IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Nissan Micra: Το ταξίδι συνεχίζεται...
Το Micra είναι θεμέλιος λίθος της μοντέρνας λογικής πάνω στην οποία χτίστηκε η Nissan. Με παράδοση σχεδόν 30 χρόνια και πάνω από 5.650.000 πωλήσεις πίσω του, το νέο Micra συνεχίζει το ταξίδι στην ιστορία με σταθμό την Ινδία.
Του Δημήτρη Σπυράκη
«Το Micra είναι ένα σπουδαίο μοντέλο στην ιστορία της Nissan, όχι άδικα, αφού ήταν το πρώτο Ιαπωνικό αυτοκίνητο που κέρδισε τον τίτλο Car Of The Year . Η δημοτικότητα οφείλονταν σε πολλά στοιχεία, για νέους και ηλικιωμένους, αρχάριους και έμπειρους οδηγούς, άντρες και γυναίκες. Το νέο Micra έχει δύσκολο δρόμο να συνεχίσει. Έχουμε την αυτοπεποίθηση ότι θα έχει επιτυχία στην Ευρώπη, μιας και διαθέτει στοιχεία κλειδιά, ώστε να ξεχωρίσει ανάμεσα σε πληθώρα μοντέλων».
Vincent Wijnen, Αντιπρόεδρος Marketing, Nissan Europe
Τα παραπάνω λόγια είναι απολύτως χαρακτηριστικά στον προσδιορισμό της βαρύτητας του ονόματος «Micra» και της σημασίας που παίζει για τη Nissan. Είναι το μοντέλο που έφερε το νεανικό αγοραστικό πιο κοντά στη μάρκα, με τους πιο ικανοποιημένους να παραμένουν αγοραστές του σήματος Nissan και στη συνέχεια, όταν διαφοροποιήθηκαν οι ανάγκες τους και αναζητούσαν ένα διαφορετικό μοντέλο. Η Nissan από την πλευρά της, βλέποντας την τάση του αγοραστικού κοινού και την αποδοχή του στο μοντέλο, αξιοποίησε κατά τον μέγιστο τρόπο το αυτοκίνητο, τόσο εμπορικά όσο και για τη διαμόρφωση του νέου προφίλ της, με το 3ης γενιάς Micra, με την ριζοσπαστική σχεδίαση και την λειτουργικότητά του.
Micra 1ης γενιάς (1982-1992)
Εξαιρετικά δημοφιλές στην Ευρώπη, την Άπω Ανατολή και την Αυστραλία, το Micra καθιερώθηκε χάρη ενός συνδυασμού αξιών. Εύκολο στην οδήγηση και στην όψη, ανέξοδο στην κτήση και τη χρήση και πάντα αξιόπιστο. Η ιστορία του Micra ξεκίνησε το 1982, όταν η Nissan στην Ιαπωνία, παρουσίασε τον αντικαταστάτη, του Datsun Cherry, ένα μοντέλο με μακρύ βίο. Αρχικά διαθέσιμο μόνο με 3θυρο αμάξωμα, το March (έτσι ήταν γνωστό στην Ιαπωνία) εμφανίστηκε σαν ένα τυπικό μικρό hatchback, με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Κάτω από την απλή σχεδίαση, υπήρχε βάθος. Η κινητήρια δύναμη του, ήταν ένα εξελιγμένος, αλουμινένιος, με εκκεντροφόρο επικεφαλή 4κύλινδρος κινητήρας, ο οποίος παρά την χωρητικότητα του μόλις 1.0 λίτρου, έθετε νέα δεδομένα στην κατηγορία του.
Παρά την μετριοπαθή απόδοση των 55 ίππων, το χαμηλό του βάρους και την ευστροφία του, αποτέλεσε επανάσταση, για τους αγοραστές μικρών αυτοκινήτων, οι οποίοι ήταν συνηθισμένοι σε πιο παρωχημένους τεχνολογικά κινητήρες, παλαιότερης νοοτροπίας και εποχής. Οι πωλήσεις αυτού του μοντέλου, γνωστού και σαν K10, ξεκίνησαν στην Ευρώπη το 1983, όπου και ονομάστηκε για πρώτη φορά Micra. Σταδιοδρόμησε εμπορικά για 3 χρόνια, πριν ένα ανανεωμένο μοντέλο παρουσιαστεί, εύκολα αναγνωρίσιμο από τα μεγαλύτερα πίσω φώτα και μερικές μικρότερες διαφοροποιήσεις. Αλλά μεγαλύτερο το ενδιαφέρον είχε, η 5θυρη έκδοση, η οποία παρουσιάστηκε το 1989. Αμφότερες οι 5θυρη και 3θυρη έκδοση, επωφελήθηκαν από μια νέα μάσκα, νέα φωτιστικά σώματα εμπρός, μεγαλύτερους προφυλακτήρες και άλλες μικρότερες αλλαγές.
Οι πιο σημαντικές αλλαγές όμως, βρίσκονταν κάτω από το καπό. Εκεί μια έκδοση 1.2 λίτρων, του ελαφριού αλουμινένιου κινητήρα της σειράς MA ήταν πλέον διαθέσιμη, ενώ χάρη στην υιοθέτηση ηλεκτρονικά ελεγχόμενου μονού καρμπιρατέρ, η ιπποδύναμη ανέβηκε στου 59 ίππους. Όσον αφορά τις επιδόσεις, αυτή η έκδοση, ήταν το ίδιο γρήγορη με την βασική του K10, όταν αυτό ήρθε στην Ευρώπη. Στην Ιαπωνία, το Nissan March είχε λίγο διαφορετική γκάμα κινητήρων. Το 1985, 3 χρόνια μετά την παρουσίαση του, το πρώτο March Turbo παρουσιάστηκε στο κοινό της Ιαπωνίας. Το 1989, η Nissan παρουσίασε το March Superturbo περιορισμένης παραγωγής που δεν ξεπέρασε τις 10.000 μονάδες. Έχοντας πάρει έγκριση για αγώνες, το Superturbo έπαιρνε κίνηση από μια αξιοπρόσεκτα σύνθετη υπερτροφοδοτούμενη έκδοση 930 cc, του 8βάλβιδου MA κινητήρα.
Διαθέσιμο είτε με αυτόματο κιβώτιο και 3 σχέσεις, είτε με χειροκίνητο 5 σχέσεων, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και, ανάλογα με την έκδοση, εξοπλισμένο με στοιχεία πολυτέλειας, όπως air condition και ηλεκτρικούς καθρέπτες, το Superturbo και το March R, η πιο πολιτισμένη εναλλακτική του έκδοση, ξεκίνησαν την μόδα, για μια σειρά ακόμα πιο ασυνήθιστων εκδόσεων του Κ10, όλες, επίσημα τουλάχιστον, διαθέσιμες μόνον στην Ιαπωνία. Χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα του March/Micra σαν βάση, η Nissan παρήγαγε μια σειρά από εξαιρετικά διακριτικές ειδικές εκδόσεις, όπως το στρογγυλεμένο Be-1 (παρουσιάστηκε το 1985 στην έκθεση αυτοκινήτου στο Τόκιο) και το λειτουργικό στην όψη Pao (1987). Η Nissan χρησιμοποίησε το Micra, σαν βάση ακόμα και για ένα μικρό van. Με στρογγυλεμένα χαρακτηριστικά σχεδίασης, εμπνευσμένα από το σχήμα του σαλιγκαριού, η Nissan ονόμασε το αποτέλεσμα S-Cargo.
Ίσως το πιο γνωστό στην Ευρώπη, όμως, είναι το κορυφαίο στην παλέτα των ειδικών εκδόσεων Figaro, το οποίο παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο (1989) κι άρχισε να πωλείται 2 χρόνια αργότερα. Μόλις 20.000 ρετρό σχεδίασης Figaro κατασκευάστηκαν, με το μοντέλο να είναι τόσο δημοφιλές, που η Nissan, το πουλούσε ύστερα από κλήρωση, με κάθε τυχερό κουπόνι, να αντιπροσωπεύει και μια παραγγελία. Πίσω στην Ευρώπη, το K10 συνέχιζε να κερδίζει αγοραστές, χάρη στην σημαντική για την κατηγορία, αξιοπιστία του. Το 2006, το Βρετανικό περιοδικό αυτοκινήτου Auto Express, αποκάλυψε ότι από τα 340.000 Micra Κ10 που κυκλοφόρησαν στους δρόμους της Βρετανίας μεταξύ 1983-1992, σχεδόν το 30% (περίπου 96.000) βρίσκονταν ακόμα ενεργά στους δρόμους, σημαντικό νούμερο για ένα αυτοκίνητο του οποίου εκείνη την περίοδο, η παραγωγή είχε σταματήσει πριν 14 χρόνια.
Micra 2ης γενιάς (1992-2002)
Μετά από 10 χρόνια, ήταν καιρός για μια νέα γενιά Micra. Η παραγωγή του Micra K11, διαθέσιμη σε 3θυρες και 5θυρες εκδόσεις εξαρχής, ξεκίνησε στην Ιαπωνία το 1992, αλλά το μοντέλο δεν λανσαρίστηκε στην Ευρώπη, πριν το τέλος της χρονιάς. Ενώ το Κ10 ήταν συντηρητικό σχεδιαστικά, το K11 ήταν αδιαμφισβήτητα τολμηρό. Επειδή είχε γίνει εξαιρετικά κοινότυπο στους δρόμους μας, είναι δύσκολα να περιγράψεις τις αντιδράσεις, όταν το K11 έφτασε στην Ευρώπη, αλλά το φιλικό και στρογγυλεμένο του παρουσιαστικό, σύντομα το έκανε αγαπητό σε ένα πιο νεανικό κοινό.
Το K11 ήταν επίσης σπουδαίο και για πολλούς άλλους λόγους. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είχαν αλλάξει σημαντικά, με 2 νέας σχεδίασης και υψηλής απόδοσης εξολοκλήρου αλουμινένιους DOHC 16βάλβιδους κινητήρες, 1.0 και 1.3 λίτρων, να δείχνουν την πρόοδο που έχει γίνει. Αμφότεροι οι κινητήρες, διέθεταν ψεκασμό καυσίμου και παρήγαγαν 55 και 75 ίππους αντίστοιχα, προσφέροντας αναλογικά σημαντικό όφελος ισχύος, σε σχέση με το Κ10. Το μοντέλο είχε εξελιχθεί και στον τομέα του εξοπλισμού και το κυριότερο, της ασφάλειας. Διαθέσιμα είτε στον βασικό, είτε στον προαιρετικό εξοπλισμό, ήταν στοιχεία, ασυνήθιστα την εποχή εκείνη, τα οποία διέθεταν μεγαλύτερα αυτοκίνητα και δεν υπήρχαν στην πράξη, σε μοντέλα της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλάμβανε προστατευτικές μπάρες στις πόρτες και ζώνες ασφαλείας με πυροτεχνικούς προεντατήρες και αισθητήρες φορτίου, ενώ το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS), οι αερόσακοι, τα ηλεκτρικά παράθυρα, το κεντρικό κλείδωμα και ακόμα και ο κλιματισμός, ήταν διαθέσιμα κατά τη διάρκεια των 10 ετών της παρουσίας του, στην αγορά. Αυτός ο συνδυασμός ποιότητας και κόστους, επιδόσεων και εξοπλισμού, οδικής συμπεριφοράς και φιλικότητας στην συνύπαρξη μαζί του, κέρδισε πολλά περισσότερα, από απλούς πελάτες. Σε μια ομάδα, από επιφανείς δημοσιογράφους αυτοκινήτου, το αυτοκίνητο άρεσε τόσο πολύ, που το επέλεξαν για Αυτοκίνητο της Χρονιάς 1993. Το Micra ήταν το πρώτο αυτοκίνητο Ιαπωνικής εταιρίας, που κατέκτησε αυτή τη διάκριση. Η «στάμπα» της διάκρισης ήταν σημαντική για το Κ11, γιατί δεν ήταν ένα παραδοσιακό Ιαπωνικό μοντέλο, σε μια σημαντική παράμετρο, καθώς κατασκευάζονταν στην Ευρώπη.
Η Nissan ξεκίνησε να φτιάχνει αυτοκίνητα στην Ευρώπη το 1984, όταν το CKD κιτ, του Bluebird, συναρμολογούνταν σε μια νέα εγκατάσταση στη Βόρεια Αγγλία από την Nissan Motor Manufacturing UK (NMUK). Η τοπική αναγνώριση μεγάλωνε με το χρόνο, οπότε όταν ήρθε η ώρα του διαδόχου του Bluebird (Primera), το τελευταίο κατασκευάστηκε εξολοκλήρου στην Ευρώπη. Ήταν τέτοια η ποιότητα των τελικών προϊόντων και τέτοια η παραγωγικότητα των εργατών του Sunderland, όπου το 1992 συμφωνήθηκε να προστεθεί μια 2η γραμμή παραγωγής στις εγκαταστάσεις για την κατασκευή του νέου Micra. Το K11 αποσκοπούσε σ’ ένα ευρύτερο κοινό από το Κ10. Ήταν το ίδιο ευκολοδήγητο και αξιόπιστο, αλλά οι καλύτερες επιδόσεις και η πιο μοντέρνα εμφάνιση, τράβηξε και νεότερους σε ηλικία αγοραστές.
Στις πόλεις, το Micra έφτασε να έχει την αποδοχή νεαρών γυναικών, ενώ η προσιτή υπόσταση του σαν αγωνιστικό, το έκανε αγαπητό στους λάτρεις της αυτοκίνησης και των δύο φύλων και στους βελτιωτές που ένιωθαν ότι οι 75 ίπποι, ήταν μόνον η αρχή. Εκείνες τις μέρες, υπήρχαν μια πλειάδα από Micra K11 τρομακτικών επιδόσεων, τα οποία κινιόνταν από τον δίλιτρο κινητήρα turbo του Primera, o οποίος είχε τοποθετηθεί έντεχνα στο μηχανοστάσιο τους. Η ζωή της 2ης γενιάς Micra κύλισε με τον πλέον γνωστό τρόπο. Ένα μικρό facelift παρουσιάστηκε το 1996, με τις σημαντικότερες αλλαγές να έρχονται 2 χρόνια αργότερα, το 1998. Αν και έμεινε κατά ένα μεγάλο μέρος ανέπαφο, η εμφάνιση του αυτοκινήτου άλλαξε, χάρη σε έξυπνες νέες σχεδιαστικές επιλογές, της μάσκας και του πίσω μέρους και την προσθήκη ασυνήθιστων πλαστικών προστατευτικών στις πόρτες. Για άλλη μια φορά, οι σημαντικές αλλαγές βρίσκονταν κάτω από το καπό, όπου ο προερχόμενος από τον όμιλο PSA diesel κινητήρας 1.5 λίτρων, έκανε το ντεμπούτο του το 1998, σαν μέρος των αλλαγών του Micra.
Ποικίλες εκδόσεις του, συνέχιζαν να εμφανίζονται στην Ιαπωνία. Η ίδια η Nissan παρήγαγε μια έκδοση station wagon, με την ονομασία Box, όπως επίσης και ρετρό οπτικά εκδόσεις με τις ονομασίες, Tango, Bolero, Juke, Rumba και Polka. Η Nissan κατασκεύασε επίσης ένα Micra Cabrio, ενώ μια σειρά από βελτιωτικούς οίκους, χρησιμοποίησαν το Micra σαν βάση για την δημιουργία απίθανων μοντέλων, με αισθητική που παρέπεμπε σε Βρετανικά 4θυρα μοντέλα της δεκαετίας του ’60. Η συνεχόμενη δημοτικότητα του Κ11, που έμεινε στην παραγωγή για 10 γεμάτα χρόνια, αφού του έγινε ένα τελικό facelift και προστέθηκε ένας κινητήρας 1.4 λίτρων το 2000, το έκανε ένα μοντέλο που έσωσε τη ζωή της Nissan. Στα τέλη του 1990, η Nissan είχε σημαντικές οικονομικές δυσκολίες και λίγους πόρους για την ανάπτυξη νέων μοντέλων, μέχρι που επιτεύχθηκε, η στρατηγική συμμαχία με τη Renault.
Micra 3ης γενιάς (2002-2010)
Το ότι η συμμαχία με την Renault έδωσε νέα αυτοπεποίθηση στην Nissan, φάνηκε από την στιγμή της αποκάλυψης του Micra K12. Το εξαιρετικά στρογγυλεμένο σχήμα του, τα χαρακτηριστικά εμπρός φώτα και ο εξοπλισμός μεγαλύτερου αυτοκινήτου, εντυπωσίασαν τους κριτικούς και το αγοραστικό κοινό. Βασισμένο σε μια μακρύτερη πλατφόρμα κατά 70 χλστ., από κοινού εξελιγμένη με την Renault, το Κ12 έθετε νέα μέτρα και σταθμά για τα supermini που ακολούθησαν. Το πιο αξιοσημείωτο στοιχείο της σχεδίασης, ήταν το σχήμα της οροφής, το οποίο οδηγούσε σ’ ένα ψηλό και πλατύ αμάξωμα και δημιουργούσε ένα ευρύχωρο εσωτερικό. Στο λανσάρισμά του προσφερόταν με μια γκάμα από 4 κινητήρες, 1.0 (διαθέσιμος μόνο για λίγο), 1.2 (αργότερα διαθέσιμος σε 2 εκδόσεις 65 και 80 ίππων) και 1.4 με 88 ίππους, κινητήρες βενζίνης κι ενός, προερχόμενου από την Renault, 1.5 λίτρων turbo-diesel 86 ίππων.
Επιπλέον, το Micra ενσωμάτωνε έναν αριθμό από προηγμένα στοιχεία, τα οποία σπάνια συναντιόταν σε αυτοκίνητα πόλης την εποχή εκείνη, όπως αισθητήρες βροχής, κι ένα συρόμενο πίσω κάθισμα, το οποίο προσέφερε την επιλογή μεταξύ μεγαλύτερου χώρου για τα πόδια των πίσω επιβατών ή μεγαλύτερου χώρου για αποσκευές, ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις. Το K12 ήταν ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα που πουλιόνταν στην Ευρώπη και δεν χρειαζόταν για την εκκίνηση το κλασσικό κλειδί. Το έξυπνο κλειδί της Nissan (Intelligent Key) μπορούσε να βρίσκεται στην τσέπη ή σε κάποια τσάντα του οδηγού, με το αυτοκίνητο να ξεκλειδώνει και να παίρνει εμπρός μόνο με το πάτημα ενός κουμπιού και το γύρισμα ενός διακόπτη αντίστοιχα.
Οι πρακτικές εφαρμογές περιελάμβαναν τους επαρκείς χώρους για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό, περιλαμβάνοντας κι έναν έξυπνο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, ενώ υπήρχαν κι άλλες έξυπνες λεπτομέρειες, όπως ο υπολογιστής ταξιδίου, ο οποίος μπορούσε να προγραμματιστεί, ώστε να εύχεται Χρόνια Πολλά στον οδηγό, για τα γενέθλια του. Το μοντέλο γινόταν ολοένα και πιο δημοφιλές, ώστε στα μέσα του 2004, ούτε 20 μήνες από το λανσάρισμα, η «Βρετανική» Nissan να έχει κατασκευάσει 250.000 μονάδες, εξάγοντας το αυτοκίνητο, σε τουλάχιστον 44 χώρες, εκτός Βρετανίας. Ένα ενδιάμεσο facelift το 2005, είχε ως αποτέλεσμα μικρές αλλαγές στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, βελτιωμένα υλικά στο εσωτερικό και καθίσματα με καλύτερη στήριξη.
Εξωτερικά, νέοι πιο ανθεκτικοί προφυλακτήρες, ανάλαβαν να τα βάλλουν, με το τυπικό παρκάρισμα των οδηγών του Παρισιού, το οποίο επιβάλλει τις μικροεπαφές. Οι βασικές αλλαγές, ήταν αυτές που υπήρχαν στο χώρο του κινητήρα. Τα εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά του μικρού Micra, θα μπορούσε να τα εκμεταλλευτεί ένας ισχυρότερος κινητήρας, της έκδοσης 160 SR, ο οποίος είχε χωρητικότητα 1.6 λίτρα, απέδιδε 110 ίππους και συνοδευόταν με νέα πιο σπορ ανάρτηση. Οι ορέξεις της Ιαπωνίας για πιο περίεργες εμφανισιακά εκδόσεις, στα θέματα του March, συνεχίστηκαν και με το K12, ενώ στην Ευρώπη επιτέλους προσφέρθηκε κι ένας 3ος τύπος αμαξώματος, συμπληρώνοντας τις 3θυρες και 5θυρες εκδόσεις.
Το Micra C+C σχεδιάστηκε στην Ευρώπη, από το νέο τμήμα Nissan Design Europe (NDE), το οποίο μετέτρεψε το hatchback Micra, σ’ ένα coupe/cabriolet με μεταλλική, αναδιπλούμενη οροφή. Κατά τη διάρκεια της πορείας του στην Ευρώπη, η θέση του Micra σαν διακριτικό και ελκυστικό μοντέλο για αγοραστές με μοντέρνα αισθητική, ενισχύθηκε με τις συνεργασίες με εταιρίες μόδας ένδυσης, όπως η Mandarina Duck στη Ισπανία και η Lolita Lempicka στην Γαλλία, ενώ ήταν ένα από τα πρώτα μικρά αυτοκίνητα το οποίο διέθετε σύνδεση με iPod, όταν παρουσιάστηκε η επετειακή έκδοση των 25 χρόνων το 2008. Κατασκευασμένο στο Sunderland, παράλληλα με το κλασσικό αμάξωμα, το C+C, του οποίου ο πολύπλοκος μηχανισμός της οροφής εξελίχθηκε από τους μηχανικούς της Nissan στο Nissan Technical Centre Europe (NTCE) και σχεδιάστηκε από ειδικούς της Karmann, έγινε το πρώτο Micra κατασκευασμένο στην Ευρώπη, το οποίο πουλιόταν και στην Ιαπωνία.
Το εργοστάσιο του Sunderland έδωσε τον τελευταίο χαιρετισμό στο Micra στις 16 Ιουλίου του 2010, σχεδόν 18 χρόνια μετά, από το πρώτο Micra «made in Europe» που βγήκε από την γραμμή παραγωγής. Το Micra μεταμόρφωσε το εργοστάσιο του Sunderland, σε μια εγκατάσταση που παράγει ποικιλία μοντέλων, σε μεγάλο αριθμό, όπου σχεδόν 1.400.000 Κ11 και 1.000.000 K12 (μαζί με 31.000 C+C) έχουν κατασκευαστεί. Συνολικά το εργοστάσιο του Sunderland κατασκεύασε 2.368.704 Micra στο χρονικό διάστημα 1992-2010, ή, για να το θέσουμε σε διαφορετική βάση, περισσότερο από 40% της συνολικής παραγωγής όλων των τύπων του εργοστασίου, από την έναρξη της το 1986. Το Sunderland μπορεί να έχασε το Micra, αλλά κέρδισε το Juke. Η παραγωγή του τελευταίου crossover της Nissan ξεκίνησε από τον Αύγουστο του 2010.
Micra 4ης γενιάς (2010-Σήμερα)
Πλέον το Micra περνάει μια νέα φάση στη ζωή του. Η παραγωγή των Ευρωπαϊκών Micra, με την νέα τους πλατφόρμα, την ολοκαίνουργια σχεδίαση και τους ολοκαίνουργιους κινητήρες, μετακινήθηκε στην Ινδία. Η φιλοδοξία της Nissan για το μοντέλο, το οποίο κατασκευάζεται σε 4 διαφορετικά εργοστάσια κάνοντάς το διαθέσιμο σε περισσότερες αγορές από ποτέ, είναι το Micra να συνεχίσει να είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για την σημερινή παρουσία της εταιρίας στην παγκόσμια αγορά, όπως ήταν άλλωστε και το 1ης γενιάς Κ10, σχεδόν 3 δεκαετίες πριν. Ο χρόνος τελικά θα δείξει αν θα δικαιώσει τις επιλογές της φίρμας όσον αφορά το συγκεκριμένο μοντέλο.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 02/02/2011, 2:48 πμ)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Skoda
MOTOR VETERANI ΕΠΕ

Έκθεση (& Μεταχειρισμένα): Λεωφ. Αθηνών 144-146, 385 00 Βόλος
Τηλ.: +302421086200, +302421087442, Fax: +302421090129
E-mail: sales@motorveterani.gr
Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Δερβενακίων 11, 383 34 Βόλος
Τηλ.: +302421066473, +302421083214, Fax: +302421085592
E-mail: motorveterani@motorveterani.gr

 

 
Χρήσιμα