IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Peugeot 207 Rallye 6sp: Επαναπροσδιορισμός της κατηγορίας του
Είναι μεγαλύτερο, ισχυρότερο, πιο άνετο και φιλικό στην οδήγηση, πιο πλούσιο σε χώρους και εξοπλισμό. Είναι η νέα προσέγγιση του όρου «Rallye» που παρουσιάζεται με το μοντέλο 207, ορίζοντας τους νέους κανόνες της κλάσης του.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που είδαμε για πρώτη φορά την ονομασία «Rallye» σε μοντέλο Peugeot. Για την ιστορία, ήταν το 205, μοντέλο με το οποίο η Γαλλική φίρμα έγραψε πολλές σελίδες στη δική της ιστορία των αγώνων. Αυστηρά σε χρώμα λευκό τότε, με τα χρώματα της αγωνιστικής της ομάδας, το 205 Rallye, ήταν το μοντέλο με το οποίο η φίρμα πέρασε τον σπορ χαρακτήρα στο «θερμό» κοινό του αυτοκινήτου. Την πετυχημένη πορεία του 205 Rallye διαδέχθηκε στις αρχές του 1994 το 106 Rallye, το μοντέλο με το οποίο κορυφώθηκε η επιτυχία της σειράς Rallye, τόσο αγωνιστικά όσο και σε επίπεδο πωλήσεων. Αν και οι μεγαλύτερες νίκες και επιτυχίες γράφτηκαν με το 206, όπου έσπασε όλα τα ρεκόρ πωλήσεων παγκοσμίως για την Peugeot, την ονομασία «Rallye» την είδαμε στο επόμενο μοντέλο, το 207. Κατά πόσο όμως θυμίζει την παραδοσιακή συνταγή «Rallye» η αντίστοιχη έκδοση του 207;
Στα χαρτιά;
Τίτλος ουσίας ή τρικ του μάρκετινγκ; Αυτή είναι μια απορία που δημιουργείται περισσότερο στους βετεράνους της σπορ οδήγησης, δηλαδή αυτών που πρόλαβαν και πήραν την αίσθηση της οδήγησης, τόσο από το 205 Rallye, όσο κι από το 106 Rallye. Το πρώτο μοντέλο 106 Rallye ήταν πιο κοντά στο 205 Rallye, καθώς διατηρούσε τον 1.3 λίτρων κινητήρα κάτω από το καπό. Σημαντικές αλλαγές είχαμε στο 2ης γενιάς 106 Rallye, το οποίο, πέραν της διαφοράς στην αισθητική και την κατασκευή του, φορούσε πλέον κινητήρα 1.6 λίτρων με μικρή διαφορά στην ισχύ (105 αντί 100 ίππων), αλλά η 16-βάλβιδη έκδοση που ακολούθησε, βελτιώθηκε κατά 17 ίππους, ανεβαίνοντας στους 122. Το 207 Rallye, είναι κάτι εντελώς διαφορετικό απ’ ό,τι ξέραμε για την ιστορία των μοντέλων Rallye της Peugeot. Τόσο διαφορετικό, που σε βάζει σε σκέψεις. Είναι τελικά ένας γνήσιος απόγονος της οικογένειας «Rallye»; Ο καλύτερος τρόπος για να διαπιστώσουμε τι ακριβώς είναι το 207 Rallye, δεν είναι άλλος από μία δοκιμή του μοντέλου, πολύ περισσότερο τώρα, που εφοδιάζεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Διαφορετική προσέγγιση
Με το 207 Rallye, το μόνο σίγουρο είναι ότι η Peugeot ακολουθεί μία διαφορετική προσέγγιση όσον αφορά τον όρο «Rallye». Η πιο σημαντική διαφοροποίηση έχει να κάνει με τον κινητήρα, όπου παραμένει 1.6 λίτρων αλλά διαθέτει πλέον υπερπλήρωση. Το γεγονός αυτό, με δεδομένη την εξαιρετική καμπύλη ροπής που παρουσιάζει στις χαμηλές μέχρι και τις μεσαίες στροφές, βοηθάει στο να επιτυγχάνονται ικανοποιητικές εν κινήσει επιταχύνσεις (ρεπρίζ). Το 6-τάχυτο (πλέον) μηχανικό κιβώτιο διαφοροποιεί την κλιμάκωση μεταξύ των σχέσεων σε βαθμό που το αυτοκίνητο δεν γίνεται δύστροπο.
Με εξαίρεση τις 2 πρώτες σχέσεις, όλες οι άλλες είναι «μακριές», θα λέγαμε, σε βαθμό πέραν του επιθυμητού. Τουλάχιστο, η τελική σχέση μετάδοσης «μαζεύει» το όποιο «άνοιγμα» εδώ. Το αυτοκίνητο είναι βαρύ, για τα πρότυπα των μοντέλων «Rallye». Σαφώς μεγαλύτερο από τα προηγούμενα Rallye (205, 106), διαθέτει πιο ευρύχωρο εσωτερικό, πληρέστερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, μοιραία μεγαλύτερες διαστάσεις και περισσότερες μονώσεις. Το τίμημα ήταν δεδομένο ότι θα επιβάρυνε το μοντέλο στα κιλά. Όμως, χάρη στη μεγαλύτερη δύναμη, έχει 7,9 κιλά/ίππο.
Επί το έργον
Ανεξάρτητα από τον χαρακτήρα και την ιδιαιτερότητα του μοντέλου, και μόνο που φέρει τα διακριτικά «Rallye», πρέπει να είμαστε αυστηροί στην κρίση μας απέναντι σ’ αυτό το αυτοκίνητο. Αυτό που αναζητάει εξ αρχής ο σπορ οδηγός, είναι μία ιδανική θέση οδήγησης, με πολλές δυνατότητες ρύθμισης. Και το 207 Rallye, δεν προβληματίζει, ακόμη και τους πιο απαιτητικούς. Τα καλούδια άνεσης περνάνε σε δεύτερη μοίρα, καθώς προτεραιότητα εδώ έχουν, η εργονομία και οι λειτουργικότητα, η ορατότητα ολόγυρα, το άμεσο και σαφές τιμόνι, κι ένα ισχυρό μηχανικό σύνολο που να συνεργάζεται άψογα με το κιβώτιο ταχυτήτων. Το 207 Rallye καλύπτει αυτές τις ανάγκες των σπορ οδηγών. Βέβαια, θα θέλαμε τα εμπρός καθίσματα με μεγαλύτερη πλευρική στήριξη, όχι τόσο για την αίσθηση αλλά και για την ουσία.
Το 207 Rallye τα καταφέρνει εξ ίσου καλά και στις ανάγκες επιβράδυνσης. Οι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός έχουν διάμετρο 283 χλστ. και μόνο με οριακή οδήγηση διαρκείας θα καταφέρει κανείς να τα «κουράσει». Τελικά, είναι το 207 Rallye ένας άξιος απόγονος της οικογένειας «Rallye»; Διαθέτει τον απαιτούμενο σπορ χαρακτήρα, έχει τη δύναμη και τα «αντανακλαστικά» ενός «καυτού» hatchback, προσφέρει μια προβλέψιμη οδική συμπεριφορά, αλλά, δεν είναι το «σπαρτιάτικο» Rallye που οι παλαιότεροι του είδους ήξεραν. Από την άλλη, όλα πρέπει να εξελίσσονται. Και η εξέλιξη των «Rallye» του ιστορικού παρελθόντος, λέγεται πλέον «207 Rallye».
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 30/05/2011, 10:33 μμ.)
Peugeot 207 Rallye 6sp
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4,405/1,75/1,47 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,54 & 1,475/1,47 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 270-925 λίτρα
Βάρος: 1.235 κιλά
Κυβισμός: 1.598 κυβικά εκατοστά
Διάμετρος x διαδρομή: 77 x 88,5 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 10,5:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 156/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 240/1.400-4.000
Επιτάχυνση (0-100 χ.α.ώ.): 8’’
Επιτάχυνση (0-1.000 μέτρα): 21,9’’
Τελική ταχύτητα: 216 χ.α.ώ.
Ελαστικά Ε/Π: 205/45R17
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 9,7 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 5,1 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 6,8 λίτρα/100 χλμ.
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 50 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2): 159 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΔΗΜ. ΜΕΛΑΝΙΔΗΣ & ΣΙΑ ΟΕ

Ανταλλακτικά Αυτοκινήτων (Ιαπωνικά-Ευρωπαϊκά) Επιβατικών Φορτηγών Αγροτικών
Λεωφ. Μαραθώνος 34, 153 43 Γέρακας (Γέφυρα Σταυρού)
Τηλ.: +302106612556, +302109221246, Fax: +302106613640
Website: www.used-carparts.gr
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
 
Χρήσιμα