IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Νέα καινοτομία της Goodyear καταργεί τις τρόμπες αέρος
 
Οι μέρες που γινόταν χειρονακτικά προσθήκη αέρα στα ελαστικά με ανεπαρκή αέρα μπορεί να είναι σύντομα μια μακρινή ανάμνηση χάρις σε μια νέα καινοτομία που αναπτύσσει η Goodyear Tire & Rubber Company στα εργαστήρια της. Όταν τα ελαστικά είναι σωστά φουσκωμένα, αυτό δεν μας γλυτώνει απλώς από την συνήθη πρακτική ελέγχου της πίεσης του αέρα και από το να εντοπίσουμε μια τρόμπα αέρος και έναν πιεσόμετρο αέρος που να δουλεύει. Μπορεί ταυτόχρονα να σημαίνει και πραγματική εξοικονόμηση στην κατανάλωση καυσίμων.
Σύμφωνα με έρευνες κρατικές αλλά και της ίδιας της βιομηχανίας, ανεξάρτητα από το αν οδηγείτε ένα επιβατηγό αυτοκίνητο ή ένα επαγγελματικό όχημα, όταν τα ελαστικά δεν είναι επαρκώς φουσκωμένα τούτο μπορεί να σημαίνει μείωση 2,5-3,3% των χιλιομέτρων που μπορείτε να διανύσετε καταναλώνοντας μια συγκεκριμένη ποσότητα καυσίμων. Με σημερινές τιμές τούτο μεταφράζεται σε περίπου 0,12 €/λίτρο κατά την τροφοδοσία. Επίσης όταν τα ελαστικά είναι σωστά φουσκωμένα έχουμε χαμηλότερες εκπομπές καυσαερίων, τα ίδια τα ελαστικά έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και βελτιώνεται η συνολική απόδοση του οχήματος.
Η τεχνολογία διατήρησης του αέρα AMT της Goodyear (Αir Maintenance Technology) επιτρέπει στα ελαστικά να παραμένουν φουσκωμένα με την βέλτιστη πίεση δίχως να υπάρχει ανάγκη εξωτερικής τρόμπας ή ηλεκτρονικών συστημάτων. Όλα τα εξαρτήματα του συστήματος AMT μαζί με την τρόμπα μινιατούρα βρίσκονται μέσα στο ελαστικό. «Αν και η τεχνολογία είναι σύνθετη, η ιδέα που κρύβεται πίσω από το σύστημα AMT είναι σχετικά απλή και ενεργοποιείται από το ίδιο το ελαστικό καθώς κυλά στο δρόμο», λέει ο κ. Jean-Claude Kihn, αντιπρόεδρος της Goodyear και επικεφαλής του τεχνικού τομέα της εταιρίας. «Ένα ελαστικό το οποίο μπορεί να διατηρήσει την πίεση του ως έχει είναι κάτι που οδηγοί ζήταγαν εδώ και πολλά χρόνια. Η Goodyear θέλησε να αντιμετωπίσει αυτή την πρόκληση και η πρόοδος που έχουμε σημειώσει ήδη υπόσχεται πολλά», είπε ο κ. Kihn. «Πρόκειται για ένα τεχνολογικό επίτευγμα για το οποίο κάποια μέρα οι άνθρωποι θα αναρωτιούνται πως μπορούσαν να ζουν χωρίς αυτό».
 
 
Η Goodyear δεν έχει δώσει κάποια εκτίμηση σχετικά με τον χρόνο που θα είναι διαθέσιμη η συγκεκριμένη τεχνολογία στο λιανεμπόριο αλλά δήλωσε ότι το χρονοδιάγραμμα θα επιταχυνθεί λόγω των πρόσφατων κυβερνητικών ερευνητικών επιδοτήσεων στις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το τμήμα τεχνολογίας οχημάτων του υπουργείου ενέργειας των ΗΠΑ, ανακοίνωσε ότι θα δώσει επιδότηση 1.500.000 δολάρια για την έρευνα, ανάπτυξη και εφαρμογή του συστήματος AMT για τα ελαστικά εμπορικών φορτηγών. Την επιδότηση θα διαχειριστεί το εθνικό εργαστήριο ενεργειακής τεχνολογίας και οι εργασίες θα λάβουν χώρα στο κέντρο καινοτομίας της Goodyear στο Akron της πολιτείας του Ohio.
Τον Ιούλιο η Goodyear έκανε αίτηση και πέτυχε να λάβει μια επιδότηση από την κυβέρνηση του Λουξεμβούργου για την έρευνα και ανάπτυξη ενός συστήματος AMT για ελαστικά ευρείας κατανάλωσης. Η εκτέλεση του έργου θα γίνει στο κέντρο καινοτομίας της Goodyear στο Colmar-Berg στο Λουξεμβούργο. «Τα δύο συστήματα ΑΜΤ, για ελαστικά ευρείας κατανάλωσης και επαγγελματικής χρήσης, αν και παρόμοια σε σύλληψη έχουν σημαντικές διαφορές», λέει ο κ. Kihn. «Η ουσιαστική στήριξη των κυβερνήσεων των ΗΠΑ και του Λουξεμβούργου τονίζει την σπουδαιότητα αυτών των projects και τα πολλαπλά θετικά πλεονεκτήματα για τους οδηγούς ανά τον κόσμο».
Επιπλέον, το τμήμα τεχνολογίας οχημάτων του υπουργείου ενέργειας ανακοίνωσε ότι θα δώσει μια πρόσθετη επιδότηση 1.500.000 δολαρίων για ένα κοινό πρόγραμμα της PPG Industries με την Goodyear το οποίο έχει σαν στόχο την βελτίωση της αντίστασης κύλισης και την απόδοση των ελαστικών σε σχέση με την κατανάλωση καυσίμων. Στόχος του προγράμματος είναι να αυξήσει για τα επιβατηγά οχήματα την μέση απόδοση των καυσίμων μέσω των νέων τεχνολογιών που αφορούν στα πέλματα και στην εσωτερική επένδυση αυτών (tread & inner liner technologies). «Οι νέες τεχνολογίες οι οποίες είναι αόρατες στο ανθρώπινο μάτι, όπως αυτές που προωθούμε μαζί με την PPG, θα βοηθήσουν ιδιαίτερα στην βελτίωση της απόδοσης των ελαστικών σε σχέση με την κατανάλωση καυσίμων ενώ ταυτόχρονα διατηρούν άλλες σημαντικές ιδιότητες όπως η πρόσφυση και η διάρκεια ζωής του πέλματος», είπε ο κ. Kihn.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 29/08/2011, 02:06 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Ford
ΑΦΟΙ ΠΑΝΙΤΣΑ & ΣΙΑ ΟΕ

Συνεργείο & Ανταλλακτικά Αυτοκινήτων (Εμπορία Αυτοκινήτων)
Αρέθα 36, 264 42 Πάτρα
Τηλ.: +302610422674, Fax: +302610422149, E-mail: Panitsas2002@yahoo.gr
 
Χρήσιμα