IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Chevrolet Cruze 1.6 5d: Με 5 είναι καλύτερο
Το Cruze στην 5-θυρη έκδοση παρουσιάζεται πιο ευέλικτο όσον αφορά τη διάθεση και τη διαχείριση των εσωτερικών του χώρων, με σαφώς πιο σπορ εξωτερική εμφάνιση, αλλά χρειάζεται το κάτι παραπάνω στον τομέα των επιδόσεων.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Όταν είδαμε για πρώτη φορά την 5-θυρη έκδοση του Cruze στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού (Σεπτέμβριος 2010), σκεφτήκαμε πως ήταν λάθος της μάρκας (Chevrolet) να λανσάρει στην αγορά πρώτα το 4-θυρο μοντέλο. Μπορεί αρκετοί αγοραστές της κατηγορίας του Cruze (segment C) να προσεγγίζουν τις τριών όγκων εκδόσεις των μοντέλων, όμως η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών της κατηγορίας αυτής επιλέγει τις συμπαγείς 5-θυρες εκδόσεις.
Και καθώς το 5-θυρο Cruze αντανακλά μια ελκυστική εξωτερική όψη, θεωρούμε ότι πιο εύκολα και πιο γρήγορα θα πετύχαινε η μάρκα τη διείσδυσή της στο πιο σημαντικό κομμάτι της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου. Επειδή το Lacetti δεν ήταν τόσο ελκυστικό όσο το Cruze και καθώς η 4-θυρη έκδοση είχε μεγάλη ανταπόκριση στο αγοραστικό κοινό, αυτό ήθελε πρώτα να αντικαταστήσει η Chevrolet, δίνοντας περισσότερο χρόνο στη σχεδιαστική της ομάδα, για ένα ακόμη πιο ελκυστικό και κατά συνέπεια πετυχημένο σχεδιαστικά 5-θυρο μοντέλο. Μ’ αυτή τη λογική, ορθώς μας έβαλε για λίγο στην αναμονή.
Σπορ εμφάνιση
Σχεδιαστικά το 5-θυρο Cruze είναι μακράν πιο όμορφο από το 4-θυρο μοντέλο. Πιο συμπαγές στη όψη, αλλά «χτισμένο» απόλυτα στις ίδιες διαστάσεις με το 4-θυρο μοντέλο. Το γεγονός ότι το 5-θυρο αμάξωμα φαίνεται πιο χαμηλό έχει να κάνει με το μήκος που παραμένει στα 4,595 μέτρα. Έτσι, ο χώρος αποσκευών παραμένει μεγάλος (450 λίτρα), ενώ γίνεται πιο προσβάσιμος και πιο αξιοποιήσιμος, καθώς η παρουσία της 5ης πόρτας παίζει εδώ καθοριστικό ρόλο. Το 5-θυρο Cruze σ’ αρέσει να το κοιτάς από κάθε οπτική γωνία. Οι γραμμές του μοντέλου ακολουθούν μια αρμονία ολόγυρα κάνοντας το μοντέλο ένα ολοκληρωμένο αισθητικά αυτοκίνητο.
Αν επιλέξει ο αγοραστής και τη μεγαλύτερη διαθέσιμη ζάντα (17άρα, σε ελαστικά 215/50R17), το όλο σύνολο είναι πράγματι ελκυστικό (υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ακόμη και για 205/55R15 ή 205/60R16). Η πίσω πόρτα μπορεί να διαθέτει ένα μικρό ουσιαστικά τζάμι, η ορατότητα όμως προς πάσα κατεύθυνση δεν υστερεί. Στο ύψος των πίσω φαναριών με σπορ σχεδίαση, δημιουργεί την αίσθηση αεροτομής, ως φυσική προέκταση της συνολικής πλαϊνής γραμμής του αμαξώματος.
Σταθερή αξία στο εσωτερικό
Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι γνωστά. Αλλαγές δεν υπάρχουν, οπότε, εξακολουθούμε να έχουμε σε δεσπόζουσα θέση το τιμόνι που φέρει τα χειριστήρια του σταθεροποιητή ταχύτητας από τη μια (αριστερά) και τα αντίστοιχα ρύθμισης του ηχοσυνόλου από την άλλη (δεξιά). Παραμένει ένα από τα πιο ελκυστικά σε σχεδίαση τιμόνια της κατηγορίας του και γενικότερα, απ’ όλα τα μοντέλα μαζικής παραγωγής που εισάγονται στην Ελλάδα και απευθύνονται στο ευρύ αγοραστικό κοινό. «Δυνατά» σχεδιαστικά χαρακτηριστικά διαθέτει και η κεντρική κονσόλα του ταμπλό, που φιλοξενεί όλες τις ρυθμίσεις που προσφέρονται για τον οδηγό και τον συνοδηγό του. Η καλή εργονομία και λειτουργικότητα που προσφέρει έχει να κάνει με τη σωστή τοποθέτηση των πλήκτρων όσον αφορά την απόσταση μεταξύ τους και από τους χρήστες τους.
Ένα ακόμη θετικό στοιχείο είναι η ομαδοποίησή τους σε μεταξύ τους απόσταση που δεν θα μπερδευτείς ποτέ. Στο πάνω μέρος βρίσκονται τα πλήκτρα του ηχοσυνόλου και στο κάτω τα αντίστοιχα του κλιματισμού και του θερμαινόμενου πίσω τζαμιού. Σε ουδέτερο σημείο, ενδιάμεσα και απόλυτα προσβάσιμο, βρίσκεται το μπουτόν των προειδοποιητικών φώτων διαδοχικής διακοπτόμενης λειτουργίας (alarm). Στην κορυφή του ταμπλό και στο μέσο του, υπάρχει ειδικός χώρος για μικροαντικείμενα. Ανάλογοι χώροι και μάλιστα επαρκείς για τις ανάγκες των επιβατών υπάρχουν σε όλες τις πόρτες των επιβατών, καθώς και κατά μήκος ολόκληρης της κεντρικής κονσόλας στο κάτω μέρος της, αλλά και κάτω από το εμπρός υποβραχιόνιο.
Να επισημάνουμε εδώ ότι στο χώρο κάτω από το υποβραχιόνιο υπάρχει και η δυνατότητα σύνδεσης πολυμέσων (Aux και USB) με δικό τους, ειδικό προστατευτικό κάλυμμα. Στα χειριστήρια πίσω από το τιμόνι βρίσκονται όλες οι υπόλοιπες λειτουργίες, με τον υπολογιστή ταξιδίου στη δεξιά πλευρά του οδηγού. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και προσφέρει τα απολύτως απαραίτητα. Βέβαια, στο επόμενο Cruze θα πρέπει να διορθωθεί κατασκευαστικά ο πίνακας οργάνων, έτσι ώστε να μην γίνονται τόσες αντανακλάσεις του εξωτερικού φωτός. Τα καθίσματα είναι άνετα, με τους πίσω επιβάτες να βολεύονται χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις, κυρίως από τον μεσαίο επιβάτη. Το άνοιγμα/κλείσιμο των πίσω παραθύρων γίνεται χειροκίνητα, καθώς τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα δεν συμπεριλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου.
Ευχάριστο στο ταξίδι
Το πάτημα του αυτοκινήτου είναι πολύ καλό και η αίσθηση στιβαρότητας σε προδιαθέτει να πλησιάσεις κι άλλο στα όρια του μοντέλου. Βέβαιο, ο κινητήρες δεν είναι «σύμμαχος» σ’ αυτές τις περιπτώσεις, καθώς δεν ενισχύει τις δυνατότητές του το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο, για ευνόητους λόγους, έχει «σετάρισμα» με γνώμονα την οικονομία κι όχι τις επιδόσεις. Τα 122 άλογα αποδεικνύονται λίγα για τα 1.285 κιλά (κενό), αλλά την μεγαλύτερη «ευθύνη» εδώ την έχουν οι αρκετά «μακριές» σχέσεις, 4η (1,12) και 5η (0,89), αλλά και η μακριά τελική σχέση μετάδοσης (3,94). Η υστέρηση στις επιδόσεις γίνεται περισσότερο αντιληπτή στα φορτία, με πλήρεις τις θέσεις του οχήματος (μέχρι 5) και τον χώρο αποσκευών γεμάτο.
Στα θετικά χαρακτηριστικά του 5-θυρου Cruze βάζουμε τον χώρο αποσκευών, όχι μόνο για τη μεγάλη του χωρητικότητα, αλλά και για το γεγονός ότι φορτώνεται εύκολα και γρήγορα, ενώ παράλληλα αξιοποιείται πλήρως. Μπορεί να μη «βάζει φωτιά στην άσφαλτο», αλλά το 5-θυρο Cruze υπόσχεται ένα άνετο και ασφαλές ταξίδι. Βέβαια, συνοψίζοντας, είναι σαφές ότι οι εν δυνάμει αγοραστές ενός 4-θυρου Cruze, θα μπουν σε σκέψεις εν όψει του σαφώς πιο ολοκληρωμένου, κατά τη γνώμη μας, 5-θυρου μοντέλου, αν και καθοριστικό ρόλο εδώ παίζει η τιμή αγοράς.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 29/01/2012, 09:53 μμ.)
Chevrolet Cruze 1.6 5d
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,595 x 1,79 x 1,475 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,685 & 1,545/1,555 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 450 λίτρα
Βάρος: 1.285 κιλά
Κυβισμός: 1.598 κ.εκ.
Διάμετρος x Διαδρομή: 79 x 81,5 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 10,8:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 122/6.400 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 153/4.200 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 11,8’’
Τελική ταχύτητα: 185 χ.α.ώ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 6,6 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 155 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Opel
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΔΕΝΔΡΙΝΟΣ & ΣΙΑ ΟΕ

Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Πρωτοπαπαδάκη 17 (προέκταση Γαλατσίου), 111 47 Γαλάτσι Αττικής
Τηλ.: +302102925126, Fax: +302102927095
E-mail: opeldendrinos@gmail.com, Website: www.opeldendrinos.gr
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα