IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Peugeot 3008 1.6 THP: Family Express
Με χαρακτηριστικά SUV, έναν καθαρά οικογενειακό χαρακτήρα κι έναν κινητήρα που στέκεται με το παραπάνω στο ύψος των περιστάσεων, το 3008 1.6 ΤΗΡ προκαλεί το ενδιαφέρον των γρήγορων οδηγών που φέρουν οικογένεια.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Το 3008 είναι ένα ευρύχωρο crossover μεσαίων διαστάσεων και αντιπροσωπεύει μία νέα καινοτομική πρόταση, όχι μόνο για την Peugeot, αλλά και συνολικά στη σημερινή αγορά αυτοκινήτου. Πρόκειται για ένα αμιγώς Γαλλικό μοντέλο, αφού κατασκευάζεται στα ανατολικά της χώρας, στο εργοστάσιο της μάρκας στην Sochaux. Βλέποντας ολόγυρα το μοντέλο, δυσκολεύεσαι να το εντάξεις σε κάποια κατηγορία. SUV; MPV; Τυπική μπερλίνα; Το 3008  αντλεί τα πλεονεκτήματά του από αυτό το μείγμα αυτοκινητιστικών εννοιών, ενώ παράλληλα υιοθετεί κι ένα πλήθος νέων πρωτότυπων τεχνολογιών (πχ. Dynamic Roll Control, Grip Control) για να συνδυάσει κάποια χαρακτηριστικά που συχνά θεωρούνται ασυμβίβαστα, όπως η οδηγική απόλαυση μέσα σ’ ένα ψηλό αυτοκίνητο με βελτιωμένη ισχύ.

Μοναδική σχεδιαστική όψη
Το 3008 έχει τον δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα κι αυτό φαίνεται με την πρώτη κιόλας ματιά. Η αρχιτεκτονική του συνδυάζει το σχήμα αμαξώματος μονού όγκου με παρμπρίζ μεγάλης κλίσης, με στοιχεία δανεισμένα από τον κόσμο των SUV. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η χαμηλή διαιρούμενη πίσω πόρτα, τα μεγάλα πλευρικά παράθυρα και η ανυψωμένη θέση οδήγησης. Στο μπροστινό μέρος, η σχεδίαση παραπέμπει στα γνωστά πρότυπα της ιστορικής Γαλλικής φίρμας, προσαρμοσμένη βέβαια στις ιδιαιτερότητες που προκύπτουν από το μοντέλο. Στο πίσω μέρος, τα πλατιά φτερά βοηθούν στη σύνδεση του αυτοκινήτου με το δρόμο. Το 3008 μπορεί να έχει σχεδιαστικά στοιχεία off-road. Δεν παραλείπουμε εδώ να αναφέρουμε το γεγονός ότι αρκετούς τους ξενίζει η σχεδίαση και η γενικότερη αισθητική του μοντέλου, καθώς δεν ακολουθεί τη «σφηνοειδή» μορφή που έχουν εμπρός όλα τα μοντέλα της μάρκας, παραπέμποντας στην εμπλοκή της στου αγώνες αυτοκινήτου. Οι σχεδιαστές της Peugeot όμως, γνωρίζοντας το πόσο δύσκολο θα ήταν το έργο τους εδώ, κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια για να προσαρμόσουν το προφίλ της μάρκας στα δεδομένα που επιβάλλονται στην κατηγορία του 3008.
 
Άνεση στο εσωτερικό με νέο στιλ
Τα βασικά σχεδιαστικά πρότυπα της μάρκας είναι προσαρμοσμένα αρμονικά μ’ αυτά της κατηγορίας των σύγχρονων crossover. Αξιοποιείται στο έπακρο κάθε διαθέσιμος χώρος στο εσωτερικό για τους μέχρι 5 επιβάτες και τις αποσκευές τους, ενώ υπάρχουν αρκετοί χώροι και για μικροαντικείμενα. Τον δικό τους ρόλο στην ευελιξία του εσωτερικού του μοντέλου παίζουν τα καθίσματα, όπου με την αναδίπλωσή τους προσφέρουν μεγάλη δυνατότητα εκμετάλλευσης του χώρου αποσκευών. Πλεονέκτημα μπορεί να χαρακτηριστεί ο βασικός εξοπλισμός ή ακόμη και ο προαιρετικός για το μοντέλο, χάρη στις τεχνολογικές εφαρμογές που προσφέρει εδώ ο κατασκευαστής, που κατά περίπτωση, είναι κάτι περισσότερο από κάθε άλλο προσφιλές μοντέλο. Μερικά απ’ αυτά είναι η απεικόνιση βασικών πληροφοριών στο ύψος του οπτικού πεδίου του οδηγού, η προειδοποίηση απόστασης σε σχέση με το προπορευόμενο όχημα, το αυτόματο ηλεκτρικό χειρόφρενο και το συστήματα τηλεματικής με δορυφορική πλοήγηση.
 
Ευελιξία και δυναμικά χαρακτηριστικά
Το σύστημα Dynamic Rolling Control, είναι τοποθετημένο στην πίσω ανάρτηση και θέτει νέα κριτήρια αναφορικά με τον έλεγχο κλίσης του αμαξώματος, ενώ διατηρεί τα βέλτιστα χαρακτηριστικά απόσβεσης, και συνδυάζεται, εκτός από τον κινητήρα 1.6 λίτρων των 156 ίππων, και με το νέο 2.0 HDi FAP. Άλλη μία καινοτομία είναι το σύστημα Grip Control, το οποίο αποτελείται από ένα προηγμένο σύστημα ESP και ειδικά ελαστικά M&S (λάσπης/χιονιού), βελτιστοποιώντας την πρόσφυση και των 2 εμπρός τροχών, για εκτός δρόμου οδήγηση. Ο οδηγός έχει τον έλεγχο του συστήματος μέσω ενός κουμπιού με 5 ρυθμίσεις (Standard, Χιόνι, Off Road για λάσπη, σκόνη και βρεγμένο γρασίδι, Άμμος και χωρίς ESP). Όλα τα παραπάνω συστήματα συνεργάζονται πλήρως με τον κινητήρα και τα συστήματα μετάδοσης της κίνησης στο δρόμο.
 
Ξυπνάει τις αισθήσεις στο δρόμο
Οδηγώντας την έκδοση των 120 ίππων, προβληματιζόμασταν για το μοιραία μεγάλο βάρος του μοντέλου και τον περιορισμό, κατά τρόπον τινά, του σπορ χαρακτήρα που είχαμε πλουσιοπάροχα απολαύσει σε αρκετά μοντέλα της μάρκας τον τελευταίο καιρό (πχ. 207 RC & Rallye, 308 CC). Αν και το μοντέλο των 156 ίππων είναι κατά 60 κιλά βαρύτερο (1.460 αντί 1.400), αυτό το 3008 έχει πολύ περισσότερο μέσα του τον γνωστό σπορ χαρακτήρα της μάρκας. Αιτία φυσικά ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας που πέραν της σαφώς μεγαλύτερης ισχύος, διαθέτει σημαντικά αυξημένη ροπή και μάλιστα από πολύ χαμηλές στροφές. Το 3008 ΤΗΡ σαφώς δεν υστερεί σε οδική συμπεριφορά και οδηγική άνεση από τα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με διαφορετική φιλοσοφία προσέγγισης όσον αφορά την ιδέα της αυτοκίνησης.
 
Το σύστημα διεύθυνσης είναι άριστο σε ακρίβεια και αίσθηση, ανταποκρινόμενο στις αυξημένες απαιτήσεις που απορρέουν με την παρουσία του ισχυρότερου κινητήρα. Αν και πρόκειται για πιο βαρύ αυτοκίνητο, σε σχέση με το μοντέλο των 120 ίππων, αλλά και με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, η κατανάλωση σε κάθε επίπεδο είναι σχεδόν ίδια. Όσον αφορά τα χαρτιά τουλάχιστο, γιατί τόσο η αυξημένη δύναμη όσο και η σημαντικά μεγαλύτερη ροπή, σε βάζουν διαρκώς στον πειρασμό για πιο σπορ οδήγηση, με το ανάλογο τίμημα φυσικά. Τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου ενισχύει και το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, με τέτοια κλιμάκωση που να μην επηρεάζεται η ομαλή λειτουργία και συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Το 3008 1.6 ΤΗΡ μας άνοιξε πλέον την όρεξη, περιμένοντας και την 4κίνητη έκδοση, που καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα την δούμε μέσα στο 2011.
 
Peugeot 3008 1.6 ΤΗΡ
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,365 x 1,835 x 1,64 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Εμπρός/Πίσω: 2,61 & 1,53/1,525 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 432-1.241 λίτρα
Κυβισμός: 1.598 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 156 ίπποι/5.800 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 240 Nm/1.400-4.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 8,9’’
Τελική ταχύτητα: 202 χ.α.ώ.
Κατανάλωση (Αστικός κύκλος): 9,9 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση (Υπεραστικός κύκλος): 5,6 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση (Συνδυασμένος κύκλος): 7,1 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 167 γραμμ./χλμ.
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 60 λίτρα



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mercedes
ΘΩΜΑΣ ΤΖΟΓΑΝΗΣ & ΣΙΑ ΟΕ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Θεομήτορος 60 & Έλλης Αλεξίου 4, 173 42 Αγ. Δημήτριος
Τηλ.: +302109855513, Τηλ. & Fax: +302109851192
E-mail: tzoganis.mbservice@gmail.com
Δείτε μας στο παγκόσμιο χρυσό οδηγό AiYellow.
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα