IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Skoda Yeti 1.2 TSI: Η αντίσταση της οικογένειας στην (οικονομική) κρίση
Το Yeti με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.2 λίτρων, έρχεται στην Ελληνική αγορά την πιο κατάλληλη στιγμή, όπου όλα τα νοικοκυριά έχουν ως πρώτη τους προτεραιότητα την οικονομία και τη χαμηλή φορολογία.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Το είδαμε για πρώτη φορά τον Μάρτιο του 2009 στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης. Έναν χρόνο αργότερα έχουμε στη διάθεσή μας και την «μικρή» έκδοση των 1.2 λίτρων με υπερπλήρωση, την πλέον κατάλληλη στιγμή θα λέγαμε, καθώς η οικονομική δυσκολία, επηρεάζει το αγοραστικό κοινό, το οποίο στρέφεται σε πιο οικονομικά μοντέλα, τόσο όσον αφορά το κόστος κτήσης, αλλά και την κατανάλωση και τους όποιους πρόσθετους φόρους επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα την αγορά ενός αυτοκινήτου. Έτσι λοιπόν, η εισαγωγή και διάθεση του νέου Yeti 1.2 TSI έρχεται την κατάλληλη στιγμή στην Ελληνική αγορά, ως μία εκ των λύσεων για μια νέα οικογένεια που θέλει να τα συνδυάσει όλα. Δηλαδή, συμπαγείς διαστάσεις, άνετους και ευέλικτους εσωτερικούς χώρους, καλή ποιότητα κατασκευής, αρκετές δυνατότητες στο δρόμο, περιορισμένη κατανάλωση, χαμηλή φορολογία.
 
Δυναμικά χαρακτηριστικά
Το Yeti χαρακτηρίζεται από τη γνωστή σχεδιαστική αντίληψη της μάρκας, ενισχυμένη στα σημεία για να τονιστεί ο χαρακτήρας του μοντέλου. Περιορισμένο σε μήκος αλλά φαρδύ και ψηλό, μπορεί να προσφέρει την επιθυμητή άνεση στους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Οι μεγάλοι θόλοι δεν αναδεικνύουν τους μεγάλους τροχούς (215/60R16  ή 225/50R17, ανάλογα την έκδοση), αφήνουν όμως τεράστια περιθώρια (από την ανάρτηση) για την άνετη μετακίνηση σε ανώμαλο έδαφος. Οι τροχοί βρίσκονται κοντά στις γωνίες του αμαξώματος, για καλύτερη οδική συμπεριφορά και μεγιστοποίηση των διαθέσιμων εσωτερικών χώρων, στους οποίους η πρόσβαση είναι εύκολη από κάθε πλευρά.
 
Άνεση και ποιότητα
Οι μέχρι 5 επιβάτες βολεύονται χωρίς παραχωρήσεις, το ίδιο και οι αποσκευές τους. Ο εσωτερικός χώρος είναι έτσι σχεδιασμένος ώστε να προσφέρονται αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα. Ο εξοπλισμός του μοντέλου καλύπτει τις ανάγκες μιας σύγχρονης οικογένειας με απαιτήσεις κατά το ταξίδι αλλά και τις κοντινές εκτός δρόμου αποδράσεις. Σ’ αυτό συμβάλλει και το ύψος του οχήματος από το έδαφος (18 εκατοστά) που είναι σχεδόν ανάλογο των καθαρόαιμων εκτός δρόμου οχημάτων. Οι επιβάτες αισθάνονται άνετα και από το επίπεδο εξοπλισμού, που συνδυάζεται με την αξιοποίηση των εσωτερικών χώρων. Έτσι, ένα μακρύ ταξίδι δεν θα επιφέρει την κόπωση σε οδηγό και επιβάτες. Για την καλύτερη αξιοποίηση των εσωτερικών χώρων και κυρίως αυτού των αποσκευών, η ρεζέρβα είναι τροχός ανάγκης.
 
Στο δρόμο
Η ποιότητα κατασκευής είναι το πρώτο πράγμα που ξεχωρίζει κανείς όταν βρεθεί πίσω από το τιμόνι του Yeti 1.2. Σε ανάλογο επίπεδο βρίσκεται και η ποιότητα των υλικών. Με την πάροδο του χρόνου, διαγράφεται (πλέον) οριστικά το παρελθόν της μάρκας όσον αφορά την ποιότητα γενικότερα των μοντέλων Skoda. Η Τσέχικη φίρμα παραμένει το «χωράφι» που παράγει αρκετό καρπό για τον όμιλο VW. Η καλή κατασκευή λοιπόν, μεταφράζεται και σε καλή οδική συμπεριφορά, με την αμέριστη συμβολή της ανάρτησης φυσικά καθώς και του ακριβές συστήματος διεύθυνσης, απαραίτητα, λόγω και του χαρακτήρα ελεύθερου χρόνου που έχει παράλληλα το αυτοκίνητο.
 
Μπορεί να απουσιάζει εδώ η 4κίνηση, όμως δεν υστερεί στο δρόμο από οδική συμπεριφορά. Οι σχέσεις του 6τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων είναι μακριές αλλά το βήμα «κονταίνει» με το κοντό σε κλιμάκωση κορωνοπήνιο (4,35). Αυτό αποδεικνύεται χρήσιμο όταν το όχημα βρίσκεται σε συνθήκες εκτός δρόμου (λόγω έλλειψης της 4κίνησης φυσικά αποφεύγονται οι ακρότητες), ενώ προσφέρει και καλές επιταχύνσεις, κυρίως στις μικρές και μεσαίες στροφές του κινητήρα, αξιοποιώντας και την υπερπλήρωση. Άλλωστε, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται εκ φύσεως για ένα βαρύ όχημα για τις διαστάσεις του (1.345 κιλά), με μικρού κυβισμού κινητήρα. Η ελκτική ικανότητα (τράβηγμα) είναι καλή, με πλήρες φορτίο (επιβάτες και αποσκευές) όμως καταλαβαίνεις τη διαφορά. Μέχρι τα 120 χ.α.ώ. όλα βαίνουν καλώς. Από εκεί και πάνω, ο ρυθμός των επιδόσεων σε επαναφέρει στην τάξη. Η τελική των 175 χ.α.ώ. είναι κάτι που δύσκολα θα μπορέσει να δει κανείς, ασφαλώς όμως, δεν είναι αυτό το ζητούμενο εδώ.
 
Η ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση είναι πολύ καλή και διατηρείται εξ ίσου καλή και κατά τη νυχτερινή οδήγηση, με τη σωστή διαχείριση των φώτων. Οι στρογγυλοί προβολείς κάτω από τα βασικά φώτα του μοντέλου ανάβουν ανάλογα με την κατεύθυνση του αυτοκινήτου, όταν στρίβουμε αισθητά το τιμόνι (σε κλειστές στροφές με μικρή ταχύτητα). Το γεγονός αυτό προσφέρει καλύτερη ορατότητα στις γωνίες εμπρός και άμεση οπτική επαφή με ό,τι μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην προεπιλεγμένη πορεία από τον οδηγό. Όσον αφορά την κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες, θα λέγαμε να μην λάβετε ιδιαίτερα υπόψη τις τυποποιημένες εργοστασιακές μετρήσεις, καθώς οι ανάγκες του καθένα είναι διαφορετικές από ένα μοντέλο σαν αυτό, οπότε, διαμορφώνονται εντελώς διαφορετικές καταναλώσεις. Εμείς, αρέσκοντας στις επιδόσεις της υπερπλήρωσης (πχ. εν κινήσει επιταχύνσεις), διαπιστώσαμε ότι είχαμε «βαρύ» πόδι στο γκάζι. Όμως, αν αξιοποιηθούν σωστά οι ροπές του ζωηρού (τελικά) κινητήρα των 1.2 λίτρων, τα πράγματα εδώ μπορούν να γίνουν σαφώς πιο ικανοποιητικά.
 
Το τελικό αποτέλεσμα έχει ασφαλώς να κάνει και με τα φορτία, καθώς 5 ενήλικες και οι αποσκευές αυτών επιβαρύνουν αισθητά την κατάσταση. Χάρη του μεγάλου ρεζερβουάρ όμως, η αυτονομία είναι μεγάλη και ανταποκρίνεται στον χαρακτήρα του μοντέλου. Αξίζει να κάνουνε αναφορά και στο σύστημα διεύθυνσης (κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση), του οποίου η επίδρασή ελαττώνεται καθώς το αυτοκίνητο επιταχύνει, διευκολύνοντας παράλληλα την περιστροφή του τιμονιού κατά τη διαδικασία της στάθμευσης. Στο ύψος των περιστάσεων βρίσκονται και τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους 280 χλστ. εμπρός και συμπαγείς δίσκους 255 χλστ. πίσω. Τέλος, να πούμε ότι η έκδοση αυτή (Yeti 1.2 TSI) είναι (προς το παρόν) και η μοναδική που προσφέρεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG των 7 σχέσεων.
 
Skoda Yeti 1.2 TSI
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,225 x 1,795 x 1,69 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Εμπρός/Πίσω: 2,58 & 1,54/1,535 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 405-1.760 λίτρα
Κυβισμός: 1.197 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 105 ίπποι/5.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 175 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 11,8’’
Τελική ταχύτητα: 175 χ.α.ώ.
Κατανάλωση (Αστικός κύκλος): 7,9 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση (Υπεραστικός κύκλος): 5,9 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση (Συνδυασμένος κύκλος): 6,5 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 149 γραμμ./χλμ.
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 60 λίτρα



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΗΛΕΙΑΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΤΕΣΗΣ

Ζάντες, Ελαστικά, Αξεσουάρ, Αναρτήσεις, Αγωνιστικός Εξοπλισμός (Ζυγοστάθμιση/Ευθυγράμμιση, Αμορτισερόμετρο/Φρενόμετρο)
1ο χλμ. Ε.Ο. Ζαχάρως-Κυπαρισσίας, 270 54 Ζαχάρω Ηλείας
Τηλ.: +302625034355, Fax: +302625034456
E-mail: chris323@otenet.gr

 
Χρήσιμα