IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ford Focus RS WRC: Τέλος εποχής!
Οι οδηγοί της Ford στο WRC των τελευταίων 12 χρόνων αποχαιρέτησαν το θρυλικό Focus RS World Rally Car σε μία ιστορική τελετή που έγινε την Πέμπτη 11 Νοεμβρίου (2010) στην Ουαλία.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Μετά από 173 αγωνιστικές εκκινήσεις, το Focus έκανε την τελευταία του εμφάνιση με την ομάδα της Ford στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι της FIA το Σαββατοκύριακο 20-21 Νοεμβρίου (2010) στο Ράλι Βρετανίας. Λόγω των προδιαγραφών που θα ισχύσουν στο WRC το 2011, το Focus θα αντικατασταθεί από το νέο Fiesta RS WRC την ερχόμενη σεζόν.
Ο μέγας Gronholm
Οι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές Marcus Grönholm, Mikko Hirvonen και Jarmo Lehtinen ήταν από τα κορυφαία ονόματα ενός μεγάλου αριθμού οδηγών και συνοδηγών που παρακολούθησαν αυτή την ξεχωριστή εκδήλωση στο Millennium Centre του Cardiff την Πέμπτη το πρωί. Οι τρεις τους κατέκτησαν 2 συνεχόμενους παγκόσμιους τίτλους κατασκευαστών για τη Ford (2006 & 2007) με Focus RS WRC. Ο Timo Rautiainen, το 4ο μέλος του κουαρτέτου των νικητών, δεν κατάφερε να έρθει. Ο Grönholm κέρδισε σε 12 παγκόσμια ράλι με Focus, ενώ ο Hirvonen και ο συνοδηγός του Lehtinen έχουν επίσης 12 νίκες στο ενεργητικό τους. Άλλοι γνωστοί νικητές με Ford Focus RS WRC που παρευρέθηκαν στο Cardiff ήταν οι Nicky Grist (9 νίκες με τον εκλιπόντα Colin McRae), Markko Märtin (5 νίκες), Jari-Matti Latvala (4 νίκες), Miikka Anttila (4 νίκες) και Luis Moya (2 νίκες). Ο Colin McRae εκπροσωπήθηκε από τον πατέρα του, Jimmy.
12 χρόνια επιτυχίες
Το Focus έκανε το ντεμπούτο του το 1999 στο ράλι Monte Carlo. Από τότε η M-Sport, υπεύθυνη του προγράμματος ράλι της Ford Ευρώπης, έχει κατασκευάσει 97 διαφορετικά αυτοκίνητα για δοκιμαστική και αγωνιστική χρήση στο WRC. Έχει κερδίσει σε 44 περιπτώσεις, έχει τερματίσει 2ο σε 43 ράλι κι έχει πάρει την 3η θέση σε 55 αγώνες. Επίσης έχει πάρει βαθμούς σε 131 συνεχόμενους αγώνες του WRC, αριθμός ρεκόρ στην ιστορία του θεσμού, που χρονολογείται από τον 1ο γύρο της σεζόν του 2002. Το Focus RS WRC το οποίο οι McRae-Grist οδήγησαν στη νίκη στην 3η του κιόλας εμφάνιση στο ράλι Safari της Kenya το 1999, έδωσε το παρόν στην εκδήλωση του Cardiff. Αυτό το ιστορικό αυτοκίνητο παραμένει στην ιδιοκτησία της M-Sport και συνήθως εκτίθεται στην έδρα της στο Dovenby Hall, στη Βορειοδυτική Αγγλία.
Για πάντα στη μνήμη όλων
«Το Ford Focus RS WRC θα παραμείνει στη μνήμη μας σαν ένα από τα σημαντικότερα αυτοκίνητα που έχουν τρέξει στο WRC», δήλωσε ο Ian Slater, Vice-President of Communications & Public Affairs, Ford Ευρώπης. «Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1998, ταυτόχρονα με το λανσάρισμα του Focus προδιαγραφών δρόμου. Οι επιτυχίες και των 2 μοντέλων ακολούθησαν παράλληλη πορεία από τότε». Το αγωνιστικό Focus αγαπήθηκε υπέρμετρα. Οδηγοί και συνοδηγοί ταξίδεψαν απ’ όλο τον κόσμο, ακόμα κι από την Καραϊβική, για να βρεθούν στην αποχαιρετιστήρια εκδήλωση του μοντέλου, ενώ κάποιος ακύρωσε τις διακοπές του για να πάει εκεί. Πολλοί εκ των παρευρισκόμενων οδηγών/συνοδηγών αναπολούσαν αγαπημένες στιγμές με το Focus RS WRC και διηγούνταν τις ιστορίες τους. Με ανάμικτα συναισθήματα στο ράλι Βρετανίας, η τελευταία φορά που ένα Focus της επίσημης εργοστασιακής ομάδας θα έτρεχε σε αγώνα WRC, ήταν τόσο ο Mikko Hirvonen όσο και ο Jari-Matti Latvala, που στόχευαν σε νίκη για το πέσιμο της αυλαίας του αυτοκινήτου, δεν τα κατάφεραν όμως, χάρη στο συνήθη ύποπτο (Sebastien Loeb).
Ο πρωτεργάτης Wilson
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της M-Sport και Διευθυντής της BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, Malcolm Wilson, επέβλεψε τη δημιουργία όλων των Focus προδιαγραφών ράλι. «Έχω θαυμάσιες αναμνήσεις από το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 σεζόν. Η 1η νίκη στην Kenya ήταν ένα ξεχωριστό γεγονός επειδή το ράλι Safari ήταν ο σκληρότερος αγώνας του πρωταθλήματος και το Focus ήταν ακόμα στα πρώτα του βήματα» δήλωσε ο Wilson και συνεχίζει: «Αλλά η στιγμή που διασφαλίσαμε το παγκόσμιο πρωτάθλημα των κατασκευαστών με το αυτοκίνητο στη Νέα Ζηλανδία το 2006 θα μείνει βαθιά χαραγμένη μέσα μου για την υπόλοιπη ζωή μου. Το αυτοκίνητο έχει εξελιχθεί τρομερά από το 1999 που έκανε το ντεμπούτο του, χάρη στη δουλειά του τεχνικού διευθυντή Christian Loriaux και της ομάδας των μηχανικών του. Τα μοντέλα του 2003 και 2005 ήταν τα πιο προηγμένα τεχνικά αυτοκίνητα ράλι της εποχής τους». Το νέο Ford Fiesta RS World Rally Car θα κάνει το ντεμπούτο του τον 1ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι της FIA στη Σουηδία τον ερχόμενο Φεβρουάριο (2011).
Οι καλύτερες στιγμές του Ford Focus RS WRC
Από το 1999 που έκανε το ντεμπούτο του, το Ford Focus WRC έχει γράψει το δικό του κεφάλαιο στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού σαν ένα από τα σημαντικότερα αυτοκίνητα ράλι. Ακολουθούν μερικές από τις στιγμές ορόσημο στην καριέρα του αυτοκινήτου το οποίο κατέκτησε δύο συνεχόμενους παγκόσμιους τίτλους κατασκευαστών το 2006 και 2007.  
1999: Το Focus World Rally Car κάνει το ντεμπούτο του στο Monte Carlo Rally και κερδίζει την 1η του νίκη με οδηγό τον Colin McRae στο ράλι Σαφάρι της Κένυα, μόλις στην 3η του αγωνιστική εμφάνιση. Ο McRae συνεχίζει με νίκη στην Πορτογαλία, 1ος από την αρχή μέχρι το τέλος.
2000: Το Focus πετυχαίνει την 1η του νίκη στην άσφαλτο όταν ο McRae κερδίζει στο Ισπανικό ράλι (Καταλονίας) με διαφορά μόλις 5,9’’. Οι McRae και Carlos Sainz τερμάτισαν στην 1η και 2η θέση στο Ράλι Ακρόπολις. Το Focus πετυχαίνει έναν ακόμα τερματισμό 1-2 στην Κύπρο. Αυτή τη φορά ο Sainz προηγείται του McRae.
2001: Με τις νέες προδιαγραφές το αυτοκίνητο ονομάζεται για 1η φορά Focus RS WRC. Ο McRae κερδίζει σε Αργεντινή, Κύπρο και Ελλάδα, προηγείται στην κατάταξη των οδηγών πριν από τον τελευταίο γύρο στη Βρετανία, αλλά εγκαταλείπει μετά από ένα πολύ σοβαρό ατύχημα την 1η ημέρα.
2002: Οι Sainz και McRae τερματίζουν σε βαθμολογούμενες θέσεις στο ράλι Μόντε Κάρλο. Ξεκινά ένα σερί συνεχόμενων τερματισμών στους βαθμούς που εξελίσσεται σε ρεκόρ. Ο Sainz πετυχαίνει την 24η νίκη στο WRC στην Αργεντινή, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ, μετά τον αποκλεισμό των 2 προπορευόμενων οδηγών στον τερματισμό. Ο McRae ισοφαρίζει επίσης το ρεκόρ μετά την 24η νίκη του στην Ελλάδα, πριν περάσει στην 1η θέση της λίστας όλων των εποχών με την 25η νίκη του στην Κένυα.
2003: Το νέο Focus RS WRC κάνει το ντεμπούτο το στη Νέα Ζηλανδία. Το αυτοκίνητο παίρνει την 1η νίκη του στα χέρια του Markko Märtin στην Ελλάδα. Χιλιάδες Εσθονοί βάφουν το Jyväskylä σε μπλε και λευκά καθώς παρακολουθούν την 1η συγκινητική νίκη του Märtin στο Ράλι Φιλανδίας.
2004: Ο Märtin και ο François Duval τερματίζουν στις θέσεις 1-2 στο Μεξικό σηματοδοτώντας την 100ή συμμετοχή της M-Sport στο WRC με τη Ford. Το Focus καθιερώνεται ως κορυφαίο αυτοκίνητο στην άσφαλτο μετά τις συνεχόμενες νίκες του Märtin στη Γαλλία και την Ισπανία.
2005: Ο Toni Gardemeister, προς έκπληξη όλων, φτάνει στην 1η θέση της κατάταξης των οδηγών μετά τον τερματισμό στη 2η και 3η θέση στο Μόντε Κάρλο και τη Σουηδία. Το νέο Focus RS WRC κάνει το ντεμπούτο του στην Αυστραλία ενώ οι Gardemeister και Roman Kresta σημειώνουν τους ταχύτερους χρόνους χωρίς προηγούμενες δοκιμές στον αγώνα.
2006: Ο Marcus Grönholm σημειώνει μία 1η νίκη με το Focus στο ράλι Μόντε Κάρλο. Ο Grönholm παίρνει 7 νίκες κατά τη διάρκεια της σεζόν και το Focus διασφαλίζει τον παγκόσμιο τίτλο των κατασκευαστών στη Νέα Ζηλανδία ενώ απομένει μόνο ένα ράλι. Ο Mikko Hirvonen σημειώνει την 1η του νίκη σε WRC στην Αυστραλία.
2007: Το Focus διατηρεί τον παγκόσμιο τίτλο των κατασκευαστών τον οποίο διασφαλίζει στον προτελευταίο γύρο στην Ιρλανδία. Το αυτοκίνητο κερδίζει σε 8 γύρους του πρωταθλήματος. Με τη νίκη του στη Νέα Ζηλανδία ο Grönholm κατέγραψε τη μικρότερη διαφορά στην ιστορία του WRC, μόλις 0,3’’.
2008: Ο Jari-Matti Latvala γίνεται ο νεαρότερος νικητής σε αγώνα του WRC όταν το Focus θριαμβεύει στη Σουηδία. Με την ιστορική νίκη του Hirvonen στην Τουρκία, το Focus σημειώνει τον 100ό συνεχόμενο τερματισμό του στους βαθμούς. Το Focus καταρρίπτει ένα ακόμα ρεκόρ όταν ο Hirvonen γίνεται ο 1ος οδηγός που κερδίζει βαθμούς σ’ όλους τους γύρους του πρωταθλήματος.
2009: Το Focus κερδίζει σε 5 συνεχόμενους γύρους (Ιταλία, Ελλάδα, Πολωνία, Φινλανδία, Αυστραλία) δημιουργώντας το καλύτερο σερί νικών που έχει απολαύσει ποτέ η Ford σε WRC. Μετά από μία θρυλική μάχη που διαρκεί μέχρι το τελευταίο πρωί του τελευταίου ράλι, ο Hirvonen χάνει τον τίτλο των οδηγών για ένα βαθμό.
2010: Το Focus RS WRC ξεκινά το τελευταίο του ράλι σαν επίσημη συμμετοχή της Ford στη Βρετανία. Το Ράλι Βρετανίας είναι ο 174ος αγώνας WRC για το Focus σαν επίσημη συμμετοχή της Ford. Στις προηγούμενες 173 εκκινήσεις το Focus έχει κερδίσει σε 44 ράλι, ενώ έχει τερματίσει 2ο 43 φορές και στην 3η θέση 55 φορές. Το Focus έχει κερδίσει βαθμούς σε 132 συνεχόμενα παγκόσμια ράλι, απαράμιλλο ρεκόρ στο WRC.
 
Οι νίκες του Ford Focus RS WRC
Έτος
Αγώνας
Πλήρωμα
1999
Ράλι Σαφάρι
Colin McRae - Nicky Grist
1999
Ράλι Πορτογαλίας
Colin McRae - Nicky Grist
2000
Ράλι Καταλονίας
Colin McRae - Nicky Grist
2000
Ράλι Ακρόπολις
Colin McRae - Nicky Grist
2000
Ράλι Κύπρου
Carlos Sainz - Luis Moya
2001
Ράλι Αργεντινής
Colin McRae - Nicky Grist
2001
Ράλι Κύπρου
Colin McRae - Nicky Grist
2001
Ράλι Ακρόπολις
Colin McRae - Nicky Grist
2002
Ράλι Αργεντινής
Carlos Sainz - Luis Moya
2002
Ράλι Ακρόπολις
Colin McRae - Nicky Grist
2002
Ράλι Σαφάρι
Colin McRae - Nicky Grist
2003
Ράλι Ακρόπολις
Markko Märtin - Michael Park
2003
Ράλι Φιλανδίας
Markko Märtin - Michael Park
2004
Ράλι Μεξικού
Markko Märtin - Michael Park
2004
Γύρος της Κορσικής
Markko Märtin - Michael Park
2004
Ράλι Καταλονίας
Markko Märtin - Michael Park
2006
Ράλι Μόντε Κάρλο
Marcus Grönholm - Timo Rautiainen
2006
Ράλι Σουηδίας
Marcus Grönholm - Timo Rautiainen
2006
Ράλι Ακρόπολις
Marcus Grönholm - Timo Rautiainen
2006
Ράλι Φιλανδίας
Marcus Grönholm - Timo Rautiainen
2006
Ράλι Τουρκίας
Marcus Grönholm - Timo Rautiainen
2006
Ράλι Αυστραλίας
Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen
2006
Ράλι Νέας Ζηλανδίας
Marcus Grönholm - Timo Rautiainen
2006
Ράλι Βρετανίας
Marcus Grönholm - Timo Rautiainen
2007
Ράλι Σουηδίας
Marcus Grönholm - Timo Rautiainen
2007
Ράλι Νορβηγίας
Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen
2007
Ράλι Ιταλίας
Marcus Grönholm - Timo Rautiainen
2007
Ράλι Ακρόπολις
Marcus Grönholm - Timo Rautiainen
2007
Ράλι Φιλανδίας
Marcus Grönholm - Timo Rautiainen
2007
Ράλι Νέας Ζηλανδίας
Marcus Grönholm - Timo Rautiainen
2007
Ράλι Ιαπωνίας
Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen
2007
Ράλι Βρετανίας
Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen
2008
Ράλι Σουηδίας
Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila
2008
Ράλι Ιορδανίας
Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen
2008
Ράλι Τουρκίας
Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen
2008
Ράλι Ιαπωνίας
Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen
2009
Ράλι Ιταλίας
Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila
2009
Ράλι Ελλάδας
Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen
2009
Ράλι Πολωνίας
Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen
2009
Ράλι Φιλανδίας
Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen
2009
Ράλι Αυστραλίας
Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen
2010
Ράλι Σουηδίας
Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen
2010
Ράλι Νέας Ζηλανδίας
Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila
2010
Ράλι Φιλανδίας
Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila
 (Το θέμα αυτό αναρτήθηκε 21/11/2010, 8:45 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ Η. ΕΥΤΥΧΙΑΚΟΣ

Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ Παντός Τύπου (Φανοποιΐας/Αναλώσιμα) & Μάρκας
Αθηνών 105, 241 00 Καλαμάτα
Τηλ.: +302721020401, Τηλ. & Fax: +302721092221
E-mail: info@eftihiakos.gr, Website: www.eftihiakos.gr

 
Χρήσιμα