IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Daihatsu Terios 1.5: Η περιπέτεια αρχίζει και πάλι
Παραμένοντας ένα από τα προσιτά οχήματα με πραγματικές δυνατότητες σε κίνηση εκτός δρόμου, το ανανεωμένο Terios (Ιαπωνικής κατασκευής) μας βάζει και πάλι στον «πειρασμό» της περιπέτειας σε νέες, εκτός δρόμου διαδρομές.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Όλα ξεκίνησαν από το σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, τον Μάρτιο του 1997. Εκεί η Daihatsu έκανε το λανσάρισμα ενός γνήσιου 4κίνητου, εκτός δρόμου αυτοκινήτου, με συμπαγείς διαστάσεις και μικρού κυβισμού κινητήρα, θέλοντας να προσεγγίσει το κοινό που λάτρευε την οδήγηση σε εκτός δρόμου συνθήκες, αλλά δεν είχε την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσει ένα μεγάλο και αξιοπρεπές 4x4 όχημα. Η επιτυχία δεν άργησε να έρθει, καθώς από την αρχή, η αποδοχή του κοινού ήταν σημαντική. Έτσι, για την ιστορία, 3 χρόνια μετά, το 2000, αναβαθμίστηκε ο κινητήρας των 1.3 λίτρων και 6 χρόνια μετά, το 2006, είχε έρθει η στιγμή της 2ης γενιάς του μοντέλου, εντελώς διαφορετικού από τον προκάτοχό του. Στα 3 χρόνια, το 2009, έγινε η αναβάθμιση του μοντέλου και το φρεσκάρισμά του.
 
Επιλεκτικές εξωτερικές αλλαγές
Η ανανεωμένη εξωτερική εμφάνιση συνδυάζεται με μια νέα αεροδυναμική γραμμή, που διατηρεί αναλλοίωτα τα βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που ήδη γνωρίσαμε στο 2ης γενιάς μοντέλο. Έχουμε νέους προφυλακτήρες, τόσο εμπρός όσο και πίσω, νέα μάσκα η οποία στις εκδόσεις SX Plus έχει επιπλέον διακόσμηση χρωμίου, εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με νέο σχεδιασμό στις εκδόσεις SX Plus. Ο μερικός ανασχεδιασμός χαρίζει στο μοντέλο ένα μοντέρνο στιλ που διατηρεί τα καλά του στοιχεία και ενισχύει ακόμη πιο πολύ τα χαρακτηριστικά του.
 
Αναβάθμιση στο εσωτερικό
Εντυπωσιακή είναι και η αναβάθμιση στο εσωτερικό του μοντέλου που εξασφαλίζει μεγαλύτερη αίσθηση πολυτέλειας, σε σχέση με πριν. Έχουμε νέο σχεδιασμό στον πίνακα οργάνων, νέο σχεδιασμό στο τιμόνι και νέα χρώματα στη κεντρική κονσόλα. Η άνεση και η λειτουργικότητα ήταν τομείς που οι άνθρωποι της φίρμας έδωσαν ιδιαίτερο βάρος. Μερικά απ’ αυτά, το ενσωματωμένο ραδιο/CD με MP3, η υποδοχή εξωτερικής πηγής ήχου, τα χειριστήρια στο τιμόνι, ο αυτόματος κλιματισμός και η ασύρματη διαχείριση ηλεκτρομαγνητικών κλειδαριών που είναι ενσωματωμένη στο κλειδί. Ο χώρος για επιβάτες και αποσκευές κρίνεται απόλυτα ικανοποιητικός, ενώ χαρακτηρίζεται και από μεγάλη ευελιξία στη διαχείρισή του. Η ασύμμετρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων προσφέρει τη δυνατότητα εκμετάλλευσης του χώρου αποσκευών ποικιλοτρόπως. Έτσι, μπορούν να μεταφερθούν ακόμη και μεγάλα ή ιδιαίτερα αντικείμενα, όπως ένα ποδήλατο βουνού (mountain-bike), σανίδες του serf ή του ski και διάφορα άλλα.
 
Μειωμένοι ρύποι και κατανάλωση
Χάρη στη νέα ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα, η δύναμη και η ελκτική ικανότητα του μοντέλου (ροπή) αξιοποιείται καλύτερα. Αυτό έχει αντίκτυπο τόσο στις επιδόσεις όσο και στην κατανάλωση, οπότε, μοιραία, και στους εκπεμπόμενους ρύπους. Η έκδοση των 1.5 λίτρων μπορεί να δώσει αυτονομία πάνω από 400 χλμ. σε συνθήκες πόλης, παράλληλα με ενδιάμεσες εκτός δρόμου αποδράσεις. Σε συμβατικές συνθήκες οδήγησης και με το μυαλό του οδηγού στην οικονομία, η αυτονομία μπορεί αυξηθεί ακόμη και στα 650 χλμ. Οι μέχρι 5 επιβάτες και οι αποσκευές τους δεν είναι ό,τι καλύτερο για την κατανάλωση βέβαια, όμως, αν ο οδηγός αξιοποιήσει σωστά τα χαρακτηριστικά του κινητήρα, τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα. Σημαντική είναι και η μείωση των ρύπων (από 186 στα 179 γραμμ./χλμ.) ως φυσικό επακόλουθο της μείωσης της κατανάλωσης του μοντέλου.
 
Επί το έργον
Ας αφήσουμε όμως τη θεωρία και ας περάσουμε στην πράξη. Από την πρώτη στιγμή που ήρθαμε σε επαφή με το μοντέλο αυτό, αναζητούσαμε το βουνό. Κι ο λόγος είναι προφανής. Το Terios, είναι από τα ελάχιστα (πλέον) μοντέλα που απευθύνονται στο ευρύτερο κοινό, το οποίο μπορεί να υποσχεθεί δυνατές εκτός δρόμου συγκινήσεις. Η Daihatsu άλλωστε έχει τη δική της παράδοση στα «καθαρόαιμα» εκτός δρόμου μοντέλα (Feroza, Rocky). Το Terios 1ης γενιάς προβλημάτιζε αρκετούς με το μικρό του πλάτος. Σου έδινε την αίσθηση ενός στενού χώρου σε πλάτος και έτσι ήταν. Κάθε φορά λοιπόν που η γωνία απόκλισης μεγάλωνε, υπήρχε δισταγμός από τον οδηγό του για αναζήτηση του ορίου του εδώ, που ήταν ακόμη μεγαλύτερη. Αυτή η αίσθηση φοβίας όμως δεν υφίσταται στο 2ης γενιάς μοντέλο, του οποίου η γωνία απόκλισης είναι 24 μοίρες, ενώ οι αντίστοιχες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής είναι 38 και 37 μοίρες. Χάριν αυτών, το νέο Terios (2009) μπορεί να προσφέρει τη συγκίνηση της εκτός δρόμου οδήγησης χωρίς περιορισμούς.

Τα ελαστικά σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού και κινητήρων είναι διάστασης 215/65R16. Έχουν κι αυτά τον δικό τους ρόλο στο επιτυχημένο εκτός δρόμου αποτέλεσμα, ενώ τα καταφέρνουν εξ ίσου καλά και στις συμβατικές συνθήκες οδήγησης. Το κιβώτιο είναι 5 σχέσεων, όλες τους μακριά κλιμακούμενες, ενώ η τελική σχέση μετάδοσης, για ευνόητους λόγους βέβαια, είναι ιδιαίτερα κοντή, για να δίνει το επιθυμητό αποτέλεσμα όταν βρεθούμε σε εκτός δρόμου συνθήκες. Η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση κρίνεται ικανοποιητική σε όλες τις οδηγικές συνθήκες. Σε γενικές γραμμές, καταλήγοντας, το 1.500άρι Terios κάνει τη δουλειά του πολύ καλά και δεν προβληματίζει τον οδηγό σε οποιεσδήποτε οδηγικές συνθήκες. Έχεις καλή ορατότητα ολόγυρα (με εξαίρεση τις πίσω γωνίες) και απόλυτο έλεγχο. Πρόκειται για ένα 4κίνητο εκτός δρόμου μοντέλο που κερδίζει το κοινό του, πέραν των δυνατοτήτων του, και από την αξιοπιστία του, καθώς όλα τα Daihatsu που εισάγονται στην Ελληνική αγορά, κατασκευάζονται στην Ιαπωνία.
 
Daihatsu Terios 1.5
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,075 x 1,695 x 1,745 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Εμπρός/Πίσω: 2,58 & 1,45/1,46 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 380 λίτρα
Κυβισμός: 1.495 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 105 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 140 Nm/4.400 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 11,5’’
Τελική ταχύτητα: 160 χ.α.ώ.
Κατανάλωση (Αστικός κύκλος): 9,5 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση (Υπεραστικός κύκλος): 6,6 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση (Συνδυασμένος κύκλος): 7,7 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 179 γραμμ./χλμ.
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 50 λίτρα



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mercedes
ΝΙΚΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ - ΠΕΤΡΟΣ & ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΠΑΠΟΥΛΗΣ ΟΕ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
25ης Μαρτίου 14, 173 41 Αγ. Δημήτριος Αττικής
Τηλ. & Fax: +302109715789, E-mail: merc.service.kp@hotmail.com
 
Χρήσιμα