IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Peugeot 107 3-θυρο: Εξόρμηση στην πόλη
Το μικρότερο μέλος της οικογένειας των «λιονταριών» στην πλέον εξελιγμένη του μορφή, εξορμά στην πόλη με σκοπό να κατακτήσει τις καρδιές των αστών και να γίνει ο αχώριστος σύντροφός τους στις μικροαστικές μετακινήσεις τους.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Προϊόν κοινοπραξίας του ομίλου PSA με την Toyota, το 107 αποτελεί το μικρότερο μέλος της γκάμας επιβατικών μοντέλων της Γαλλικής μάρκας, αν και δανείζεται σχεδόν όλα του τα «εσώψυχα» από τον Ιάπωνα συνεταίρο. Το 107 λανσαρίστηκε το 2005 στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης. Πέρασαν 6 χρόνια από τότε (2011) και παραμένει μία ελκυστική κι ενδιαφέρουσα πρόταση για τις αστικές μας ανάγκες, χωρίς όμως να παρουσιάζει υστέρηση ακόμη κι αν το βάλεις να «κολυμπήσει» στα βαθιά, επιλέγοντας υπεραστικές διαδρομές. Τον Ιανουάριο του 2009 έγινε φρεσκάρισμα του μοντέλου κι από φέτος (2011) εφοδιάζεται και με κινητήρα πετρελαίου. Η παραγωγή του, όπως και των υπολοίπων «διδύμων» αδερφών του (Citroen C1, Toyota Aygo), γίνεται στο Kolin της Δημοκρατίας της Τσεχίας, αν και μελλοντικά οι «συνέταιροι» προσανατολίζονται διαφορετικά έκαστος όσον αφορά τις αστικές τους προτάσεις.
 
Ακούραστος σύντροφος
Το 107 μπορεί να σταθεί δίπλα σας ως ένας ακούραστος σύντροφος στις καθημερινές σας ανάγκες αλλά και στις εξορμήσεις του Σαββατοκύριακου (και όχι μόνο). Διαθέτει αρκετό «νεύρο» και τα 68 άλογα θα πρέπει να υπολογίζονται με βάση και το φορτίο που κουβαλούν στην πλάτη τους, μόλις 790 κιλά. «Λιγότερα κιλά, περισσότερη υγεία» είναι ένα γνωστό ιατρικό σλόγκαν. Κάτι ανάλογο συμβαίνει κι εδώ. Λιγότερο βάρος, καλύτερη απόδοση και κατ’ επέκταση, καλύτερες επιδόσεις και χαμηλότερη κατανάλωση. Θα πρέπει επίσης να λάβουμε υπόψη μας ότι παίρνουμε την πιο πάνω παραγόμενη ισχύ από 3 κυλίνδρους, που σημαίνει απόδοση σχεδόν 23 ίππων από κάθε κύλινδρο.
 
Οικονομία, οικονομία, οικονομία
Μια λέξη πολύ συνηθισμένη σε μια περίοδο οικονομικής δυσπραγίας και δυσκαμψίας για ολόκληρο τον κόσμο. Αυτό αποτέλεσε για μας πρόκληση, με σκοπό την αναζήτηση των ορίων του μοντέλου όσων αφορά την αυτονομία του και τις επί μέρους καταναλώσεις του. Εφοδιαστήκαμε λοιπόν με ένα ειδικό για καύσιμα δοχείο 13 λίτρων και το απαραίτητο ειδικό χωνί για ανεφοδιασμό αυτοκινήτων, χαράξαμε τη διαδρομή μας και ξεκινήσαμε. Αν και το δοχείο καυσίμου του αυτοκινήτου δεν είναι μεγάλο (35 λίτρα), ο 3-κύλινδρος κινητήρας είναι «λιτοδίαιτος». Η συνολική διανυθείσα απόσταση που καλύψαμε με μικτή οδήγηση (εντός κι εκτός πόλης και σε αυτοκινητόδρομο), ήταν 559,7 χλμ., κάτι που συνεπάγεται 6,25 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
 
Ο τρόπος οδήγησης βέβαια είναι αυτός που καθορίζει σημαντικά την κατανάλωση ενός αυτοκινήτου. Εμείς επιλέξαμε έναν τρόπο οδήγησης που ακολουθεί το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων οδηγών, δηλαδή, εξαντλώντας τα όρια ταχύτητας σε αστικό κύκλο (50 χ.α.ώ.), υπεραστικό (70-90 χ.α.ώ.) και αυτοκινητόδρομου (120-130 χ.α.ώ.). Σε διαφορετική περίπτωση, το αποτέλεσμα θα μπορούσε σαφώς να είναι καλύτερο, όμως θέλαμε να αποδώσουμε στο έπακρο την πραγματική κατανάλωση του μοντέλου με οδήγηση προσαρμοσμένη στα Ελληνικά πρότυπα. Έστω κι έτσι όμως, η κατανάλωση του 107 κρίνεται ικανοποιητική υπέρ του δέοντος. Η πιστοποιημένη πλέον χαμηλή κατανάλωση του 107, έχει ως αποτέλεσμα και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων, γεγονός σημαντικό για τον προϋπολογισμό μας, καθώς τα τέλη κυκλοφορίας του οχήματος σε ετήσια βάση, υπολογίζονται και καθορίζονται πλέον από τα γραμμ./χλμ. στο παραγόμενο CO2.
 
Καταλήγοντας
Το 107 διεκδικεί με αξιώσεις να βρίσκεται στη λίστα σας με τις εναλλακτικές επιλογές σας όσον αφορά το αυτοκίνητο πόλης που επιθυμείτε να αποκτήσετε. Έχει «νευρικό» κινητήρα, αν και λίγο παραπάνω θορυβώδης λόγω της ιδιομορφίας του (3-κύλινδρος). Είναι «λιτοδίαιτο», καταναλώνοντας τόσο καύσιμο, όσο ακριβώς χρειάζεται για να μην σας έρχεται ένα δυσάρεστο συναίσθημα κάθε φορά που θα βλέπετε την ενδεικτική λυχνία ανεφοδιασμού να ανάβει στο ταμπλό σας (ένδειξη ρεζέρβας). Διαθέτει επαρκείς χώρους για 4 επιβάτες, αρκεί να μην το παρακάνουν με τις αποσκευές τους.
 
Είναι ευκίνητο στην πόλη και δεν δυσκολεύεσαι να βρεις χώρο στάθμευσης, χάρη στις συμπαγείς του διαστάσεις, με μικρότερο μήκος από τα 3,5 μέτρα και μόλις 1,09 μέτρα περισσότερα από το μεταξόνιό, που το κάνουν ακόμη πιο εύκολο στο παρκάρισμα. Οδηγικά, δεν φαίνεται να υστερεί πουθενά, καθώς διαθέτει άμεσο τιμόνι με κοντή ακτίνα στροφής και καλό κράτημα, παρά το γεγονός ότι τα ελαστικά δεν έχουν μεγάλο πέλμα, με βάση τα κριτήρια των αυτοκινήτων της σύγχρονης εποχής. Και τέλος, αν λάβουμε υπόψη μας τις στιλιστικές επεμβάσεις του φρεσκαρίσματος του μοντέλου που βελτίωσαν ακόμη πιο πολύ την αισθητική, τότε μιλάμε για μια ολοκληρωμένη και σοβαρή πρόταση για αυτοκίνητο πόλης.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 19/04/2011, 11:10 πμ.)
Peugeot 107 3-θυρο
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3,43/1,63/1,47 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,34 & 1,415/1,405 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 140-710 λίτρα
Βάρος: 790 κιλά
Κυβισμός: 998 κυβικά εκατοστά
Διάμετρος x διαδρομή: 71 x 84 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 10,5:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 68/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 93/3.600
Επιτάχυνση (0-100 χ.α.ώ.): 13,7’’
Τελική ταχύτητα: 157 χ.α.ώ.
Ελαστικά Ε/Π: 155/65R14
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 5,4 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 4 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 4,5 λίτρα/100 χλμ.
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 35 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2): 103 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΕΥΒΟΙΑΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΙΑΝΝΟΥΤΣΟΣ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ Audi-VW-Seat-Skoda
Σκύρου 21, 341 00 Χαλκίδα
Τηλ.: +302221079696, Τηλ. & Fax: +302221077304
E-mail: skodars@otenet.gr, Website: www.skoda-gianoutsos.gr

 
Χρήσιμα