεων DCC (Dynamic Chassis Control). Το σύστημα αυτό προσαρμόζει συνεχώς τους αποσβεστήρες των τροχών και την υποβοήθηση του τιμονιού στις εκάστοτε συνθήκες του οδοστρώματος ενώ προσαρμόζεται ανάλογα με το οδηγικό στιλ, με βάση τα στοιχεία που λαμβάνει από τρεις αισθητήρες στο αμάξωμα και ένα σε κάθε τροχό. Κατά την οδήγηση, την επιτάχυνση και την επιβράδυνση, οι αναρτήσεις γίνονται πιο σφικτές σε κλάσματα δευτερολέπτου ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Χάρη σ’ αυτές τις αυτόματες προσαρμογές το σύστημα DCC αυξάνει σημαντικά την αίσθηση άνεσης σε συνθήκες οδήγησης που δεν είναι τόσο απαιτητικές, λύνοντας το δίλημμα ανάμεσα στη σπορ και την άνετη οδήγηση.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 3 διαβαθμίσεις (Normal, Sport, Comfort). Το σύστημα φρένων χρειάστηκε επίσης να διαφοροποιηθεί για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις υψηλές επιδόσεις του Scirocco R. Χάρη στους αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς, το αυτοκίνητο επιβραδύνει εντυπωσιακά. Οι μπροστινοί δίσκοι έχουν διάμετρο 345 χλστ. και οι πίσω 310 χλστ. To σύστημα ηλεκτρονικής σταθεροποίησης (ESP) χρειάστηκε επίσης να διαφοροποιηθεί, δίνοντας τη δυνατότητα επιλογής Sport mode με το πάτημα του διακόπτη ESP στην κεντρική κονσόλα. Αυτό κάνει το ESP να ανταποκρίνεται με μια μικρή καθυστέρηση, επιτρέποντας την προτοποθέτηση σε συνθήκες γρήγορης οδήγησης σε δρόμους με στροφές (πχ. σε μια πίστα). Παράλληλα, το σύστημα Anti-Slip Regulation (ASR) μπορεί να απενεργοποιηθεί τελείως όταν επιλέγεται η ρύθμιση Sport mode του ESP. Τέλος, το ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης του νέου Scirocco R έχει ρυθμιστεί ώστε να δίνει επίσης μια ακόμη πιο σπορ αίσθηση οδήγησης.
Πλούσιος σπορ εξοπλισμός
Κάθε Scirocco διακρίνεται για τον πλούσιο σπορ εξοπλισμό του. Στο βασικό εξοπλισμό του Scirocco R, πέραν του εσωτερικού, περιλαμβάνονται ενδεικτικά 6 αερόσακοι, ESP με steering recommendation και sport mode, φώτα ημέρας LED, προβολείς Bi-xenon με στατικά φώτα στροφών, σύστημα ενεργού φωτισμού στροφών, σύστημα πλύσης προβολέων με ένδειξη στάθμης του νερού πλύσης, αυτόματο σύστημα κλιματισμού Climatronic με δυνατότητα ξεχωριστής ρύθμισης για τον οδηγό και το συνοδηγό, καθώς και αυτόματο σύστημα ανανέωσης του αέρα.
Διαθέτει ακόμη ηχοσύστημα με 8 ηχεία, έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών, CD-player με δυνατότητα αναπαραγωγής MP3, ενσωματωμένο CD-changer για 6 δίσκους, θύρα SD-card και υποδοχή AUX-IN. Τον εξοπλισμό του μοντέλου συμπληρώνουν το πακέτο φωτισμού και ορατότητας με 2 φώτα στο χώρο των ποδιών εμπρός, η αυτόματη λειτουργία φώτων πορείας (περιλαμβάνεται η λειτουργία Coming home και Leaving home), ο αυτόματος αντιθαμβωτικός εσωτερικός καθρέφτης, ο αισθητήρας βροχής, η ένδειξη ελέγχου πίεσης ελαστικών και οι αλουμινένιες ζάντες 18 ιντσών με ελαστικά 235/40 R18 (προαιρετικά 235/35 R19)
Επιτυχίες στις πίστες
Τον Μάιο του 2009 στον αγώνα 24 ωρών στο Nürburgring, ένας στόλος από συνολικά 5 μοντέλα VW Scirocco πήρε μέρος στη μαραθώνια διαδρομή μέσα από την «Πράσινη Κόλαση». Όλα τα μοντέλα βασίζονταν στο μοντέλο παραγωγής. Στο τέλος των 24 ωρών, η VW είχε γράψει τη δική της ιστορία στους αγώνες αυτοκινήτου. Το Scirocco GT24 νίκησε στην κατηγορία αυτοκινήτων με κινητήρα  turbo 2.0 λίτρων. Επιπλέον, τα Scirocco GT24-CNG εντυπωσίασαν καταλαμβάνοντας τις 2 πρώτες θέσεις στην κατηγορία εναλλακτικών καυσίμων. Το 2008 οι γνωστοί οδηγοί Carlos Sainz και Hans-Joachim Stuck κατέκτησαν με Scirocco GT24 τις πρώτες θέσεις, πετυχαίνοντας διπλή νίκη στην κατηγορία τους, στον κλασικό αυτό αγώνα αντοχής.
Οι πρώτες μας εντυπώσεις
Από το Scirocco R περιμέναμε μία σπορ αίσθηση αλλά όχι το απόλυτο. Τελικά, όπως και οι περισσότεροι συνάδελφοι (αν όχι όλοι), πέσαμε έξω. Μπορεί να απουσιάζει η 4-κίνηση που συναντάμε στην αντίστοιχη σε δύναμη έκδοση με τους 4 κύκλους (Audi), όμως το αυτοκίνητο αυτό δεν υστερεί σε οδική συμπεριφορά και είναι ικανό να «χτυπηθεί» στα ίσια με τον 4-κίνητο «αδερφό». Κινούμενοι σε οριακούς ρυθμούς, το κιβώτιο ακολουθεί τις ανάγκες της σπορ οδήγησης, άσχετα αν πρόκειται για το υψηλών απαιτήσεων αυτόματο DSG (διπλού συμπλέκτη) ή το «παραδοσιακό» μηχανικό κιβώτιο.
Η αίσθηση της στιβαρής κατασκευής παίζει τον δικό της ρόλο στο δρόμο και συμβάλλει στην τελική αίσθηση σιγουριάς. Η απουσία 4-κίνησης, που έχουμε στο αντίστοιχο μοντέλο Audi, δεν αποτελεί μειονέκτημα για το Scirocco R, το οποίο βρίσκει τα «πατήματά» του στο δρόμο και κρατάει σταθερά τους υψηλούς ρυθμούς της σπορ οδήγησης. Το τιμόνι είναι ακριβές και μπορείς εύκολα να «παίζεις» με το αμάξωμα, υποστρέφοντας, βάζοντας «μούτρα» στη στροφή ή το αντίθετο, αφήνοντας την «ουρά» να τα κάνει όλα. Οι παραδοσιακοί πελάτες της μάρκας θα «μαρκάρουν» το μοντέλο αυτό στη λίστα τους με τα άμεσου ενδιαφέροντος αυτοκίνητα, ενώ οι υπόλοιποι, το σίγουρο, θα προβληματιστούν. Και μόνο αυτό, αποτελεί επιτυχία για τη VW, καθώς με το Scirocco R αναμένεται να βάλει νέους αγοραστές στο ήδη διευρυμένο πελατολόγιό της.
 
VW Scirocco R
Κυβισμός: 1.984 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 265 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 350 Nm/2.500-5.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 6’’ (5,8’’)
Επιτάχυνση 0-1.000 μέτρα: 25,6’’
Τελική ταχύτητα: 250 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση: 8,1 (8) λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 189 (187) γραμμ./χλμ.
Τιμή: 33.670,00 (35.670,00) ευρώ
( ) Επιδόσεις έκδοσης DSG 6 σχέσεων



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mitsubishi
ΠΑΝ. ΜΑΣΤΟΡΑΣ & ΥΙΟΙ ΟΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Πωλήσεις Καινούργιων & Μεταχειρισμένων Οχημάτων
Λεωφ. Βουλιαγμένης 604 Δ, 167 77 Ελληνικό
Τηλ.: +302109624362, +302109933380, Fax: +302109634466
E-mail: mastoras@acci.gr, Website: www.mastoras-motors.gr
 
 
Χρήσιμα