IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
BMW σειρά 3 Convertible - Με «σκληρή» σιλουέτα

 Η 4η γενιά του ανοιχτού 4θέσιου της BMW έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο της στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Βορείου Αμερικής (NAIAS) στο Ντιτρόιτ, στις 7 Ιανουαρίου.

Μετά τα Sedan, Touring, και Coupe, το Convertible είναι η 4η έκδοση της BMW Σειράς 3. Ωστόσο, παρά την οικογενειακή ομοιότητα που ενυπάρχει σε πολλά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, αντιπροσωπευτικά της μάρκας, η νέα Convertible έχει πρωτίστως τη δική της προσωπικότητα. Παρατηρώντας το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, δείχνει σαφώς διαφοροποιημένο από τα Sedan και Touring. Όλες οι ομοιότητες με την Coupe έκδοση σταματούν στη μετάβαση από το καπό του κινητήρα στην κολόνα Α. Το σπορ στυλ της νέας Convertible πηγάζει σαφώς από τις καμπύλες του μεγάλου και χαμηλού καπό καθώς και από τη σχεδίαση της εμπρός αεροτομής και των προβολέων. Η νέα BMW Σειρά 3 Convertible διατίθεται στάνταρ με προβολείς bi-xenon. Η πίσω άποψη του αυτοκινήτου είναι εξίσου σπορ και κομψή. Ιδιαίτερα με την οροφή ανοιχτή, η νέα Σειρά 3 Convertible δείχνει χαμηλή και φαρδιά και από πίσω. Και ενώ η καμπύλη γραμμή καταλήγει στα συγκροτήματα των πίσω φώτων στο πλάι, η μεσαία γραμμή εκτείνεται αγκαλιάζοντας ολόκληρο το πίσω τμήμα.

Ξεχωριστή σχεδίαση στο εσωτερικό
Στο εσωτερικό της νέας BMW Σειράς 3 Convertible, ιδιαίτερα τα λειτουργικά πλεονεκτήματα του hardtop είναι σαφή με την πρώτη ματιά. Οι άνθρωποι της BMW, θέλοντας να πετύχουν τη μέγιστη δυνατή αναβάθμιση της μαλακής οροφής της BMW σε επίπεδο αντοχής, ακόμα και στις πιο σκληρές καιρικές συνθήκες, καθώς και τον ανώτερου επιπέδου θόρυβο, αντικατέστησαν την μαλακή οροφή με ατσάλινη, η οποία χάρη στα μεγάλα παράθυρα και την πλήρως επενδεδυμένη οροφή, προσφέρει στους επιβάτες άριστη ορατότητα καθώς κι ένα φωτεινό και αποκλειστικό περιβάλλον. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, τα πίσω πλαϊνά παράθυρα είναι 30% μεγαλύτερα και η ορατότητα προς τα πίσω έχει βελτιωθεί κατά 38%.

Πέρα από αυτά τα εμφανή πλεονεκτήματα, η χαμηλή και ελαφριά σχεδίαση της οροφής καθιστούν τη γραμμή οροφής του αυτοκινήτου το κυρίαρχο χαρακτηριστικό σε άποψη προφίλ ακόμα και με την οροφή κλειστή, διατηρώντας την εντύπωση της σπορ κομψότητας. Πρόσθετα σχεδιαστικά στοιχεία δίνουν έμφαση στο ιδιαίτερο στυλ και την ποιότητα της νέας φιλοσοφίας οροφής. Μία αλουμινένια διακοσμητική μπάρα δείχνει πού ξεκινά η οροφή, όντας μια οπτική συνέχεια των διακοσμητικών κατά μήκος των πλαϊνών πάνελ και των θυρών μέχρι τις κολόνες Α. Σαν αποτέλεσμα, ο οριζόντιος προσανατολισμός της μεσαίας γραμμής είναι σαφέστερος και προβάλλεται περισσότερο. Ένα ακόμα στοιχείο είναι η διακοσμητική λωρίδα στο πλαϊνό πλαίσιο που ξεκινά στην κολόνα Α και πλαισιώνει το εμπρός και το πίσω πλαϊνό παράθυρο. Και πάλι, πλησιάζοντας την κολόνα C, το διακοσμητικό αυτό εκτείνεται προς την αντίθετη κατεύθυνση, αντιγράφοντας τον παραδοσιακό σχεδιαστικό χαρακτηριστικό της BMW.

Τα λειτουργικά στοιχεία και εξαρτήματα του συστήματος κίνησης της οροφής, τέλος, καλύπτονται από διακοσμητικές λωρίδες. Το γεγονός ότι δεν υπάρχουν κεραίες σε κοινή θέα συμβάλλει επίσης στην υψηλή αισθητική του μοντέλου. Όλες οι κεραίες που απαιτούνται για τη λήψη ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σημάτων καθώς και τα εξαρτήματα του ενισχυτή είναι ενσωματωμένα μέσα στο ίδιο το αυτοκίνητο, επομένως δεν χρειάζονται οποιαδήποτε κεραία τύπου ιστού. Η ραδιοφωνική λήψη με την οροφή ανοιχτή είναι διασφαλισμένη με κεραίες στα πλαϊνά πάνελ, ενώ κεραίες στο πίσω παρμπρίζ ενεργοποιούνται αυτόματα μόλις η οροφή κλείσει. Τα σήματα GPS για το σύστημα πλοήγησης καθώς και οι κεραίες τηλεφώνου multi-band είναι ενσωματωμένες χωρίς να φαίνονται στην οροφή και στο πλαϊνό πάνελ. Το παρμπρίζ παραμένει σε αρκετή απόσταση από τα κεφάλια των οδηγού/συνοδηγού. Παρά την σπορ, πολύ χαμηλή θέση των καθισμάτων, οι γραμμές των θυρών στο πάνω τμήμα δημιουργούν μία σπορ εντύπωση.

Για πρώτη φορά με σκληρή οροφή
Όλοι οι επιβάτες της BMW Σειράς 3 Convertible προστατεύονται από τον αέρα και τις καιρικές συνθήκες για πρώτη φορά με ένα αναδιπλούμενο hardtop. Κατασκευασμένη από ελαφρύ ατσάλι, η οροφή τριών τμημάτων κλείνει επάνω από την καμπίνα επιβατών τελείως αυτόματα μέσα σε 23’’ και ανοίγει ακόμα ταχύτερα (22’’), με ομαλή αναδίπλωση στο πίσω τμήμα της ανοιχτής δίθυρης BMW. Η νέα δομή της οροφής διασφαλίζει το χαμηλότερο επίπεδο θορύβων από ποτέ και στις υψηλές ταχύτητες. Για να χωρέσει τα στοιχεία της οροφής, το πορτμπαγκάζ, που εξυπηρετεί και σαν κάλυμμα του διαμερίσματος της οροφής, ανοίγει προς τα πίσω.

Στη συνέχεια, αφού η οροφή ανοίξει ή κλείσει και ασφαλίσει, ο οδηγός μπορεί να ανοίξει το πορτμπαγκάζ με το συνηθισμένο τρόπο. Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι ότι το πορτμπαγκάζ διαθέτει μία λειτουργία «ομαλού κλεισίματος», που το κινεί μαλακά και αυτόματα έως ότου κλείσει τελείως. Για βέλτιστη αξιοποίηση των αποθηκευτικών δυνατοτήτων του αυτοκινήτου σε κάθε περίπτωση, τα διαμερίσματα οροφής και αποσκευών χωρίζονται μεταξύ τους με ένα μεταβλητό διαχωριστικό που περιστρέφεται στο πλάι όταν η οροφή είναι κλειστή, για μέγιστη χωρητικότητα αποσκευών. Στη συνέχεια, όταν το διαχωριστικό μετατοπιστεί προς τα κάτω, το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός για να ανοίξει την οροφή είναι να τραβήξει ένα διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, προς την ίδια κατεύθυνση με το άνοιγμα της οροφής.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό άνεσης είναι ότι η οροφή ανοίγει και (προαιρετικά) κλείνει αυτόματα μέσω τηλεχειρισμού από το κεντρικό κλείδωμα. Για να αποκλειστεί ο κίνδυνος ακούσιας ενεργοποίησης αυτής της λειτουργίας ανοίγματος/κλεισίματος, το σήμα για το κλείσιμο της οροφής μεταδίδεται στο αυτοκίνητο από απόσταση 4 μέτρων το πολύ. Όπως και ο διακόπτης ελέγχου της οροφής στο εσωτερικό, έτσι και το μπουτόν του τηλεχειριστηρίου πρέπει να είναι πατημένο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ανοίγματος και κλεισίματος, ενώ η κίνηση των στοιχείων της οροφής σταματά (αν χρειαστεί) σε οποιαδήποτε θέση αφήνοντας απλά το μπουτόν.

Μετά, για να συνεχιστεί η διαδικασία, το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να πατήσει πάλι το μπουτόν στο τηλεχειριστήριο ή το διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, επιστρέφοντας στη διαδικασία ανοίγματος ή κλεισίματος. Χάρη στην έξοχη στρεπτική ακαμψία της, η νέα BMW Σειρά 3 Convertible προσφέρει το υψηλότερο πρότυπο αντοχής και ακαμψίας που έχει πετύχει ποτέ μία ανοιχτή BMW. Τα σπορ χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου προάγονται περαιτέρω με την αρμονική κατανομή βάρους και την έξοχη τεχνολογία της ανάρτησης, που επιτρέπει στη νέα BMW Σειρά 3 Convertible να διαχειρίζεται ακόμα και τις πιο δυναμικές και απαιτητικές καταστάσεις με εξαιρετικό στυλ.
 
Με δυνατούς κινητήρες
Με το λανσάρισμά της στην αγορά, η νέα BMW Σειρά 3 Convertible διατίθεται με μία πλούσια γκάμα καινοτομιών στην τεχνολογία κίνησης, ενώ αρκετές νέες κινητήριες μονάδες κάνουν παράλληλα το παγκόσμιο ντεμπούτο τους. Έτσι, η νέα Convertible συνοδεύεται από μία μοναδική γκάμα κινητήρων. Όλοι οι βενζινοκινητήρες της νέας BMW Σειράς 3 Convertible υιοθετούν τη νέα τεχνολογία ψεκασμού υψηλής ακρίβειας High Precision Injection της BMW, του άμεσου ψεκασμού βενζίνης 2ης γενιάς διασφαλίζοντας σημαντική βελτίωση στην οικονομία καυσίμου στην καθημερινή οδήγηση.

Ισχυρότερος της σειράς είναι ασφαλώς ο νέος εν σειρά 6κύλινδρος βενζινοκινητήρας 3.0 λίτρων, τεχνολογίας Διπλού Τούρμπο (Twin Turbo) που ήδη εξοπλίζει τη Σειρά 3 Coupe. Πέραν αυτού, η BMW Σειρά 3 Convertible διατίθεται εξ αρχής (λανσάρισμα στην Ευρώπη στις 24 Μαρτίου) με έναν νέο 6κύλινδρο diesel. Η πιο σπορ και δυναμική έκδοση της νέας BMW Σειράς 3 Convertible αντλεί ισχύ από τον πρώτο εν σειρά 6κύλινδρο κινητήρα Twin Turbo, με ψεκασμό υψηλής ακρίβειας High Precision Injection και αλουμινένιο στροφαλοθάλαμο. Αυτός ο 3.0 λίτρων κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 306 ίππους και μέγιστη ροπή 400 Nm, διασφαλίζοντας έξοχη δυναμική συμπεριφορά με τη νέα BMW 335i Convertible σε όλες τις συνθήκες. Συνδυάζοντας την υπερσυμπίεση με τον άμεσο ψεκασμό βενζίνης, αυτό το κορυφαίο οδηγικό εργαλείο αποτελεί ένα εντυπωσιακό παράδειγμα της φιλοσοφίας Efficient Dynamics.

Άλλα χαρακτηριστικά είναι οι διάσημες αρετές ενός 6κύλινδρου εν σειρά κινητήρα BMW, όπως αθόρυβη λειτουργία, ευστροφία και πολιτισμένη ισχύς κάτω απ’ όλες τις συνθήκες. Η μονάδα Twin Turbo της BMW 335i Convertible αποδίδει τη μέγιστη ισχύ της πολύ πιο αβίαστα από ένα συμβατικό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα χρησιμοποιώντας 2 υπερσυμπιεστές, ο καθένας εκ των οποίων προσφέρει στους 3 κυλίνδρους συμπιεσμένο αέρα, ουσιαστικά καταργώντας την παραδοσιακή υστέρηση του τούρμπο, με τους μικρούς υπερσυμπιεστές να μπορούν να αναπτύσσουν πίεση χωρίς καθυστέρηση χάρη στη χαμηλότερη ροπή αδρανείας. Η μέγιστη ροπή των 400 Nm παράγεται σε μία ευρεία κλίμακα στροφών (1.300-5.000 σ.α.λ.), ενώ ο κινητήρας ανεβάζει στροφές δυναμικά, όποτε χρειάζεται, στις ακόμα πιο υψηλές 7.000 σ.α.λ. Στο δρόμο, αυτή η ισχύς και ροπή προσφέρουν την υπεροχή που μόνον ένας πολύ μεγαλύτερος ατμοσφαιρικός κινητήρας θα μπορούσε στο παρελθόν (και ακόμα και τότε μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις).

Η BMW 335i Convertible επιταχύνει τα 0-100 χ.α.ώ. σε μόλις 5,8’’ και τα 80-120 χ.α.ώ. με 5η σχέση σε 7,1’’. Κι αυτή η συνεχής ροή ισχύος συνεχίζεται σταθερά μέχρι τα 250 χ.α.ώ., όπου ο ηλεκτρονικός κόφτης εμποδίζει την περαιτέρω αύξηση των στροφών του κινητήρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου (σύμφωνα με τα πρότυπα της ΕΕ) είναι μόλις 9,9 λίτρα σούπερ αμόλυβδης βενζίνης ανά 100 χλμ., πολύ μέτρια τιμή για έναν κινητήρα των δυνατοτήτων του, γεγονός που οφείλονται κυρίως στον άμεσο ψεκασμό βενζίνης. Η τεχνολογία High Precision Injection που δημιούργησε η BMW προσφέρει σημαντική βελτίωση στην οικονομία καυσίμου χωρίς να περιορίζονται τα δυναμικά χαρακτηριστικά του κινητήρα. Βασικό χαρακτηριστικό αυτής της προηγμένης τεχνολογίας είναι τα κεντρικά τοποθετημένα πιεζοηλεκτρικά μπεκ ανάμεσα στις βαλβίδες πολύ κοντά στα μπουζί. Στη θέση αυτή, το πρωτοποριακό μπεκ που ανοίγει προς τα έξω μπορεί να ψεκάσει το καύσιμο σε ένα κωνικό αλλά πολύ σταθερό σπρέι μέσα στο θάλαμο καύσης, προσφέροντας ακόμα πιο ακριβή αναλογία μίγματος καυσίμου/αέρα, αλλά και μία καλύτερη ψύξη με στόχο την υψηλότερη συμπίεση και βελτιστοποιημένη καύση κάτω απ’ όλες τις συνθήκες λειτουργίας. Ο 3.0 λίτρων με High Precision Injection κυκλοφορεί σε 2 επίπεδα ισχύος.

Στη νέα BMW 330i Convertible η μέγιστη ισχύς είναι 272 ίπποι, με τη μέγιστη ροπή των 320 Nm να επιτρέπει επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. σε 6,7’’. Η τελική ταχύτητα της BMW 330i Convertible περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χ.α.ώ. Η εξαιρετική απόδοση του νέου άμεσου ψεκασμού βενζίνης της BMW επιβεβαιώνεται και από τη μέση κατανάλωση καυσίμου (πρότυπα ΕΕ), των 8,1 λίτρων ανά 100 χλμ. στο μικτό κύκλο. Στη νέα BMW 325i Convertible, ο δεύτερος εν σειρά 6κύλινδρος κινητήρας 3.0 λίτρων αποδίδει μέγιστη ισχύ 218 ίππους και μέγιστη ροπή 270 Nm, διασφαλίζοντας και πάλι υψηλές σπορ επιδόσεις. Τα 0-100 χ.α.ώ. έρχονται σε 7,6’’ και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 245 χ.α.ώ. Ένα ακόμα πλεονέκτημα της νέας 325i Convertible είναι η μέση κατανάλωση καυσίμου (πρότυπα ΕΕ), των 7,9 λίτρων ανά 100 χλμ. Και οι 2 αυτές εν σειρά 6κύλινδρες μονάδες χρησιμοποιούν ηλεκτρική αντλία ψυκτικού που λειτουργεί επιλεκτικά καθώς και μία αντλία λαδιού με ελεγχόμενη παροχή, εξυπηρετώντας και στις δύο περιπτώσεις για περαιτέρω αύξηση της απόδοσης του κινητήρα. Η BMW εστιάζεται στον άμεσο ψεκασμό βενζίνης και στις 4κύλινδρες μονάδες της. Η νέα 320i Convertible είναι το πρώτο μοντέλο με 4κύλινδρο κινητήρα Ψεκασμού Υψηλής Ακρίβειας (High Precision Injection) και αποδίδει 170 ίππους με μέγιστη ροπή 205 Nm.

Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο αυτού του πρώτου εκπροσώπου της νέας γενιάς 4κύλινδρων μονάδων είναι ο συνδυασμός του άμεσου ψεκασμού βενζίνης μέσω κεντρικά διατεταγμένων πιεζοηλεκτρικών μπεκ, με την πλήρως αυτόματη ρύθμιση των εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής διπλού VANOS σε άπειρες θέσεις χρονισμού, καθώς και το ευέλικτο σύστημα εισαγωγής DISA που αλλάζει στο κατάλληλο πρόγραμμα λειτουργίας σε όλες τις συνθήκες. Η νέα κινητήρια μονάδα είναι πραγματικά υποδειγματική, όχι μόνο σε πλαίσια οικονομίας αλλά και ομαλής λειτουργίας και εντυπωσιακής απόδοσης ισχύος. Η νέα 320i Convertible χρειάζεται 9,2’’ για τα 0-100 χ.α.ώ. και η τελική της ταχύτητα είναι 220 χ.α.ώ. Η μέση κατανάλωση καυσίμου στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών είναι μόλις 6,7 λίτρα ανά 100 χλμ. και αποδεικνύει σαφώς την πρόοδο που έχει επιτελεστεί με αυτό τον κινητήρα στον τομέα της γενικής απόδοσης. Εκτός από την ηλεκτρική αντλία ψυκτικού που λειτουργεί επιλεκτικά και την αντλία λαδιού με ελεγχόμενη παροχή, ο έξυπνος έλεγχος του εναλλάκτη και η αυτόματη λειτουργία εκκίνησης/διακοπής του κινητήρα συμβάλλουν επίσης στην υπεροχή του αυτοκινήτου στο δρόμο.

Ο έξυπνος έλεγχος εναλλάκτη, διασφαλίζει ότι παράγεται ηλεκτρική ισχύς μόνον αν αρχίσει να αδειάζει η μπαταρία ή κατά τη διάρκεια χρήσης των φρένων, διατηρώντας επομένως την πλήρη ισχύ του κινητήρα σε όλες τις συνθήκες επιτάχυνσης, με στόχο την κορυφαία δυναμική συμπεριφορά. Μία ακόμα νέα τεχνολογία είναι η απενεργοποίηση του κινητήρα στο ρελαντί, μία λειτουργία που παρεμβαίνει αυτόματα μόλις το αυτοκίνητο σταματήσει. Στη συνέχεια, μόλις ο οδηγός πατήσει συμπλέκτη, ο κινητήρας ενεργοποιείται εκ νέου και συνεχίζει όπως πριν. Άλλη μία καινοτομία είναι ο μαγνητικός συμπλέκτης του συμπιεστή a/c που αποσυνδέει αυτόματα τον συμπιεστή, όταν ο οδηγός κλείσει το αιρκοντίσιον, διασφαλίζοντας ότι δεν χρειάζεται πλέον ο κινητήρας να προσφέρει ενέργεια για να λειτουργήσει ο συμπιεστής. Χάρη σε όλες αυτές τις σημαντικές βελτιώσεις, ο νέος κινητήρας 2.0 λίτρων διαθέτει 20% μειωμένη κατανάλωση, παρά την αύξηση στην ισχύ και τις επιδόσεις. Η νέα BMW Σειρά 3 Convertible προσφέρεται στάνταρ με 6άρι μηχανικό κιβώτιο σε όλες τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου.




 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΑΨΑΝΗΣ

Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων, Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Γεωργίου Ψυχογιού 19, 173 41 Αγ. Δημήτριος
Τηλ.: +302109838850, E-mail: d.lapsanis@gmail.com
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα