IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Opel Insignia CDTI 2.0 BiTurbo: Δύναμη και οικονομία στο μέγιστο
Ιανουάριο του 2012 λανσάρεται το Opel Insignia με το νέο και πολύ αποδοτικό BiTurbo diesel 2.0 λίτρων κινητήρα, με 195 ίππους και ροπή 400 Nm. Η κατανάλωση ξεκινά από 5,4 λίτρα/100 χλμ. και οι ρύποι CO2 είναι 144 γραμμ./χλμ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Σπυράκης
Το Insignia BiTurbo είναι από τα καλύτερα στην κατηγορία του σε απόδοση καυσίμου. Και πώς να μην είναι, όταν έχεις μια μίνι λιμουζίνα με όλες τις απαραίτητες ανέσεις, από πλευράς χώρων και εξοπλισμού, με κορυφαίες επιδόσεις και κατανάλωση που θα ζήλευε αυτοκίνητο πόλης; Το τεχνολογικό ατού του 4-κύλινδρου common rail diesel είναι ένα σύστημα σειριακής υπερσυμπίεσης 2 σταδίων, κάτι που μέχρι πρότινος περιοριζόταν σε λίγες και ακριβές μάρκες. Όμως η Opel επιχειρεί τώρα να προσεγγίσει ένα ευρύτερο κοινό. Ο νέος κινητήρας συνδυάζεται με το σύστημα AWD (all-wheel drive) και το σύστημα Start/Stop. Το Insignia 2.0 BiTurbo CDTI διατίθεται με όλους τους τύπους αμαξωμάτων, ενώ η τιμή του θα ξεκινάει από 34.900 ευρώ. Εντός του έτους (2012), αναμένονται περισσότερες καινοτομίες στην οικογένεια Opel Insignia. Όλες οι εκδόσεις AWD μπορούν τώρα να παραγγέλνονται με πλαίσιο SuperSport, που φέρει την εμπρός ανάρτηση του Insignia OPC με γόνατα υψηλών επιδόσεων (HiPerStrut). Έτσι η οδική συμπεριφορά αποκτά ακόμα πιο σπορ χαρακτήρα. Επιπλέον, νέα συστήματα υποστήριξης οδηγού βασισμένα σε ραντάρ αυξάνουν την ενεργητική ασφάλεια του Insignia.
Τεχνολογία BiTurbo για επιδόσεις με οικονομία
Ο νέος 2.0 BiTurbo CDTI με 195 ίππους και ροπή 400 Nm χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερη ευστροφία, ταχύτερη απόκριση και δυνατές επιδόσεις. Το Insignia BiTurbo έχει επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. σε 8,7’’ και τελική ταχύτητα 230 χ.α.ώ. Η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων παραμένουν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Χάρη στο στάνταρ σύστημα Start/Stop, οι εκδόσεις notchback καταναλώνουν μόλις 5,4 λίτρα/100 χλμ. πετρελαίου με 144 γραμμ./χλμ. εκπομπές CO2, κάνοντας το Insignia ένα από τα πιο αποδοτικά μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας. «Σ’ αυτή την κατηγορία ισχύος και ροπής, οι 6-κύλινδροι πετρελαιοκινητήρες 3.0 λίτρων είναι η συνήθης επιλογή. Με την τεχνολογία BiTurbo όμως, μικρότεροι κινητήρες παράγουν ακόμα περισσότερη ισχύ με μείωση 30% στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα επιτυχημένου downsizing από την Opel», σχολιάζει ο επικεφαλής μηχανικός του Insignia, κ. Volker Scharf.
Η σειριακή υπερπλήρωση καταργεί την υστέρηση τούρμπο
Στο καινοτόμο BiTurbo σύστημα του Insignia, 2 υπερσυμπιεστές διαφορετικού μεγέθους λειτουργούν ξεχωριστά ή ταυτόχρονα. Η Opel είναι ο μοναδικός κατασκευαστής στη μεσαία κατηγορία που προσφέρει ένα τέτοιο προηγμένο σειριακό σύστημα υπερσυμπίεσης με κινητήρα diesel. Ο μικρότερος υπερσυμπιεστής επιταχύνει πολύ γρήγορα στις χαμηλές στροφές. Αυτό σημαίνει ότι το πεντάλ του γκαζιού ανταποκρίνεται χωρίς καθυστέρηση (δηλαδή χωρίς turbo lag). Ξεκινώντας απ’ τις 1.500 σ.α.λ., ο οδηγός έχει ήδη στη διάθεσή του 350 Nm μέση τιμή ροπής για ισχυρούς κινητήρες diesel μεσαίας κατηγορίας. Στη μεσαία κλίμακα στροφών και οι 2 υπερσυμπιεστές λειτουργούν μαζί, με τον μεγαλύτερο να συμπιέζει τον αέρα εισαγωγής πριν γίνει πλήρης συμπίεση από τον μικρότερο. Μία βαλβίδα παράκαμψης ελέγχεται συνεχώς, ώστε ποσοστό των καυσαερίων να οδηγείται στο μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Έτσι η ισχυρή επιτάχυνση είναι δεδομένη.
Στις υψηλότερες στροφές (από 3.000 περίπου) όλα τα καυσαέρια ρέουν απευθείας στο μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τη διαθέσιμη ισχύ. Στην εξέλιξη του 2.0 CDTI BiTurbo, προτεραιότητα για τους μηχανικούς ήταν να διασφαλίσουν ταχεία κλιμάκωση της πίεσης υπερπλήρωσης στις χαμηλές στροφές, ενισχύοντας παράλληλα την απόκριση του γκαζιού στις μεσαίες. Ο αέρας εισαγωγής προσαρμόζεται άριστα στην κλίμακα στροφών και τις ανάγκες των 2 υπερσυμπιεστών. Στις χαμηλές στροφές, ένας πρόσθετος, υγρόψυκτος εναλλάκτης θερμότητας (intercooler), που είναι αποκλειστικά συνδεδεμένος με τον μικρό υπερσυμπιεστή, φροντίζει η μικρή ποσότητα του αέρα να οδηγείται άμεσα στο θάλαμο καύσης. Στις μεσαίες στροφές, ο μεγαλύτερος και ισχυρότερος υπερσυμπιεστής έχει μεγαλύτερη συμβολή, ενώ ο αέρας εισαγωγής υπό υψηλή πίεση πλέον ψύχεται από ένα μεγαλύτερο, συμβατικό intercooler.
Η Opel είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί τέτοιο σύστημα 2 ψυγείων αέρα εισαγωγής, η οποία βελτιστοποίησε περαιτέρω την απόδοση του κινητήρα με την καινοτόμο τεχνολογία Cleantech, που ελέγχει τη διαδικασία καύσης μέσω ηλεκτρονικού κυκλώματος κλειστού βρόγχου. Αισθητήρες τοποθετημένοι στους προθερμαντήρες μετρούν την πίεση 130.000 φορές/1’, διασφαλίζοντας ότι ο κινητήρας πάντα λειτουργεί στο βέλτιστο και με ελάχιστη κατανάλωση και εκπομπές CO2. Η 3η γενιά του συστήματος άμεσου ψεκασμού Common Rail που λειτουργεί με πιέσεις μέχρι 2.000 bar, διοχετεύει το καύσιμο σε πιεζοηλεκτρικά μπεκ υψηλής ακρίβειας που παράγουν μέχρι 8 ψεκασμούς/κύκλο λειτουργίας. Έτσι επιτυγχάνεται μία διαδικασία καύσης υψηλής ακρίβειας με ελαχιστοποιημένο θόρυβο και εκπομπές ρύπων. Με το νέο 2.0 CDTI BiTurbo κινητήρα, η σειρά Insignia διαθέτει τώρα 4 turbo diesel common-rail άμεσου ψεκασμού κινητήρες, με ισχύ 130-195 ίππους.
Απαράμιλλη προσφορά στη μεσαία κατηγορία
Ενώ οι μέχρι πρότινος βελτιώσεις του Insignia αφορούσαν κυρίως στη μείωση της κατανάλωσης για τα πιο δημοφιλή μοντέλα (νέος βενζινοκινητήρας 1.4 Turbo ecoFLEX με 134 γραμμ./χλμ. CO2 και νέα έκδοση160 ίππων, 2.0 CDTI ecoFLEX με 115 γραμμ. CO2), τα νέα χαρακτηριστικά που λανσάρονται αρχές του έτους (2012) προσθέτουν σημαντικά premium στοιχεία και τεχνολογίες στη «ναυαρχίδα» της Opel. Ο νέος 2.0 BiTurbo CDTI διατίθεται με όλες τις εκδόσεις αμαξωμάτων του Insignia (4-θυρο, 5-θυρο και Sports Tourer). Η οδική συμπεριφορά βελτιώνεται επίσης με το στάνταρ μηχανοτρονικό, προσαρμοζόμενο σύστημα πλαισίου FlexRide. Αυτό το επίπεδο εξοπλισμού είναι απαράμιλλο στη μεσαία κατηγορία. Μία ακόμα σημαντική καινοτομία για όλες τις 4-κίνητες εκδόσεις του Insignia είναι το προαιρετικό πλαίσιο SuperSport. Αυτή η τεχνολογία που μέχρι πρότινος περιοριζόταν στο κορυφαίο σπορ μοντέλο OPC, τώρα προσφέρεται σε πιο πολλούς πελάτες. Το πακέτο περιλαμβάνει το μηχανοτρονικό σύστημα FlexRide με ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενο σύστημα απόσβεσης, σύστημα πέδησης Brembo υψηλών επιδόσεων και HiPerStrut ανάρτηση εμπρός, γνωστή απ’ το Insignia OPC των 325 ίππων, που βελτιστοποιεί τη συμπεριφορά και την ακρίβεια διεύθυνσης.
Νέα συστήματα υποστήριξης οδηγού αυξάνουν την ασφάλεια
Πέραν της αύξησης των επιδόσεων, η ενεργητική ασφάλεια βελτιώθηκε σημαντικά χάρη σ’ ένα νέο σύστημα ραντάρ που τοποθετείται στη μάσκα. Οι αγοραστές του Insignia μπορούν τώρα να επιλέξουν το ACC (Adaptive Cruise Control). Το νέο σύστημα διατηρεί την επιλεγμένη ταχύτητα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις συνθήκες κυκλοφορίας, διασφαλίζοντας μία προκαθορισμένη απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Το σύστημα ραντάρ υποστηρίζει κι άλλες λειτουργίες όπως το FDI (Following Distance Indication) που ενημερώνει οπτικά τον οδηγό για την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Το FCA (Forward Collision Alert) εκδίδει ένα οπτικό κι ένα ηχητικό σήμα που προειδοποιεί τον οδηγό για επικείμενη σύγκρουση με το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Το CIB (Collision Imminent Braking) επιβραδύνει αυτόματα το όχημα αν ανιχνευτεί κίνδυνος σύγκρουσης.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 17/01/2012, 06:10 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Opel
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΔΕΝΔΡΙΝΟΣ & ΣΙΑ ΟΕ

Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Πρωτοπαπαδάκη 17 (προέκταση Γαλατσίου), 111 47 Γαλάτσι Αττικής
Τηλ.: +302102925126, Fax: +302102927095
E-mail: opeldendrinos@gmail.com, Website: www.opeldendrinos.gr
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα