IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ford Fiesta Motorsport: Αγωνιστικός προσανατολισμός
Η νέα, σπορ σε αισθητική, έκδοση του τελευταίας γενιάς Fiesta (2008), έρχεται για να τονίσει την αγωνιστική παράδοση της μάρκας και να αναστατώσει τις καρδιές των θερμών οπαδών στους αγώνες αυτοκινήτου.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Από την πρώτη στιγμή που καθίσαμε πίσω από το τιμόνι του τελευταίας γενιάς Fiesta, καταλάβαμε ότι η Ford δεν ήθελε απλά να βάλει ακόμη ένα μοντέλο σε κάποια από τις (πολλές πλέον) κατηγορίες ΙΧ αυτοκινήτων. Ήθελε πρωταγωνιστικό ρόλο. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που το πολυπετυχημένο Focus, που μέχρι σήμερα αποτελούσε τον «σημαιοφόρο» της μάρκας στους αγώνες ράλι, παρέδωσε τη «σκυτάλη» στο μικρότερο μοντέλο, το Fiesta. Το μάρκετινγκ της φίρμας πρέπει να ακολουθεί πιστά τα νέα δεδομένα και να τα αξιοποιεί εμπορικά. Στα πλαίσια αυτά, έρχεται η έκδοση Motorsport, για να τονίσει τον σπορ χαρακτήρα, τόσο του μοντέλου όσο και ολόκληρης της μάρκας, εν όψει του νέου της αγωνιστικού προσανατολισμού.
Διακριτικό στιλ μέσα κι έξω
Το δυναμικό προφίλ και το σπορ στήσιμο του Fiesta motorsport αποδεικνύει ότι τίποτα από τη συναισθηματική απήχηση sport αυτοκινήτων δεν έχει χαθεί. Όλα τα ζωτικά στοιχεία της «κινητικής σχεδίασης» συνδυάζονται για τη δημιουργία ενός πλούσιου, δυναμικού εξωτερικού σχήματος. Το επιθετικό καπό και τα εμπρός φτερά διαμορφώνουν μία πληθωρική παρουσία, ενώ η φυσιογνωμία του φέρει τη χαρακτηριστική ταυτότητα της μάρκας, έναν τολμηρό αεραγωγό που προσελκύει την προσοχή και ενισχύει το βασικό προφίλ της Ford, την σπορ και δυναμική συμπεριφορά. Χρωμιωμένα και λαμπερά στοιχεία χρησιμοποιούνται σε επιλεγμένα σημεία, σαν μικρά κοσμήματα που δηλώνουν κομψότητα και σοφιστικέ στιλ.
Οι μεγάλοι σχιζοειδείς προβολείς του Fiesta γίνονται τμήμα του προφίλ καθώς εκτείνονται επιθετικά προς τα πίσω, σχεδόν μέχρι τις κομψά κεκλιμένες κολόνες Α. Οι μονάδες των προβολέων περιλαμβάνουν όλες τις πρωταρχικές λειτουργίες των εμπρός φώτων και των φλας, και συμπληρώνονται στα κάτω τμήματα του προφυλακτήρα από στρογγυλούς προβολείς ομίχλης με χρωμιωμένα πλαίσια. Αυτό το μοντέλο διαθέτει επίσης τους χαρακτηριστικούς, τολμηρούς θόλους των τροχών που υποδηλώνουν το στήσιμο και τις δυναμικές ικανότητες του αυτοκινήτου, προσδίδοντας οπτική έμφαση στις νέες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Δυναμικές γραμμές γεφυρώνουν τα πλαϊνά τμήματα, ενώνοντας τις πάνω γωνίες των πίσω φώτων με τη χαρακτηριστική αεροτομή που φιλοξενεί μία λεπτή διάταξη φώτων στοπ LED.
Η ανάγλυφη αισθητική των σχημάτων του αμαξώματος αναδεικνύεται με στοιχεία όπως τα νέα πίσω φώτα που δίνει την αίσθηση ότι αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του αμαξώματος και το «φαλτσοκομμένο» πίσω κρύσταλλο, της σχήματος «V» πίσω πόρτας. Το προφίλ του νέου Fiesta τονίζει το σχήμα μιας καμπίνας τραβηγμένης προς τα εμπρός (cab-forward) κι ένα σπορ, γεμάτο σιγουριά στιλ. Η σαρωτική γραμμή οροφής εκτείνεται από την κεκλιμένη κολόνα Α, πλαισιώνοντας τις σπορ γραμμές των πλαϊνών παραθύρων του Fiesta κι έτσι δημιουργείται μια έντονη αίσθηση κουπέ για τις 3-θυρες εκδόσεις. Τα πλαϊνά παράθυρα του Fiesta δίνουν την εντύπωση μιας ενιαίας κρυστάλλινης επιφάνειας, που δηλώνει δυναμισμό. Κομψό χρώμιο πλαισιώνει το κάτω άκρο του πλαϊνών κρυστάλλων και τονίζει τη χαρακτηριστική αλλαγή πίσω κλίσης της Ford.
Ειδικός εξοπλισμός
Στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Fiesta motorsport περιλαμβάνεται το ειδικό κιτ πλήρους εξωτερικής διαμόρφωσης αμαξώματος με ποδιές εμπρός, πίσω και στο πλάι, η μεγάλη αεροτομή πίσω, οι ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών με 5 ακτίνες σε λευκό χρώμα, το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP), το ράδιο/CD συμβατό με MP3, πλαισιωμένο από 4 ηχεία εμπρός και 2 ηχεία πίσω, η μεγάλη οθόνη ενδείξεων στην κεντρική κονσόλα, τα χειριστήρια στην κολώνα του τιμονιού, η πρόσθετη θύρα Aux και USB, μαζί με Bluetooth και Voice Control, οι διπλές sport λωρίδες στο καπό, την οροφή και την πίσω πόρτα (χώρου αποσκευών), με διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς (ρίγες σε μπλε σκούρο πάνω σε λευκό χρώμα αμαξώματος ή ρίγες λευκές πάνω σε μπλε χρώμα αμαξώματος).
Τα δερμάτινα και θερμαινόμενα καθίσματα σε γκρι με μπλε ραφές χαρακτηρίζουν το εξ ίσου σπορ εσωτερικό, καθώς και το δερμάτινο τιμόνι με μπλε ραφές και λαβές λεβιέ ταχυτήτων και χειρόφρενου σε μαύρο δέρμα. Τα πεντάλ διαθέτουν επικάλυψη αλουμινίου και τα μαρσπιέ από ανοξείδωτο ατσάλι αναγράφουν την ονομασία της έκδοσης, όπως και τα πατάκια εμπρός και πίσω, με μπλε διακοσμητικές ραφές. Τέλος, η κολόνα τιμονιού ρυθμιζόμενη ως προς την κλίση και την απόσταση και η αυτόματη λειτουργία ανοίγματος/κλεισίματος παραθύρου οδηγού με μηχανισμό προστασίας, παραμένει στο βασικό εξοπλισμό.
Και με σύστημα Ford Convers+
Πολλοί κάτοχοι του Fiesta νέας γενιάς έχουν μεγαλώσει με κινητά τηλέφωνα και νιώθουν πολύ οικεία τη σχεδίαση του συστήματος Ford Convers+, που ακολουθεί τις γραμμές του κεντρικού τμήματος για να πλαισιώσει μία μεγάλη οθόνη και το πάνελ ελέγχου με τα βασικά μπουτόν για το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο του αυτοκινήτου και τις ρυθμίσεις του οχήματος. Βολικοί, 2 θέσεων, διακόπτες ενσωματωμένοι στο τιμόνι, επιτρέπουν στον οδηγό να ελέγχει τις βασικές λειτουργίες του συστήματος εύκολα και άμεσα.
Το Ford Convers+ αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προόδου για τους αγοραστές μικρών αυτοκινήτων. Είναι μόνο ένα από τα αρκετά χαρακτηριστικά και τις τεχνολογίες του νέου Fiesta, μεταξύ των οποίων το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, που συμβολίζει το μπουτόν «Ford Power» στο ταμπλό. Η νέα κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει μια βολική θέση για MP3 player μαζί με ενσωματωμένες υποδοχές AUX και USB, κοντά στην παραδοσιακή παροχή 12V. Αυτό επιτρέπει στο ηχοσύστημα να ελέγχει και να φορτίζει το MP3 player. Bluetooth με φωνητικό έλεγχο (Voice Control) προσφέρεται επίσης στο νέο Fiesta motorsport, σε συνδυασμό με τεχνολογίες όπως το Ford Easyfuel, το βολικό σύστημα ανεφοδιασμού χωρίς τάπα, που αποτρέπει τυχαίο ανεφοδιασμό με λάθος καύσιμο.
Έτοιμο σπορ πακέτο για το δρόμο
Το νέο Fiesta motorsport διατηρεί τη βασική σχεδίαση αναρτήσεων, διαθέτοντας εμπρός γόνατα McPherson και πίσω ημιάκαμπτο άξονα, που αποτελεί ένα από τα παραδοσιακά του πλεονεκτήματα, αλλά η στάνταρ sport ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης κάνουν τη διαφορά. Η νέα τεχνολογία του Fiesta επιτρέπει το διαχωρισμό των βασικών στοιχείων του συστήματος (χειριστήρια, οθόνη και ηλεκτρονικά), με μία κατανεμημένη αρχιτεκτονική που προσφέρει στους σχεδιαστές μεγαλύτερη ελευθερία να δημιουργούν ελκυστικά, λειτουργικά σχήματα.
Το E-PAS (Electric-Power Assist Steering - Σύστημα Διεύθυνσης με Ηλεκτρική Υποβοήθηση) προσφέρει την κατάλληλη ισορροπία υποβοήθησης στις χαμηλές ταχύτητες και άριστη αίσθηση και απόκριση. Το σύστημα αυτό έχει ένα ακόμα πλεονέκτημα που αποτελεί σημαντικό παράγοντα του Fiesta για μείωση της κατανάλωσης. Η ηλεκτρική αντλία υποβοήθησης λειτουργεί μόνον όταν απαιτείται υποβοήθηση διεύθυνσης, αντίθετα με τις παραδοσιακές υδραυλικές αντλίες PAS που λειτουργούν σταθερά όταν δουλεύει ο κινητήρας. Έτσι επιτυγχάνεται μείωση της κατανάλωσης.
Επί του πρακτέου
Οι μηχανικοί του τομέα δυναμικής συμπεριφοράς της Ford εργάστηκαν σκληρά για να αναβαθμίσουν την οδηγική άνεση του Fiesta και να απομονώνουν τους θορύβους του δρόμου, του αέρα και του κινητήρα από την καμπίνα και να χαρίσουν στο νέο μοντέλο μία εντυπωσιακά αθόρυβη οδηγική ποιότητα για μικρό αυτοκίνητο. Στην πράξη και μετά από άνω των 1.000 χλμ. στους δρόμους της πόλης, στον αυτοκινητόδρομο και το επαρχιακό οδικό δίκτυο, διαπιστώσαμε το πολύ καλό «στήσιμο» του αυτοκινήτου, όπου όταν τα ελαστικά έρχονταν σε θερμοκρασία λειτουργίας, το αποτέλεσμα σε δικαίωνε για την επιλογή σου. Το στιβαρό αμάξωμα από τη μια και το εξ ίσου καλό σύστημα ανάρτησης απ’ την άλλη, σε τραβούν στα σπορ όρια ανά πάσα ώρα και στιγμή. Οι κλίσεις του αμαξώματος δεν είναι μεγάλες και σε συνάρτηση με το ακριβές σύστημα διεύθυνσης, το αυτοκίνητο ακολουθεί τις επιλογές κατεύθυνσης του οδηγού.
Ο κινητήρας και το κιβώτιο συνεργάζονται αρμονικά, αν και τα υψηλά περιθώρια της ανάρτησης και του πλαισίου, σου δημιουργούν την ανάγκη για ακόμη περισσότερη δύναμη. Από πλευράς κατανάλωσης, όταν επιλέγεις τους σπορ ρυθμούς, ασφαλώς ξεχνάς την οικονομία. Το «ταβάνι» της κατανάλωσης που καταγράψαμε ήταν κοντά στα 12,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ., ενώ το «πάτωμα» στα 5,9 (πάντα με μικτή οδήγηση). Η άνεση του εσωτερικού είναι η γνωστή Fiesta, ενώ τα χειριστήρια ολόγυρα απ’ τον οδηγό είναι υπολογισμένα έτσι ώστε να μπορεί να έχει τον πλήρη έλεγχο χωρίς να αλλάζει το σώμα του θέση στο κάθισμα. Η ορατότητα είναι καλή ολόγυρα, κάτι που το γνωρίζαμε εξ αρχής. Το όλο σύνολο υπόσχεται την αίσθηση της σπορ οδήγησης, διατηρώντας παράλληλα όλη την άνεση και λειτουργικότητα που αναζητούν οι αγοραστές από τα μοντέλα της κατηγορίας του. Αυτό άλλωστε ήταν εξ αρχής το ζητούμενο.
 
Ford Fiesta Motorsport
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 3,95 x 1,72 x 1,48 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,49 & 1,47/1,46 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 295-980 λίτρα
Βάρος: 970 κιλά
Κυβισμός: 1.596 κυβ. εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 79 x 81,4 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 11:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 120/6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 152/4.050 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 9,9’’
Τελική ταχύτητα: 193 χ.α.ώ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 7,9 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 4,7 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 5,9 λίτρα/100 χλμ.
Ρεζερβουάρ: 45 λίτρα
Εκπομπές ρύπων CO2: 139 γραμμ./χλμ.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 13/12/2010, 11:28 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Toyota
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝ. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Νέα Είσοδος, 241 00 Καλαμάτα
Τηλ.: +302721088610, Fax: +302721099760
E-mail: georgiadiservicetoyota@yahoo.gr
Δείτε μας στο παγκόσμιο χρυσό οδηγό AiYellow.
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.

 

 
Χρήσιμα