IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Skoda Octavia5 1.2 TSI: Οικογενειακές υποθέσεις
Εκμεταλλευόμενη τη δύναμη της υπερπλήρωσης, την οικονομία του μικρού κυβισμού και τις υπόλοιπες αρετές της TSI τεχνολογίας, η Skoda διευρύνει περισσότερο τη γκάμα του αμαξώματος Octavia5, γιατί είναι... οικογενειακή υπόθεση.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Η οικονομική κρίση οδήγησε την αγορά αυτοκινήτου στην προσέγγιση μικρότερων αμαξωμάτων και χαμηλότερων κυβισμών. Αν και κάποια πράγματα εδώ είναι ασυμβίβαστα, η Skoda «πάντρεψε» το μεγάλο αμάξωμα της τελευταίας έκδοσης Octavia5 με τον μικρό σε κυβισμό αλλά με υψηλές δυνατότητες κινητήρα TSI των 1.2 λίτρων. Το αποτέλεσμα τελικά, φαίνεται να την δικαιώνει.
 
Πλήρης αναβάθμιση
Η Τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία αναβαθμίστηκε πλήρως μετά την εξαγορά της από τον όμιλο VW. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι πρόκειται για μια εντελώς νέα μάρκα, που το μόνο που θυμίζει το παρελθόν της, είναι το σήμα της και η ονομασία των μοντέλων. Όλα αυτά τα χρόνια, αποδείχθηκαν «χρυσάφι» για τη Skoda, η οποία όχι μόνο κρατήθηκε ζωντανή, αλλά διείσδυσε ακόμη περισσότερο σε αρκετές αγορές του κόσμου, κυρίως της Ευρώπης. Μία εξ αυτών, ίσως με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, είναι και η Ελληνική αγορά. Από τη στιγμή που εμφανίστηκε στην αγορά η Octavia, άρχισε να κερδίζει συνεχώς την προτίμηση του αγοραστικού κοινού. Σήμερα, έχει ήδη ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς στην κατηγορία της, καθώς αποτελεί μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις και παράλληλα σε πολύ καλή σχέση αξίας/τιμής.
 
Το μοντέλο εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο κοινό τον Μάρτη του 2004 στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης. Το Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς παρουσιάστηκαν οι εκδόσεις με την 4-κίνηση και η έκδοση αμαξώματος βάγκον. Δύο χρόνια αργότερα, το 2006, παρουσιάστηκε η κορυφαία έκδοση όσον αφορά τις επιδόσεις, η RS. Τον αμέσως επόμενο χρόνο, ήρθε η 4-κίνητη βάγκον ειδική έκδοση με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Scout». Το φθινόπωρο του 2008 στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού, έγινε η παρουσίαση του «φρεσκαρισμένου» μοντέλου, παράλληλα με την αναβάθμιση στους κινητήρες του μοντέλου. Μόλις πριν έναν χρόνο (2010), τοποθετήθηκε στην Octavia ο νέος κινητήρας τεχνολογίας TSI στα 1.2 λίτρα με δηλωθείσα ισχύ 105 ίππων. Την ίδια χρονιά παρουσιάστηκε και ο ίδιας δύναμης κινητήρας πετρελαίου 1.6 TDI.
 
Κινητήρας-πρόκληση
Η χρήση των turbo κινητήρων χαμηλού κυβισμού στα μοντέλα ολόκληρου του ομίλου VW δεν είναι τυχαία. Με την αύξηση της παραγωγής των μοντέλων των σημάτων του ομίλου VW, ήταν επιτακτική η ανάγκη διαμόρφωσης ενός συνόλου στις εκπομπές ρύπων με μέση τιμή τα 140 γραμμ./χλμ. Ο μόνος τρόπος να επιτευχθεί κάτι τέτοιο ήταν η δημιουργία κινητήρων με χαμηλή κατανάλωση και παράλληλα με υψηλές επιδόσεις, για να μπορέσουν να κρατήσουν την ισορροπία. Κάπως έτσι, «γεννήθηκαν» οι εκδόσεις με τους μικρού κυβισμού κινητήρες TSI, σε αμαξώματα όπως αυτό της Octavia5. Το αποτέλεσμα δικαίωσε τους ανθρώπους της εταιρίας που πήραν το ρίσκο για μια τέτοια απόφαση. Κι ενώ στην αρχή ακουγόταν ασυμβίβαστο, μέχρι και αστείο, να μιλάμε για αμαξώματα όπως αυτό της νέας Octavia, διαθέτοντας κινητήρες σαν τον 1.2 TSI, στην πράξη τελικά, πρόκειται για μία «ισορροπημένη» έκδοση, που ουσιαστικά, δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από εκδόσεις με μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρες. Χρειάστηκε να κάνουμε πολλά χιλιόμετρα πριν καταλήξουμε στο συμπέρασμα αυτό.
 
Άνεση στην πράξη
Στα χαρτιά, μπορεί να ακούγεται ουτοπικό το να περιμένει κανείς επιδόσεις και άνεση στην οδήγηση από ένα αυτοκίνητο με τέτοιες διαστάσεις, μοιραία βαρύ, έχοντας στα εσώψυχά του έναν κινητήρα μόλις 1.2 λίτρων. Η υπερπλήρωση βέβαια, σε συνδυασμό με τη γενικότερη τεχνολογία (TSI), αλλά και με τα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, θα σε πείσουν για το αποτέλεσμα, όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι. Αν και το αυτοκίνητο αυτό είναι «χτισμένο» στο πάτωμα του VW Golf 5ης γενιάς, διαθέτει ένα πολύ άνετο εσωτερικό για μέχρι 5 επιβάτες, με γενναιόδωρο χώρο αποσκευών που γίνεται ευέλικτος και ακόμη πιο αξιοποιήσιμος χάρη στην ασύμμετρη αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος. Δικαίως λοιπόν το μοντέλο αυτό κερδίζει τον τίτλο της άνετης μπερλίνας στη μεσαία κατηγορία.
 
Το «μοτεράκι» των 1.2 λίτρων, πέραν των δικών του δυνατοτήτων, συνεργάζεται άψογα με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με την πλέον κατάλληλη κλιμάκωση, έτσι ώστε να μπορεί να περάσει όλη η δύναμη και η ροπή από χαμηλές στροφές του κινητήρα στη διάθεση του οδηγού. Η τελική σχέση μετάδοσης είναι πιο «μακριά» από τη βασική ατμοσφαιρική έκδοση των 1.4 λίτρων με τους μόλις 80 ίππους. Αυτό κάνει πιο ομαλή τη μεταφορά της δύναμης και της ροπής στους κινητήριους (εμπρός) τροχούς. Έτσι, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, θα ξεπεραστεί κάθε ενδοιασμός για τον «μικρό» κινητήρα, ο οποίος τοποθετείται και στην έκδοση βάγκον (Kombi), που είναι μόλις 20 κιλά βαρύτερη, ενώ 30 κιλά επιπλέον βάρος έχει η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DKG. Σε γενικές γραμμές, λοιπόν, η Octavia 1.2 TSI έρχεται την κατάλληλη στιγμή στην Ελληνική αγορά που εξακολουθεί να ζητάει χαμηλότερο κόστος αγοράς αυτοκινήτου, με μικρότερους κινητήρες σε κυβισμό που να μην υστερούν όμως σε επιδόσεις και άνεση στην οδήγηση.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 08/05/2011, 5:49 μμ.)
Skoda Octavia5 1.2 TSI
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4,57/1,77/1,46 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,58 & 1,54/1,51 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 585-1.455 λίτρα
Βάρος: 1.195 κιλά
Κυβισμός: 1.197 κυβικά εκατοστά
Διάμετρος x διαδρομή: 71 x 75,6 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 10:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 105/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 175/1.550-4.100
Επιτάχυνση (0-100 χ.α.ώ.): 10,8’’
Τελική ταχύτητα: 192 χ.α.ώ.
Ελαστικά Ε/Π: 195/65R15
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 7 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 4,9 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 5,7 λίτρα/100 χλμ.
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 55 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2): 134 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ALEVIZOPOULOS AUTECH

Service, Μηχανικές Εργασίες, Ανταλλακτικά, Ελαστικά, Ευθυγράμμιση, Ηλεκτρολογικά, Αναβαθμίσεις, Φανοποιΐα, Βαφές, Μικροεπισκευές Αμαξώματος, Ηλεκτρονική Διάγνωση, Διεκπεραιώσεις ΚΤΕΟ
Πειραιώς 34, 183 46 Μοσχάτο, Τηλ.: +302104819763, Fax: +302104830295
E-mail: alevizopoulos@outlook.com, Website: www.autech.gr
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα