IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Καλές διακοπές με «σαπιοκάραβα»(!)*
Η ανανέωση κι ο εκσυγχρονισμός στην Ελληνική ακτοπλοΐα γίνεται και πάλι παρελθόν, καθώς στη θέση των νέων, άνετων, αλλά πάνω απ’ όλα ασφαλών, πλοίων, επιστρέφουν παλιά και γερασμένα πλοία, κυρίως σε άγονες και πορθμειακές γραμμές, λόγω... «κόστους»!
 
 
Αν και για πολλούς από μας οι αναμνήσεις από τα ναυτικά δυστυχήματα όπως αυτό του πλοίου «Σάμινα» είναι ακόμη νωπές, ο εφιάλτης ενός νέου αντίστοιχου δυστυχήματος φαίνεται να πλανάται στην Ελληνική ακτοπλοΐα. Ο λόγος, μία απόφαση του Μιχάλη Κεφαλογιάννη, υπουργού Ναυτιλίας επί Νέας Δημοκρατίας της κυβέρνησης Καραμανλή, που έδωσε τη δυνατότητα στους εφοπλιστές να δρομολογήσουν εκ νέου υπερήλικα πλοία, καθώς πούλησαν τα καινούργια που είχαν υποχρεωθεί να ναυπηγήσουν τη χρονική περίοδο 1998-2001, όταν είχαν θεσπιστεί αρκετά αυστηροί κανόνες για τα όρια ηλικίας των ακτοπλοϊκών πλοίων.
Σαπιοκάραβα 4 στα 10 πλοία
Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΣΥΕ, 392 πλοία που πλέουν στο Αιγαίο πέλαγος είναι ηλικίας άνω των 30 ετών, δηλαδή περίπου το 40% του συνολικού ακτοπλοϊκού στόλου. Τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Αρχής δείχνουν ότι απ’ τα 939 πλοία των ακτοπλοϊκών γραμμών της Ελλάδας (μαζί με τα πορθμειακά) τα 392 είναι υπερήλικα. Αξιοσημείωτο είναι δε το γεγονός ότι η σχέση παλιών/καινούργιων επιδεινώνεται συνεχώς. Σύμφωνα με καταγραφή τον Ιανουάριο του 2009, το 42% των επιβατικών πλοίων στις Ελληνικές θάλασσες είναι πάνω από 30 ετών, ένα ποσοστό 11% κυμαίνεται στα 20-25 έτη και μόνον 180 πλοία είναι κάτω των 10 ετών.
 
 
Μίνι-service και ξανά στο νερό
Έντονες ανησυχίες προκαλούνται και με αφορμή δημοσιεύματος της εφημερίδας Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, για την έλλειψη ελέγχων και αξιοπιστίας των ελεγκτών καθώς και για αρκετές υποθέσεις που μπήκαν στο αρχείο με συνοπτικές διαδικασίες. Χωρίς ιδιαίτερο ντόρο, ουσιαστικά αθόρυβα και χωρίς κάποιες αντιδράσεις, πέρασε υπουργική απόφαση του Μιχάλη Κεφαλογιάννη, η οποία, επικαλούμενη τη συνθήκη της Στοκχόλμης, επιτρέπει σε πλοία ηλικίας πάνω από 30 έτη να συνεχίζουν να λειτουργούν και να πλέον στις Ελληνικές θάλασσες με απλές επιδιορθώσεις. Μ’ αφορμή την απόφαση αυτή, κυρίως μικροί και μεσαίοι πλοιοκτήτες, πούλησαν τα νεότευκτα πλοία τους και αγόρασαν μεταχειρισμένα, αποκομίζοντας έτσι ένα σημαντικό οικονομικό όφελος, αδιαφορώντας ότι την ίδια στιγμή πολλαπλασίασαν τους κινδύνους για τους επιβάτες.
 
 
Παρεμπόδιση ελέγχων και εκβιασμοί
Όπως προκύπτει και από το ρεπορτάζ της Γεωργίας Λινάρδου στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, η κατάσταση είναι πλέον ανεξέλεγκτη, καθώς γίνεται σαφής αναφορά σε ανοιχτές-κλειστές υποθέσεις, εικονικούς ελέγχους, σύμπλευση συμφερόντων ελεγκτών-ελεγχομένων και πολλά άλλα. Αυτό το καλοκαίρι (2010) και μέχρι την 1η Οκτωβρίου του έτους θα πλέουν στις Ελληνικές θάλασσες γερασμένα πλοία που θα αξιολογηθούν εκ νέου από ανύπαρκτες επιτροπές(!!) Διάφοροι παράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς καθώς και πανεπιστημιακοί επισημαίνουν τον κίνδυνο εδώ και καιρό, χωρίς όμως κάποια ανταπόκριση. Υπάρχουν επίσης και καταγγελίες από ελεγκτές για εκβιασμούς και παρεμπόδιση του έργου τους, οι οποίες κι αυτές μπήκαν στο αρχείο. Αξιοσημείωτο αποτελεί και το γεγονός ότι, πέραν των ελεγκτών, ακόμη και εισαγγελείς, έχουν βρεθεί εκτός της υπόθεσης αυτής και μάλιστα με συνοπτικές διαδικασίες(!!)
 
 
Όλα στο φως! (δηλαδή στον αέρα!)
Υποθέσεις όπως αυτές των Αγούδημου και ΝΕΛ και αρκετές άλλες παραμένουν ανοιχτές. Αν και οι υποθέσεις αυτές έχουν οικονομικό χαρακτήρα, τίποτα δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής. Οι συναντήσεις της υπουργού ναυτιλίας με τους Βεντούρη και Αγούδημο έχουν ξεκινήσει από τον Φεβρουάριο (2010) και κανείς μέχρι σήμερα (1η Αυγούστου 2010) δεν γνωρίζει το περιεχόμενο των συζητήσεων (Γιώργος Παπανδρέου: Όλα στο φως!). Κάτι τέτοιο δε νομίζω να είναι τυχαίο. Ούτε επίσης και το γεγονός ότι ο Γ. Αγούδημος, υπόδικος λόγω μη καταβολής δεδουλευμένων, κυκλοφορεί ελεύθερος. Οι μεγάλοι πιστωτές του εφοπλιστή που είχαν αρχικά κατασχέσει τα πλοία του, τα επέτρεψαν να τα δρομολογήσει εκ νέου για να αποπληρωθούν (όταν και αν) τα χρέη του. Στην υπόθεση ΝΕΛ-Βεντούρη δεν έχουν δοθεί ακόμη απαντήσεις στην άρνηση των ορκωτών ελεγκτών να υπογράψουν τον ισολογισμό της εταιρίας, έχοντας ως αποτέλεσμα την εταιρία εκτός ταμπλό του Χρηματιστηρίου, αξιοπεριέργως όμως, τέθηκε ξανά σε διαπραγμάτευση μέσα στο καλοκαίρι.
 
 
Επιβάτες προσοχή!
Είναι βέβαιο ότι παίζονται πολύ «χοντρά παιχνίδια», εν μέσω της τουριστικής περιόδου, τα αποτελέσματα της οποίας θα αποτελέσουν το βαρόμετρο της υπό επιτήρηση Ελληνικής Οικονομίας. Ίσως και για το λόγο αυτό να είναι τόσο «ελαστικά» τα πράγματα εδώ. Παραμερίζουμε τις όποιες ενέργειες από κάθε πλευρά, εφοπλιστών ή/και κράτους, όταν πρόκειται για οικονομικής φύσεως θέματα, σε καμία περίπτωση όμως δεν θα το κάνουμε όταν αυτές αφήνουν σημαντικά ποσοστά επικινδυνότητας στον τομέα της ασφαλούς μεταφοράς των επιβατών.
Είναι ανεπίτρεπτο η χαρά των διακοπών ενός κουρασμένου και ψυχικά ταλαιπωρημένου λαού αυτή την περίοδο, όπως οι Έλληνες, να καταλήξει σε τραγωδία, ενώ σε τίποτα δεν μας φταίνε οι υπεράριθμοι τουρίστες να κινδυνεύουν κι αυτοί μαζί μας. Καλό είναι, τόσο για εμάς τους ίδιους όσο και για τη γενικότερη εικόνα της χώρας μας προς τα έξω, να γίνεται αντιληπτή η κάθε μας προσπάθεια για της ασφάλεια στις μεταφορές, είτε είναι επίγειες, είτε εναέριες, είτε ελ πλω. Καλούμε λοιπόν όλους τους επιβάτες που έχουν μπροστά τους ταξίδι/ταξίδια με Ελληνικά πλοία, να κάνουν τις επιλογές τους με ιδιαίτερη προσοχή. Είναι βέβαιο (πλέον) ότι κανείς δεν μπορεί να τους εγγυηθεί την ασφάλειά τους στη θάλασσα. Παρ’ όλα αυτά (σε όσους δεν έχουν ήδη κάνει), καλές διακοπές και καλή επιστροφή!
 
(*) Οι εικόνες του θέματος αναφέρονται στην παλαιότητα του ακτοπλοϊκού στόλου κι όχι στην κατάσταση των εικονιζόμενων πλοίων και σε καμία περίπτωση δεν αντικατοπτρίζουν τα επίπεδα ασφάλεια κατά την πλεύση τους.
 
 
Δημήτρης Σπυράκης
 



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Audi
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Μ. ΤΖΕΦΕΡΑΚΟΣ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ (Πωλήσεις Αυτοκινήτων)
Αμαρουσίου Χαλανδρίου 12, 151 25 Μαρούσι
Τηλ.: +302106180529, +302106196297, Τηλ. & Fax: +302106196328
E-mail: georgejeferakos@gmail.com
Δείτε μας στο παγκόσμιο χρυσό οδηγό AiYellow.
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα