IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Υψηλή επικινδυνότητα στις Εθνικές Οδούς
 
Το οδικό δίκτυο της Ελλάδας έχει μεν βελτιωθεί σημαντικά, όμως η επικινδυνότητα των δρόμων της χώρας παραμένει υψηλή, τόσο κατασκευαστικά όσο και από θέμα διαχείρισης. Γιατί όλα τα έργα αφήνουν κενά σε θέματα ασφάλειας;
Του Δημήτρη Σπυράκη
Εδώ και δεκαετίες, σημαντικό μέρος του προϋπολογισμού της Ελλάδας, απορροφάται στην κατασκευή και συντήρηση οδικών δικτύων. Οι ανάγκες μετακίνησης πληθυσμών και οι εμπορευματικές μεταφορές αυξάνονται συνεχώς. Στα πλαίσια των αναγκών αυτών, η κατασκευή νέων δρόμων και μεγαλύτερων οδικών αρτηριών και δικτύων, είναι επιβεβλημένη. Η χρονική διάρκεια στην κατασκευή ενός τέτοιου έργου επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες. Ένας βασικός εξ αυτών, είναι η μορφολογία του εδάφους, με τις όποιες αναγκαίες τεχνο-οικονομικές μελέτες. Κι όσο πιο δύσκολες είναι οι συνθήκες εδώ, τόσο πιο χρονοβόρες γίνονται οι τελευταίες. Απ’ την άλλη, το κόστος που απορρέει από τις μελέτες αυτές, καλούνται να το επωμιστούν οι νομοταγείς φορολογούμενοι πολίτες, που με τα οχήματά τους θα είναι οι χρήστες του υπό κατασκευή δρόμου. Η βελτίωση του εθνικού μας οδικού δικτύου ήταν αναγκαία, για να γίνουν οι δρόμοι πιο ασφαλείς, αλλά και λιγότερο κουραστικοί στην οδήγηση, ενώ θα πρέπει να προσφέρουν τη δυνατότητα εξυπηρέτησης πολύ μεγαλύτερου αριθμού οχημάτων.
Στα πλαίσια αυτά, οι εθνικές οδοί της Ελλάδας, ναι μεν έχουν έρθει σε καλύτερο επίπεδο απ’ ότι τα προηγούμενα χρόνια, όμως παραμένουν οι ελλείψεις, που έχουν να κάνουν κυρίως με τη διαχείριση. Ένας οδηγός που χρησιμοποιεί συχνά το οδικό δίκτυο της χώρας, έχει βρεθεί αρκετές φορές στα όρια του κινδύνου, τις περισσότερες φορές εξ αιτίας των ελλείψεων στη διαχείριση των δρόμων που έχουν να κάνουν με την οδική ασφάλεια. Τεράστια κομμάτια από κατεστραμμένα ελαστικά φορτηγών οχημάτων καταμεσής του δρόμου, διάφορα άλλα αντικείμενα στο οδόστρωμα, είναι μερικές από τις συχνότερες περιπτώσεις. Μία εξ αυτών και περίπτωση της εικόνας μας, που γίνεται ακόμη πιο επικίνδυνη, καθώς στο επίμαχο σημείο ο δρόμος δεν φωτίζεται. Ουσιαστικά, είναι βυθισμένος στο σκοτάδι, με αποτέλεσμα, αρκετές φορές, οι οδηγοί των διερχόμενων οχημάτων, να μην μπορούν να αποφύγουν τα απρόσμενα εμπόδια. Οι συνέπειες, γνωστές.
Το εικονιζόμενο περιστατικό αφορά την εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας, λίγα χιλιόμετρα πριν τη Λαμία, ημέρα Τετάρτη 9 Νοεμβρίου και ώρα περίπου 6:00 μμ. Το αντικείμενο που απλωνόταν στο οδόστρωμα, καταλαμβάνοντας σχεδόν πλήρως τη μία εκ των δύο λωρίδων του δρόμου, έγινε αντιληπτό από διερχόμενο όχημα της Τροχαίας, όπου και ειδοποίησε τους αρμόδιους της εταιρίας που διαχειρίζεται το κομμάτι αυτό της Ε.Ο. Όταν λοιπόν οι οδηγοί έρχονται αντιμέτωποι συχνά με τέτοια περιστατικά, ορισμένες φορές μάλιστα με δυσάρεστα αποτελέσματα, είναι αιτιολογημένη, κατά τρόπον τινά, η άρνηση πληρωμής διοδίων, όταν τίθεται θέμα ασφάλειας. Θα βοηθούσε σημαντικά αν το εθνικό δίκτυο της Ελλάδας θα ήταν φωτιζόμενο. Αξιοποιώντας μάλιστα τη σύγχρονη τεχνολογία, οι λαμπτήρες θα μπορούσαν να είναι αυτόνομοι, ώστε να μην επιβαρύνεται σημαντικά το κόστος λειτουργίας των δρόμων. Τελικά, πόση αξία έχει η ζωή των πολιτών, ώστε να μην έχουν γίνει μέχρι σήμερα τέτοιες επιλογές;
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 09/11/2011, 11:28 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mini
ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΑΜΠΑΝΗΣ

Εισαγωγές Ανταλλακτικών
Λιοσίων 152, 104 45 Αθήνα
Τηλ.: +302108327788, +302108324068, Fax: +302108324079
E-mail: tsapanis@yahoo.gr

 

 
Χρήσιμα