IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Opel Astra SportsTourer CDTI 1.7: Η απόλαυση της οδήγησης χωρίς όρια
Το πετρελαιοκίνητο Astra SportsTourer αποτελεί μία σημαντική πρόταση για τις οικογένειες που λατρεύουν τα ταξίδια, αλλά δεν θέλουν να τους κοστίζει ακριβά. Με 1.000+ χλμ. αυτονομία (μικτή οδήγηση), τι άλλο να θελήσει κανείς;
Του Δημήτρη Σπυράκη
Το μοντέλο SportsTourer «γεννήθηκε» τον Σεπτέμβριο του 2010, όπου λανσαρίστηκε στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού. Από τότε, η Opel άρχισε να το «στολίζει» με διάφορους κινητήρες από την, ομολογουμένως, μεγάλη γκάμα της. Σκεφθείτε ότι το τρέχον μοντέλο Astra εξοπλίζεται με 9 διαφορετικούς κινητήρες, 5 βενζίνης και 4 πετρελαίου. Το μοντέλο της δοκιμής μας φορούσε τον 2ο ισχυρότερο πετρελαιοκινητήρα, τον 1.7 με υπερπλήρωση των 125 ίππων. Ο ίδιου κυβισμού κινητήρας βγαίνει και σε έκδοση 110 ίππων. Η γκάμα των κινητήρων πετρελαίου ολοκληρώνεται προς τα κάτω με τον 1.3 λίτρων
Βελτιωμένη σχεδίαση
Τα μοντέλα της κατηγορίας wagon σπανίως διακρίνονταν για την καλαίσθητη γραμμή τους. Είναι τέτοια η σχεδιαστική τους φιλοσοφία, που εστιάζει περισσότερο στην αξιοποίηση και λειτουργικότητα των εσωτερικών τους χώρων και λιγότερο στη σιλουέτα τους. Το Astra, κατά τη δική μας εκτίμηση, ουδέποτε δεν διακρινόταν για πρωτοποριακή και στιλιστική σχεδίαση. Με την πάροδο των ετών (και των γενεών του μοντέλου), έγινε προσπάθεια για μια διακριτική κομψή γραμμή, πάντα πληρώντας τα σχεδιαστικά πρότυπα της κατηγορίας του και χωρίς να διαφοροποιείται από τον σχεδιαστικό κώδικα της μάρκας. Τουλάχιστο, οφείλουμε εδώ να ομολογήσουμε ότι το Astra SportsTourer είναι το πιο ελκυστικό wagon μοντέλο της γκάμας του Astra στην πάροδο των ετών.
Ευχάριστη διαμονή στο εσωτερικό
Ο χώρος αποσκευών ενός wagon μοντέλου εκ των πραγμάτων είναι μεγαλύτερος, περισσότερο προσβάσιμος και πιο ευέλικτος από τον αντίστοιχο της βασικής του έκδοσης, hatchback ή sedan. Γι’ αυτό και τα μοντέλα της κατηγορίας αυτής είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στις οικογένειες, που έχουν την ανάγκη, πέραν της άνετης μεταφοράς των μέχρι 5 επιβατών, για πλούσιους αποθηκευτικούς χώρους κι έναν υπέρ του δέοντος χώρο αποσκευών. Το Astra SportsTourer, συνεχίζοντας την παράδοση της Opel στην κατηγορία, προσφέρει άνετους εσωτερικούς χώρους, τόσο για τους μέχρι 5 επιβάτες του, όσο και για τις αποσκευές τους, χωρίς συμβιβασμούς. Τα πάντα είναι μελετημένα στο εσωτερικό του μοντέλου. Ακόμη και ο εσωτερικός φωτισμός, τόσο για τους εσωτερικούς χώρους (επιβατών και αποσκευών) όσο και για την υποστήριξη του πίνακα οργάνων, της κεντρικής κονσόλας και των επί μέρους πλήκτρων ολόγυρα.
Πλήρες πακέτο εξοπλισμού
Όταν οι απαιτήσεις της οικογένειας είναι διαρκώς αυξανόμενες, το επίπεδο εξοπλισμού των αυτοκινήτων που απευθύνονται σ’ αυτή, θα γίνεται όλο και πιο πλήρες. Η Opel μας έχει δείξει από το μακρινό παρελθόν ότι ήθελε να προσφέρει πάντα το κάτι παραπάνω στους πελάτες της. Και σήμερα, το Astra SportsTourer δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση σ’ αυτό τον άτυπο κανόνα. Έτσι λοιπόν, το πετρελαιοκίνητο Astra SportsTourer της δοκιμής μας, είχε στη διάθεσή μας αρκετά καλούδια που αφορούν την άνεση των επιβατών (ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα), την λειτουργικότητα (χώροι μικροαντικειμένων), την ψυχαγωγία (πλήρες ηχοσύνολο) και την ασφάλεια (εμπρός μετωπικοί αερόσακοι, πλευρικοί και πλαϊνοί οροφής). Όσον αφορά τον οδηγό, έχει τον πλήρη έλεγχο στην οδήγηση, βοηθούμενος από τα διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα που αφορούν την ενεργητική ασφάλεια (πχ. σύστημα πέδησης με ABS και EBD) και την οδήγηση γενικότερα (σύστημα πλοήγησης).
Ελαστικός και οικονομικός κινητήρας
Η εμπορική επιτυχία ενός αυτοκινήτου περνάει και κάτω από το καπό. Κι αυτό είναι κάτι που γνωρίζουν πλέον όλοι οι κατασκευαστές μαζικής παραγωγής αυτοκινήτων. Γι’ αυτό βλέπουμε τα τελευταία χρόνια όλο και πιο πολλές πλατφόρμες να κατασκευάζονται έτσι ώστε να είναι ευέλικτες, τόσο, στο να φέρουν στις πλάτες τους κατά το δυνατό πιο πολλά αμαξώματα, αλλά να μπορούν να φιλοξενούν και αναλόγως πολλούς κινητήρες. Με τον τρόπο αυτό, ελαχιστοποιείται το κόστος κατασκευής και μοιραία, αυξάνεται το ποσοστό κέρδους του κατασκευαστή.
Πάντως, ένα μεγάλο μέρος του «αποθέματος» της οικονομίας κλίμακος, επιστρέφει στον καταναλωτή, ως αποτέλεσμα του σκληρού ανταγωνισμού, αλλά και του κανόνα της αγοράς, που θέλει η κατανάλωση να φέρνει το κέρδος. Η επιλογή κινητήρα δεν είναι κάτι εύκολο για έναν κατασκευαστή. Τόσο η χωρητικότητα, όσο και η απόδοση και η οικονομία, είναι τα πιο βασικά χαρακτηριστικά που λαμβάνονται υπόψη στη μεγάλη απόφαση για την τοποθέτηση της «καρδιάς» ενός αυτοκινήτου κάτω από το καπό. Ο κινητήρας που «φορούσε» το «δικό» μας Astra SportsTourer CDTI, μας ικανοποιούσε απόλυτα όσον αφορά την απόδοση και την οικονομία, παραμένει όμως θορυβώδης. Την κατάσταση σώζει η άριστη ηχομόνωση του αυτοκινήτου.
Το ταξίδι αρχίζει...
Παραλάβαμε το πετρελαιοκίνητο Astra SportsTourer, κλασικά, από την πύλη 55 (Tor 55) του εργοστασίου της Opel στο Russelsheim της Γερμανίας. Δεν σας κρύβουμε ότι «ζαχαρώναμε» τα Ampera που καταλάμβαναν πλειοψηφικά το χώρο στάθμευσης των δημοσιογραφικών αυτοκινήτων της εταιρίας. Λόγω του φορολογικού καθεστώτος της Ελλάδας, η αγορά ενός αυτοκινήτου με την τεχνολογία του Ampera (ηλεκτρικό/υβριδικό), δεν έχει καμία τύχη στην Ελληνική αγορά (υψηλός ΦΠΑ και φόρος πολυτελείας). Αρκεστήκαμε στο «ντιζελάκι» μας, που ήταν άλλωστε και επίκαιρο, καθώς, ουσιαστικά, συνέπιπτε με την πλήρη άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (προδιαγραφές Euro5 και μεταγενέστερες). Όχι πως θα τρέξουν όλοι να αγοράσουν πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, αλλά θα εμφανιστεί στην αγορά μια νέα τάση, που ενδεχομένως να φέρει και την Ελληνική αγορά κοντά στο μέσο όρο της Ευρώπης όσον αφορά την συγκεκριμένη κατηγορία.
Επανερχόμαστε στη δική μας πραγματικότητα. Αξιοποιήσαμε πλήρως τον μεγάλο χώρο αποσκευών και η πρώτη καινοτομία εδώ γίνεται ορατή. Το σκέπαστρο του χώρου αποσκευών κινείται προς δύο κατευθύνσεις. Τη γνωστή, παράλληλη με το δάπεδο του χώρου αποσκευών και μία ακόμη, διαγωνίως, αξιοποιώντας τις πίσω κολόνες του αμαξώματος. Έτσι, με τον τρόπο αυτό, μπορείς να έχεις πρόσβαση στις αποσκευές του χώρου χωρίς να είναι αναγκαίο το μάζεμα ή/και το ξεδίπλωμα του σκέπαστρου. Βολευτήκαμε εύκολα στα εμπρός καθίσματα (εύκολη πρόσβαση και άνετοι χώροι και στα πίσω καθίσματα), κάναμε τις απαραίτητες ρυθμίσεις στον περίγυρο του οδηγού (θέση οδήγησης, τιμόνι, καθρέπτες) και ξεκινήσαμε τη δοκιμή μας με μια ευχάριστη αίσθηση. Ποια είναι αυτή; Η ιδιαιτερότητα των κινητήρων πετρελαίου, που διαθέτουν υψηλά αποθέματα ροπής σχεδόν από τις στροφές του ρελαντί.
Το 6 σχέσεων μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων συνεργαζόταν άψογα με τον κινητήρα, ο οποίος με τη σειρά του, αξιοποιώντας την απόδοσή του, κινούσε ικανοποιητικά το, εκ των πραγμάτων, βαρύτερο αμάξωμα. Από τα πρώτα χιλιόμετρα αρχίσαμε να αντιλαμβανόμαστε ότι πρόκειται για ένα οικονομικό σύνολο όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου. Το ρεζερβουάρ των 55 λίτρων μπορεί να δώσει μεγάλη αυτονομία. Στην περίπτωσή μας, πάντα με μικτή οδήγηση, καταγράψαμε 5,4 λίτρα για κάθε 100 χλμ., κι όταν εξαντλήσαμε τα αποθέματα, διαπιστώσαμε ότι ήταν πραγματικότητα η εξ αρχής διαγραφόμενη αυτονομία των 1.000+ χλμ. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου που σε κάνει να μην αφήνεις το τιμόνι, γράφοντας πολλά χιλιόμετρα, είναι το επίπεδο άνεσης στην οδήγηση. Αν οι συνθήκες είναι ιδανικές (και πώς να μην ήταν άλλωστε στους υψηλής ποιότητας δρόμους της Γερμανίας), μπορεί να εξαντλήσεις την αυτονομία του ρεζερβουάρ μέσα στο διάστημα της ημέρας. Ακριβές και άμεσο τιμόνι με ενσωματωμένες λειτουργίες για το ηχοσύνολο και τον υπολογιστή ταξιδίου, άρτια ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση, επαρκείς χώροι για διάφορα μικροαντικείμενα, ένα υψηλής απόδοσης ηχοσύνολο και όλες οι «ηλεκτρικές» ανέσεις, συνθέτουν ένα υψηλού επιπέδου σύνολο που βάζει σε σκέψη τον «ευσυνείδητο» οικογενειάρχη.
Μετά από 8 γεμάτες ημέρες, με συνολικά περίπου 1.400 χλμ. περιήγησης στους αυτοκινητόδρομους της Γερμανίας μεταξύ Έσσεν, Ντίσελντορφ, Κολωνίας, Φρανκφούρτης και Στουτγάρδης, αλλά και στο επαρχιακό δίκτυο παράλληλα στο φημισμένο ποταμό Ρήνο, επιστρέψαμε το αυτοκίνητο στην Opel με θετικά συμπεράσματα, κάνοντας τους κρυφούς υπολογισμούς μας για το επόμενο (ίσως) πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητό μας. Κι επειδή αυτή η αποστολή ήταν ιδιαίτερα θετική, ίσως επαναλάβουμε ένα αντίστοιχο ταξίδι στην «πηγή», σε κάποιο εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων της Ευρώπης.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 06/12/2011, 01:45 πμ.)
Opel Astra SportsTourer CDTI 1.7
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,70 x 1,815 x 1,535 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,685 & 1,545/1,56 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 500-1.550 λίτρα
Βάρος: 1.470 κιλά
Κυβισμός: 1.686 κυβ. εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 79 x 86 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 18:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 125/4.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 280/2.000-2.700 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 11,7’’
Τελική ταχύτητα: 192 χ.α.ώ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 5,5 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 3,9 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 4,5 λίτρα/100 χλμ.
Ρεζερβουάρ: 55 λίτρα
Εκπομπές ρύπων CO2: 119 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ Η. ΕΥΤΥΧΙΑΚΟΣ

Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ Παντός Τύπου (Φανοποιΐας/Αναλώσιμα) & Μάρκας
Αθηνών 105, 241 00 Καλαμάτα
Τηλ.: +302721020401, Τηλ. & Fax: +302721092221
E-mail: info@eftihiakos.gr, Website: www.eftihiakos.gr

 
Χρήσιμα