IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Mitsubishi ASX Di-D AWD: Δοκιμασμένο στα δύσκολα
Το νέο ASX αντιπροσωπεύει την εμπορική έκδοση του πρωτοτύπου Concept-cX το οποίο παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2007 και η επιτυχία του έπεισε την ηγεσία της φίρμας να το βγάλει στην παραγωγή.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Το ASX, το τελευταίο αυτοκίνητο που εξελίχθηκε με βάση τη μεσαίου μεγέθους παγκόσμια πλατφόρμα «Project Global» της Mitsubishi, στοχεύει στο πάντρεμα της φιλοσοφίας επιβατικού δρόμου του Lancer με την επιβλητική θέση οδήγησης του Outlander και την άνεση του ευφυούς ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος ΑWD (2WD και 4WD εκδόσεις θα διατίθενται ανάλογα με την αγορά και τις προδιαγραφές). Μακρύτερο κατά περίπου 200 χλστ. (4,295 μέτρα σε σχέση με τα 4,11 του πρωτοτύπου), ψηλότερο (+65 χλστ.) και φαρδύτερο (+20 χλστ.) και με πιο κάθετη πίσω πόρτα, όλα με κριτήριο τη βέλτιστη διάταξη χώρων, το ASX μοιράζεται με το Concept-cX το βασικό σχεδιαστικό του θέμα όπως και το στήσιμο επιβατικού αυτοκινήτου εμπνέοντας σταθερότητα.
Compact διαστάσεις και αίσθηση κίνησης
Διατηρώντας τη συμπαγή σφηνοειδή σχεδίαση του Concept-cX με τη δυναμική πλαϊνή χαρακτηριστική γραμμή, οι σχεδιαστές βελτιστοποίησαν ενδελεχώς το συνολικό σχήμα παντρεύοντας τα αεροδυναμικά στοιχεία, με τις ιδιαίτερες τεχνικές και εξωτερικές λεπτομέρειες. Αξιοποιώντας άριστα ένα μεταξόνιο μακρύτερο κατά 145 χλστ. από του Concept-cX (2,67 έναντι 2,525 μέτρα) δημιούργησαν μία χαμηλωμένη και πιο ισορροπημένη σιλουέτα με καλύτερη ενσωμάτωση των διογκωμένων θόλων των τροχών, διατηρώντας την ένταση αυτού του πρωτότυπου οχήματος το οποίο δίνει την εντύπωση ότι κινείται ακόμα κι όταν είναι ακίνητο, πολύ διαφορετική απ’ την κυβοειδή SUV εμφάνιση των ανταγωνιστών του. Αναλόγως, η γραμμή οροφής τώρα ακολουθεί καθοδική πορεία προς το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου αυξάνοντας την αεροδυναμική απόδοση (0,32) και τονίζοντας περαιτέρω το δυναμικό προφίλ του ASX. Μπροστά, η μάσκα Jet Fighter μοιάζει με του Lancer και του Outlander. Ωστόσο, η προσαρμογή των αναλογιών της, το πλάτος του πλαισίου και η θέση και το σχήμα των προβολέων, επέτρεψαν μία καλύτερη ερμηνεία του θέματος Jet Fighter, πιο κατάλληλη για τις αναλογίες και το στήσιμο του ASX.
Συγκριτικά με τα Lancer και Outlander, η μάσκα του ASX συνδυάζεται τώρα με μία πιο έντονη φυσιογνωμία που αναδεικνύεται από ένα ανάγλυφο καπό με διπλό εξόγκωμα. Αυτό, αφενός συμβάλλει στην καλύτερη ασφάλεια των πεζών, πέρα από τους κοντούς προβόλους, αφετέρου βελτιώνει την ορατότητα για τον οδηγό και την ευελιξία στην πόλη. Πίσω, στόχος ήταν το χαμήλωμα και η αύξηση του πλάτους του αμαξώματος, χωρίς να υπονομεύεται η φινέτσα εξ αιτίας των κοντών προβόλων. Γι’ αυτό και υπάρχει μία διακριτική αεροτομή με ενσωματωμένο το 3ο φως stop, τα λεπτά κεκλιμένα πίσω φώτα και η φαρδιά τραπεζοειδής υποδοχή της πίσω πινακίδας κυκλοφορίας.
Στιβαρή κατασκευή με μειωμένο βάρος
Μεγάλη προσπάθεια αφιερώθηκε στην ίδια τη δομή, ακολουθώντας μερικές πολύ λογικές αρχές. Χάρη στην υψηλή ακαμψία του αμαξώματος η ανάρτηση αντιδρά με ακρίβεια στις ανωμαλίες του οδοστρώματος, για να μπορεί ο οδηγός να ακολουθεί την πορεία που έχει επιλέξει. Το αμάξωμα διαθέτει πρακτικές ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης κι έναν στιβαρό χώρο επιβίωσης για την προστασία των επιβατών σε περιπτώσεις συγκρούσεων από κάθε κατεύθυνση. Η σχεδίαση προσφέρει ένα σημαντικό επίπεδο προστασίας για τους πεζούς. Το αμάξωμα είναι σχεδιασμένο με γνώμονα τη λεγόμενη συμβατότητα σύγκρουσης, ώστε να ελαχιστοποιείται η ζημιά σε άλλα ελαφρύτερα οχήματα σε περίπτωση σύγκρουσης. Ωστόσο, η εφαρμογή τέτοιων μέτρων επιφέρει αύξηση βάρους, επηρεάζοντας δυσμενώς τις οδηγικές επιδόσεις και την οικονομία του καυσίμου. Είναι ζωτικής σημασίας λοιπόν το αμάξωμα να σχεδιάζεται όσο το δυνατόν ελαφρύτερο αλλά παράλληλα να πληροί τις βασικές απαιτήσεις.
Με βάση αυτές τις αρχές, οι επιφάνειες σύνδεσης μεταξύ των κολόνων A, B και C και της οροφής είναι τύπου «κλειστής διατομής». Αυτή η δομή χρησιμοποιείται επίσης για όλη την πίσω πόρτα, με μεγάλα εγκάρσια στοιχεία να αυξάνουν την ενίσχυση του κάτω τμήματος του αμαξώματος. Το πλευρικό πλαίσιο της πόρτας αποτελείται από μία ενισχυμένη δομή τύπου δακτυλίου, ενώ οι γωνίες των ανοιγμάτων όπως οι πίσω πλαϊνές και η πίσω πόρτα είναι ιδιαίτερα ενισχυμένες για να επιτυγχάνεται ένα υψηλό επίπεδο ακαμψίας. Επιπλέον αυτών, στο αμάξωμα του ASX χρησιμοποιείται μία σημαντική αναλογία ατσαλιού υψηλής αντοχής για τη μείωση του βάρους και την αύξηση της ακαμψίας, με ατσάλι 590 MPa σε ποσοστό 14% και 980 MPa στο 5% της δομής. Όπως και στο Outlander και λόγω της σπουδαιότητας του λειτουργικού κόστους, η χρήση εμπρός και πλαϊνών δοκών με στοιχεία παραμόρφωσης μειώνουν το κόστος επισκευών στις μικροσυγκρούσεις.
Το βάρος του ASX έχει μειωθεί συγκριτικά με του μεγαλύτερου κατά 345 χλστ. Outlander, με το οποίο μοιράζεται την ίδια εσωτερική δομή, για βελτίωση της οικονομίας καυσίμου και το αποτέλεσμα είναι μία εντυπωσιακή μείωση μέχρι 300 κιλά (ανάλογα με τις εκδόσεις). Αυτό επετεύχθη με μια σειρά μέτρων, όπως η μείωση του πάχους των μεταλλικών πάνελ, η χρήση πλαστικού στα εμπρός φτερά και η μείωση βάρους από τον εξοπλισμό εσωτερικού.
Άριστη προσαρμογή
Έχοντας κοινά με το Outlander το 70% των εξαρτημάτων, το ASX χρησιμοποιεί το μεγαλύτερο μέρος της κάτω δομής του Outlander (εξαιρουμένου του πίσω πατώματος που είναι νέο) όπως και τη βασική αρχιτεκτονική του πλαισίου του (ανάρτηση, φρένα, σύστημα 4WD) κατάλληλα προσαρμοσμένα γι’ αυτό το μικρότερο και ελαφρύτερο όχημα. Σημαντικό στοιχείο για την ευστάθεια και τη συμπεριφορά, το όχημα μοιράζεται με το Outlander το μεταξόνιο των 2,67 μέτρων. Τα γόνατα McPherson μπροστά και η διάταξη πολλαπλών συνδέσμων με υστερούντες βραχίονες πίσω επαναρυθμίστηκαν (συντελεστές ελατηρίων, πίσω αντιστρεπτική δοκός 18 χλστ. έναντι 20 του Outlander), ενώ τα δισκόφρενα (294 χλστ. αεριζόμενα μπροστά και 302 χλστ. συμπαγή πίσω) υποστηρίζονται από ένα μηχανικό σύστημα που ανιχνεύει την απότομη ενεργοποίηση των φρένων, παρέχοντας υποβοήθηση πέδησης σε περίπτωση ανάγκης μέσω πρόσθετης υποπίεσης (servo).
Το ASX χρησιμοποιεί μία βελτιστοποιημένη έκδοση του AWC της Mitsubishi, ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος 4WD που προσφέρει στον οδηγό μία επιλογή τριών προγραμμάτων για έλεγχο της πρόσφυσης σύμφωνα με τις προτιμήσεις του ή τις οδηγικές συνθήκες. Το κεντρικό διαφορικό έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη που πραγματοποιεί προληπτικό έλεγχο για να προσδιορίζει τη βέλτιστη κατανομή ροπής εμπρός/πίσω από δεδομένα αισθητήρων για το άνοιγμα του γκαζιού, την ταχύτητα του οχήματος και τις οδικές συνθήκες, λαμβάνοντας υπόψη και τις εντολές του οδηγού. Στη λειτουργία 2WD, η ροπή κατανέμεται μόνο στους εμπρός τροχούς για ευέλικτη συμπεριφορά και καλύτερη οικονομία καυσίμου. Στη λειτουργία 4WD AUTO, η κατανομή ροπής ελέγχεται για να επιτυγχάνεται ελκτική πρόσφυση και κατευθυντικότητα σε χωμάτινους δρόμους και/ή σε αντίξοες συνθήκες δρόμους (από 98% μπροστά με 2% πίσω, μέχρι 50% μπροστά/πίσω). Τέλος, στη λειτουργία 4WD, περίπου 1,5 φορές η ροπή του 4WD AUTO mode κατανέμεται στους πίσω τροχούς για βελτίωση της πρόσφυσης σε κακές οδικές επιφάνειες και ξεκόλλημα του οχήματος. Έτσι, οι υψηλές επιδόσεις 4WD είναι εφικτές σε όλους τους δρόμους και όλες τις συνθήκες.
Η σταθερότητα του οχήματος αυξάνεται περαιτέρω με τη μετάδοση περισσότερης ροπής στους πίσω τροχούς στα 4WD AUTO και 4WD LOCK mode. Επιπλέον, ο βελτιωμένος έλεγχος για αποφυγή ανεπιθύμητου φρεναρίσματος σε κλειστές στροφές βελτιώνει την ελκτική πρόσφυση όταν οι εμπρός τροχοί δεν βρίσκονται σε ευθεία κατά την εκκίνηση. Συμπαγές και ελαφρύ, το σύστημα AWC του ASX επιτυγχάνει καλή οικονομία καυσίμου με χρήση βαλβολίνης χαμηλού ιξώδους στο κιβώτιο της 4-κίνησης. Τέλος, σε επίπεδο εργονομίας, η μετάβαση από τη μία λειτουργία στην άλλη γίνεται εύκολα και το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να περιστρέψει το φωτιζόμενο μπουτόν ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα.
Αξιοσημείωτο νέο χαρακτηριστικό είναι ένα σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης electric power steering (EPS) για περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων. Η κολόνα τιμονιού ρυθμίζεται ως προς την κλίση και την απόσταση (κατά 40 χλστ. και στις δύο). Η 2η ρύθμιση υφίσταται για πρώτη φορά στην τρέχουσα γκάμα οχημάτων της Mitsubishi. Το ASX επιτυγχάνει πρόσθετη εξοικονόμηση ενέργειας, αφού το μοτέρ του EPS βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο (κι όχι στο χώρο του κινητήρα όπως στα περισσότερα οχήματα), ακριβώς κάτω από το τιμόνι έτσι ώστε η μονάδα να μην επηρεάζεται από τη θερμότητα του κινητήρα και να διασφαλίζει σταθερότερη απόδοση.
Δυναμική ποιότητα και στο εσωτερικό
Στο εσωτερικό, η φιλοσοφία δυναμικής, σπορ κομψότητας συνεχίζεται με εμφανή έμφαση στα σχήματα, την ταπετσαρία και τα υλικά, χωρίς προσπάθεια εντυπωσιασμού μέσω ανούσιων SUV χαρακτηριστικών. Σε αρμονία με το εξωτερικό, η καμπίνα του ASX αντικατοπτρίζει μία αίσθηση δυναμικής ποιότητας όπως εκφράζεται μέσα από το ταμπλό των οργάνων, την ποιοτική επένδυση του κεντρικού πίνακα οργάνων που εκτείνεται μέχρι τις πόρτες ή τα ασημί ένθετα που πλαισιώνουν το ηχοσύστημα ή κοσμούν τις επενδύσεις των θυρών. Στοιχεία όπως το στρογγυλό χρωμιωμένο πλαίσιο του επιλογέα και τα ασημί ένθετα που πλαισιώνουν την κονσόλα και τα όργανα είναι εμπνευσμένα από το χώρο των μοτοσικλετών. Οι επιφάνειες και τα υλικά επιλέχθηκαν για να επιτυγχάνουν την κατάλληλη αίσθηση και εμφάνιση.
Αν και η χρωματική φιλοσοφία του εσωτερικού βασίζεται στο μαύρο, η χρήση αντιθέσεων μέσα από τη δομή των επιφανειών και τα υλικά δημιουργεί μια εικόνα δυναμισμού μέσα από την απλότητα, μία αίσθηση που συμπληρώνεται από τη διαφάνεια, με όλη την έννοια της λέξης, χάρη στην προαιρετική πανοραμική κρυστάλλινη ηλιοροφή. Από αυτή την άποψη, ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στη μαλακή επένδυση των περιοχών που αγγίζουν οι επιβάτες. Έτσι δημιουργήθηκε ένα νέο είδος δίχρωμης επένδυσης με αντίθετες κυματοειδείς γραμμές για μία κομψή, σπορ αίσθηση. Η ίδια φιλοσοφία επικράτησε και στην ταπετσαρία των καθισμάτων όπου οι σχεδιαστές της Mitsubishi και οι συνεργάτες τους από την υφαντουργική βιομηχανία δημιούργησαν ένα νέο ανάγλυφο υλικό (με οβάλ ή τετράγωνα σχέδια ανάλογα με την έκδοση) που ενισχύει τη συνολική αίσθηση σπορ δυναμικής ποιότητας, προσδίδοντας μία τρισδιάστατη εντύπωση στο λιτό μαύρο εσωτερικό.
Για μέγιστη αξιοποίηση του εσωτερικού χώρου μέσα από τις περιορισμένες διαστάσεις ενός crossover κατηγορίας C, οι μηχανικοί της μάρκας αποφάσισαν να διατηρήσουν το μεταξόνιο του Outlander (2,67 μ.), που είναι 40 χλστ. μακρύτερο από του πλησιέστερου ανταγωνιστή του και συναγωνίζεται μεταξόνια μεγαλύτερων οχημάτων. Παράλληλα, το ύψος της περιοχής των γοφών έχει βελτιστοποιηθεί για να διευκολύνει την είσοδο και έξοδο και να προσφέρει την ασφαλέστερη υπερυψωμένη θέση οδήγησης και την πανοραμική άποψη ενός SUV. Οι επιβάτες απολαμβάνουν πλούσιους χώρους, καθώς το ASX αξιοποιεί άριστα τις συμπαγείς διαστάσεις του και τον κοντό πίσω πρόβολο των 755 χλστ. (κατά 250 χλστ. μικρότερος από του Outlander), προσφέροντας ανταγωνιστική χωρητικότητα για αποσκευές σε σχέση με παρόμοια οχήματα της κατηγορίας. Με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους, η χωρητικότητα διαμορφώνεται στα 416 λίτρα.
Η αίσθηση ευρυχωρίας που παρέχει το ASX γίνεται ακόμα πιο έντονη με την προαιρετική, σταθερή πανοραμική ηλιοροφή. Αυτή η φαρδιά κρυστάλλινη οροφή 954 x 860 χλστ. που προστατεύει από την υπεριώδη ακτινοβολία είναι εξίσου απολαυστική τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα και διατίθεται στάνταρ με ηλεκτρικό σκιάδιο. Αν και δεν είναι ένα νέο στοιχείο εξοπλισμού, η πανοραμική κρυστάλλινη οροφή προσφέρει για πρώτη φορά φωτισμό περιβάλλοντος μεταβλητής έντασης είτε το σκιάδιο είναι ανοιχτό (μικρά σποτ σε κάθε πλευρά των οποίων το φως ανακλάται στο κρυστάλλινο πάνελ) ή κλειστό (έμμεσος φωτισμός και στις 2 πλευρές). Αυτός ο ευχάριστος πορτοκαλί φωτισμός LED μπορεί να ρυθμιστεί σε 3 επίπεδα φωτεινότητας όπως και να απενεργοποιηθεί.
Σημαντική μείωση θορύβου
Η ομάδα εξέλιξης του ASX έδωσε ιδιαίτερη σημασία στα χαρακτηριστικά NVH προκειμένου να διασφαλίσει μέγιστη άνεση για τους επιβάτες, τοποθετώντας ηχοαπορροφητικό υλικό (πχ. χώρος κινητήρα) και αντικραδασμικά φύλλα (πάτωμα χώρου αποσκευών και καμπίνας επιβατών). Στο πλαίσιο της διεξοδικής προσπάθειας για τα χαρακτηριστικά NVH του ASX, η αεροδυναμική έπαιξε το δικό της ρόλο, με τους σχεδιαστές και τους υπεύθυνους αεροδυναμικής να συνεργάζονται στενά για να επιτύχουν έναν συντελεστή Cd 0,32.
Στην προσπάθειά τους, έκαναν εκτενή χρήση υπολογιστικής ρευστοδυναμικής CFD (Computational Fluid Dynamics) ήδη από το πρώτο στάδιο διαμόρφωσης του μοντέλου, μία προηγμένη τεχνολογία που χρησιμοποιείται στην αεροναυτική βιομηχανία για τη μοντελοποίηση και ανάλυση διαφόρων αεροδυναμικών παραμέτρων πριν τη δοκιμή των τρισδιάστατων μοντέλων στη σήραγγα αεροδυναμικής, σε πραγματικές συνθήκες. Η τεχνολογία CFD μειώνει το χρόνο εξέλιξης και το κόστος αυξάνοντας παράλληλα την ακρίβεια της συνολικής σχεδίασης, πχ. του εμπρός τμήματος (έλεγχος της ροής αέρα προς το πλάι), ή την οροφή (που λεπταίνει προς τα πίσω για μείωση του στροβιλισμού πίσω από το αυτοκίνητο) ή την επιλογή ενσωματωμένων ραγών οροφής (αντί ανοιχτού τύπου του Outlander).
Άριστα μελετημένος κινητήρας
Ο κινητήρας 1.8 low impact Diesel MIVEC είναι στρατηγικής σημασίας για την Ευρώπη έχοντας απέναντί του υψηλό ανταγωνισμό σε μία πολύ ανταγωνιστική κατηγορία. Η εξαιρετικά ομαλή λειτουργία του είναι το αποτέλεσμα μιας πρωτοποριακής μεθόδου που επιλύει τα ζητήματα των κινητήρων diesel, οι οποίοι προορίζονται για πολύ αποδοτικά ελαφριά, επιβατικά αυτοκίνητα. Αν και πληροί τις προδιαγραφές Euro5, διαθέτει αρκετή ευελιξία για επίπεδα Euro6 και για άλλες απαιτήσεις εκτός ΕΕ αν χρειαστεί. Εξαναγκασμένοι από τις στρατηγικές ανάγκες πωλήσεων και μάρκετινγκ, οι μηχανικοί της Mitsubishi έπρεπε να αντιμετωπίσουν δύο πολύ αντίθετες πραγματικότητες. Από τη μία πλευρά, μία αποδεδειγμένη τεχνογνωσία στην εξέλιξη των βενζινοκινητήρων, ανεξάρτητα αν επρόκειτο για το μικρό πολύ αποδοτικό 3-κύλινδρο 660 κ.εκ. κινητήρα MIVEC του «i» της Ιαπωνικής αγοράς, ή τον πανίσχυρο 4-κύλινδρο κινητήρα 2.0 MIVEC 295 ίππων του Lancer Evolution. Απ’ την άλλη πλευρά, οι κινητήρες Diesel, όπου οι πιο πρόσφατες εξελίξεις τους σχετίζοντας κυρίως με τις πολύ ειδικές απαιτήσεις 4-κίνητων μοντέλων βαρέως τύπου όπως τα Pajero ή L200.
Απαλλαγμένοι από εσωτερικά μηχανολογικά συμβατικά πρότυπα και παραδόσεις, μετέτρεψαν την πρόκληση σε ευκαιρία ξεκινώντας από μία λευκή κόλλα χαρτί και μερικές απλές ερωτήσεις. Μπορεί η τεχνογνωσία μας στην τεχνολογία βενζινοκινητήρων να εφαρμοστεί σε κινητήρες Diesel; Γνωρίζοντας τις ιδιαιτερότητες αυτής της τεχνολογίας γιατί δεν μπορούμε να φτιάξουμε έναν κινητήρα Diesel που να μοιάζει όσο το δυνατόν περισσότερο μ’ έναν βενζινοκινητήρα; Μπορούν οι τεχνολογίες βενζινοκινητήρων να συμβάλλουν σε μία νέα γενιά πετρελαιοκινητήρων χαμηλών επιπτώσεων στο περιβάλλον; Η απάντηση σ’ αυτά τα ερωτήματα ήρθε με τον «4N13», έναν συμπαγή κι ελαφρύ κινητήρα που προσέφερε υψηλές επιδόσεις, άριστη οικονομία καυσίμου και εξαιρετικές εκπομπές ρύπων με πλείστες εγγενείς δυνατότητες εξέλιξης.
Έχοντας τα ίδια βασικά χαρακτηριστικά (ελαφρύ χυτό αλουμινένιο μπλοκ κυλίνδρων, πλαστικό κάλυμμα κυλινδροκεφαλής, 50% ελαφρύτερο από το αντίστοιχοι αλουμίνιο, κλπ.) με τους πρόσφατους βενζινοκινητήρες της φίρμας, ο 4N13 υιοθετεί κι άλλες προηγμένες τεχνολογίες όπως σύστημα common rail 2.000 bar (για υψηλότερη απόδοση και χαμηλότερες εκπομπές CO2) ή ένα στρόφαλο με 15 χλστ. offset (για χαμηλότερες εκπομπές CΟ2). Αυτή η ομοιότητα αρχιτεκτονικής με την οικογένεια βενζινοκινητήρων της μάρκας προσέφερε μερικά εμφανή πλεονεκτήματα, τόσο στο χρόνο εξέλιξης (περίπου 3 χρόνια από τις πρώτες μηχανολογικές μελέτες μέχρι το ξεκίνημα της παραγωγής τον Απρίλιο του 2010) όσο και σε οικονομία κόστους με τη χρήση κοινών εργαλείων παραγωγής στο εργοστάσιο κινητήρων της Mitsubishi στο Shiga.
Υψηλή τεχνολογία για όλους
Κάνοντας την είσοδό του σε μία πολυπληθή κατηγορία, το ASX προσθέτει αρκετά προηγμένα χαρακτηριστικά και εξοπλισμό στο στιλ του πρωτότυπου αυτοκινήτου, πρωτοποριακή τεχνολογία κινητήρων low impact, ανταγωνιστικά επίπεδα εκπομπών ρύπων, αντιληπτή ποιότητα και ευρυχωρία εσωτερικού. Αυτή επιβεβαιώνεται και από τη βασική έκδοση που περιλαμβάνει στοιχεία όπως το ράδιο/CD με MP3, AUX-in και 4 ηχεία, το μηχανικό αιρκοντίσιον, τους 7 αερόσακους (οδηγού/συνοδηγού, πλευρικούς, πλαϊνούς τύπου κουρτίνας και γονάτων οδηγού), τα συστήματα Active Stability Control και Traction Control κ.ά.
Στις ανώτερες εκδόσεις, διατίθεται αυτόματο σύστημα κλιματισμού, αισθητήρες βροχής και φωτός, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, μόνιτορ πίσω παρκαρίσματος, Bluetooth και συνδεσιμότητα USB, φιμέ κρύσταλλα, προβολείς xenon Super HiD Wide Vision, σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί, μπουτόν stop-start κινητήρα, δερμάτινη ταπετσαρία, το Mitsubishi Multi-Communication System με σύστημα πλοήγησης HDD και μουσικό server. Αυτή η «High Tech for All» πολιτική υποστηρίζεται από μηχανολογικής σκοπιάς από την έμφυτη ευελιξία της ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής του «Project Global».
Εξελιγμένα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας
Όπως έγινε και με το Outlander, στο αμάξωμα του ASX εφαρμόστηκαν παρόμοια μέτρα για το περιορισμό των επιπτώσεων σε συγκρούσεις από όλες τις κατευθύνσεις. Χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας όπως το σύστημα αποσύνδεσης πεντάλ φρένου και τα καθίσματα αυχενικής προστασίας, είναι στάνταρ στο ASX. Παράλληλα, η ασφάλεια των πεζών οδήγησε στην εφαρμογή περαιτέρω μέτρων, όπως η σχεδίαση του καπό με διπλή εξοχή (που δημιουργεί μία ζώνη παραμόρφωσης για τους πεζούς), η δομή βάσεων παρμπρίζ ανοικτής διατομής, τα πλαστικά εμπρός φτερά και ο εμπρός προφυλακτήρας που απορροφά ενέργεια (περιορισμός τραυματισμού ποδιών).
Στο πλαίσιο της ολοκληρωμένης ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής της πλατφόρμας «Project Global», το ASX προσφέρει όλη τη γκάμα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όπως τα συστήματα Active Stability Control, Traction Control, Hill Start Assist system, ABS, Electronic Brake Distribution, Brake Assist, Emergency Stop signal System, παράλληλα και με τους μέχρι 7 αερόσακους (ανάλογα την έκδοση). Διατίθενται επίσης προβολείς xenon 160 μοιρών Super-HiD Wide Vision, που είναι 1,4 φορές ισχυρότεροι απ’ τους συμβατικούς HID (εργοστασιακές δοκιμές). Μετατοπίζοντας τη βαλβίδα προς το κάτω τμήμα του κατόπτρου η δέσμη των 1.350 lumen είναι πλέον πιο φωτεινή (λιγότερες απώλειες) αλλά και πιο πλατιά (περίπου 80 μοίρες προς τα αριστερά και δεξιά, δηλαδή συνολικά 160 μοίρες) αντί των 42 x 2 των συμβατικών HID.
Υποδειγματικό στην οδήγηση με χαμηλή κατανάλωση
Αξιοποιώντας πλήρως τη δύναμη και τη ροπή του κινητήρα του, το ASX των 1.8 λίτρων πετρελαίου χαρίζει μοναδικές για την κατηγορία του μοντέλου επιδόσεις, ενώ η κατανάλωση είναι χαμηλή, ακόμη κι όταν ο κινητήρας πιέζεται για υψηλές επιδόσεις. Τα ελαστικά του ASX (Dunlop ή Yokohama), διαθέτουν ειδική γόμα και σχεδίαση που μειώνουν την αντίσταση κύλισης περίπου 5 % έναντι του Outlander (16άρες ζάντες), ενώ οι εκδόσεις που εφοδιάζονται με τροχούς 17 ιντσών έχουν την ίδια αντίσταση κύλισης με αυτή του Outlander.
Παράλληλα, η πίεση των ελαστικών αυξήθηκε ελαφρώς (+20 Kpa έναντι του Outlander με 16άρες ζάντες). Η συνολική μελέτη στη σχεδίαση και την κατασκευή του ASX, σε συνδυασμό με την πλήρη αξιοποίηση της τεχνολογίας σε άνεση και ασφάλεια, έχουν ως αποτέλεσμα ένα ικανοποιητικό «πακέτο» πέραν του δέοντος. Το αυτοκίνητο οδηγείται το ίδιο ευχάριστα σε συμβατικές συνθήκες (άσφαλτος) και εκτός δρόμου (χώμα). Αν και η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών του ASX δεν θα ζητήσουν κάτι ακραίο οδηγικά από το μοντέλο, εν τούτοις υπάρχουν υψηλές δυνατότητες για κίνηση ακόμη και σε δύσβατες διαδρομές.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 13/12/2010, 9:22 μμ.)
 
Κάνετε κλικ εδώ και δείτε τα τεχνικά χαρακτηριστικά της γκάμας Mitsubishi ASX


 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
MS AUTO- ΜΗΝΑΣ ΣΟΥΛΗΣ

Γενική Εμπορία Αυτοκινήτων (Πολυτελή/Off-Road)
Ηρώων Πολυτεχνείου 77, 163 42 Ηλιούπολη
Τηλ.: +302109960860, +302109911001, Fax: +302109911902
E-mail: msauto@otenet.gr, Websites: www.msauto.gr, http://msauto.car.gr
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα