IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Peugeot RCZ 1.6 ΤΗΡ: Το «λιοντάρι» αγρίεψε!
Το RCZ είναι ένα σπορ μοντέλο μικρών διατάσεων 2+2 κουπέ, σχεδιασμένο για να αποτελεί ένα μοναδικό και ιδιαίτερο αυτοκίνητο στη γκάμα της Γαλλικής φίρμας, με μοναδικά στιλιστικά στοιχεία κι έναν ξεχωριστό χαρακτήρα.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Το RCZ είναι το πρώτο ειδικό αυτοκίνητο της γκάμα Peugeot που δεν χρησιμοποιεί το σύστημα αρίθμησης με το κεντρικό μονό ή διπλό μηδενικό. Επίσης, διαθέτει το νέο, επανασχεδιασμένο σήμα της φίρμας, ενώ θα ακολουθήσουν κι άλλα ειδικά μοντέλα τα επόμενα χρόνια, όλα ξεχωριστά, με συγκεκριμένη ταυτότητα, που βασίζονται στην ισχυρή προσωπικότητα και υπόσχονται νέες οδηγικές απολαύσεις. Το πρώτο στάδιο του πλάνου RCZ ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2007, στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, όταν η Peugeot αποκάλυψε ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο που συγκέντρωνε το πάθος και την γνώση των σχεδιαστών και μηχανικών της μάρκας. Η απόφαση να μπει σε κανονική παραγωγή ελήφθη λίγο αργότερα και ανακοινώθηκε στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, το Μάρτιο του 2008.
 
Μια ιδέα που υλοποιήθηκε άμεσα
Ενώ η αρχική πρόθεση ήταν η διατήρηση του αρχικού σχεδιασμού του πρωτότυπου, παρά το ζήτημα της ενσωμάτωσης όλων των περιορισμών που συνεπάγεται η παραγωγή και μαζική εμπορική κυκλοφορία, η πρόκληση προχώρησε πέραν αυτών. Τέθηκαν φιλόδοξοι στόχοι αναφορικά με την οδική συμπεριφορά και την ποιότητα κατασκευής για να του προσδώσουν μία εξαιρετικά ισχυρή, ξεχωριστή ταυτότητα. Άλλη μία πρόκληση ήταν η εξέλιξη του RCZ σε ιδιαίτερα μικρό χρονικό διάστημα. Για να γίνει αυτό, το όχημα συναρμολογήθηκε σ’ ένα κέντρο παραγωγής που εξειδικεύεται σε ειδικά αυτοκίνητα μικρής σχετικά παραγωγής, στο εργοστάσιο της Magna Steyr στο Graz της Αυστρίας. Αποτέλεσμα όλων αυτών, μόλις 2 χρόνια μετά τη λήψη της απόφασης για παραγωγή, το RCZ άρχισε να διατίθεται απ’ την άνοιξη του 2010.
 
Μοναδική σχεδίαση
Ο σχεδιασμός του RCZ προσφέρει μία νέα εμπειρία και ενέργεια που προκύπτει από την πρωτότυπη αρχιτεκτονική, ενώ χαρακτηρίζεται από δυναμισμό, κομψότητα και αεροδυναμική. Ο αισθησιασμός του διπλού θόλου της οροφής και του πίσω παραθύρου, συνδυάζεται με τα 2 αλουμινένια roll-bars για την δημιουργία των ξεχωριστών χαρακτηριστικών του. Η οροφή με το διπλό κύρτωμα και το πίσω παράθυρο είναι ένα τεχνικό μηχανολογικό επίτευγμα και αποτελεί επίσης και την σχεδιαστική υπογραφή ενός αυτοκινήτου στο οποίο κάθε λεπτομέρεια έχει επεξεργαστεί με την καλύτερη ποιότητα. Όταν βλέπουμε το εμπρός παρμπρίζ, τη μαύρη οροφή και το σκούρο φιμέ πίσω παράθυρο, δημιουργείται μία αίσθηση συνέχειας που καθορίζεται από τα 2 αλουμινένια τόξα της οροφής.
 
Στο πλάι, το «step-down» στο επίπεδο της πόρτας δημιουργεί έναν πρωτότυπο σύνδεσμο μεταξύ της χαμηλής μετώπης του αυτοκινήτου και του στιβαρού πίσω μέρους. Ένα άλλο ξεχωριστό χαρακτηριστικό είναι το πλατύ αλουμινένιο καπό που περιλαμβάνει ένα μέρος από τα εμπρός φτερά και τονίζει ακόμη περισσότερο το πλάτος του RCZ. Η αιλουροειδής εμπρός εικόνα του αυτοκινήτου, χαρακτηριστική σε όλη την τρέχουσα γκάμα της Peugeot, οι μυώδεις καμπύλες των φτερών που φιλοξενούν τους μεγάλους τροχούς, η ενεργή πίσω αεροτομή και τα κατακόκκινα πίσω φώτα που διαχωρίζονται από μία λωρίδα διάφανων LED, δίνουν μια εμφάνιση που συνδυάζει αισθησιασμό και δύναμη, τεχνολογία και διαφορετικότητα.
 
Ιδιαίτερα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά
Οι αναλογίες του αυτοκινήτου, οι σμιλευμένες γραμμές του αμαξώματος και η οροφή με το διπλό κύρτωμα, ευνοούν την ροή του αέρα, δίνοντας στο αυτοκίνητο βέλτιστη αεροδυναμική. Παρά τις μεγάλες ζάντες των 18 ιντσών και τα αντίστοιχα ελαστικά που αυξάνουν την μετωπική επιφάνεια, το RCZ έχει συντελεστή οπισθέλκουσας Cx 0,32 και εξαιρετική συνολική αεροδυναμική SCx 0,67 (μετωπική επιφάνεια 2,09 τμ.) Η προσαρμοζόμενη ενεργή πίσω αεροτομή επίσης συμβάλλει σ’ αυτή την αεροδυναμική αποτελεσματικότητα, καθώς αναπτύσσεται σε 2 θέσεις, ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου, για να εξασφαλίσει την ιδανική ισορροπία μεταξύ της κατανάλωσης καυσίμου και της οδηγικής συμπεριφοράς. Στην 1η θέση (κλίση 19 μοίρες) ανοίγει σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 85 χ.α.ώ. και ξανακλείνει κάτω από τα 55 χ.α.ώ., ενώ η 2η θέση (κλίση 34 μοίρες) ενεργοποιείται σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 155 χ.α.ώ., επιστρέφοντας στην 1η θέση στα 145 χ.α.ώ. Ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει μηχανικά την πίσω αεροτομή στη 2η θέση, πιέζοντας το αντίστοιχο κουμπί στην κεντρική κονσόλα.
 
Χτισμένο σε μία ευέλικτη πλατφόρμα
Το RCZ χρησιμοποιεί την «Πλατφόρμα 2» αναγνωρισμένη για την υψηλή της στρεπτική ακαμψία και ποιότητα κατασκευής, που αναδεικνύει την οδική συμπεριφορά, την ποιότητας κύλισης και την εξαιρετική ηχομόνωση, όπως και τα μειωμένα επίπεδα κραδασμών. Αυτή η πλατφόρμα είναι μία ευέλικτη λύση. Άλλα μοντέλα Peugeot που προέρχονται απ’ την πλατφόρμα αυτή, είναι τα 308 Hatchback, SW και CC (Cabriolet Coupé), το 3008 και το 5008. Τώρα, με το σπορ κουπέ, αυτή η πλατφόρμα αποδεικνύεται ότι έχει ευρεία προσαρμοστικότητα για την επιλογή αμαξώματος.
 
Ένα μοναδικής σχεδίασης εσωτερικό
Ο χώρος επιβατών του RCZ βάζει άμεσα τον οδηγό σ’ ένα εκλεκτικό, σπορ περιβάλλον. Μια ιδανική θέση οδήγησης, ένα ευθυγραμμισμένο ταμπλό, παραδοσιακά και hi-tech υλικά, είναι μερικά από τα πρώτα στοιχεία που θα δει κανείς εισερχόμενος στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Το κάθισμα έχει μια χαμηλή θέση οδήγησης, ιδανική για την απόλαυση των οδηγικών χαρακτηριστικών του RCZ, ενώ τα μπάκετ καθίσματα διαθέτουν ενσωματωμένα προσκέφαλα και όλες οι ρυθμίσεις βρίσκονται σε άμεση πρόσβαση. Το RCZ διαθέτει από το καλοκαίρι του 2010 μία έκδοση Sport Pack (βασικός εξοπλισμός με τον κινητήρα 1.6 THP των 200 ίππων), που περιλαμβάνει ένα μικρότερο τιμόνι, σε συνδυασμό με κοντύτερο μοχλό ταχυτήτων και την τεχνολογία Sound System για τους κινητήρες βενζίνης.
 
Οι λείες ευθείες σχεδιαστικές γραμμές του ταμπλό, θυμίζουν τα πρόσφατα μοντέλα Peugeot, και ταιριάζουν απόλυτα με την ξεχωριστή αίσθηση αυτού του κουπέ. Η χρήση ποιοτικών υλικών συνδυάζεται αρμονικά με τις κομψές εσωτερικές φόρμες για ένα ιδιαίτερα επιθυμητό σπορ περιβάλλον. Στο οπτικό πεδίο του οδηγού βρίσκεται το ρολόι, στο κέντρο του ταμπλό, και τα όργανα που κατασκευάζονται από πρεσαριστό μέταλλο, ενώ οι ενδείξεις είναι υποφωτιζόμενες και κομψά σχεδιασμένες. Το ταμπλό του RCZ έχει επένδυση σ’ όλη του την επιφάνεια από μαλακό υλικό με καινοτομική υφή. Οι πελάτες μπορούν επίσης να επιλέξουν, ανάμεσα σε μία γκάμα αποχρώσεων, δερμάτινη επένδυση Nappa (πολυτελές, λείο δέρμα). Στις εκδόσεις με δερμάτινη επένδυση, το νέο λογότυπο με το λιοντάρι είναι ανάγλυφο στην κορυφή των εμπρός καθισμάτων.
 
Το εσωτερικό διαθέτει επίσης εξαιρετική ηχομόνωση. Χάρη κυρίως, στην εξαιρετική ακαμψία του αμαξώματος, που αποφεύγει το συντονισμό με τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ο οδηγός μπορεί να απολαύσει μέγιστη ευχαρίστηση από την αθόρυβη λειτουργία του αυτοκινήτου, από το ηχοσύστημα, ή τον ήχο των κινητήρων βενζίνης που διαθέτουν το Sound System Το RCZ είναι επίσης πρακτικό, καθώς προσφέρει 2 επιπλέον περιστασιακές θέσεις, των οποίων οι πλάτες μπορούν να αναδιπλωθούν και να απελευθερώσουν έναν χώρο αποσκευών με μεγάλη χωρητικότητα για την κατηγορία του. Αξίζει να αναφέρουμε εδώ ότι μπορεί να αξιοποιηθεί και ο χώρος κάτω από το πάτωμα που προσφέρει άλλα 30 λίτρα. Η προσφερόμενη ευελιξία του εσωτερικού κρίνεται υποδειγματική για τον χαρακτήρα του μοντέλου, τόσο όσον αφορά των άνεση των 4 συνολικά επιβατών, όσο και των αποθηκευτικών τους αναγκών. Κι όλα αυτά στα πλαίσια των συμπαγών διαστάσεων του αυτοκινήτου.
 
Αποδοτικοί και οικονομικοί κινητήρες
Είναι διαθέσιμη η επιλογή μεταξύ τριών κινητήρων, αποδοτικοί από κάθε άποψη, διαθέτοντας μεγάλη ροπή και απόδοση ισχύος και οικονομία, με χαμηλές εκπομπές CO2 και πλήρως συμβατοί με τις προδιαγραφές Euro 5. Αυτό επετεύχθη χάρη στην προσοχή που έχει δοθεί στην ενίσχυση της αεροδυναμικής του αυτοκινήτου και την μείωση του βάρους του (από 1275 κιλά). Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης άμεσου ψεκασμού επιτυγχάνει έναν αξιοσημείωτο συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας καυσίμου. Ο κινητήρας 1.6 THP των 156 ίππων είναι διαθέσιμος από τα μέσα του 2010 με το νέο σειριακό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων ενισχύει τον ξεχωριστό χαρακτήρα του RCZ, προσφέροντας τον ιδανικό συνδυασμό οδηγικής ευχαρίστησης και οικονομίας καυσίμου.
 
Το κιβώτιο ταχυτήτων AT6 αναπτύχθηκε από την εταιρία Aisin AW σύμφωνα με τις προδιαγραφές της εταιρίας. Διαθέτει τεχνολογίες που βοηθούν να μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και να βελτιστοποιεί τις εκπομπές CO2 (περίπου -10 γραμμ. σε σύγκριση με το κιβώτιο ταχυτήτων προηγούμενης γενιάς). Προκαλεί βελτιστοποίηση του μετατροπέα ροπής και μείωση των απωλειών τριβής (δίσκος συμπλέκτη μειωμένης ολίσθησης, κλπ). Όλα έχουν σχεδιαστεί για να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα του συστήματος μετάδοσης. Αυτό επιτρέπει στο RCZ που διαθέτει αυτό το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, να επιτυγχάνει οικονομία καυσίμου (7,3 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές CO2 στα 168 γραμμ./χλμ.).
 
Παρομοίως, η ποιότητα και η ταχύτητα αλλαγής σχέσεων έχει τελειοποιηθεί (ομαλή, συγχρονισμένη και άμεση), με την υιοθέτηση ενός υδραυλικού μπλοκ άμεσου ελέγχου, μίας ηλεκτρονικής διαχείρισης που βελτιστοποιεί τα άμεσα πολλαπλά κατεβάσματα, κλπ. Είναι δυνατοί δύο τρόποι οδήγησης, ένας αυτόματος για ομαλή, ήρεμη οδήγηση χωρίς άγχος, που προσαρμόζεται στο οδηγικό ύφος του οδηγού, κι ένας πιο δυναμικός, με άμεση απόκριση χάρη στη σειριακή λειτουργία.
 
Τεχνολογικός εξοπλισμός
Ο έξυπνος έλεγχος πρόσφυσης είναι ένα σύστημα ελέγχου πορείας που επιτρέπει στο όχημα να ξεκινά και να κινείται αποτελεσματικά σε δυσμενείς συνθήκες (πάγος, χιόνι, ισχυρή βροχή, κλπ). Υπό αυτές τις συνθήκες υιοθετεί αυτόματα τη λειτουργία που επιτρέπει λιγότερη ή περισσότερη ολίσθηση σε καθέναν από τους εμπρός τροχούς. Αυτή η λειτουργία είναι ενσωματωμένη στο ESP (βασικός εξοπλισμός) σε όλα τα αυτοκίνητα με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
 
Το RCZ διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό σύστημα Hill Assist, διασφαλίζοντας μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια. Λόγω της μόνιμης επικοινωνίας με το ESP, αυτό το σύστημα συγκρατεί το αυτοκίνητο όταν βρίσκεται σε έδαφος με κλίση (μεγαλύτερη του 3%) για δύο δευτερόλεπτα αφού έχει απελευθερωθεί το πεντάλ του φρένου, δίνοντας στον οδηγό χρόνο για να μετακινήσει το πόδι του από το πεντάλ του φρένου στο πεντάλ της επιτάχυνσης. Αυτό κάνει τους ελιγμούς ασφαλέστερους και διευκολύνει την εκκίνηση του αυτοκινήτου (σε ανηφορική κλίση) και στην όπισθεν (όταν για παράδειγμα, παρκάρει σε έδαφος με κατηφορική κλίση).
 
Κορυφαία ασφάλεια
Πώς θα μπορούσε ένα αυτοκίνητο σαν το RCZ να μην διακρίνεται για την τεχνολογία στον τομέα της ασφάλειας; Εμπρός, η δομή του RCZ περιλαμβάνει μία τριπλή ζώνη απορρόφησης για να απορροφά τη μέγιστη ενέργεια σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης. Οι αψίδες της οροφής, οι εξωτερικές πλευρικές δοκοί και οι ενισχύσεις στις πόρτες, έχουν προδιαγραφές που διασφαλίζουν την βέλτιστη στρατηγική απορρόφησης δυνάμεων. Ένα σύστημα ενεργού καπό έχει εξελιχθεί για να μειώσει τα αποτελέσματα μιας σύγκρουσης με πεζό, χωρίς να θυσιάζει την αρχιτεκτονική ή τον σχεδιασμό του αυτοκινήτου (χαμηλή απόσταση από το έδαφος, χαμηλά τοποθετημένο καπό).
 
Όταν οι αισθητήρες στον εμπρός προφυλακτήρα ανιχνεύσουν μία σύγκρουση, αυτό το πυροτεχνικό σύστημα ενεργοποιείται, ανεβάζοντάς το κατά 55 χλστ. σε 0,1’’. Για τις πλευρικές συγκρούσεις, οι ενισχύσεις στις πόρτες, οι ενισχύσεις στην μεσαία κολώνα και ένα μεταλλικό πάνελ διάχυσης δύναμης στο ύψος των ποδιών έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν τη μέγιστη προστασία στους επιβάτες. Στο πίσω μέρος, μία δοκός στο επίπεδο του κατωφλιού του χώρου αποσκευών απορροφά τις δυνάμεις πρόσκρουσης και διασφαλίζει ένα καλό επίπεδο στην περίπτωση επισκευής.
 
Η ώρα της αλήθειας
Η ώρα της αλήθειας δεν είναι άλλη, από τη στιγμή που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι του RCZ και θα δεις κατά πόσο ανταποκρίνεται η θεωρεία στην πράξη. Δεν σας κρύβω, η πρώτη ματιά μου στο αυτοκίνητο μου έφερε στο μυαλό το Audi TT. Και σίγουρα, δεν θα είμαι ο μόνος που θα έχει κάνει αυτή τη σκέψη. Το γεγονός όμως ότι η Peugeot κατάφερε να δώσει τον δικό της χαρακτήρα στο RCZ, τόσο στην εξωτερική εμφάνιση όσο και στο δρόμο, με γεμίζει ικανοποίηση. Ακόμη έχω στο μυαλό την εξαιρετική οδική συμπεριφορά του κακομούτσουνου κατά πολλούς, 309. Οι Γάλλοι, απλά, το έχουν. Γαλλικό μοντέλο που να είναι αδιάφορο οδηγικά, αποτελεί είδηση. Το RCZ, για μένα, που έχω (πλέον) συνηθίσει στην διάταξη κινητήρα στο κέντρο με κίνηση στους πίσω τροχούς της Cayman S, θα ήταν ιδανικό με την κίνηση πίσω και μερικούς ακόμη ίππους, όχι πολλούς, 40-50 επιπλέον.
 
Βέβαια, κινητήρας και κίνηση μπορεί να είναι εμπρός, όμως το RCZ δεν υστερεί σε οδική συμπεριφορά. Η θέση οδήγησης είναι η κλασική πλέον, εξαιρετική. Βρίσκεις πάντα την ιδανική θέση ρύθμισης κι έχεις τα όργανα και τα χειριστήρια υπό πλήρη έλεγχο. Η ορατότητα είναι καλή για το σχήμα του RCZ. Οι κούρμπες στο πίσω μέρος της οροφής συνθέτουν σε μεγάλο βαθμό την προσωπικότητα του μοντέλου και δίνουν μερικό ακόμη «οξυγόνο» στους πίσω επιβάτες, που, για το καλό τους, πρέπει να έχουν σωματότυπο Ασιάτη, τουλάχιστο. Το τιμόνι διαβάζει καλά το δρόμο κι εκτελεί άμεσα τις εντολές του οδηγού. Τα φρένα βρίσκονται πάντα σε επιφυλακή και δεν θα προβάλουν ενστάσεις ακόμη και σε οριακή οδήγηση. Καταλήγοντας, θα έλεγα ότι το σπορ πακέτο που προβάλει η Peugeot μέσω το RCZ, είναι ιδανικό για όσους γεννήθηκαν και μεγάλωσαν σε μπροστοκίνητα αυτοκίνητα.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 18/05/2011, 01:50 πμ.)
Peugeot RCZ 1.6 ΤΗΡ
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4,285/1,845/1,36 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,61 & 1,58/1,595 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 320-640 λίτρα
Βάρος: 1.275 κιλά
Κυβισμός: 1.598 κυβικά εκατοστά
Διάμετρος x διαδρομή: 77 x 85.5 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 10,5:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 156/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 240/1.400-4.500
Επιτάχυνση (0-100 χ.α.ώ.): 8’’
Τελική ταχύτητα: 217 χ.α.ώ.
Ελαστικά Ε/Π: 235/45R18
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 9,3 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 5,2 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 6,7 λίτρα/100 χλμ.
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 55 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2): 155 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Kia
ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
2ο χλμ. Τρίπολης-Άργους, 221 00 Τρίπολη
Τηλ.: +302710242858, Fax: +302710241115
E-mail: tzavaras-sa@tri.forthnet.gr, Website: www.tzavaras.com.gr

 

 
Χρήσιμα