IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Alfa Romeo 147/GTQ2 - (Τώρα και) με 2 είναι καλύτερα
Η Alfa Romeo παρουσιάζει το νέο ελεγχόμενο διαφορικό Q2 για τις 147 και GT, που βελτιώνει όλα τα δυνατά σημεία της εμπρός κίνησης στο πεδίο της ενεργητικής ασφάλειας, αυξάνοντας την οδηγική ικανοποίηση και τον έλεγχο.
 
Το καινοτόμο σύστημα προσφέρει μερικά από τα χαρακτηριστικά της 4κίνησης, αλλά με μικρότερο κόστος και μικρότερο βάρος. Το σύστημα προσφέρεται αποκλειστικά με τον κινητήρα JTD των 150 ίππων στις Alfa GT και Alfa 147, αλλά αργότερα θα επεκταθεί και σε άλλα μοντέλα της γκάμας. Είναι δε ένα ακόμη βήμα στην πρόοδο των εξαιρετικά προηγμένων τεχνολογικά Turbo diesel της εταιρείας. Τεχνολογία που πρωτοχρησιμοποιήθηκε το 1997, τη χρονιά που παρουσιάστηκε η Alfa 156 JTD (το πρώτο αυτοκίνητο που υιοθέτησε το σύστημα Common Rail), αυξάνοντας θεαματικά τη ροπή που φτάνει στους τροχούς.
 
Η Alfa Romeo εξέλιξε το εξαιρετικό σύστημα Q2 για να εγγυηθεί τον μέγιστο έλεγχο και την μέγιστη πρόσφυση σε όλες τις οδηγικές συνθήκες. Επιπρόσθετα, η Alfa 147 Q2 διαθέτει και μερικά στιλιστικά σημεία που κάνουν τη διαφορά και εντυπωσιάζουν, όπως οι 17άρες ζάντες αλουμινίου ειδικού σχεδιασμού, το πίσω σπόιλερ, η χρωμιωμένη εξάτμιση με επένδυση χρωμίου, και το λογότυπο Q2 στο πίσω μέρος. Στο εσωτερικό, αυτή η έκδοση έχει σπορ αναφορές, όπως ο πίνακας οργάνων με κόκκινες ενδείξεις και λευκό φωτισμό, τα μπάκετ δερμάτινα καθίσματα (όμοια με της GT) με κόκκινες ραφές, η δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι με κόκκινη ραφή (όπως και στον επιλογέα και το χειρόφρενο), η γκρι ανθρακί διακόσμηση στο τιμόνι και στην κεντρική κονσόλα και τα αλουμινένια πεντάλ. Ο εξοπλισμός της Alfa 147 Q2 ολοκληρώνεται με τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος στο τιμόνι, το cruise control, το σύστημα VDC, οι 6 αερόσακοι και το ηχοσύστημα της Bose. Η Alfa GT Q2, από την άλλη, έχει 18άρες ζάντες ειδικού σχεδιασμού, διπλή χρωμιωμένη εξάτμιση και φυσικά το λογότυπο Q2.
 
Το εσωτερικό έχει φυσικά κι αυτό σπορ χαρακτήρα, που τονίζεται από τον πίνακα οργάνων με τις κόκκινες ενδείξεις και το λευκό φωτισμό, τα μαύρα μπάκετ καθίσματα με κόκκινες ραφές και το λογότυπο της Alfa Romeo, τα αλουμινένια πεντάλ, ενώ το τιμόνι, ο επιλογέας και το χειρόφρενο είναι επίσης δερμάτινα σε μαύρο χρώμα με κόκκινες ραφές. Τέλος, υπάρχει στον προαιρετικό εξοπλισμό ηχοσύστημα της Bose με subwoofer και χειριστήρια στο τιμόνι για τα CD και MP3 player. Η παρουσίαση των εκδόσεων Q2 στις Alfa 147 και Alfa GT επεκτείνει τη γκάμα δυο μοντέλων, που έχουν κερδίσει την προτίμηση σημαντικού ποσοστού του αγοραστικού κοινού. Στα σχεδόν 3 χρόνια που βρίσκεται στην αγορά, η Alfa GT έχει πάνω από 55.000 πελάτες στην Ευρώπη. Η Alfa 147 είναι ακόμη πιο πετυχημένη, με περισσότερες από 500.000 μονάδες στην Ευρώπη. Δεν ήρθαν άλλωστε τυχαία τα 32 βραβεία για την σπορτίβ αίσθηση, την κομψότητα, την άνεση, την ασφάλεια και το υψηλότατο επίπεδο τεχνολογίας της. Σ’ αυτά, περιλαμβάνονται οι τίτλοι Car of the Year 2001, Volante d’ Oro, Trophées du design 2000, Auto importado del Año en Brasil 2002 και τα βραβεία αναγνωστών του Τύπου, Auto Europa 2001, και L’ auto che preferisco τα έτη 2001, 2003, 2004 και 2005.
 
Πως δουλεύει το σύστημα Alfa Q2
Το βασικό στοιχείο του συστήματος Q2 είναι το περιορισμένης ολίσθησης διαφορικό, τύπου Torsen. Το διαφορικό αυτό κατανέμει τη ροπή μεταξύ των εμπρός τροχών δυναμικά και εξαιρετικά αποτελεσματικά, σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες και την κατάσταση του δρόμου. Συνδυαζόμενο με την εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, το σύστημα προσφέρει ιδανικό κράτημα και θαυμάσια αίσθηση. Η Alfa Romeo ξεκίνησε από την εξαιρετική φήμη που έχουν κερδίσει τα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα από τους καταναλωτές (για την ακρίβεια αυτή η επιλογή για τη μετάδοση της κίνησης χρησιμοποιείται πλέον από τη μεγάλη πλειοψηφία των κατασκευαστών).
 
Μαζί με όλα τα πλεονεκτήματα αυτής της αρχιτεκτονικής (βάρος, ευρυχωρία, κλπ.), σε δύσκολες καταστάσεις η υποστροφή που χαρακτηρίζει τη μπροστινή κίνηση, επιτρέπει στον οδηγό να αντιδρά αυτόματα όπως υπαγορεύει η διαίσθησή του. Αυτό δίνει την εντύπωση πως ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο έχει πιο άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού από ένα πισωκίνητο. Για να ενισχύσει αυτά τα πλεονεκτήματα, η Alfa Romeo εξέλιξε το σύστημα Q2 που τονίζει και αυξάνει όλες τις δυνατότητες της μπροστινή κίνησης, εξασφαλίζοντας κορυφαίο έλεγχο, πρόσφυση, ισορροπία και αίσθηση από το τιμόνι. Παίρνοντας μια στροφή όταν η πρόσφυση του οδοστρώματος είναι φτωχή (υγρός δρόμος, χιόνι, λάσπη, κλπ.) ή όταν το στιλ οδήγησης είναι σπορτίφ, συχνά χάνεται η πρόσφυση του εσωτερικού τροχού.
 
Με την πλευρική μεταφορά φορτίου μειώνεται το βάρος στην ανάρτηση και ταυτόχρονα μειώνεται η ροπή στον εσωτερικό τροχό. Ένα συμβατικό διαφορικό μεταφέρει τη μεγαλύτερη ποσότητα ροπής στον εσωτερικό τροχό ο οποίος όμως δεν έχει επαρκή πρόσφυση. Σε αυτή την κατάσταση, το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται με δύο διαφορετικούς τρόπους, ανάλογα με τον εξοπλισμό που έχει. Σε ένα μοντέλο χωρίς ASR-VDC, το αποτέλεσμα είναι η ολίσθηση του εσωτερικού τροχού, η απώλεια ελέγχου του αυτοκινήτου (ισχυρή υποστροφή) και τελικά, την πιθανή εκτροπή από τη στροφή. Αν, αντίθετα, το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με ASR-VDC, η επέμβαση του συστήματος μειώνει την ισχύ του κινητήρα επεμβαίνοντας στην «πεταλούδα» του γκαζιού, ενώ ταυτόχρονα επιδρά και στο σύστημα πέδησης. Αυτό κάνει αδύνατη τη ρύθμιση της δύναμης με το γκάζι από τον οδηγό και δημιουργεί τη δυσάρεστη αίσθηση της «πτώσης» της δύναμης.
 
Έτσι ο οδηγός έχει την αίσθηση ότι στις στροφές το αυτοκίνητο «κάθεται». Όταν αρχίσει να μειώνεται η πρόσφυση του εσωτερικού τροχού, το μεγαλύτερο μέρος της ροπής μεταφέρεται στον εξωτερικό τροχό, ελαχιστοποιώντας την υποστροφή, επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη ευστάθεια και επιτρέποντας μεγαλύτερη ταχύτητα πάνω στην στροφή. Η βελτιωμένη μηχανική απόδοση του συστήματος Q2 καθυστερεί την επέμβαση των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου και εγγυάται καλύτερη ελκτική πρόσφυση στην έξοδο της στροφής, κάτι που κάνει πιο απολαυστική την οδήγηση και διατηρεί τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για BMW
ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΑΜΠΑΝΗΣ

Εισαγωγές Ανταλλακτικών
Λιοσίων 152, 104 45 Αθήνα
Τηλ.: +302108327788, +302108324068, Fax: +302108324079
E-mail: tsapanis@yahoo.gr
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα