IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Αυξημένα τέλη κυκλοφορίας (και) για το 2011
 
Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας που θα ισχύσουν για το έτος 2011, αναμένονται αυξήσεις στις περισσότερες κατηγορίες και συνολικά εν τέλει. Η κυβέρνηση «χτυπάει» εκεί που ξέρει ότι περνάει «φλέβα χρυσού», καθώς οι αυξημένες ανάγκες μετακίνησης ανθρώπων και εμπορευμάτων, καθιστούν τη χρήση των αυτοκινήτων απολύτως απαραίτητη.
Το έτος 2009, πήραμε την ειδοποίηση για τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων μας για το 2010 με δύο νέους φόρους, που σε ορισμένες περιπτώσεις λειτουργούσαν αθροιστικά, κάνοντας την τσέπη του μέσου αστού κυριολεκτικά «κουρέλι». Ο περιβαλλοντικός φόρος ήταν αυτός που έπληξε τα χαμηλά κοινωνικο-οικονομικά στρώματα, καθώς αυτής της κατηγορίας οι πολίτες είχαν παλαιά αυτοκίνητα, άρα και «ρυπογόνα» κατά την εκτίμηση της κυβέρνησης. Ο ειδικός φόρος αφορούσε τα μεγάλου κυβισμού οχήματα, θεωρώντας ότι τα «γερά πορτοφόλια» έπρεπε να συνεισφέρουν στα (μονίμως άδεια) ταμεία του κράτους κάτι παραπάνω. Υπήρξε όμως και μία κατηγορία οδηγών που αξιώθηκαν να αποκτήσουν ένα μεγάλο (και μοιραία υψηλού κυβισμού) ασφαλές και άνετο αυτοκίνητο ως μεταχειρισμένο, κάποιων ετών, με αρκετά χαμηλή τιμή. Σ’ αυτούς ο «πέλεκας» έπεσε βαρύς, καθώς κλήθηκαν να σηκώσουν στις πλάτες τους τα ούτως ή άλλως βαριά τέλη κυκλοφορίας, μαζί με την (διπλή) «έρμα» του ειδικού φόρου (λόγω κυβισμού) και του αντίστοιχου περιβαλλοντικού (λόγω ρύπων, συνάρτηση της παλαιότητας).
 
 
Ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας 2011
Κάπου εδώ ξεκίνησε η κοινωνική ανισότητα, με τον τρόπο που εφαρμόστηκαν τα τέλη κυκλοφορίας της χρονιάς του 2010. Η κυβέρνηση, λαμβάνοντας το μήνυμα αντίδρασης των αγανακτισμένων πολιτών (600.000 καταθέσεις πινακίδων), αναθεώρησε τον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, εφαρμόζοντας τα «πράσινα τέλη» για τα αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά, με συντελεστή που θα πολλαπλασιάζεται με τους παραγόμενους ρύπους τους (CO2), όπως αναφέρονται στον πίνακα που ακολουθεί:
 
Παραγόμενοι ρύποι
(γραμμ./χλμ. CO2)
Συντελεστής
πολλαπλασιασμού
0-100 γραμμ./χλμ.
0
101-120 γραμμ./χλμ.
0,8
121-140 γραμμ./χλμ.
1
141-160 γραμμ./χλμ.
1,5
161-180 γραμμ./χλμ.
2
181-200 γραμμ./χλμ.
2,25
201-250 γραμμ./χλμ.
2,5
251+ γραμμ./χλμ.
3
 
Όλα τα υπόλοιπα (κυκλοφορούντα) οχήματα που ταξινομήθηκαν μέχρι και τον Οκτώβριο του 2010, θα υπολογίζονται με το παλαιό σύστημα, αναθεωρημένο όμως, καθώς εξισώνονται πλήρως όλες (4) οι κατηγορίες παλαιότητας που ίσχυαν μέχρι και την παραπάνω ημερομηνία. Δηλαδή, με βάση τον κυβισμό τους κι όχι τους ρύπους (δείτε τον σχετικό πίνακα).
 
Κυβισμός
των οχημάτων
Τέλη κυκλοφορίας
για το έτος 2011
Έως 300 κ.εκ.
20 ευρώ
301-785 κ.εκ.
50 ευρώ
786-1.071 κ.εκ.
110 ευρώ
1.072-1.357 κ.εκ.
120 ευρώ
1.358-1.548 κ.εκ.
220 ευρώ
1.549-1.738 κ.εκ.
240 ευρώ
1.739-1.928 κ.εκ.
270 ευρώ
1.929-2.357 κ.εκ.
600 ευρώ
2.358-3.000 κ.εκ.
800 ευρώ
3.001-4.000 κ.εκ.
1.000 ευρώ
4.001 και άνω κ.εκ.
1.200 ευρώ
 
Άνισος τρόπος χρέωσης σε ίδια μοντέλα
Βέβαια, κάποιες κατηγορίες οχημάτων με το νέο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας θα υποστούν μεγάλο πλήγμα. Το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Mazda RX-8, το οποίο (Ελληνικό προνόμιο μόνο) κυβίζεται ως 1.308 κ.εκ., όταν την ίδια στιγμή σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες κυβίζεται (ή υπολογίζεται αν θέλετε) ως όχημα 2.616 κ.εκ. Με το παλαιό καθεστώς υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, τα ταξινομημένα μοντέλα RX-8 μέχρι και το τέλος Οκτωβρίου 2010 θα πληρώνουν 120 ευρώ τέλη κυκλοφορίας, ενώ τα ταξινομημένα από Νοέμβριο 2010 και μετά, βάση των παραγόμενων ρύπων τους (274 γραμμ./χλμ. CO2 για το μοντέλο των 205 ίππων και 299 γραμμ./χλμ. αντίστοιχα για το 231 ίππων), καλούνται να πληρώσουν 822 και 897 ευρώ αντίστοιχα. Καθώς η διαφορά είναι σημαντικά μεγάλη και πολύ μεγαλύτερη ακόμη αν υπολογίσουμε τις συνολικές διαφορές στην 5ετία (αν δεν αλλάξει πάλι κάτι στο ενδιάμεσο), κάποιοι εκ των άμεσα θιγόμενων ίσως δικαιωθούν αν προσφύγουν σε Ευρωπαϊκό δικαστήριο. Το καλύτερο ίσως εδώ, όχι μόνο στην περίπτωση του προαναφερόμενου μοντέλου αλλά κι άλλων περιπτώσεων, να λαμβάνονται υπόψη και οι Κοινοτικές Οδηγίες εκπομπών ρύπων που είχαν τεθεί σε εφαρμογή. Δεν μπορεί δηλαδή 2 ίδια αυτοκίνητα με διαφορά ταξινόμησης ακόμη και μερικά 24ωρα, να παρουσιάζουν τόσο μεγάλες διακυμάνσεις, γιατί θα προκληθεί αθέμιτος ανταγωνισμός, σε βάρος του καινούργιου μοντέλου. Δηλαδή, ένα RX-8 με το παλαιό καθεστώς υπολογισμού ρύπων θα είναι πιο εμπορεύσιμο από ένα πρόσφατο που εμπίπτει στο νέο καθεστώς υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, καθώς η διαφορά εδώ μεταξύ τους είναι 702-775 ευρώ ετησίως(!!)
 
 
90% των τελών κυκλοφορίας στους Ο.Τ.Α.
Μάθετε λοιπόν, ότι σύμφωνα με το νόμο 3697 που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της Ελληνικής Δημοκρατίας (τεύχος 1ο, αριθμός φύλλου 194) την 25η Σεπτεμβρίου 2008, στο άρθρο 31 ορίζονταν τα τέλη κυκλοφορίας που θα ίσχυαν για τη χρονιά του 2009. Ιδιαίτερη εντύπωση όμως μας έκανε το άρθρο 34, που αφορούσε την «αύξηση ποσοστού απόδοσης τελών κυκλοφορίας στους Ο.Τ.Α. α’ βαθμού». Το δημοσιεύουμε επί λέξει:
«Τα αναφερόμενο στην παράγραφο 9 του άρθρου 25 του ν.1828/1989 (ΦΕΚ 2 Α’), όπως αναριθμήθηκε με την παρ. 10 του άρθρου 13 του ν.2539/1997 (ΦΕΚ 244 Α’), ποσοστό των τελών κυκλοφορίας αυτοκινήτων που αποδίδεται στους Ο.Τ.Α. α’ βαθμού (δήμοι-κοινότητες) αυξάνεται, για τα τέλη κυκλοφορίας που είναι καταβλητέα από 1.1.2009, από 50% σε 90%. Με την αύξηση αυτή καλύπτεται το κόστος όλως των μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος μεταφερθεισών κρατικών αρμοδιοτήτων προς τους ανωτέρω οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένων και των δαπανών μισθοδοσίας των υπαλλήλων που απασχολούνται με οποιαδήποτε σχέση εργασίας για την άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτών, είτε αυτές ασκούνται από τους Ο.Τ.Α. α’ βαθμού είτε από τα νομικά πρόσωπα που ανήκουν σε αυτούς. Καλύπτονται επίσης οι δαπάνες μισθοδοσίας του πάσης φύσεως προσωπικού που κατατάχθηκε ή θα καταταγεί σε θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου με βάσει τις διατάξεις του π.δ. 164/2004 (ΦΕΚ 134 Α’)».
Τι καταλάβατε από το παραπάνω άρθρο; Ότι τα ταμεία των δήμων και κοινοτήτων εισπράττουν πολύ περισσότερα χρήματα από τα διαρκώς αυξανόμενα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων μας, αλλά παραμένει η γνωστή «καραμέλα», ότι τα οικονομικά των Ο.Τ.Α. (Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης) είναι σε άσχημη κατάσταση κι ότι «δεν ξέρουν πλέον πού χρωστάνε». Πώς γίνεται αυτό; Εδικά σε δήμους που είτε ο πληθυσμός τους είναι υψηλός (άρα και τα εγγεγραμμένα σ’ αυτόν αυτοκίνητα), είτε το προφίλ των δημοτών τους υψηλού οικονομικού επιπέδου (ή συνάρτηση και των δύο).
 
 
Η ώρα της κάλπης, η ώρα της αλήθειας(;)
Πλησιάζουμε στις εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (7 & 14 Νοέμβρη 2010) και είναι καλό να γνωρίζουμε το μέγεθος των χρημάτων που εισέρχονται στα ταμεία των δήμων, έτσι, για να ξέρουμε τελικά και πώς θα πρέπει να τοποθετηθούμε κατά την εκλογική διαδικασία. Τα κόμματα είναι αυτά που οδήγησαν τη χώρα στην απόλυτη (οικονομική) καταστροφή και το χειρότερο, συνεχίσουν το ίδιο σενάριο (http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2010/11/blog-post_327.html). Μη θέλοντας να οδηγήσω το θέμα σε σκληρό πολιτικό επίπεδο (γιατί εκ των πραγμάτων πλέον εκεί θα με οδηγήσει), κλείνω εδώ, παραπέμποντας την προσοχή σας στην τελευταία φωτογραφία, κάποιο σύνθημα πολιτικού χαρακτήρα σε γέφυρα επί της οδού Κηφισίας (Ψυχικό/Χαλάνδρι). Πόση αλήθεια μπορεί να κρύβεται τελικά πίσω από μερικές κουβέντες; Σίγουρα αρκετή!
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 02/11/2010, 2:00 πμ.)
 
Δημήτρης Σπυράκης



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mitsubishi
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Κουτουμάτσα Αρχαίας Κορίνθου, 201 00 Κόρινθος
Τηλ.: +302741074154, +302741074072, Fax: +302741074155
E-mail: moustakas@kor.forthnet.gr
 
Χρήσιμα