IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
VW Amarok: Στα ίχνη του «λύκου»
Με την άφιξη του νέου Amarok, η VW παρουσιάζει το πιο εξελιγμένο Pick-Up της Ευρωπαϊκής αγοράς, έτοιμο να αντιμετωπίσει ακόμη και τις πιο σκληρές συνθήκες ως ένα επαγγελματικό όχημα με δυνατότητες εντός κι εκτός δρόμου.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Tο όνομα του νέου Pick-Up της VW προέρχεται από τη γλώσσα των Ίνουιτ (φυλή των Εσκιμώων της Αλάσκας, της Γροιλανδίας και του Καναδά) και σημαίνει λύκος, συμβολίζοντας έτσι τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, για τη δύναμη και την αντοχή του. Το Amarok είναι διαθέσιμο αρχικά ως 4-θυρο pick-up μοντέλο και η μονοκάμπινη έκδοση θα ακολουθήσει στις αρχές του 2011. Συνδυάζει την ευρωστία ενός pick-up με την πρωτοποριακή τεχνολογία, τα υψηλά πρότυπα ασφαλείας, την οικονομία καυσίμου και την άνεση, ποιότητα και αντοχή που χαρακτηρίζει τη μάρκα. Η παραγωγή του μοντέλου ξεκίνησε στις αρχές του 2010 από το εργοστάσιο στο Μπουένος Άιρες της Αργεντινής και στην Ευρώπη από το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς.
Ευρύχωρο μέσα κι έξω
Όσον αφορά τους χώρους του, το ύψος και το πλάτος του, τον ωφέλιμο όγκο και το βάρος του, είναι οι καλύτεροι στην κατηγορία του. Το Amarok έχει ωφέλιμο φορτίο 1,15 τόνους και 2,52 τμ. με τις μεγαλύτερες διαστάσεις του χώρου φόρτωσης στην κατηγορία του (1,555 μ. μήκος, 1,62 μ. πλάτος). Τα 1,222 μ. απόστασης μεταξύ θόλων κάνουν το αυτοκίνητο το πρώτο μοντέλο μεσαίου μεγέθους pick-up που μπορεί να φορτώσει μία Ευρωπαλέτα πλαγίως, εξοικονομώντας χώρο. Όσον αφορά το στιλ και το σχεδιασμό του, το Amarok είναι καθαρά επηρεασμένο από το νέο σχεδιαστικό DNA της μάρκας.
Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από τις οριζόντιες γραμμές, την αλληλεπίδραση των καλά καθορισμένων επιφανειών του αμαξώματος και την υψηλή ακρίβεια κατασκευής του. Συγκεκριμένα, ένα από τα πιο διακριτικά στοιχεία του, είναι οι προβολείς και οι γρίλιες της μάσκας, με τις περσίδες και τα διακοσμητικά στοιχεία χρωμίου. Μεταβαίνοντας προς από το εμπρός προς το πίσω μέρος του οχήματος, υπάρχει μια περιοχή που αναπτύσσεται από τα πλάγια μέχρι τα πλαϊνά παράθυρα και δίνει το περίγραμμα σε μορφή τόξου. Η καθαρή γλυπτική των καμπυλών του πλαγίου μέρους του Pick-Up καθώς και το καπό της μηχανής, αποδίδουν στο Amarok, την αγριάδα ενός τέτοιου οχήματος.
Ισχυροί και οικονομικοί κινητήρες
Οι εξελιγμένοι κινητήρες TDI του Amarok, όλοι με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού (Common Rail), θέτουν νέα επίπεδα χαμηλών καταναλώσεων και ρύπων CO2. Η παθητική και ενεργητική ασφάλεια που διαθέτει, αλλά και ο εξοπλισμός άνεσης, μπορούν να συγκριθούν με ενός επιβατικού αυτοκινήτου. Παρ’ όλα αυτά το Amarok είναι ένα γνήσιο εκτός δρόμου όχημα. Όσον αφορά το επίπεδο κίνησης, η VW παρουσιάζει ένα δυναμικό τεχνολογικό επίτευγμα, παράλληλα με το λανσάρισμα του νέου Amarok. Με 163 ίππους και κινητήρα 2.0 λίτρων TDI άμεσου ψεκασμού (Common Rail) με τα 2 στάδια ελέγχου (Bi-Turbo) φόρτισης, αποδίδει μέγιστη ροπή 400 Nm μόλις στις 1.500 σ.α.λ. Οι υψηλές αποδόσεις έρχονται σε αντίθεση με την αξιοσημείωτα χαμηλή κατανάλωση των μόλις 7,8 λίτρων/100 χλμ.
Ο 2ος κινητήρας του Amarok είναι ακόμα ένας 4-κύλινδρος TDI, σ’ αυτή την περίπτωση με απόδοση 122 ίππους. Αυτός ο TDI αναπτύσσει ροπή 340 Νm από τις 1.750 σ.α.λ. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, καταναλώνει μόλις 7,5 λίτρα/100 χλμ. Και οι δύο TDI κινητήρες «σπάνε» το όριο των 200 γραμμ./χλμ. σε ρύπους CO2, ένα όριο που αποτελούσε φράγμα σε αυτή την κατηγορία. Ο ανεφοδιασμός, δεν αποτελεί πρόβλημα για το νέο Amarok, μιας και η μέγιστη απόσταση που μπορεί να διανύσει με ένα ρεζερβουάρ, είναι κάτι παραπάνω από 1.000 χλμ. Όλοι οι κινητήρες TDI άμεσου ψεκασμού πληρούν τις Ευρωπαϊκές οδηγίες Euro5. Το νέο Pick-Up, διαθέτει 6-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Πολλές απ’ τις τεχνολογίες, που έχουν εφαρμοστεί στο νέο Amarok, χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη κατηγορία. Αυτές συμπεριλαμβάνουν τον κινητήρα Bi-Turbo και την επιλεκτική ή την μόνιμη 4κίνηση 4MOTION με διαφορικό Torsen.
Δυναμικό και ασφαλές σε οποιαδήποτε διαδρομή
Οι πελάτες του Amarok, μπορούν να διαλέξουν μέσα από 3 διαφορετικές επιλογές κίνησης, επιλεκτική ή μόνιμη 4-κίνηση 4MOTION και κίνηση στους πίσω τροχούς. Η επιλεκτική 4-κίνηση 4MOTION του Amarok με το κόκκινο «4» σαν υπογραφή, αποτελεί ιδανική επιλογή για δύσβατες διαδρομές. Χρησιμοποιεί ένα άκαμπτο κλείδωμα της 4-κίνησης, το οποίο αποδεδειγμένα χρησιμοποιείται στην κατηγορία των Pick-Up. Η διπλοκάμπινη έκδοση διατίθεται με επιλεκτική 4-κίνηση και δυνατότητα υποπολλαπλασιασμού σχέσεων (Low). Αυτό πρακτικά σημαίνει κίνηση στους πίσω τροχούς με δυνατότητα εμπλοκής 4-κίνησης και υποπολλαπλασιασμό σχέσεων για ιδιαίτερα ακραίες συνθήκες οδήγησης. Όταν ενεργοποιείται, με το πάτημα ενός διακόπτη, παράγεται δύναμη η οποία μεταφέρεται στους άξονες. Ακόμα και σε 45 μοίρες γωνία (100% κλίση) και με πλήρες φορτίο το Amarok τα καταφέρνει με ευκολία. Την ίδια στιγμή, το πακέτο της ανάρτησης για βαριά χρήση, με 3 κυρίως φύλλα και 2 εφεδρικά, διασφαλίζει την ασφαλή φόρτωση και την άνεση σε όλες τις περιπτώσεις διαδρομών.
Η μόνιμη 4-κίνηση 4MOTION με το μαύρο «4» στο πίσω μέρος, κάνει την οδήγηση ακόμα πιο άνετη. Εκμεταλλεύεται πλήρως τα πλεονεκτήματα της 4-κίνησης για περισσότερη δύναμη και στην άσφαλτο ακόμα περισσότερο. Το διαφορικό Torsen, διαφέρει από όλα τα υπόλοιπα στην κατηγορία του. Διανέμει την δύναμη, αναλόγως το πως χρειάζεται στον μπροστά και στον πίσω άξονα. Σαν βασική διανομή έχει την 40:60. Αυτό έχεις ως αποτέλεσμα την εξαιρετική απόδοση δύναμης σε συνδυασμό με υψηλή πρόσφυση. Όλες οι επιλογές κίνησης έχουν ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού το οποίο χρησιμοποιεί αυτόματη παρέμβαση πέδησης. Το σύστημα αυτό βελτιστοποιεί την πρόσφυση σε όλες τις επιφάνειες δρόμων. Σαν επιπλέον σύστημα, υπάρχει και το μηχανικό κλείδωμα διαφορικού στον πίσω άξονα για οδήγηση εκτός δρόμου. Η κίνηση στους πίσω τροχούς θα λανσαριστεί σε 2η φάση και θα είναι διαθέσιμη μόνο στην μονοκάμπινη (Single Cab) έκδοση. Θα απευθύνεται σε πελάτες που θέλουν ένα «εργαλείο» δουλειάς που θα τους ικανοποιήσει  απόλυτα στο εργασιακό τους περιβάλλον.
Εργαλείο δουλειάς και όχημα lifestyle
Το νέο Amarok κάνει την εμφάνισή του σε 3 εκδόσεις εξοπλισμού. Η βασική έκδοση (Startline), βασίζεται ξεκάθαρα στα μηχανική μέρη του αυτοκινήτου και στα εξαιρετικά γερά συστατικά του: τα παράθυρα, το κλείδωμα θυρών και η προσαρμογή των εξωτερικών καθρεπτών, είναι όλα χειροκίνητα. Οι προφυλακτήρες , τα χερούλια θυρών και τα καλύμματα καθρεπτών είναι άβαφα κι αυτό κάνει την συγκεκριμένη έκδοση ιδανική για σκληρή δουλειά. Άλλα βασικά χαρακτηριστικά είναι τα ρυθμιζόμενα καθ’ ύψος καθίσματα, ο αναδιπλούμενος πίσω πάγκος, το ντουλάπι συνοδηγού το οποίο κλειδώνει και ο φωτιζόμενος χώρος φόρτωσης. Ένα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό είναι η κεραία του ράδιο αλλά και του πλοηγού, ενσωματωμένη στους εξωτερικούς καθρέπτες. Ένα επίπεδο παραπάνω, όσον αφορά τον εξοπλισμό, είναι η έκδοση Trendline. Σ’ αυτή την έκδοση, ο μπροστά προφυλακτήρας, τα χερούλια θυρών και τα καλύμματα καθρεπτών είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος. Τα παράθυρα, το κλείδωμα θυρών και οι καθρέπτες, προσαρμόζονται ηλεκτρικά.
Επιπλέον, ένα ράδιο CD με MP3, ο ημιαυτόματος κλιματισμός (Climatic), η πολυλειτουργική οθόνη, το σύστημα Cruise Control και οι προβολείς ομίχλης εμπρός, βρίσκονται στο βασικό εξοπλισμό. Οι 16άρες ζάντες αλουμινίου, κάνουν την εμφάνισή του ακόμα πιο επιβλητική και δυναμική. Η έκδοση Highline διαθέτει αποκλειστικά χαρακτηριστικά. Επιπλέον της έκδοσης Trendline, το Highline διαθέτει χρωμιομένο πίσω προφυλακτήρα, διακοσμητικά χρωμίου στους εξωτερικού καθρέπτες, διάφορα χρωμιομένα μέρη, τόσο μέσα στην κονσόλα όσο και εξωτερικά, διογκωμένους θόλους οι οποίοι έχουν χώρο για τους τροχούς με τις 17άρες ζάντες αλουμινίου. Επιπλέον, διατίθεται διχρωμία στο ταμπλό (αναλόγως τον συνδυασμό του υφάσματος καθισμάτων), φιμέ πίσω τζάμια, σύστημα αυτόματου κλιματισμού (Climatronic) για επιπρόσθετη άνεση, ηχοσύστημα με MP3 (ραδιο-CD) και με 6 ηχεία, δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων.
Εύχρηστο και πλούσια εξοπλισμένο
Εύκολη πρόσβαση, άνετα καθίσματα και άπλετος χώρος για το κεφάλι, χαρακτηρίζουν τον χώρο επιβατών. Ο άνετος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών, κάνουν το Amarok ένα όχημα 5 επιβατών. Όταν μόνο 2 άτομα επιβαίνουν, ο αναδιπλωμένος πάγκος, δημιουργεί ακόμα περισσότερο χώρο φόρτωσης. Κι αυτά δεν είναι όλα όσα διαθέτει το νέο Amarok. Για πρώτη φορά σε αυτή την κατηγορία, γίνεται εφικτό να φορτωθούν Ευρωπαλέτες (1,2 x 0,8 μ.) οριζοντίως. Είναι πολύ εύκολο πλέον να φορτωθούν ογκώδη αντικείμενα, χάρη στο χαμηλό ύψος της καρότσας που φτάνει μόλις τα 78 εκατοστά. Το ωφέλιμο φορτίο αγγίζει τα 1.150 κιλά (ανάρτηση βαριάς χρήσης) ενώ 4 δακτύλιοι πρόσδεσης βρίσκονται στις γωνίες του χώρου φόρτωσης και προστατεύουν το φορτίου κατά την οδήγηση. Η ελκτική δύναμη φορτίου για το νέο Amarok, φτάνει τα 2.800 κιλά. Το Amarok θέτει νέα επίπεδα ασφάλειας στην κατηγορία των Pick-Ups.
Τα συστήματα ασφαλείας του νέου Amarok θέτουν νέα στάνταρ στην κατηγορία του. Μαζί με τους αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, υπάρχουν επίσης και αερόσακοι θώρακα-κεφαλής. Φυσικά συμπεριλαμβάνονται προσκέφαλα ρυθμιζόμενα καθ’ ύψος, ζώνες τριών σημείων και στην πλευρά του οδηγού, οπτικό και ακουστικό σύστημα πρόσδεσης ζωνών. Πολλά άλλα χαρακτηριστικά, εξασφαλίζουν ένα υψηλό επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας. Το Ηλεκτρονικό Σύστημα Ευστάθειας (ESP) είναι στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου. Σ’ όλες τις εκδόσεις που περιλαμβάνουν προετοιμασία κοτσαδόρου, το ESP περιλαμβάνει το Σύστημα Σταθεροποίησης Φορτίου. Άλλο ένα στοιχείο, που συμβάλλει στην ασφάλεια, είναι η επιλογή «Off-Road», η οποία ενεργοποιείται με το πάτημα ενός διακόπτη και υπάρχει μέχρι και την ταχύτητα των 100 χ.α.ώ.
Το σύστημα ESP, διαθέτει Ηλεκτρονικό Κλείδωμα Διαφορικού (EDL), Σύστημα Αντιολίσθησης (ASR) και Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Φρένων (ABS), τα οποία είναι όλα συντονισμένα για απαιτητικές εκτός δρόμου διαδρομές. Το σύστημα ABS μπορεί να μειώσει την απόσταση φρεναρίσματος και εντός αλλά και εκτός δρόμου. Όταν το σύστημα «Off-Road» είναι ενεργοποιημένο και η ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι έως 30 χ.α.ώ., το Σύστημα Υποβοήθησης Κατηφόρας είναι επίσης ενεργοποιημένο και κρατάει την ταχύτητα οδήγησης σταθερή σε απότομες κατηφόρες, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένη ενεργοποίηση των φρένων. Για πρώτη φορά στην κατηγορία του, όταν το Σύστημα Υποβοήθησης Κατηφόρας είναι ενεργοποιημένο, ο οδηγός μπορεί ανεξάρτητα να προσαρμόσει την ταχύτητα του οχήματος, σε ένα επιθυμητό επίπεδο, με το να αυξάνει ταχύτητα ή να φρενάρει, ακόμα και στην νεκρά ταχύτητα.
Επί το έργον
Καλή η θεωρεία, αλλά όταν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο σαν το Amarok, μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει η «πράξη». Για το λόγο αυτό, βρεθήκαμε στην Κρήτη, το πλέον κατάλληλο μέρος για τη δοκιμή ενός αυτοκινήτου με τις αρετές και τις ιδιαιτερότητες ενός εκ κατασκευής σκληροτράχηλου επαγγελματικού οχήματος. Τα pick-up αυτοκίνητα με διπλή καμπίνα έχουν τύχει ιδιαίτερης προτίμησης από το αγοραστικό κοινό τα τελευταία χρόνια. Για τους περισσότερους επαγγελματίες, αποτελούν οχήματα που αξιοποιούν τις δυνατότητες ενός επαγγελματικού αυτοκινήτου, συνδυασμένες με τις ανέσεις και τη λειτουργικότητα ενός επιβατικού. Το Amarok, συμπεριφέρεται όπως ένα επιβατικό μοντέλο σε συμβατικές συνθήκες οδήγησης. Δεν κουράζει στο ταξίδι και μπορεί να μεταφέρει τους επιβάτες του με περίσσια άνεση.
Από την άλλη, όταν οι ανάγκες το επιβάλλουν, αξιοποιεί τις τεχνολογικές του δυνατότητες και καινοτομίες, σε συνθήκες εργασιακού περιβάλλοντος, χωρίς κανένα δισταγμό, τόσο στο δρόμο όσο και εκτός δρόμου. Με το νέο Amarok, ξεκινήσαμε μία δοκιμή διαρκείας από τα Χανιά, παίρνοντας επίσημα «εκκίνηση» από τον εξουσιοδοτημένο συνεργάτη της VW στον ομώνυμο νομό. Ακολούθως, μας περίμενε μία μοναδική διαδρομή μέχρι την Ιεράπετρα, περνώντας από το Ρέθυμνο, με στάση και στην πόλη του Αγίου Νικολάου. Μετά από αρκετά χιλιόμετρα μικτού εδάφους, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι το νέο Amarok, είναι ο σοβαρότερος (πλέον) αντίπαλος απέναντι στην Ιαπωνική παντοκρατορία της αγοράς των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και πιστεύουμε ότι θα συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη των πωλήσεων της VW στην κατηγορία των ελαφρών φορτηγών, προβάλλοντας ως ατού τις διαστάσεις του, τη δύναμη και τις επιδόσεις, σε συνάρτηση με τις ανταγωνιστικές του τιμές.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 26/09/2011, 04:26 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Alfa Romeo
ΑΦΟΙ ΒΥΤΙΝΑΡΟΥ ΟΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Βουλιαγμένης 270, 172 36 Αγ. Δημήτριος Αττικής
Τηλ.: +302109751184, +302109707707, Fax: +302109712710
E-mail: butinaros@gmail.com, Website: www.vitinaroscars.gr

 
Χρήσιμα