IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Συνέντευξη του Dr. Wendelin Wiedeking, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
Υγεία, (αυτοκινητική) οικολογία
Όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια, έχουν επιδοθεί σε έναν «Μαραθώνιο» για τη μείωση των εκπομπών ρύπων των μοντέλων τους, πιεζόμενοι φυσικά και από την Ε.Ε.
 
Σε έναν «Μαραθώνιο» έχουν επιδοθεί όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων για να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων ανά μοντέλο και στο σύνολο της παραγωγής τους. Αυτό γίνεται στα πλαίσια της γενικότερης προσπάθειας για ένα πιο «καθαρό» περιβάλλον, το οποίο απειλείται διαρκώς από τη ρύπανση που προκαλεί η χρήση διαφόρων καταναλωτικών αγαθών, μοιραία και των αυτοκινήτων. Πρόσφατα, ο Dr. Wendelin Wiedeking, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche, παραχώρησε συνέντευξη σε κυριακάτικο φύλλο της Γερμανικής εφημερίδας, Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Η Porsche μειώνει τις εκπομπές ρύπων
Η Porsche έχει ξεκινήσει διαδικασία περαιτέρω μείωσης των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων της κατά ένα σημαντικό ποσοστό. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία στην έκθεση της Γενεύης (5-18 Μαρτίου), όλα τα μοντέλα Porsche από τον επόμενο χρόνο, θα πληρούν τις απαιτήσεις των αυστηρών προδιαγραφών εκπομπών ρύπων EU5, οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ το Σεπτέμβριο του 2009. Ταυτόχρονα, θα πληρούν ακόμα και τα καθορισμένα όρια των προδιαγραφών EU6, τα οποία θα εφαρμοστούν μόλις το Σεπτέμβριο του 2014. Η εταιρεία ανακοίνωσε ακόμα ότι όλοι οι κινητήρες Porsche είναι ήδη έτοιμοι να λειτουργήσουν με καύσιμα που περιέχουν πρόσθετα αιθανόλης. Αυτό ισχύει τόσο για τα σπορ αυτοκίνητα που είναι σχεδιασμένα για ποσοστό αιθανόλης 10%, όσο και για το Cayenne, το SUV της εταιρείας, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει με μείγμα καυσίμου που περιέχει έως και 25% αιθανόλη. Με την αιθανόλη, η οποία ανήκει στα λεγόμενα βιοκαύσιμα που ανακτώνται από την αξιοποίηση πρώτων υλών, βελτιώνεται το συνολικό ποσοστό CO2 κατά περίπου 10% και αντίστοιχα 25%. Το Κέντρο Ανάπτυξης της Porsche δοκιμάζει και το λεγόμενο Ευέλικτο Καύσιμο Οχημάτων (FFV), το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο με σκέτη βενζίνη όσο και με μείγμα που περιέχει ως και 85% αιθανόλη. Με τις προσπάθειές της να ελαχιστοποιήσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, η Porsche έχει σήμερα ως κορυφαία της προτεραιότητα την παρουσίαση ενός υβριδικού κινητήρα, τον οποίο αναπτύσσει από κοινού με τον Όμιλο VW και σκοπεύει να παρουσιάσει στην αγορά, σε μια νέα έκδοση του Cayenne, πριν τα τέλη της δεκαετίας. Με αυτή την εναλλακτική έκδοση, η κατανάλωση καυσίμου θα μειωθεί κατά 30% περισσότερο, με αποτέλεσμα το υβριδικό Cayenne να καταναλώνει λιγότερα από 9 λίτρα ανά 100 χλμ. Η Porsche σκοπεύει να παρουσιάσει μια έκδοση που θα ονομάζεται «πλήρως υβριδική» και θα συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα εσωτερικής καύσης με έναν ηλεκτροκινητήρα. Οι δύο κινητήρες θα μπορούν να λειτουργούν μαζί αλλά και ανεξάρτητα, παρέχοντας έτσι τρεις διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας. Στην περίπτωση αυτή, ο ηλεκτροκινητήρας θα παρέχει την ισχύ που απαιτείται όχι μόνο κατά την ήπια εκκίνηση ή σε ελιγμούς, αλλά και κατά την οδήγηση σε κατοικημένες περιοχές, για παράδειγμα. Εκτός από τις συνεχείς προσπάθειες μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου μέσω της επίμονης χρήσης ελαφρών υλικών αλλά και της χρήσης του πρωτοποριακού συστήματος ελέγχου των βαλβίδων VarioCam Plus και του άμεσου ψεκασμού καυσίμου, με τα σχεδιαζόμενα μέτρα όχι απλώς θα μειωθούν σημαντικά οι εκπομπές CO2 αλλά θα μειωθεί και η ποσότητα του νιτρικού οξέως στα καυσαέρια, δεδομένου ότι θα υπάρξει συμμόρφωση με τις προδιαγραφές EU5 και EU6 νωρίτερα απ' ό,τι απαιτείται.

«Η Cayenne μας είναι οικολογικά ορθή»
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche, Dr. Wendelin Wiedeking, μιλάει για τα καθαρά SUV, την απαγόρευση των αυτοκινήτων τις Κυριακές και τα βιοκαύσιμα στην πολυτελή κατηγορία, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung (κυριακάτικη έκδοση) στις 4 Μαρτίου.

Κύριε Wiedeking, πώς νιώθει κανείς όταν είναι το «βρωμιάρικο παιδί» της χώρας, ένα είδος «μουτζούρη»;
Τί θα περιμένατε να απαντήσω σε μια τέτοια ερώτηση; Θέλετε να περιφέρομαι με απολογητικό ύφος, απλά και μόνο επειδή οδηγώ μια Porsche; Λυπάμαι, στην περίπτωση αυτή θα σας απογοητεύσω, δεν πρόκειται να συμβεί αυτό. Δεν είμαστε «μουτζούρηδες».

Η Porsche έχει τις μεγαλύτερες εκπομπές CO2 από όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Όλα τα μοντέλα Porsche υπερβαίνουν κατά πάρα πολύ το όριο των 130 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο, ενώ οι εκπομπές ρύπων του Cayenne S φτάνουν τα 361 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Κάνετε λάθος σε όλα αυτά. Μπορώ κάλλιστα να σας αναφέρω με ευκολία 6 άμεσους ανταγωνιστές μας, τα αυτοκίνητα των οποίων σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούν τα 400 γραμμάρια και μιλάω για γνωστές, φημισμένες και πολύ δημοφιλείς μάρκες. Ο μέσος όρος εκπομπών CO2 όλων των μοντέλων της Porsche είναι 289 γραμμάρια, ενώ η αντίστοιχη μέτρηση για το Cayenne S είναι 329 γραμμάρια.


Κι αυτό όμως είναι πολύ πάνω από το όριο των 130 γραμμαρίων.
Σίγουρα. Αλλά τα 130 γραμμάρια είναι μια τιμή την οποία η Porsche, όπως και άλλοι κατασκευαστές πολυτελών οχημάτων, δεν πρόκειται να πετύχουν ποτέ. Μην ξεχνάτε ότι δεν κατασκευάζουμε μικρά αυτοκίνητα, κατασκευάζουμε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων της πολυτελούς κατηγορίας. Έτσι, αν το όριο των 130 γραμμαρίων γινόταν υποχρεωτικό για όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, δεν θα είχαμε άλλη επιλογή από το να σταματήσουμε την παραγωγή και να κλείσουμε τα εργοστάσιά μας. Χωρίς δεύτερη κουβέντα.

Τότε λοιπόν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στη Γερμανία θα μπορούσαν να φτιάχνουν μόνο μικρά, συμπαγή αυτοκίνητα;
Σε μια τέτοια περίπτωση, ο Σοσιαλισμός θα επέστρεφε και όλοι μας θα ζούσαμε ωραία και με πολύ κέφι! Δεν νομίζω ότι ο κόσμος θέλει κάτι τέτοιο. Η διαφοροποίηση δίνει τόνο στη ζωή, η διαφοροποίηση μας δίνει κίνητρο να ζούμε. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους για τους οποίους διαφωνούμε με την Ε.Ε. όταν συγκρίνει το 911 ή το Cayenne με ένα Polo ή ένα Smart, λες και πρόκειται για αντίστοιχα μοντέλα. Απλά σκεφτείτε τα σπίτια στα οποία ζούμε. Δεν συγκρίνει κανείς την κατανάλωση ενέργειας ενός σπιτιού μιας οικογένειας με αυτήν μιας γκαρσονιέρας.

Όμως δεν υποσχέθηκε η ίδια η αυτοκινητοβιομηχανία στις Βρυξέλλες να μειώσει τις εκπομπές ρύπων; Γιατί δεν τηρείτε την υπόσχεση αυτή;
Για μισό λεπτό, μην βιάζεστε τόσο. Η κρίσιμη ημερομηνία είναι η 31η Δεκεμβρίου 2008. Μέχρι τώρα έχουμε επιβεβαιώσει τα στοιχεία για το 2005, μια χρονιά όπου το σύνολο των αυτοκινήτων στην Ευρώπη είχε μέσο όρο εκπομπών ρύπων τα 161 γραμμάρια. Έχουμε λοιπόν άλλα 3 χρόνια. Και να είστε βέβαιος ότι στο διάστημα αυτό θα λάβουμε μέτρα.

Κανείς όμως δεν πιστεύει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα πετύχει αυτό το στόχο.
Συμφωνώ ότι δεν θα είναι εύκολο. Αλλά δεν αποδέχομαι τον ισχυρισμό ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ολιγωρήσει. Οι γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν μειώσει το συνολικό επίπεδο εκπομπών ρύπων κατά 95% από το 1970, και εμείς στην Porsche μειώνουμε τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων μας κατά ένα μέσο ποσοστό 1,7% κάθε χρόνο. Κανείς άλλος κατασκευαστής δεν έχει βελτιωθεί τόσο και στη σύγκριση αυτή περιλαμβάνω και τους Ιάπωνες. Σε σχέση με το 1995, η Porsche έως το 2012 θα μειώσει τη μέση κατανάλωση καυσίμου, με αποτέλεσμα να μειωθούν και οι ρύποι όλων των μοντέλων μας κατά 20%. Επενδύουμε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για να πετύχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, εντός των αναπόφευκτων φυσικών ορίων. Και μην ξεχνάτε ότι οι νέες οικολογικές τεχνολογίες δοκιμάζονται πρώτα σε πολυτελή αυτοκίνητα, και στη συνέχεια τα μικρά μοντέλα μπορούν να επωφεληθούν από τα αποτελέσματα. Σας ρωτώ λοιπόν. Γιατί να τιμωρηθούν αυτοί οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι άλλωστε αναπτύσσουν και προσφέρουν την τεχνολογία αυτή;

Κάποιος που μπορεί να επωμιστεί το κόστος ενός μεγάλου αυτοκινήτου πρέπει και να πληρώνει για την προστασία του περιβάλλοντος, λέει ο επίτροπος της Ε.Ε. κ. Δήμας. Ο Γερμανός υπουργός μεταφορών κ. Tiefensee θέλει να επιβάλλει φόρο με βάση τις εκπομπές CO2. Τί επιπλέον κόστος λοιπόν θα ήταν σε θέση να αποδεχθεί ο οδηγός μιας Porsche;
Οι πελάτες μας ήδη σήμερα συμβάλλουν σημαντικά, μεταξύ άλλων, πληρώνουν τον λεγόμενο οικολογικό φόρο που περιλαμβάνεται στην τιμή των καυσίμων στη Γερμανία. Δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία για το ότι εμείς, και δεν εννοώ μόνο τη βιομηχανία, εννοώ και τους πολίτες, θα πρέπει στο μέλλον να επενδύσουμε περισσότερα στην προστασία του περιβάλλοντος. Αλλά δεν δέχομαι τον ισχυρισμό ορισμένων πολιτικών και κάποιων περιβαλλοντικών οργανώσεων, ότι εμείς οι Γερμανοί δεν κάνουμε αρκετά και ζούμε στην πιο «βρώμικη» χώρα του κόσμου.

Υπερβάλλετε.
Γιατί; Αυτό ακριβώς είναι το μήνυμα που παίρνω κάθε φορά που διαβάζω εφημερίδα ή ανοίγω την τηλεόραση. Όχι, η Γερμανία δεν χρειάζεται να κρύβεται όταν μιλάμε για προστασία του περιβάλλοντος και για τις προσπάθειες που κάνουμε.

Αν μη τι άλλο, κάποιοι στις Βρυξέλλες βλέπουν το θέμα αυτό κάπως διαφορετικά.
Εντάξει, ας μιλήσουμε με νούμερα. Κατ' αρχήν, εμείς είμαστε ο λαός που καταφέραμε να μειώσουμε τις εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη. Από το 1980, οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί στη Γερμανία κατά 215 εκατομμύρια τόνους. Άρα λοιπόν με αυτόν τον τρόπο σώσαμε το συνολικό μέσο όρο εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη. Και μόνο μέσω της σημαντικής μας αυτής συμβολής κατέστη δυνατή η συνολική μείωση των ρύπων κατά 39.000.000 τόνους στα 15 βασικά κράτη μέλη της ΕΕ, δηλαδή συμπεριλαμβανομένης και της Γερμανίας. Για να το πούμε λοιπόν απλά, οι εκπομπές CO2 σε όλες τις άλλες χώρες αυξήθηκαν. Και ξέρετε που μπορείτε να βρείτε αυτά τα στοιχεία;

Εσείς πείτε μας.
Στην ιστοσελίδα του κ. Δήμα.

πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για μεγέθυνση


Δεν μιλάμε όμως για την οικονομία συνολικά, μιλάμε για την αυτοκινητοβιομηχανία και όσα αυτή δεν έχει κάνει.
Σύμφωνοι, και θα μείνω στο θέμα αυτό. Αλλά το περιβάλλον δεν μας ρωτάει εάν οι ρύποι προέρχονται από τα αυτοκίνητα ή από άλλες πηγές. Επαναλαμβάνω λοιπόν. Πρέπει όλοι να κάνουμε το καθήκον μας. Αλλά όταν λέω «όλοι», εννοώ όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών, τα μέσα εναέριας μεταφοράς, τα εργοστάσια, τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας, τα νοικοκυριά και ούτω καθ’ εξής. Είναι μια κοινή πρόκληση για όλους μας. Όχι μόνο για τους κατασκευαστές επιβατικών αυτοκινήτων, οι οποίοι άλλωστε είναι υπεύθυνοι για λιγότερο από το 12% του συνόλου των εκπομπών CO2.

Τα μεγάλα SUV, όπως το Cayenne της εταιρείας σας, θεωρούνται ότι μολύνουν υπερβολικά και καταστρέφουν το περιβάλλον.
Όποιος λέει ότι καταστρέφουμε το περιβάλλον, το λέει για άλλους λόγους. Οι άνθρωποι αυτοί ψάχνουν έναν επιφανή αποδιοπομπαίο τράγο, ψάχνουν για σύμβολα και τίποτε παραπάνω. Η κοινωνία μας φαίνεται ότι έχει μια αστείρευτη τάση να καταδιώκει ένα συγκεκριμένο θέμα απλά και μόνο για να απολογείται και να αυτοτιμωρείται. Η κριτική αυτή είναι υπερβολικά προφανής, υπερβολικά επιφανειακή. Οι πελάτες μας ανά τον κόσμο περιμένουν από εμάς να φτιάχνουμε ασφαλή, πρωτοποριακά και άνετα αυτοκίνητα και θέλουν επίσης αυτοκίνητα κοινωνικά αποδεκτά. Κανείς από τους πελάτες μου δεν έχει λόγο να ζητά συγγνώμη που έχει μια Porsche.

Αρέσκεστε να καταπιάνεστε με πολιτικά ζητήματα προκειμένου να ενισχύσετε την κοινωνική αποδοχή της Porsche. Θα χρειαστεί στο μέλλον να εστιάσετε περισσότερο στο οικολογικό ζήτημα για να ενισχύσετε την εικόνα σας;
Αυτό υποδηλώνει ότι η Porsche δεν έχει σκεφτεί το περιβάλλον ποτέ μέχρι σήμερα. Και βέβαια εάν ίσχυε αυτό, δεν θα υπήρχαμε σήμερα. Η περιβαλλοντική νομοθεσία γίνεται όλο και πιο αυστηρή ανά τον κόσμο και η Porsche έχει πάντοτε τηρήσει τις απαιτήσεις της νομοθεσίας αυτής και τις σχετικές προδιαγραφές. Του χρόνου, νωρίτερα δηλαδή απ’ ό,τι υποχρεούμαστε, θα πληρούμε τις απαιτήσεις των προδιαγραφών ρύπων EU5, οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ μόλις το Σεπτέμβριο του 2009 και ταυτόχρονα θα πληρούμε και τις απαιτήσεις των προδιαγραφών EU6, οι οποίες δεν θα τεθούν σε ισχύ πριν την 1η Σεπτεμβρίου 2014. Αυτό πώς σας φαίνεται; Πάρα πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων ήδη αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία στο να ακολουθήσουν αυτό το παράδειγμα.

Και πότε θα αρχίσετε να χρησιμοποιείτε βιοκαύσιμα στα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων σας;
Και στον τομέα αυτόν, είμαστε απόλυτα εναρμονισμένοι. Εάν το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ορίσει ως ποσοστό βιοκαυσίμου το 10% φέτος το Μάρτιο, θα είμαστε σε θέση να συμμορφωθούμε χωρίς καθυστέρηση. Οι κινητήρες των σπορ αυτοκινήτων μας είναι σε θέση να δεχθούν αυτή την ποσότητα βιοκαυσίμου χωρίς το παραμικρό πρόβλημα. Και το Cayenne είναι σε θέση να λειτουργεί ακόμα και με ποσοστό βιοαιθανόλης που φτάνει το 25%.

Θα δίνατε σε κάποιον πολιτικό, όπως η κα Künast (ηγετικό στέλεχος του Γερμανικού κόμματος των Πρασίνων που ευαισθητοποιείται ιδιαίτερα σε θέματα περιβάλλοντος) να οδηγήσει μια Porsche, δεδομένου ότι παρακινεί τον κόσμο να αγοράζει «οικολογικά» Toyota;
Η εκ μέρους της αποδοχή μιας τέτοιας προσφοράς θα ισοδυναμούσε με πολιτική αυτοκτονία. Θέλησε να προκαλέσει τον κόσμο, και το κατάφερε. Αλλά και πάλι, κάτι τέτοιο είναι τόσο χαρακτηριστικό των Γερμανών. Φαίνεται ότι μας αρέσει πολύ να στρεφόμαστε εναντίον του εαυτού μας. Πιστέψτε με, όταν άκουσαν τη δήλωση αυτή, οι άνθρωποι της Toyota ξεκαρδίστηκαν στα γέλια. Τους φάνηκε απίστευτη μια τέτοια τύχη. Στην Ιαπωνία, μια τέτοια συμπεριφορά από πολιτικό είναι εντελώς ανήκουστη, όπως ανήκουστη θα ήταν και στη Γαλλία. Η κα Künast θα έπραττε πολύ καλύτερα εάν προωθούσε το VW Polo Blue Motion, το οποίο είναι πιο «καθαρό» από ένα υβριδικό Toyota. Και να προσθέσω ότι ο μέσος όρος εκπομπών CO2 όλων των μοντέλων VW μαζί είναι χαμηλότερος από αυτόν των αυτοκινήτων Toyota. Οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, λοιπόν, δεν έχουν κανένα λόγο να κρύβουν το κεφάλι στην άμμο και σίγουρα δεν χρειάζεται να κρύβονται από την κα Künast και τους συναδέλφους μας στην Toyota, τους οποίους και σεβόμαστε ιδιαιτέρως.

Πώς σας φαίνεται η πρόταση του Γερμανικού κόμματος των Πρασίνων να απαγορευθούν τα αυτοκίνητα στις πόλεις τα σαββατοκύριακα, ώστε να προστατευθεί το περιβάλλον στη Γερμανία;
Όποιος δεν θέλει να οδηγεί το Σαββατοκύριακο, μπορεί κάλλιστα να το κάνει. Ο καθένας μπορεί άνετα να αφήνει το αυτοκίνητό του παρκαρισμένο το σαββατοκύριακο. Το κάνω και εγώ αυτό κάποιες φορές. Αλλά γιατί πρέπει και πάλι να υπάρχει αυτή η Γερμανική νοοτροπία του «Γυμνασιάρχη»; Και επίσης δεν πιστεύω ότι έχουν σκεφτεί καλά την πρότασή τους. Στη Γερμανία, οι πόλεις δεν υποφέρουν τόσο από κυκλοφοριακή συμφόρηση τα Σαββατοκύριακα.

Ειδικά οι πολυάριθμοι πελάτες σας στην Αμερική θεωρούν πλέον ότι είναι πολύ της μόδας να οδηγούν υβριδικό αυτοκίνητο. Τί τους απαντάτε; Πότε θα δούμε το πρώτο υβριδικό μοντέλο Porsche;
Θα παρουσιάσουμε ένα υβριδικό Cayenne προς τα τέλη της δεκαετίας. Και έχουμε ήδη ορίσει με ακρίβεια την κατανάλωση αυτού του μοντέλου. Πρόκειται να έχει τον αριθμό 8 πριν την υποδιαστολή, δηλαδή να είναι κάτω από 9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Είναι φιλόδοξος ο στόχος αυτός, αλλά θα τον πετύχουμε. Και το Panamera που θα παρουσιαστεί στην αγορά το 2009 επίσης θα έχει υβριδική έκδοση.

Αυτό σημαίνει ότι εστιάζετε αποκλειστικά στην υβριδική τεχνολογία;
Όχι. Η Toyota κατασκευάζει περίπου 9.000.000 αυτοκίνητα το χρόνο, από τα οποία 312.000 είναι υβριδικά. Η Porsche λοιπόν θα συνεχίσει να βελτιστοποιεί τις δυνατότητες του συμβατικού βενζινοκινητήρα. Απλά σκεφτείτε ότι η νέα γενιά των βενζινοκινητήρων μας ήδη προσφέρει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου έως 20%. Πιστέψτε με, οι μηχανικοί μας είναι έξυπνοι άνθρωποι!

Μια τελευταία ερώτηση. Ξέρετε για ποιό λόγο το θέμα των εκπομπών CO2 βρέθηκε έτσι ξαφνικά στην επικαιρότητα; Οι προειδοποιήσεις για το περιβάλλον διατυπώνονται εδώ και αρκετά χρόνια.
Σωστά. Έτσι ακριβώς είναι. Εμείς, ως κατασκευαστές αυτοκινήτων, πρέπει να εξετάζουμε το ζήτημα των εκπομπών CO2 πολύ προσεκτικά κάθε μέρα, λόγω της διεθνούς φύσης των δραστηριοτήτων μας. Μάλλον όμως στην καθημερινή πολιτική ζωή το ζήτημα αυτό δεν ήταν ανάμεσα στα κορυφαία τα τελευταία χρόνια. Έτσι, για ορισμένους πολιτικούς και περιβαλλοντικές οργανώσεις, η πρόσφατη έκθεση του ΟΗΕ για το περιβάλλον και ο ήπιος χειμώνας αποτέλεσαν μάλλον κάτι σαν τον πρώτο λαχνό του λαχείου.
 
Ποιος είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche, Wendelin Wiedeking, 54 ετών, δεν είναι μόνο το πιο ακριβοπληρωμένο στέλεχος της Γερμανίας, αλλά συμμετέχει και ενεργά στα πολιτικά θέματα που απασχολούν τη χώρα. Αντλεί την αυτοπεποίθησή του από την αξιοσημείωτη επιτυχία της Porsche: «O επενδυτής που αγόρασε μετοχές της Porsche αξίας 10.000 ευρώ όταν ανέλαβα την εταιρεία, τώρα έχει μισό εκατομμύριο ευρώ».
 
Η «Ενεργειακή Ετικέτα» για τα αυτοκίνητα
Στo πλαίσιο της έντονης κινητικότητας που πρόσφατα αναπτύσσεται από την Ε.Ε. για τα θέματα της προστασίας του περιβάλλοντος και των σημερινών δηλώσεων του Πρωθυπουργού, ο Πρόεδρος της ΕΛΠΑ, κ. Βασίλης Δεσποτόπουλος, επαναφέρει την πρόταση «Εφαρμογής της Ενεργειακής Ετικέτας» για τα καινούργια αυτοκίνητα με σχετική επιστολή του προς τον αρμόδιο Επίτροπο της Ε.Ε., κ. Σταύρο Δήμα, καθώς και προς τους Έλληνες Ευρωβουλευτές. Το κείμενο αυτής της επιστολής αναφέρεται στο «πέπλο σιγής» που έχει καλύψει την, από έτους και πλέον, σχετική πρόταση της ΕΛΠΑ και στην ανάγκη που υπάρχει να αναληφθούν πρωτοβουλίες από τα Κράτη/Μέλη της Ε.Ε. προς την κατεύθυνση της ανάδειξης της ενεργειακής απόδοσης των προϊόντων της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, με τρόπο τεχνικά ορθό και απόλυτα κατανοητό από τους υποψήφιους αγοραστές. Είναι γενική άλλωστε η παραδοχή ότι επείγει με κάθε μέσο η ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης σε θέματα που αφορούν άμεσα στην ορθή χρήση των ενεργειακών πόρων και στην προστασία περιβάλλοντος, του οποίου η βάναυση αλλοίωση των φυσικών του χαρακτηριστικών, απειλεί ολόκληρη την ανθρωπότητα. Η πληροφόρηση του υποψήφιου αγοραστή σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου του καινούριου αυτοκινήτου που προτίθεται να αγοράσει είναι υποχρεωτική βάσει της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας, η οποία εφαρμόζεται και στη χώρα μας. Σύμφωνα όμως με την ΕΛΠΑ, η απλή και μόνο αναφορά της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπεμπόμενων αερίων και ρύπων κάθε μοντέλου αυτοκινήτου ξεχωριστά, δεν βοηθά τον υποψήφιο αγοραστή ο οποίος δεν έχει τη δυνατότητα ή τις ανάλογες γνώσεις για να συγκρίνει τα ομοειδή αυτοκίνητα της κατηγορίας που ενδιαφέρεται να αγοράσει, ώστε να σχηματίσει πλήρη και αντικειμενική άποψη. Τη λύση στο σημαντικό αυτό πρόβλημα, το οποίο μάλιστα έχει αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία κυρίως λόγω του υψηλού κόστους των καυσίμων αλλά και της σοβαρότητας των περιβαλλοντικών προβλημάτων που δημιουργούνται από την κυκλοφορία των οχημάτων, δίνει η εφαρμογή της «Ενεργειακής Ετικέτας». Με την «Ενεργειακή Ετικέτα» επάνω στο προς πώληση αυτοκίνητο, ο υποψήφιος αγοραστής, ακόμη και αν δεν έχει ειδικές γνώσεις, διαπιστώνει με μία και μόνο ματιά πόσο καλό, ή κακό αντίστοιχα, οικονομικό και περιβαλλοντικά ευαίσθητο είναι το αυτοκίνητο που προτίθεται να αγοράσει δηλ. τόσο από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου και εκπεμπόμενων αερίων και ρύπων. Και το σπουδαιότερο, αυτά πάντοτε σε σύγκριση με τα αντίστοιχα αυτοκίνητα του τύπου και της κατηγορίας που έχει επιλέξει. Με απλή αναφορά στην «Ενεργειακή Ετικέτα», ο αγοραστής αντιλαμβάνεται και ξεχωρίζει άμεσα πόσο «καλό» είναι ένα μικρό, μεσαίο, μεγάλο, πολυτελές, 4-κίνητο, SUV, Sports αυτοκίνητο κ.ά. Η ΕΛΠΑ πριν προχωρήσει στην πρόταση εφαρμογής της «Ενεργειακής Ετικέτας», όπως ακριβώς εφαρμόζεται και στις οικοσκευές, όπως π.χ. στα ηλεκτρικά ψυγεία, πλυντήρια, κουζίνες κ.ά., εξασφάλισε τη συνεργασία του ομόλογού της Ελβετικού φορέα (TCS) ο οποίος εξέλιξε και υλοποίησε το σύστημα, το οποίο θεωρείται το πλέον εξελιγμένο σε ολόκληρη την Ευρώπη.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ

Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων
7ο χλμ. Άργους-Κορίνθου, 212 00 Άργος
Τηλ.: +302751024729, Fax: +30275106926
E-mail: opelgg@otenet.gr

 
Χρήσιμα