IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις: Η ιστορία ξαναγράφεται
Το ράλι Ακρόπολις, αποτελεί έναν αγώνα που έχει γράψει τη δική του ιστορία στο χώρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι. Οι φημισμένες για τη σκληρότητά τους ειδικές διαδρομές, το έκαναν έναν απ’ τους θρυλικούς αγώνες του θεσμού.
Στα χώματά του, βρέθηκαν τα κορυφαία πληρώματα με τα καλύτερα αυτοκίνητα, ενώ το παρελθόν γεμίζει άπαντες με νοσταλγία και όμορφες μνήμες. Σ’ αυτό το πλαίσιο, αλλά και σε συνδυασμό με την τάση τότε, που έχει πλέον θεμελιωθεί, για στροφή προς τα Ιστορικά αυτοκίνητα, ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας ένας νέος θεσμός, το Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις, με σήμα κατατεθέν την Ακρόπολη, στη σκιά της οποίας πραγματοποιείται παραδοσιακά η εκκίνηση και σε πολλές περιπτώσεις ο τερματισμός. Απώτερος σκοπός ήταν ο συνδυασμός της αγωνιστικής δράσης με προώθηση της Ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς, μαζί με την ομορφιά της φύσης της χώρας.
Ξεκινώντας το 2002
Η πρώτη χρονιά για τον αγώνα ήταν το 2002, όταν και πραγματοποιήθηκε το 1ο Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις. Στον αγώνα προσμετρούσαν 2 διαφορετικές κατηγορίες, η Sporting και η Regularity, με κοινό πάντως στόχο, τη νίκη. Ο αγώνας, που αποτελούνταν από 11 ειδικές διαδρομές στο πλαίσιο της κατηγορίας Sporting, θύμισε σε όλους το σκληρό χαρακτήρα που είχε πάντα. Τα πληρώματα διανυκτέρευσαν σε τοποθεσίες με μεγάλο ιστορικό και τουριστικό ενδιαφέρον, όπως η Αρχαία Ολυμπία και οι Δελφοί. Σε αγωνιστικό επίπεδο, οι Κώστας Αποστόλου-Σάκης Μπέλλας ήταν οι 1οι νικητές του αγώνα με Audi 80 GTE, εμπρός από τους Σωτήρη Σκαλτσά-Κώστα Σούκουλη με Ford Escort MKII. Στη Regularity, 1οι νικητές του αγώνα αναδείχθηκαν οι Σπύρος Τζώρτζογλου-Αλίκη Παπαγιάννη με Morgan 4/4 Competition, που επικράτησαν των Νίκου Ποριώτη-Νισίμ Λεβί με Alfa Romeo 1750 Berlina. Η συνέχεια δόθηκε την επόμενη χρονιά, με εκκίνηση από τους πρόποδες της Ακρόπολης. Ο αγώνας, που για την κατηγορία Sporting περιλάμβανε τόσο ασφάλτινες όσο και χωμάτινες επιφάνειες, είχε ως επίκεντρο την πόλη της Καλαμπάκας, θυμίζοντας παλαιότερα Ακρόπολις, ενώ ο τερματισμός έγινε στην Αθήνα. Νικητές του αγώνα στη Sporting, αναδείχθηκαν οι Φραγκίσκος Σταφυλοπάτης-Paul Brace με μια Porsche 911 RS 2.7, που κατάφεραν να ξεπεράσουν τους Κυριάκο Βαλαλάκη-Γιώργο Κάζο με Ford Escort RS MKII. Από την άλλη, στη Regularity επικράτησαν οι Γιάννης Κατσαούνης-Αλέξανδρος Δρουλίσκος, που Ford Mustang GT350 επικράτησαν μετά από μάχη με τους Σπύρο Τζώρτζογλου-Αλίκη Παπαγιάννη με Morgan 4/4 Competition.
Με διεθνές ενδιαφέρον
Το 3ο Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις που διεξήχθη το 2004, είχε ως επίκεντρό του την Αρχαία Ολυμπία, σε μια χρονιά όπου το γεγονός συνέπεσε με τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων. Οι συμμετοχές ήταν περισσότερες και αποτελούνταν και από διεθνή πληρώματα, αφού ο αγώνας προσμετρούσε στο Πρωτάθλημα Ευρώπης Ιστορικών Αυτοκινήτων. Μετά από 3 αγωνιστικές ημέρες, νικητές στη Sporting αναδείχθηκαν οι Φινλανδοί Jari Laaksonen-Jari Kristeri, που με ένα Volvo 142 S πήραν τη νίκη, εμπρός από τους πρώτους Έλληνες, Κυριάκο Βαλαλάκη-Βαγγέλη Μόνδινο με Ford Escort RS 2000. Στη Regularity, νικητές αναδείχθηκαν οι Γιώργος Ιωαννίδης-Βαγγέλης Γιαννακός με Leyland Motors Mini MKII, εμπρός από τους Ahmed Ongun-Colin Francis με Porsche 911 RS.
Στις 20-24 Απριλίου 2005, διοργανώθηκε το επόμενο Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις, που ήταν το 4ο κατά σειρά. Ο αγώνας με κέντρο το Λουτράκι, είχε μεγάλο συναγωνισμό τόσο στη Sporting όσο και στη Regularity. Στην πρώτη κατηγορία, οι Jari Laaksonen-Jari Kristeri έφτασαν στη 2η συνεχόμενη νίκη τους με το Volvo 142 S, μετά από μάχη με τους Βρετανούς Ernie Graham-Alec Cooper με Ford Escort RS 1600 και τους Αυστριακούς Bernd Rothensteiner-Xaver Hiebner με Ford Escort RS 2000. Στη δεύτερη κατηγορία, η νίκη πέρασε στα χέρια των Κώστα Κοντούζογλου-Μάριου Ηλιού με Porsche 911 Targa, που επιβλήθηκαν δύσκολα των Σπύρου Τζώρτζογλου-Αλίκης Παπαγιάννη με το Morgan 4/4 Competition και των Θανάση Χαρμάνη-Γιάννη Μπουρλέκα με Auto Union DKW F12.
Στο 5ο Ιστορικό Ακρόπολις, το 2006, ένα Ελληνικό πλήρωμα επέστρεψε στην κορυφή. Νικητές του αγώνα, που είχε ως κέντρο ξανά το Λουτράκι, αναδείχθηκαν οι Αλέξανδρος και Σταύρος Κίκιζας με Ford Escort RS 1600. Στη 2η θέση της κατηγορίας Sporting ήταν οι Νορβηγοί Valter Jensen-Erik Pedersen με Porsche 911 Carrera RS. Στη Regularity, η νίκη πέρασε σε Κυπριακά χέρια και πιο συγκεκριμένα σε αυτά των Στέλιου Βανέζου-Γιώργου Κοτζαμάνη, που με ένα MG B Roadster άφησαν στη δεύτερη θέση τους Ιταλούς Piero Fiorio Trono-Anna Giachino.
Ιταλική υπόθεση τα έτη 2007-2008
Τα δυο επόμενα Ιστορικά Ράλι Ακρόπολις, πάντα με επίκεντρο την πόλη του Λουτρακίου, είχαν τους ίδιους νικητές στην κατηγορία Sporting. Ο λόγος για τους Marco Bianchini-Emanuele Baldaccini, με μια Lancia Stratos. Ο οδηγός από τον Άγιο Μαρίνο με τον Ιταλό συνοδηγό, το 2007 είχαν να αντιμετωπίσουν τους Jensen-Pedersen, που επέστρεψαν στην Ελλάδα με την Porsche 911, ενώ το 2008 επικράτησαν των Ιταλών Enrico Brazzoli-Simone Trutalli, με Porsche 911 3.0 SC. Στην 3η θέση βρέθηκε το 1ο Ελληνικό πλήρωμα, οι Σπύρος Τσάπαλος-Διαμαντής Πετρόπουλος με Porsche 911 Carrera RS. Να σημειώσουμε εδώ ότι ο Σπύρος Τσάπαλος, τον περασμένο Ιανουάριο (2011) έχασε τη ζωή του από εγκεφαλικό ανεύρυσμα, αποτελώντας έτσι μία σημαντική απουσία από το Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις. Στη Regularity, το 2007, επικράτησαν οι Μονεγάσκοι Raffaello Raimondo-Marco Calegari με Porsche 356 A, που κέρδισαν στο νήμα τους Ιταλούς Gianmaria Aghem-Rossella Conti με Lancia Fulvia 1.6 HF. Την επόμενη χρονιά, οι Κύπριοι Βανέζος-Κοτζαμάνης επέστρεψαν στις νίκες με το MG B Roadster.
Επανέρχεται μετά από 2 χρόνια
Το 8ο Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις και τελευταίο που έχει διεξαχθεί, ήταν αυτό του 2009. Η εκκίνηση και ο τερματισμός παρέμειναν στην Ακρόπολη, το κέντρο του αγώνα μεταφέρθηκε όμως στα Καμένα Βούρλα. Νικητές, ήταν οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης, με Ford Escort RS 1600, που τερμάτισαν εμπρός από τους Λουκά Γιαννακούλη-Γιώργο Πετρόπουλο με Porsche 911 RSR και Παναγιώτη Κουτσίκο-Μαρία Παυλή Κορρέ με BMW 2002 ti. Στη Regularity, η νίκη πέρασε ξανά σε Κυπριακά χέρια, αλλά αυτή τη φορά στους Σταύρο Σταύρου-Κυριάκο Χριστοδούλου με Ford Escort, που κέρδισαν στο τέλος τους Γιώργο Κοτζιά-Δημήτρη Γεωργόπουλο με British Leyland Mini 1275 GT. Το 2011, ο θεσμός συνεχίζεται, ελπίζοντας αυτή τη φορά ότι θα είναι η καλύτερη διοργάνωση στη ιστορία του αγώνα.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 05/05/2011, 02:12 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΛΛΙΚΟΥΡΤΗΣ

Καθαρισμός Μπεκ (Καρμπυρατέρ/Injection) Μπαταρίες, Λάδια, Μπουζί, Φίλτρα, Μπουζοκαλώδια
Λεωφ. Αθηνών 121 (Ασπρόχωμα) 241 00 Καλαμάτα, Τηλ.: +302721069789

 
Χρήσιμα