IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
BMW Hydrogen 7 - Υδρογονοκίνηση με... πολυτέλεια
Λανσάροντας την BMW Hydrogen 7, η BMW παρουσιάζει το πρώτο υδρογονοκίνητο πολυτελές sedan στον κόσμο με σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων, κατάλληλο για καθημερινή χρήση.
 
Η BMW Hydrogen 7 αντλεί ισχύ από ένα κινητήρα καύσης υδρογόνου και έχει περάσει από όλη τη διαδικασία προϊοντικής εξέλιξης, αντανακλώντας τη σταθερή στρατηγική της BMW στη χρήση του υδρογόνου ως ιδανική πηγή ενέργειας για το μέλλον αλλά και για το παρόν, καθώς αποδεικνύεται ήδη η καταλληλότητά της στην καθημερινότητά μας. Η BMW Hydrogen 7 είναι μία επαναστατική εξέλιξη στη BMW Σειρά 7 γενικότερα. Ο κινητήρας, η ανάρτηση και το αμάξωμα του νέου μοντέλου βασίζονται στη φιλοσοφία του αυτοκινήτου που γνωρίζουμε από τις BMW 760i και BMW 760Li Sedan. Παράλληλα, η BMW Hydrogen 7 διαθέτει 12-κύλινδρο κινητήρα καύσης «dual-mode» που μπορεί να λειτουργεί με υδρογόνο και συμβατική βενζίνη. Η μέγιστη ισχύς 260 ίππων, δίνει στο μοντέλο 0-100 χ.α.ώ. σε 9,5’’. Η τελική ταχύτητα της BMW Hydrogen 7, από την άλλη, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χ.α.ώ.
Υδρογόνο: η ενέργεια του μέλλοντος
Οι ειδικοί θεωρούν ότι το υδρογόνο είναι η μοναδική πηγή ενέργειας με τη δυνατότητα μακροπρόθεσμα να αντικαταστήσει τα ορυκτά καύσιμα στην οδική κυκλοφορία. Το υδρογόνο αποτελεί ένα από τα συστατικά του νερού και όλων σχεδόν των οργανικών ενώσεων, που σημαίνει ότι είναι μέρος του βιολογικού κύκλου κι επομένως πλήρως συμβατό με το περιβάλλον. Ως το πιο συνηθισμένο στοιχείο στη φύση, το υδρογόνο διατίθεται για πολλούς σκοπούς, σε σχεδόν απεριόριστες ποσότητες. Το υδρογόνο μπορεί να αποθηκεύεται είτε στην κρυογονική του κατάσταση σαν υγρό ή σε αέρια μορφή και είναι σχετικά εύκολο στη μεταφορά. Σαν αέριο υδρογόνο είναι μη τοξικό, άχρωμο και άοσμο. Στην υγρή του κατάσταση, που μετριέται σε βάρος, περιέχει 3 φορές την ενέργεια που υπάρχει στη βενζίνη. Και ενώ η χρήση ορυκτών καυσίμων αναπόφευκτα δημιουργεί εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, το υδρογόνο σαν εναλλακτική πηγή κινητήριας ενέργειας είναι εξαιρετικά φιλικό με το περιβάλλον, καθώς η διαδικασία καύσης δεν παράγει τίποτα περισσότερο από ατμό. Ανακτώμενο με μία αναγεννητική διαδικασία, το υδρογόνο, αντίθετα με άλλα εναλλακτικά καύσιμα, είναι η μοναδική πηγή ενέργειας που επιτρέπει συνεχή, βιώσιμη χρήση για το μέλλον.
Υγρό υδρογόνο για καθημερινή χρήση
Η BMW θεωρεί το υγρό υδρογόνο ως την πλέον κατάλληλη πηγή ενέργειας κίνησης. Αυτή η προτίμηση προέρχεται από το γεγονός ότι το υγρό υδρογόνο, σε πυκνότητα ενέργειας ανά όγκο, υπερβαίνει κατά πολύ την αντίστοιχη του αερίου υδρογόνου. Με το ρεζερβουάρ να καταλαμβάνει τον ίδιο χώρο και να προσφέρει την ίδια χωρητικότητα, η ποσότητα ενέργειας που εμπεριέχεται στο κρυογονικό υγρό υδρογόνο υπερβαίνει την ενέργεια του υδρογόνου που αποθηκεύεται σε συμπιεσμένη αέρια μορφή στα 700 bar, πάνω από 75%. Αυτό σημαίνει ότι ένα όχημα το οποίο λειτουργεί με υγρό υδρογόνο διαθέτει μεγαλύτερη αυτονομία. Ένα ακόμα σημείο που αξίζει να σημειωθεί, εφόσον η υποδομή ανεφοδιασμού βρίσκεται ακόμα υπό εξέλιξη, είναι η συνολική αυτονομία ενός αυτοκινήτου υδρογόνου πράγματι, αυτό το κριτήριο είναι σημαντικό για την καθημερινή χρηστικότητα και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του αυτοκινήτου. Επομένως, η BMW Hydrogen 7 προσφέρει μεγάλη αυτονομία, πρώτον με τη χρήση υγρού υδρογόνου ως πηγής ενέργειας και δεύτερον με τον κινητήρα καύσης dual-mode: Στο πρόγραμμα λειτουργίας υδρογόνου, η BMW Hydrogen 7 μπορεί να καλύψει μία απόσταση μεγαλύτερη των 200 χλμ., και 500 χλμ. επιπλέον στο συμβατικό πρόγραμμα βενζίνης. Η φιλικότητα προς το χρήστη είναι ιδιαίτερα σημαντική για την απήχηση και, κατ’ επέκταση, την αποδοχή του υδρογόνου σαν νέα πηγή ενέργειας κίνησης. Πράγματι, το κριτήριο της καθημερινής χρηστικότητας επηρέασε βαθιά την εξέλιξη της φιλοσοφίας της BMW Hydrogen 7. Λανσάροντας αυτό το πρώτο υδρογονοκίνητο πολυτελές sedan στη μαζική παραγωγή, το BMW Group θέτει ένα πολύ σημαντικό ορόσημο στην παγκόσμια βιομηχανία αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο αποδεικνύει ότι η εναλλακτική ενέργεια κίνησης μπορεί να ικανοποιεί τις υψηλότερες απαιτήσεις και στους τομείς δυναμικής συμπεριφοράς και οδηγικής άνεσης.
Άνεση υψηλών προδιαγραφών
Η ανώτερη ποιότητα της BMW Hydrogen 7 επιβεβαιώνεται και μέσα από ένα υποδειγματικό πρότυπο άνεσης. Σ’ αυτό συμβάλλουν οι πόρτες με αυτόματη λειτουργία ομαλού κλεισίματος Soft Close, τα συνθετικά θερμομονωτικά κρύσταλλα, το προηγμένο, αυτόματο σύστημα κλιματισμού της BMW, η ηλεκτρική ρύθμιση καθίσματος με λειτουργία μνήμης, το βοηθητικό καλοριφέρ με τηλεχειρισμό, το σύστημα υποστήριξης μεγάλης σκάλας της BMW, μία λειτουργία TV με λήψη DVB-T και μόνιτορ πίσω, οι υπηρεσίες τηλεματικής BMW Assist και BMW Online, ένα ανεξάρτητο τηλέφωνο αυτοκινήτου πίσω, η προεγκατάσταση για BMW Teleservice, το 6-δισκο CD-changer και το αντίστοιχο DVD-changer, ένα πακέτο καπνιστή καθώς και ποτηροθήκες μπροστά και πίσω. Αερόσακοι κεφαλής και πλευρικοί μπροστά και πίσω, αυτόματος αντιθαμβωτικός εσωτερικός και εξωτερικός καθρέπτης, καθώς και ο Έλεγχος Απόστασης Παρκαρίσματος της BMW, Park Distance Control (PDC), ένας αισθητήρας βροχής, σύστημα πλοήγησης BMW Professional και ηχοσύστημα Hi-Fi Professional, οσφυϊκή υποστήριξη για οδηγό /συνοδηγό, καθώς και θέρμανση καθισμάτων εμπρός και πίσω, τα πάντα περιλαμβάνονται στην πλούσια γκάμα εξοπλισμού του αυτοκινήτου. Άλλες τεχνικές καινοτομίες που προσφέρει η BMW Hydrogen 7 είναι η άνετη πρόσβαση, η υπηρεσία BMW Online, ο φωνητικός έλεγχος του συστήματος πλοήγησης και των λειτουργιών τηλεφώνου και ηχοσυστήματος, το θερμαινόμενο τιμόνι, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, το σύστημα BMW Night Vision, και οι Προσαρμοζόμενοι Προβολείς (Adaptive Headlights). Επιπλέον, διατίθενται ζάντες αλουμινίου 19-ιντσών με το Mobility Set της BMW. Το πρώτο στον κόσμο υδρογονοκίνητο πολυτελές μοντέλο για καθημερινή χρήση που εισέρχεται στη μαζική παραγωγή βάφεται στάνταρ στην πολύ ελκυστική, ειδική μεταλλική απόχρωση Blue Water Metallic που διατίθεται αποκλειστικά γι’ αυτό το μοντέλο και αναδεικνύει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του.
Κινητήρας dual-mode για μέγιστη αυτονομία
Ο κινητήρας dual-mode που παρέχει ισχύ στο πρώτο πολυτελές υδρογονοκίνητο sedan παραγωγής είναι μία καθοριστική, επαναστατική εξέλιξη της BMW Hydrogen 7. Ο δυναμικός κινητήρας βασίζεται στην 12-κύλινδρη μονάδα βενζίνης 6.0 λίτρων, τεχνολογίας VALVETRONIC. Η μέγιστη ροπή 390 Nm παράγεται στις 4.300 σ.α.λ. Ο V12 της BMW Hydrogen 7 λειτουργεί με 2 προγράμματα, που σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί να καίει υδρογόνο ή βενζίνη στους ίδιους κυλίνδρους. Με συνολική αυτονομία περίπου 700 χλμ., η BMW Hydrogen 7 έχει ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία από την BMW 760i. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό της να απολαμβάνει απεριόριστες δυνατότητες, χρησιμοποιώντας το αυτοκίνητό του χωρίς προβλήματα ακόμα και όταν απέχει πολύ από τον πλησιέστερο σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου. Επομένως, η καθημερινή χρηστικότητα και οδηγική ποιότητα, η πρακτική αξία και οδηγική εμπειρία παραμένουν ανυπέρβλητες, ακόμα και όταν δεν υπάρχει υδρογόνο.
Εύκολος ανεφοδιασμός
Η πλήρωση του ρεζερβουάρ υδρογόνου είναι επίσης εύκολη διαδικασία σε καθημερινή χρήση και, γενικά, σχεδόν δεν διαφέρει από το συνήθη τρόπο ανεφοδιασμού βενζίνης. Βασικά, το μοναδικό νέο χαρακτηριστικό είναι η αεροστεγής και χαμηλής θερμοκρασίας σύνδεση με το στόμιο της αντλίας για το υγρό υδρογόνο που τοποθετείται από τον οδηγό στην υποδοχή του ρεζερβουάρ υγρού υδρογόνου της BMW Hydrogen 7. Πρόκειται για μία συνηθισμένη αντλία καυσίμου, που ασφαλίζει απλά με μηχανική πίεση. Στη συνέχεια η διαδικασία πλήρωσης του ρεζερβουάρ ελέγχεται από το σύστημα. Για να ανοίξει και να κλείσει την τάπα του ρεζερβουάρ, το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να πατήσει ένα μπουτόν στο cockpit δίπλα στο τιμόνι, και η όλη διαδικασία ανεφοδιασμού του ρεζερβουάρ διαρκεί λιγότερο από 8’. Δεδομένης της απλής διαδικασίας χειρισμού αλλά και του ελέγχου του συστήματος ανεφοδιασμού, η διαδικασία πλήρωσης του ρεζερβουάρ υδρογόνου της BMW Hydrogen 7 είναι εύκολη, άμεση και αβλαβής όπως η αντίστοιχη της συμβατικής βενζίνης, και στην ουσία είναι ακόμα πιο καθαρή. Για καθιέρωση της κατάλληλης τεχνολογίας το ταχύτερο δυνατό και για παγκόσμια χρήση, η BMW έχει εξελίξει ένα τυποποιημένο σύνδεσμο πλήρωσης ρεζερβουάρ υγρού υδρογόνου, σε συνεργασία με διεθνείς εταιρίες και τώρα επιδιώκει να καθιερώσει αυτό το σύνδεσμο σαν παγκόσμιο πρότυπο.
Πλαίσιο από ελαφρύ αλουμίνιο
Το πλαίσιο και η ανάρτηση της BMW Hydrogen 7 βασίζεται στο στάνταρ πλαίσιο από ελαφρύ αλουμίνιο που προσφέρει τις επιδόσεις και τη δυναμική συμπεριφορά μιας BMW Σειράς 7. Η εμπρός ανάρτηση περιλαμβάνει άξονα 2 συνδέσμων με γόνατα ελατηρίων, ενώ η πίσω ανάρτηση υιοθετεί άξονα πολλαπλών συνδέσμων integral-IV με γεωμετρία αντιβύθισης και αντιανύψωσης. Η αύξηση του βάρους λόγω των εξαρτημάτων υδρογόνου, απαιτούσε αρκετές μετατροπές στο σετάρισμα της ανάρτησης, και ο πίσω άξονας της BMW Hydrogen 7 έχει αναβαθμιστεί με αλουμινένιες και ατσάλινες ενισχύσεις. Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό είναι ότι η BMW Hydrogen Sedan προσφέρεται στάνταρ με ανάρτηση Adaptive Drive που συνδυάζει τη σταθεροποίηση κλίσεων αμαξώματος με προσαρμοζόμενους αποσβεστήρες. Το Adaptive Drive καθιστά την BMW Hydrogen 7 ένα πολύ ευέλικτο πολυτελές sedan με έξοχα οδηγικά χαρακτηριστικά που ελέγχεται εύκολα ακόμα και στις κλειστές στροφές. Η BMW Hydrogen 7 υιοθετεί επίσης σύστημα πέδησης που δανείζεται από την απλή Σειρά 7, μειώνοντας την απόσταση ακινητοποίησης αυτού του sedan βάρους 2.460 κιλών από τα 100 χ.α.ώ. σε 41 μέτρα.
Προτεραιότητα στην ασφάλεια
Καθώς το υδρογόνο είναι τελείως διαφορετικό σε όλα σχεδόν τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητές του από τη βενζίνη και το πετρέλαιο, αυτό το νέο καύσιμο, όπως είναι φυσικό, ενέχει διαφορετικές απαιτήσεις στον τομέα της αυτοκινητιστικής ασφάλειας. Πολύ φιλικό με το περιβάλλον, το υδρογόνο είναι άοσμο και άχρωμο, επομένως δεν γίνεται αντιληπτό από τον άνθρωπο μέσω των συνήθων αισθητήρων οργάνων. Όποτε το υδρογόνο διαφεύγει στην ατμόσφαιρα, ανεβαίνει ταχύτερα σε υψηλότερα επίπεδα, απλά επειδή είναι 15 φορές ελαφρύτερο από τον αέρα του περιβάλλοντος. Και παρόλο που το υδρογόνο δεν είναι ούτε ενοχλητικό ούτε τοξικό, αναφλέγεται πιο εύκολα από τη βενζίνη ή το πετρέλαιο, μόλις σχηματίσει το κατάλληλο μίγμα με τον αέρα.
 
Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι το υδρογόνο είναι απόλυτα ασφαλές, εφόσον έχουν ληφθεί δεόντως υπόψη όλα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Το σίγουρο είναι ότι το BMW Group θα κατασκεύαζε ένα υδρογονοκίνητο όχημα για καθημερινή χρήση μόνον εάν μπορούσε να προσφέρει ασφάλεια πολύ υψηλών προδιαγραφών και γι’ αυτό ακριβώς το BMW Group συμμετέχει σε πολλά διεθνή συμβούλια και επιτροπές με στόχο τη δημιουργία ενιαίων προδιαγραφών ασφαλείας για το αυτοκίνητο υδρογόνου. Παράλληλα με την εξέλιξη αυτών των προδιαγραφών, το BMW Group έχει δημιουργήσει μία αξιόπιστη φιλοσοφία ασφαλείας για την BMW Hydrogen 7 και όλα τα σχετικά συστήματα και τεχνολογίες της. Παραδείγματος χάριν, το ρεζερβουάρ υγρού υδρογόνου περιλαμβάνει όχι μόνο σύστημα διαχείρισης εξαέρωσης αλλά και δύο επιπλέον βαλβίδες που παρακολουθούν το περιεχόμενο του ρεζερβουάρ σε περίπτωση σημαντικής αύξησης πίεσης (π.χ. εξ αιτίας ζημιάς στο ρεζερβουάρ) και απελευθερώνουν υδρογόνο υπό ελεγχόμενες συνθήκες αν χρειαστεί. Μόλις ανοίξει η πρώτη βαλβίδα, το υδρογόνο κατευθύνεται προς την οροφή του αυτοκινήτου μέσω σωλήνων ασφαλείας που είναι τοποθετημένοι στις κολόνες C.
 
Η 2η βαλβίδα, που ανοίγει μόνον όταν αυξάνεται ακόμα περισσότερο η πίεση, επιτρέπει τη ροή του υδρογόνου κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου, όπου επίσης διαχέεται στον αέρα. Εξάλλου κίνδυνος κλιμάκωσης σε περίπτωση ατυχήματος, δηλαδή ενδεχόμενο ανάφλεξης του καυσίμου που διασκορπίζεται στο έδαφος, ούτε καν υφίσταται σε ένα υδρογονοκίνητο όχημα, σε αντίθεση με ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο όχημα, αφού το υδρογόνο δεν συγκεντρώνεται στο έδαφος με τη μορφή αναφλέξιμου μίγματος, αλλά ανεβαίνει προς τα πάνω και εξαφανίζεται στον αέρα. Μία από τις προϋποθέσεις για την ασφαλή λειτουργία ενός οχήματος στην καθημερινή κυκλοφορία είναι το ‘έμφυτο’ επίπεδο ασφαλείας του.
 
Γι’ αυτό ακριβώς, η BMW Hydrogen 7 υιοθετεί μία πολυδιάσταστη φιλοσοφία ασφαλείας, που περιλαμβάνει διάφορα προληπτικά μέτρα τα οποία αποτρέπουν την έκρηξη του ρεζερβουάρ και την διαρροή υδρογόνου με ανεξέλεγκτο τρόπο. Γι’ αυτό το λόγο, όλα τα εξαρτήματα είναι σχεδιασμένα και διατεταγμένα ώστε να πληρούν τις μέγιστες απαιτήσεις ασφαλείας, καθώς αλλάζουν αυτόματα σε ένα ασφαλές πρόγραμμα λειτουργίας σε περίπτωση βλάβης. Ένα ακόμα σημείο είναι ότι όχι μόνο το ρεζερβουάρ, αλλά και άλλα εξαρτήματα και σωλήνες που περιέχουν υδρογόνο αποτελούνται από δομές διπλών τοιχωμάτων. Λειτουργίες ασφαλείας, που προορίζονται ειδικά για την BMW Hydrogen 7, από την άλλη πλευρά, εξυπηρετούν για να αποκαλύπτουν τυχόν βλάβες αρκετά έγκαιρα και να ενεργοποιούν την κατάλληλη αντίδραση, ώστε να αποφεύγονται αδικαιολόγητοι κίνδυνοι.
 
Επομένως, ο οδηγός ενημερώνεται για οποιαδήποτε λειτουργική βλάβη στο σύστημα ασφαλείας πριν προκύψει κάποιος κίνδυνος. Ένα σύστημα προειδοποίησης ύπαρξης αερίου με αποκεντρωμένους αισθητήρες υδρογόνου, για παράδειγμα, ενημερώνει τον οδηγό για πιθανές λειτουργικές βλάβες και κατά τη διάρκεια της οδήγησης και όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Η παροχή ηλεκτρικής ισχύος για το σύστημα προειδοποίησης αερίου προστατεύεται από ένα τριπλό σετ ασφαλειών, ενώ εκτός από την κανονική μπαταρία, η BMW Hydrogen 7 περιλαμβάνει δύο ακόμα μπαταρίες που διασφαλίζουν συνεχή παροχή ηλεκτρικής ισχύος ανεξάρτητα από την κύρια μπαταρία του αυτοκινήτου.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Lancia
ΑΦΟΙ ΒΥΤΙΝΑΡΟΥ ΟΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Βουλιαγμένης 270, 173 43 Αγ. Δημήτριος Αττικής
Τηλ.: +302109751184, +302109707707, Fax: +302109712710
E-mail: butinaros@gmail.com, Website: www.vitinaroscars.gr
 
Χρήσιμα