IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Με Toyota Hilux στην Ανταρκτική
 
Το Hilux ολοκλήρωσε με επιτυχία ένα ακόμα ασυνήθιστο ταξίδι, διασχίζοντας το πιο κρύο και πιο εχθρικό περιβάλλον του πλανήτη για να φτάσει στο Νότιο Πόλο, στην ήπειρο της Ανταρκτικής. Από 10 Νοεμβρίου μέχρι 5 Δεκεμβρίου 2010, 4 οχήματα Hilux μετέφεραν τα μέλη της αποστολής του Ινδικού Κέντρου Ερευνών Indian National Centre for Antarctic & Ocean Research (NCAOR), που μελετούν τις χημικές ιδιότητες του χιονιού, τα συμπλέγματα των παγετώνων και το βραχώδες υπόστρωμα κάτω από τον πάγο, σ’ ένα ταξίδι συνολικά 4.600 χλμ. από την Αεροπορική Βάση του Novo, μέχρι το Νότιο Πόλο και επιστροφή.
Αυτά τα Hilux κατασκευάστηκαν στην Toyota South Africa Motors (TSAM), τη βασική μονάδα παραγωγής για την Ευρωπαϊκή αγορά, και προσαρμόστηκαν από την Ισλανδική εταιρία μετατροπών Toyota 4x4,  Arctic Trucks, για τη μεταφορά των μελών της αποστολής σ’ ένα ταξίδι ενός μήνα διάρκειας. Έχοντας να αντιμετωπίσει ακραίες κλιματικές συνθήκες, μέσες θερμοκρασίες κάτω από -40C και μερικές φορές μέχρι -56C, υψόμετρα πάνω από 3.400 μ. και τα πιο αφιλόξενα εδάφη για οδήγηση, ο NCAOR επέλεξε το Hilux γι’ αυτή τη δύσκολη αποστολή καθώς συνδυάζει αρκετές αρετές απαραίτητες για να επιβιώσει στην πιο άγρια ήπειρο του πλανήτη.
 
 
Δεδομένων των ακραίων συνθηκών, έχει χαμηλότερη συγκρίσιμη κατανάλωση καυσίμου (50 λίτρα/100 χλμ.). Ακόμα και με τη χρήση του λιγότερου αποδοτικού ενεργειακά καυσίμου Jet 1A, ο κινητήρας που δε σβήνει ποτέ ενώ τροφοδοτεί και το πρόσθετο σύστημα θέρμανσης που επίσης λειτουργεί αδιάλειπτα, η τιμή είναι 5-8 φορές χαμηλότερη από αυτή που επιτυγχάνουν τα ερπυστριοφόρα οχήματα. Αυτό μειώνει σημαντικά τόσο τα μεταφερόμενα φορτία καυσίμου όσο και το κόστος καυσίμου (ένα βαρέλι πετρελαίου στην Ανταρκτική μπορεί να κοστίσει 10.000 δολάρια). Με αυτή την απόδοση, η αποστολή μπορούσε να βασιστεί μόνο σε ένα σημείο ανεφοδιασμού, που υπάρχει περίπου 1.500 χλμ. από το σημείο εκκίνησης του ταξιδιού, τον σταθμό Maitri Antarctica.
Το Hilux έχει επίσης υψηλή ικανότητα μεταφοράς φορτίου. Συνδυάζει χαμηλό βάρος κενού οχήματος (2.200 κιλά) με ωφέλιμο φορτίο 1.500 κιλά και ικανότητα ρυμούλκησης 3.000 κιλά, ουσιαστικό προτέρημα όταν μεταφέρεις τον εξοπλισμό της αποστολής, ανταλλακτικά και τα μέλη καθώς και 1.280 λίτρα καυσίμου ανά όχημα. Αυτή η αποστολή διατήρησε υψηλότερη μέση ταχύτητα σε σχέση με οποιοδήποτε αντίστοιχο προηγούμενο εγχείρημα. Αν και τα 4 οχήματα απαιτούσαν ένα βαθμό προσαρμογής για τις τρομερά ακραίες συνθήκες της Ανταρκτικής, ο 3.0 D-4D κινητήρας πετρελαίου δεν τροποποιήθηκε καθόλου για τις απαιτήσεις της αποστολής.
 
 
Ανάμεσα στις μετατροπές που έκανε η Arctic Trucks, ήταν η ενσωμάτωση ενός γερανού για τη διακίνηση βαρέως εξοπλισμού και καυσίμου, η χρήση καυσίμου Jet 1A με πρόσθετα λιπαντικά για την αντιμετώπιση του κρύου, η αναβαθμισμένη εμπρός/πίσω ανάρτηση και το σύστημα μετάδοσης, το πρόσθετο σύστημα θέρμανσης, το κοντό διαφορικό, η προστασία από τον παγετώνα, και η τοποθέτηση ελαστικών XL χαμηλής πίεσης έως και 20 psi (τα κανονικά ελαστικά του Hilux έχουν πίεση 29 psi).
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 28/12/2010, 5:54 μμ.)
(Περισσότερες φωτογραφίες στη σελίδα μας στο facebook: ixauto.gr/photos/Arctic Trucks - Toyota Hilux)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
CAR CENTRE ΚΑΨΑΛΑΣ SERVICE

Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων
Ασπρόχωμα, Νέα Είσοδος Καλαμάτας
Τηλ.: +302721093530, E-mail: kapsalas.g@hotmail.com
 
Χρήσιμα