IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
O Τροχός του Λονδίνου γιορτάζει 10 χρόνια λειτουργίας
 
Ο Τροχός της Χιλιετίας στο Λονδίνο γυρίζει συνέχεια, κάθε μέρα για 10 χρόνια, στις όχθες του Τάμεση, έχοντας γίνει ένα από τα κυριότερα αξιοθέατα της μοντέρνας εποχής στην Βρετανική πρωτεύουσα. Στο κέντρο του Τροχού βρίσκονται τα ρουλεμάν της FAG τα οποία εγγυόνται την καλή λειτουργία του. Ο Τροχός είχε αρχικά προγραμματιστεί να είναι ένα προσωρινό αξιοθέατο για μερικά χρόνια. Όμως τα περισσότερα από 36.000.000 επισκέπτες ήταν μια αναπάντεχη επιτυχία για τον Τροχό η οποία συνεχίζεται και μετά την 1η 10ετία.
Τα ρουλεμάν της FAG υποστηρίζουν τη λειτουργία του Τροχού από την αλλαγή της χιλιετίας 1999/2000 και από τότε ο Βιομηχανικός Κλάδος του Ομίλου Schaeffler θεωρείται ο προτιμητέος συνεργάτης και προμηθευτής για ειδικά έργα τα οποία στηρίζονται στον μηχανολογικό σχεδιασμό και τα ρουλεμάν. Ο Τροχός του Λονδίνου κατασκευάστηκε με περίπου 1.500 τόνους ατσαλιού και περιστρέφεται με τη βοήθεια δύο βαρελοειδών ρουλεμάν διπλής σειράς της FAG, τα οποία έχουν τοποθετηθεί σαν συνδυασμός σταθερού και κινητού εδράνου στο κέντρο του τροχού. Το σταθερό έδρανο έχει εξωτερική διάμετρο 2,66 μέτρα, ζυγίζει 6,3 τόνους και είναι σταθερά τοποθετημένο πάνω στον άξονα. Το κινητό έδρανο έχει εξωτερική διάμετρο 2,62 μέτρα, ζυγίζει 5,2 τόνους και μπορεί να κινείται εμπρός και πίσω πάνω στον άξονα ώστε να αντισταθμίζει τις θερμικές διαστολές.
 
 
Τα βαρελοειδή ρουλεμάν έχουν διάρκεια ζωής άνω των 50 ετών. Έμπειροι μηχανικοί της FAG Industrial Services (F’IS) επιθεωρούν τακτικά το σύστημα ώστε να βεβαιώνονται ότι δεν υπάρχουν ελαττώματα και να διασφαλίζεται η αξιόπιστη λειτουργία των εδράνων. Ο έγκαιρος εντοπισμός κάθε βλάβης είναι δυνατός με ενδοσκοπικές επιθεωρήσεις των τροχιών και των στοιχείων κύλισης. Επίσης, λαμβάνονται δείγματα λιπαντικού σε τακτά χρονικά διαστήματα, τα οποία ελέγχονται για την ύπαρξη σωματιδίων και ρινισμάτων. Εάν ωστόσο κάποια χρονική στιγμή χρειαστεί να αποσυναρμολογηθούν τα έδρανα, οι μηχανικοί της Schaeffler έχουν βρει μία έξυπνη λύση: επειδή το κινητό έδρανο έχει μεγαλύτερη εσωτερική διάμετρο (2,1 μέτρα) από το σταθερό έδρανο (2,04 μέτρα), μπορεί να έλκεται επάνω από την έδρα του σταθερού εδράνου. Έτσι και τα 2 έδρανα μπορούν να αποσυναρμολογηθούν από τη μία πλευρά.
Η αποσυναρμολόγηση γίνεται από την πλευρά της όχθης του ποταμού καθώς ο Τροχός έχει το μηχανισμό υποστήριξης στην όχθη. Η εύκολη προσβασιμότητα έχει οφέλη σε κόστος και χρόνο. Πέραν των κεντρικών ρουλεμάν στήριξης που βρίσκονται στο κέντρο του Τροχού, χρησιμοποιούνται και μεγάλες αρθρώσεις της μάρκας Schaeffler ELGES για την συγκράτηση του Τροχού του Λονδίνου σε κατακόρυφη θέση. Οι αρθρώσεις επέτρεψαν τη μετακίνηση του Τροχού από την οριζόντια θέση του κατά τη συναρμολόγηση, στην κατακόρυφη θέση για τη λειτουργία του. Από τότε τα ρουλεμάν πρέπει να εξουδετερώνουν διάφορες μικροκινήσεις στον Τροχό, όπως αυτές που προκαλούνται από τον άνεμο και οι οποίες, σε διαφορετική περίπτωση, θα επιδρούσαν στην ανθεκτική ατσάλινη κατασκευή του.
Ο 135 μέτρων ψηλός Τροχός της χιλιετίας, ήταν ο μεγαλύτερος του είδους του για πολλά χρόνια. Όμως πλέον μεγαλύτεροι Τροχοί κατασκευάζονται αλλού, όπως στο Πεκίνο. Ο Όμιλος Schaeffler έχει ήδη παραδόσει τα βαρελοειδή ρουλεμάν που θα τοποθετηθούν στο κέντρο του Τροχού του Πεκίνου. Με συνολικό ύψος του Τροχού τα 208 μέτρα, τα ρουλεμάν που χρησιμοποιούνται σε αυτόν είναι ειδικού τύπου. Τα βαρελοειδή ρουλεμάν της FAG έχουν εξωτερική διάμετρο 3,2 μέτρα, εσωτερική διάμετρο 2,6 μέτρα και πλάτος δακτυλίου 630 χλστ. Κάθε ρουλεμάν ζυγίζει περισσότερο από 11 τόνους. Ποτέ πριν δεν έχουν κατασκευαστεί βαρελοειδή ρουλεμάν σε αυτές τις διαστάσεις και προδιαγραφές.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Smart
Κ. ΓΚΑΡΤΖΟΝΙΚΑΣ ΑΕΒΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
9ο χλμ. Ε.Ο. Ιωαννίνων-Αθηνών, 455 00 Ιωάννινα
Τηλ.: +302651085204, +302651085205, Fax: +302651090098

 

 
Χρήσιμα