IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Abarth 500 SS: Mighty Mouse! (*)
Η αναγέννηση του θρυλικού μικρού της Fiat, τράβηξε από το χρονοντούλαπο και τα αντίστοιχα δημιουργήματα του Abarth. Η μητρική Fiat, με αρετή και τόλμη, παρουσίασε και την άκρως στορτίφ πλευρά του μοντέλου, Abarth 500 SS.
Του Δημήτρη Σπυράκη
(* Cartoon, σούπερ ήρωας του Disney μικρόκοσμου των ποντικιών)
Οι Ιταλοί από τα πολύ παλιά χρόνια, ήξεραν να κατασκευάζουν μικρά αυτοκίνητα με «έξυπνη» εκμετάλλευση χώρων και φυσικά, με εξαιρετικές επιδόσεις. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτέλεσε το Autobianchi A110, όπου στην έκδοση Abarth, των 1.054 κ.εκ., ήταν ασυναγώνιστο. Οι καιροί φυσικά άλλαξαν και φτάνουμε στο σήμερα, όπου το θρυλικό Fiat 500, με το σήμα του σκορπιού ως σήμα κατασκευαστή πλέον, έχει να επιδείξει κάτι σαφώς μεγαλύτερο, κάτι σημαντικά ισχυρότερο, κάτι υπέρμετρα πιο ασφαλές και τελικά, κάτι πολύ πιο ευχάριστο στην οδήγηση. Το Abarth 500 είναι ένα μοντέλο για τους λάτρεις των μικρών, ιδιαίτερα συμπαγών αμαξωμάτων, που έχουν ως βασική τους προτεραιότητα τις επιδόσεις. Ανάμεσα σ’ αυτούς, υπάρχουν και μερικοί ακόμη πιο «θερμοί» οδηγοί. Γι’ αυτούς, υπάρχει η ακόμη πιο ισχυρή και περισσότερο σπορ έκδοση, η esse-esse, πίσω από το τιμόνι της οποίας βρεθήκαμε κι εμείς.
Με σπορ περιτύλιγμα
Η γυναίκα του Καίσαρα δεν πρέπει απλά να είναι ενάρετη, αλλά και να το δείχνει. Έτσι και το Abarth 500 SS, δεν αρκείται στον ρωμαλέο κινητήρα, αλλά διαθέτει μία πλήρης αθλητική περιβολή, τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό του. Τις διακριτικές εξωτερικές λεπτομέρειες με τα χαρακτηριστικά Abarth πλαισιώνουν οι κόκκινοι εξωτερικοί καθρέπτες και οι άσπρες 17άρες ζάντες των 12 ακτινών σε ελαστικά 205/40R17. Το εξωτερικό «κοστούμι» συμπληρώνουν οι διπλές εξατμίσεις. Στο εσωτερικό, ξεχωρίζει αμέσως το τιμόνι με τον έντονο σπορ χαρακτήρα και τα σπορ καθίσματα.
Οι κόκκινες ραφές σε κάθε λεπτομέρεια του εσωτερικού έχει το δικό της μερίδιο στον συνολικό σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Αν και η αίσθηση της περίσσιας πλαστικούρας είναι δύσκολο να αποφευχθεί, οι Ιταλοί δημιουργοί της έκδοσης αυτής φρόντισαν να καλύψουν με ικανοποιητικής αίσθησης δέρμα κάθε σημείο με το οποίο ο οδηγός θα έρχεται συχνά σε επαφή κατά την οδήγηση (τιμόνι, λεβιέ ταχυτήτων, χειρόφρενο, καντράν), προς αποφυγή της ανεπιθύμητης αίσθησης του πλεονάζοντος πλαστικού. Κι όταν βρει την ιδανική θέση οδήγησης, τότε ξεχνάει τα πάντα κι αρχίζει η... παράσταση.
Λύση Turbo
Η υπερπλήρωση είναι η πιο συνηθισμένη επιλογή όταν πρόκειται για βελτίωση κινητήρων από τους κατασκευαστές, ειδικότερα όταν πρόκειται για μικρούς κινητήρες που προορίζονται σε ανάλογου μεγέθους μοντέλα. Με δεδομένες τις συμπαγείς διαστάσεις του βασικού μοντέλου και τον περιορισμό του κυβισμού στα 1.4 λίτρα, η μόνη λύση για τη φίρμα ήταν η τοποθέτηση turbo. Οι Ιταλοί άλλωστε είναι γνώστες εδώ, έχοντας εμπειρία από το παρελθόν, με τα Fiat Uno Turbo (1.3 & 1.4 λίτρα) και Punto GT (1.4 λίτρα).
Οι 101 και 114 ίπποι του Uno αντίστοιχα και οι 136 ίπποι του Punto, είναι πλέον λίγοι εμπρός στις δυνατότητες αυτής της καρότσας, που ξεκινάει από τους 135 ίππους στη βασική έκδοση, αγγίζει τους 160 εδώ, ανεβαίνει στους 180 στην ειδική έκδοση 695 Tributo Ferrari και σταματάει στους 200 ίππους στην αγωνιστική έκδοση του μοντέλου (Abarth 500 Corse). Οι 25 επιπλέον ίπποι εμφανίζονται ελάχιστα πιο ψηλά σε σχέση με το βασικό μοτέρ (5.750 αντί 5.500 σ.α.λ.), ενώ στην ίδια κλίμακα στροφών κυμαίνεται η κατά 24 Nm αυξημένη ροπή (3.000 σ.α.λ.).
Από τη θεωρία στην πράξη
Το πόσο διαφορετικό είναι το Abarth 500 SS σε σχέση με τη βασική έκδοση Abarth 500, το καταλαβαίνεις με το που θέτεις σε λειτουργία τον κινητήρα. Οι 2 εξατμίσεις επιμελώς τοποθετημένες στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα, σου θυμίζουν ανά πάσα ώρα και στιγμή ότι αυτό είναι ένα πιο ισχυρό Abarth και καλό είναι να το γνωρίζεις εκ των προτέρων. Αν και το σχήμα του αυτοκινήτου αλλά και οι διστάσεις του, με βάση την δική του, ξεχωριστή, σχεδιαστική αντίληψη, δεν σου εμπνέουν εμπιστοσύνη για ηρωισμούς, εν τούτοις το μικρό Abarth με την ενισχυμένη «καρδιά» είναι ικανό να σου προσφέρει οδηγικές συγκινήσεις πέραν του δέοντος.
Η σπιρτάδα του esse-esse ενισχύεται και από το κοντύτερο κορωνοπήνιο της τελικής μετάδοσης (4,175 αντί 3,355 της έκδοσης των 135 ίππων), που κάνει τα επιπλέον άλογα (παρέα και με τα υπόλοιπα φυσικά), ιδιαίτερα αισθητά. Το αυτοκίνητο έχει καλύτερη επαφή με το δρόμο χάρη στο βελτιωμένο σύστημα ανάρτησης, με το όλο σύνολο κατά 20 χλστ. πιο χαμηλό σε σχέση με το βασικό μοντέλο (11 εκατοστά από το έδαφος, αντί 13 στη βασική έκδοση). Σαφώς και πρόκειται για μια πιο σπορ έκδοση του ήδη προσεγμένου «πακέτου», αρκεί να μπορέσει κανείς να «χωνέψει» την τιμή που ξεπερνάει κατά πολύ τα 20.000 ευρώ. Όμως, τα καλά «παιχνίδια», συνήθως, δεν είναι φθηνά.
 
Abarth 500 SS
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 3,66 x 1,63 x 1,475 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,30 & 1,415/1,41 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 185-610 λίτρα
Βάρος: 1.035 κιλά
Κυβισμός: 1.368 κυβ. εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 72 x 84 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 10,8:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 160/5.750 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 230/3.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 7,4’’
Τελική ταχύτητα: 211 χ.α.ώ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 8,5 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 5,4 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 6,5 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 155 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Alfa Romeo
ΑΦΟΙ ΒΥΤΙΝΑΡΟΥ ΟΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Βουλιαγμένης 270, 172 36 Αγ. Δημήτριος Αττικής
Τηλ.: +302109751184, +302109707707, Fax: +302109712710
E-mail: butinaros@gmail.com, Website: www.vitinaroscars.gr

 
Χρήσιμα