IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Auto Show Έκθεση Αυτοκινήτου 2010: Στα δεδομένα των καιρών
Ο πανικός που έσπειρε η οικονομική κρίση στην Ελλάδα, είχε ως αποτέλεσμα την αναστολή της διεθνούς έκθεσης αυτοκινήτου της χώρας. Η έκθεση Auto Show 2010 προσπάθησε να φέρει τα πράγματα σε μία ισορροπία.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Αυτό που έκανε περισσότερο εντύπωση στους επισκέπτες της έκθεσης αυτοκινήτου Auto Show 2010 (4-19/12/2010), ήταν η μεγάλη αποχή των εκθετών, κυρίως από το χώρο των εισαγωγικών εταιριών του κλάδου. Ορισμένοι επικαλέστηκαν την γενικότερη οικονομική συγκυρία, κάποιοι άλλοι το γεγονός ότι υπήρχαν πολλές απουσίες, μοιραία και από τον άμεσο ανταγωνισμό τους, οπότε δεν είχαν λόγο να συμμετέχουν, η ουσία όμως είναι ότι οι ίδιες οι εισαγωγικές εταιρίες, δεν στήριξαν όσο θα έπρεπε τη διοργάνωση, το μοναδικό ουσιαστικά «εργαλείο» άμεσης και συνάμα ομαδικής επαφής τους με το αγοραστικό σε επίπεδο γνωριμίας με την τρέχουσα γκάμα των μοντέλων τους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη λειτουργία μόνο των δύο (εκ των τεσσάρων) αιθουσών του εκθεσιακού κέντρου. Έστω κι έτσι όμως, κάτι πήγε να γίνει, κι αυτό είναι το θετικό της κατάστασης.
Στην 1η αίθουσα
Η περιήγησή μας στη έκθεση ξεκινούσε από την αίθουσα 3 (οι αίθουσες 4 και 1 δεν ήταν σε λειτουργία). Στο περίπτερο 1 τα μοντέλα Mercedes-smart εκπροσωπούσε dealer της μάρκας, ενώ στο περίπτερο 1Α, ήταν εταιρία πετρελαιοειδών. Dealer επίσης βρισκόταν στο περίπτερο 2, για τα σήματα Abarth, Fiat, AlfaRomeo, Lancia, Hyundai, Kia, Renault. Οι επισκέπτες στο περίπτερο της Chevrolet (Αίθουσα 3/Περίπτερο 3) είχαν τη δυνατότητα να δουν από κοντά όλα τα μοντέλα της (Spark, Aveo, Cruze, Captiva), χωρίς κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς δεν έχει στο άμεσο μέλλον κάποια νέα άφιξη στην αγορά. Στο περίπτερο της μάρκας υπήρχε και η Corvette, καθώς το δίκτυο της Chevrolet θα εμπορεύεται πλέον το σήμα Corvette στην Ευρώπη. Αυτό που προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση στους επισκέπτες της έκθεσης ήταν η προσφορά στο μοντέλο (Ζ06), από τα 125.000 ευρώ αρχική τιμή, στα 95.000 ευρώ τιμή έκθεσης. Επιπλέον, οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού μπορούσαν να θαυμάσουν από κοντά μία ρεπλίκα βασισμένη στο αγωνιστικό Cruze WTCC, όπου η φίρμα τίμησε έτσι την αγωνιστική ομάδα της Chevrolet η οποία στέφθηκε παγκόσμια πρωταθλήτρια κατασκευαστών και οδηγών στο WTCC (21 Νοεμβρίου 2010), μετά από 5 χρονιές που συμμετέχει η φίρμα στο πρωτάθλημα αυτό.
Στο περίπτερο της Nissan (Αίθουσα 3/Περίπτερο 4), εξέχουσα θέση είχε το νέο Micra, το οποίο κατασκευάζεται πλέον στην Ινδία (για λόγους κόστους), όπως και το μικρότερο Pixo (κοινοπραξία με τη Suzuki). Το νέο Micra θα διατίθεται στην Ελληνική αγορά από τα μέσα του Ιανουαρίου (2011) σε ανταγωνιστικές τιμές. Στο περίπτερο της Saab (Αίθουσα 3/Περίπτερο 5) ξεχώριζε το νέας γενιάς 9-5, με πιο καμπυλόγραμμο σχήμα και τη γκάμα του μοντέλου να ξεκινάει από τα 1.6 λίτρα (με υπερπλήρωση) με 180 ίππους. Η φίρμα στηρίζει πολλά πάνω σ’ αυτό το μοντέλο, μετά τα υπαρξιακά προβλήματα που πέρασε πριν από έναν χρόνο (2009-2010). Πάντως η φίρμα, χρειάζεται μία εκτενή διεύρυνση της γκάμας μοντέλων της και μία δυναμική προσπάθεια ανάκτησης της εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας της ως εταιρία. Στο περίπτερο 7 της Αίθουσας 3 φιλοξενήθηκαν τα επαγγελματικά μοντέλα της VW, με πιο σημαντική παρουσία φυσικά το Amarok, που διεκδικεί ηγετική θέση ανάμεσα στον ανταγωνισμό της κατηγορίας του (LCV-Pick-ups). Στο περίπτερο της Seat (Αίθουσα 3/Περίπτερο 8) το Ibiza αποτέλεσε τον πόλο έλξης, λόγω χαμηλότερου κόστους κτήσης, χαμηλότερου κυβισμού και ικανοποιητικής ισχύος (πχ. κινητήρας 1.2 TSI).
Στη 2η αίθουσα
Στο περίπτερο της Volvo (Αίθουσα 2/Περίπτερο 1) οι επισκέπτες μπορούσαν να δουν από κοντά και να ενημερωθούν για τα νέα μοντέλα της μάρκας, το S60 (σεντάν) και το V60 (βάγκον), πέραν των υπολοίπων μοντέλων της γκάμας της. Αξίζει να αναφερθεί ότι για τους επισκέπτες του περιπτέρου της Volvo, στον εξωτερικό χώρο του εκθεσιακού κέντρου υπήρχαν δύο S60, διαθέσιμα για δοκιμαστική οδήγηση. Το περίπτερο της VW ήταν διπλό (Αίθουσα 2/Περίπτερα 2 & 3), για να μπορούσε να φιλοξενήσει ολόκληρη τη γκάμα των μοντέλων της φίρμας. Ξεχωριστή παρουσία και πανελλαδική πρεμιέρα για το κοινό αποτέλεσε το νέο Passat, με πιο έντονο στιλ για κλασική σεντάν πρόταση. Αυτό ήταν και το μοντέλο με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από το κοινό που επισκέφθηκε την έκθεση και πιο συγκεκριμένα το περίπτερο της μάρκας.
Στο περίπτερο της Peugeot (Αίθουσα 2/Περίπτερο 4) δέσποζε το νέο 508, που θα εκπροσωπεί τη μάρκα στην κατηγορία των μεγάλων μοντέλων τύπου λιμουζίνας. Το μοντέλο αυτό παρουσιάστηκε σε πρώτη πανελλήνια παρουσίαση, σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού. Το νέο 508 θα είναι διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά από την ερχόμενη άνοιξη (2011), σε τιμές που μέχρι και τις ημέρες της διοργάνωσης της έκθεσης δεν ήταν γνωστές. Το νέο 508 πλαισίωναν τα νέα RCZ και 207 Rallye με το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, δίπλα στα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας. Το Σάββατο 4 Δεκεμβρίου στις 7:00 μμ., οι φίλοι του αθλητισμού που παραβρέθηκαν στο περίπτερο της Peugeot αντίκρισαν του παίκτες και τον προπονητή της ομάδας καλαθοσφαίρισης του Ολυμπιακού, στα πλαίσια της μεταξύ τους συνεργασίας, καθώς η μάρκα είναι χορηγός της ομάδας, με τους πρωταγωνιστές να υπογράφουν αυτόγραφα στο κάθε ενδιαφερόμενο.
Τα περίπτερα 5 & 6 φιλοξένησαν τα μοντέλα των Lamborghini, Lotus, Maserati. Αξιόλογη η παρουσία της εισαγωγικής εταιρίας αντιπροσώπευσής τους, αν λάβει κανείς υπόψη τα δεδομένα της εποχής, που δεν ευνοούν την αγορά ενός πολυτελούς σπορ υπεραυτοκινήτου. Διπλό ήταν και το περίπτερο της Audi (Αίθουσα 2/Περίπτερα 7 & 8), με την πλήρη γκάμα της μάρκας. Το πιο εντυπωσιακό φυσικά μοντέλο ήταν το νέο R8 Spyder με τον V10 κινητήρα των 5.2 λίτρων, ενώ το πιο ουσιαστικό για τα Ελληνικά δεδομένα μοντέλο, ήταν το Α1. Κάπου ανάμεσα σε ενδιαφέρον πλασαρίστηκε και το νέο Α7 Sportback. Τέλος, από την κατηγορία των αυτοκινήτων παραγωγής, η Opel (Αίθουσα 2/Περίπτερα 9 & 10) συμμετείχε με dealer του επίσημου δικτύου διανομέων της, έχοντας ως βασικότερο έκθεμα το πιο πρόσφατο μοντέλο της, το νέο Meriva.
Ολοκληρώνοντας της αναφορά μας στην έκθεση αυτοκινήτου Auto Show 2010, πέραν των δικαιολογημένων (ή ακόμη και αδικαιολόγητων) απουσιών, αξίζει να αναφέρουμε την παρουσία επιχειρήσεων του after market όσον αφορά την υγραεριοκίνηση, μία κατάσταση όχι νέα για την αυτοκίνηση αλλά εκ νέου ανερχόμενη λόγω της ανάγκης μείωσης του κόστους χρήσης των αυτοκινήτων. Στο κομμάτι αυτό θα επανέλθουμε με εκτενές ρεπορτάζ και μία έρευνα για τα θετικά και αρνητικά της νέας τάξης πραγμάτων που δημιουργείται στο χώρο του αυτοκινήτου.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 31/12/2010, 2:59 πμ.)
Φωτογραφίες
Nissan Micra (1 & 2), Nissan Juke (3), Nissan 370Z Roadster (4), VW Passat (5), VW Amarok (6), VW Cross Polo (7), Audi A1 (8), Audi R8 Spyder (9), Audi A7 Sportback (10 & 11), Peugeot 508 (12 & 13), Saab 9-5 (14 & 15), Seat Ibiza TDI (16), Volvo S60 (17), Volvo V60 (18), Opel Meriva (19), Renault Clio RS (20), Renault Megane RS (21), Chevrolet Spark (22), Maserati Gran Tourismo (23), Mercedes SLS (24), smart fortwo (25), Aixam (26), Υγραεριοκίνηση (27).



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Seat
Θ. ΚΑΛΕΣΟΠΟΥΛΟΣ ΙΚΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Αναγνωστοπούλου 13, 383 34 Βόλος
Τηλ.: +302421061602, +302421065858, Fax: +302421066102
E-mail: seat-service-volos@hotmail.gr
 
Χρήσιμα