IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ελλείψεις καυσίμων στην αγορά
 
Από την Δευτέρα 26 Ιουλίου (2010) υπάρχουν έντονα προβλήματα στην τροφοδοσία καυσίμων της αγοράς λόγω της απεργίας που εξήγγειλαν οι οδηγοί Δ.Χ. φορτηγών αυτοκινήτων, ενάντια στην απελευθέρωση του επαγγέλματός τους.
 
Μεγάλες ουρές δημιουργήθηκαν στα πρατήρια υγρών καυσίμων από νωρίς το πρωί της Δευτέρας 26 Ιουλίου (2010), γεγονός αναμενόμενο, ειδικά σ’ αυτή τη χρονική περίοδο. Με τους περισσότερους πολίτες να ετοιμάζονται για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, πολλοί εξ αυτών με επίγεια μέσα (αυτοκίνητο/μοτοσικλέτα), η ανακοίνωση των οδηγών Δ.Χ. φορτηγών οχημάτων ότι κατεβαίνουν σε απεργία διαρκείας, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο που προβλέπει την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς στον κλάδο τους, ήταν αναμενόμενο ότι θα δημιουργούσε προβλήματα στην αγορά.
Τυχαίο; Δε νομίζω!
Η επιλογή βέβαια αυτής της χρονικής στιγμής για την αντίδρασή τους αυτή κάθε άλλο παρά τυχαία είναι. Είναι γνωστό ότι οι χερσαίες μεταφορές εμπορευμάτων την θερινή περίοδο είναι ιδιαίτερα αυξημένες, λόγω των τουριστικών αναγκών αλλά και της γενικότερης δραστηριότητας των πολιτών όσον αφορά τις μετακινήσεις τους, που γενούν την ανάγκη τροφοδοσίας εμπορικών επιχειρήσεων και καταστημάτων με προϊόντα πρώτης ανάγκης (τρόφιμα/ποτά), ή άλλα καταναλωτικά αγαθά. Από την άλλη, η αναταραχή στις μετακινήσεις τη στιγμή της κορύφωσης των μετακινήσεων λόγω της τουριστικής δραστηριότητας, θα προκαλέσει ακόμη πιο έντονα προβλήματα στην αγορά και μοιραία, ο αντίκτυπος στην οικονομία της χώρας θα είναι αρκετά πιο μεγάλος, για να προκαλέσει με τη σειρά του το πάγωμα των αποφάσεων του προς ψήφιση νομοσχεδίου που, κατά τα λεγόμενα των κλάδων που επηρεάζει, αναμένεται να προκαλέσει μεγάλες ζημιές στους άμεσα ενδιαφερόμενους επαγγελματίες.
 
 
Η επίσημη τοποθέτηση του ΣΕΕΠΕ
O Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών, με ανακοίνωση που μας έστειλε (27/07/2010), εκφράζει την έντονη αγωνία του για τις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά και ιδιαίτερα με τις απεργιακές κινητοποιήσεις των μεταφορέων που έχουν δημιουργήσει σοβαρές ελλείψεις καυσίμων στην αγορά. Με αφορμή αναφορές στα ΜΜΕ (Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης) σχετικά με τις δυνατότητες των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών να εξυπηρετούν την αγορά καυσίμων χρησιμοποιώντας τα ιδιόκτητα βυτιοφόρα αυτοκίνητα, δηλώνουν τα εξής:
«Δυστυχώς, οι εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών δεν έχουν τα απαραίτητα Ι.Χ. βυτιοφόρα αυτοκίνητα που απαιτούνται για να εξυπηρετήσουν τόσο το καταναλωτικό κοινό όσο και τους κρίσιμους τομείς της πραγματικής οικονομίας όπως οι εποχιακές βιομηχανίες, ο τουρισμός, τα τουριστικά σκάφη κλπ. Οι μέχρι σήμερα διαχρονικές αποφάσεις του Υπουργείου Μεταφορών, απαγορεύουν ή θέτουν περιορισμούς στο νόμιμο και συνταγματικό δικαίωμα των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών να αποκτούν τις αναγκαίες άδειες κυκλοφορίας ιδιωτικής χρήσης βυτιοφόρων αυτοκινήτων για την κάλυψη των δραστηριοτήτων τους.
Παρά τις παλαιότερες και πρόσφατες επανειλημμένες προσπάθειες του Συνδέσμου (ΣΕΕΠΕ) προς το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την επίλυση αυτών των σημαντικών και χρονιζόντων προβλημάτων, δυστυχώς αυτό δεν επιτεύχθηκε. Πέραν όμως των ως άνω αντισυνταγματικών περιορισμών και απαγορεύσεων, από χθες το πρωί (26/07/2010), παρακωλύεται από ορισμένους κατόχους Δ.Χ. αυτοκινήτων, η διακίνηση καυσίμων με Ι.Χ. βυτιοφόρα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα να μην μπορεί ούτε στοιχειωδώς να εξυπηρετηθεί η αγορά. Θέλουμε να τονίσουμε ότι λόγω των παραπάνω ιδιαίτερα δυσμενών συνθηκών, οι εταιρίες-μέλη του Συνδέσμου, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες όλου του προσωπικού τους και τα ελάχιστα Ι.Χ. βυτιοφόρα αυτοκίνητα που διαθέτουν, αδυνατούν να καλύψουν τις ανάγκες της αγοράς σε καύσιμα».
Το ενημερωτικό σημείωμα του ΣΕΕΠΕ
Η απελευθέρωση έκδοσης αδειών κυκλοφορίας Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων, η ελεύθερη χρήση και αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων κάθε εταιρίας, θα ενισχύσουν τον εκσυγχρονισμό και την ανταγωνιστικότητα προς όφελος της οικονομίας και του καταναλωτικού κοινού. Για το λόγο αυτό ο Σύνδεσμος έχει επανειλημμένα ζητήσει από την πολιτεία την άμεση ανάκληση όλων των αποφάσεων οι οποίες απαγορεύουν ή θέτουν περιορισμούς στο νόμιμο και συνταγματικό δικαίωμα των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών και συγκεκριμένα:
Α). Να προωθηθεί η άμεση και πλήρης απελευθέρωση έκδοσης αδειών κυκλοφορίας Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων μεταφοράς υγρών καυσίμων που χορηγούνται στις εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών, προκειμένου να καλύπτουν τις ανάγκες τους.
Β). Να ορισθεί ότι η άδεια κυκλοφορίας των Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων ισχύει για τις μεταφορές όλων των προϊόντων που διακινεί κάθε εταιρία εμπορίας ώστε, να μπορεί να αξιοποιεί τα βυτιοφόρα της ανάλογα με τις ανάγκες της. Δηλαδή να μπορεί κάθε εταιρία, με τα ίδια βυτιοφόρα να διακινεί θέρμανση το χειμώνα και το καλοκαίρι να διακινεί καύσιμα στα μικρά αεροδρόμια, τις μαρίνες, κλπ. (Υπενθυμίζουμε ότι κάθε άδεια κυκλοφορίας ανήκει στο νομικό πρόσωπο και όχι σε κάποια άδεια εμπορίας).
Πληροφοριακά και προς επίρρωση του αιτήματος του ΣΕΕΠΕ σας γνωρίζουμε τα εξής:
1. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού με την αριθμόν 418/V/2008 απόφασή της (για την ενίσχυση του ανταγωνισμού) προτείνει στην παράγραφο για τη διακίνηση των πετρελαιοειδών «...την πλήρη άρση των περιορισμών στην έκδοση νέων αδειών Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων...».
2. Το Συμβούλιο της Επικρατείας τον Νοέμβριο του 2009 με την αριθμόν 3536/2009 Απόφασή του (Δ’ Τμήμα) έκρινε ότι, και οι διατάξεις που καθορίζουν το μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό Φ.Ι.Χ. βυτιοφόρων που επιτρέπεται να διαθέτουν οι εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών για την εξυπηρέτηση των αναγκών τους είναι αντισυνταγματικές, στο μέτρο που οι εταιρίες μας εμποδίζονται να αποκτήσουν, «...με βάση την επιχειρηματική τους κρίση και την οικονομική τους δυνατότητα, όσα βυτιοφόρα οι ίδιες κρίνουν ότι θα τους εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη και αυτόνομη διακίνηση των προϊόντων τους».
3. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε τον Ιανουάριο του 2009 αιτιολογημένη γνώμη προς την Ελληνική κυβέρνηση για άρση όλων των ως άνω περιορισμών χωρίς να λάβει όμως απάντηση. Έτσι, τον Οκτώβριο του 2009 παρέπεμψε τη χώρα μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
 
 
Στο παιχνίδι και οι βενζινοπώλες
Άμεσες κινητοποιήσεις είχε αναγγέλλει και η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος. Οι βενζινοπώλες διαμαρτύρονται για την ουσιαστική κατάργηση των αποστάσεων ασφαλείας στην ίδρυση και λειτουργία πρατηρίων υγρών καυσίμων από χώρους συνάθροισης κοινού, με νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππα. Σύμφωνα με την Ομοσπονδία, τα μέτρα περιλαμβάνουν και δάκτυλο Τρόικας, που θέλει να επιβάλει τη μονοπώληση της αγοράς από μεγάλα συμφέροντα ως μέτρο εξόδου από τη κρίση. Κάτι τέτοιο αποτελεί το πράσινο φως για πρατήρια υγρών καυσίμων και στα super market, οδηγώντας με τον τρόπο αυτό ακόμη πιο πολλά πρατήρια στο κλείσιμο (http://www.ixauto.gr/article.php?id=1187).
Τα μέτρα αυτά δεν λαμβάνουν υπόψη την απόσταση των 110 μέτρων που όρισε ειδική μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ως ασφαλή απόσταση για εκρηκτική ή καύσιμη ύλη από χώρους συνάθροισης κοινού. Μέχρι τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές (27/07/2010) οι απεργιακές κινητοποιήσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων-Εμπόρων Καυσίμων ήταν προ των πυλών. Όλα αυτά, με αφορμή το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, που εγκρίθηκε την Παρασκευή 23 Ιουλίου (2010) από το Υπουργικό Συμβούλιο. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), η μία από τις δύο Ομοσπονδίες του κλάδου, δηλώνει αιφνιδιασμό και εμπαιγμό από την πλευρά της κυβέρνησης, καθώς το πρωί της Παρασκευής (23/07/2010), παράγοντες του Υπουργείου διαβεβαίωναν πως τελικά το εν λόγω νομοσχέδιο δεν θα προχωρήσει πριν τον προσεχή Σεπτέμβρη, αφού πρώτα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
Αν τελικά το νομοσχέδιο κατατεθεί στη Βουλή χωρίς να ληφθούν υπόψη οι θέσεις του κλάδου, η ΠΟΠΕΚ, με έγγραφό της προς το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, εμμέσως πλην σαφώς, δήλωσε ότι θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις και στο κλείσιμο των πρατηρίων. Σύμφωνα με το παραπάνω επίμαχο έγγραφο, η κατάργηση των αποστάσεων ασφαλείας, πέραν των όποιων προβλημάτων ασφαλείας, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για νέα πρατήρια, τη στιγμή που μόλις και μετά βίας παραμένουν σε λειτουργία αυτά που ήδη υπάρχουν.
 
 
Η δική μας άποψη
«Ο δημοσιογράφος δεν είναι δικαστής». Ξεκινάω μ’ αυτό για συγκεκριμένους λόγους. Δεν θα μπούμε στη διαδικασία να τοποθετηθούμε υπέρ ή ενάντια στην κάθε πλευρά, επαγγελματιών ή εταιριών. Ο καθένας προσδοκά για τον επιούσιο (και όχι μόνο, όταν πρόκειται για τις εταιρίες), με τον δικό του τρόπο, και κάθε τυχόν αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας τους μπορεί να τον επηρεάσει σε υπέρμετρο βαθμό, με κύριο χαρακτηριστικό το οικονομικό πλήγμα που μπορεί να υποστεί. Από την άλλη όμως, κάθε μορφή αντίδρασης που στερεί τα ατομικά δικαιώματα του καθενός, είναι κατακριτέα, για να μην πούμε καταδικαστέα.
Και αναφέρομαι στο περιστατικό που ο ίδιος έζησα το πρωί της Δευτέρας (26/07/2010) επί της Λεωφ. Βουλιαγμένης στο ύψος της Αργυρούπολης (Αττικής), όπου οδηγοί φορτηγών προσπαθούσαν να σταματήσουν τους συναδέλφους τους που συνέχιζαν την εργασία τους, με τρόπο μάλιστα που προκαλούσε παρακώληση της κυκλοφορίας αλλά και θέτοντας σε κίνδυνο την ίδια τη ζωή τους, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις σοβαρού ατυχήματος. Φυσικά, δεν αναλογίστηκαν ότι με την επιλογή τους αυτή, της απεργίας τους δηλαδή και της δυσκολίας στις μετακινήσεις των πολιτών με τα προσωπικά τους οχήματα, προκαλούν δυσλειτουργία σε κλάδους όπως η νοσηλεία (στα οχήματα εκτάκτου μεταφοράς υλικού και ανθρώπων του ιδιωτικού τομέα), η τροφοδοσία επιχειρήσεων και καταστημάτων με προϊόντα ανάγκης (πχ. ευπαθή τρόφιμα), οι μετακινήσεις πολιτών με ειδικές παθήσεις (πχ. νεφροπαθείς που κάνουν αιμοκάθαρση σε ειδικά νοσοκομεία), σχολικά οχήματα (πχ. θερινά τμήματα παιδικών σταθμών) και πολλές άλλες περιπτώσεις ανάγκης.
Ασφαλώς, είναι αναπόσπαστο δικαίωμα του κάθε εργαζόμενου να αγωνίζεται για καλύτερες και πιο ευνοϊκές συνθήκες εργασίας, χωρίς όμως να βλάπτει ή να επηρεάζει αρνητικά (άμεσα ή έμμεσα) τους υπόλοιπους συνανθρώπους του και επίσης εργαζόμενους σε άλλους κλάδους, που επίσης περνάνε δύσκολες στιγμές λόγω της γενικότερης οικονομικής συγκυρίας. Καλό είναι λοιπόν να αναζητάμε τρόπους αντίδρασης στα όποια κοινωνικά μας προβλήματα που να διασφαλίζουν την ποιότητα ζωής, την ακεραιότητα της λειτουργίας των θεσμών και τις ιδανικές και ασφαλείς συνθήκες στο εργασιακό μας και μη περιβάλλον. Κλείνοντας, εύχομαι κι ελπίζω ότι θα βρεθεί λύση στο όποιο πρόβλημα και θα επανέλθουμε στους φυσιολογικούς μας ρυθμούς, μέρες που είναι.
 
 
Δημήτρης Σπυράκης



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Audi
ΔΕΛΤΑ ΚΑΡ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Ν.Ε.Ο. Πατρών-Αθηνών 47, 264 42 Πάτρα
Τηλ.: +302610420373, Fax: +302610426027
Έκθεση - Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
3ο χλμ. Ε.Ο. Πύργου-Πατρών, 271 00 Πύργος
Τηλ.: +302621034863, Fax: +302621032272
E-mail: audis@deltacar.gr, Website: www.deltacar.gr
 
Χρήσιμα