IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Chevrolet Aveo 1.4 5D: Αλλαγή πλεύσης και φουλ επίθεση
Με το 2ης γενιάς Aveo, η Chevrolet αναθεωρεί τις απόψεις της για την κατηγορία των μίνι (segment B) και βάζει πλώρη για μία ηγετική θέση στο μέλλον, στη 2η σημαντικότερη κατηγορία στην Ευρωπαϊκή αγορά.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Έχοντας επαφή και με το απερχόμενο Aveo, μπροστά στο εντελώς νέο μοντέλο μένεις άφωνος! Δεν είναι το γεγονός ότι πρόκειται για ένα εντελώς νέο, διαφορετικό αυτοκίνητο, αλλά γιατί τώρα έγινε πιο ελκυστικό και πολύ πιο σπορ σε αίσθηση. Οι άνθρωποι της Chevrolet διάβασαν προσεκτικά τις αντιδράσεις του αγοραστικού κοινού της κατηγορίας του, εντόπισαν τις αδυναμίες του προηγούμενου μοντέλου, πήραν «χαρτί και μολύβι» και στρώθηκαν στη δουλειά.
Δυο λόγια για την ιστορία
Μιας και πρόκειται για μοντέλο της νέας γενιάς αυτοκινήτων του Κορεατικού εργοστασίου, το Aveo δεν μετράει πολλά χρόνια πίσω. Αντικατέστησε το Kalos, το οποίο σταμάτησε να παράγεται το 2002. Το φθινόπωρο του 2005, στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, λανσαρίστηκε το Aveo, αρχικά ως 4-θυρο. Το καλοκαίρι του 2008 εμφανίστηκε στην αγορά το δύο όγκων μοντέλο με 3 και 5 πόρτες, ενώ στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 2011, έκανε το ντεμπούτο του το μοντέλο που βλέπουμε εδώ, μακράν το καλύτερο Aveo από κάθε άποψη και όχι μόνο.
Δυναμική εξωτερική όψη
Συγκρίνοντας το απερχόμενο Aveo με το νέο μοντέλο, εξωτερικά τουλάχιστον, οι διαφορές τους αναβάλουν τη σύγκριση. Το νέο Aveo είναι ιδιαίτερα ευέλικτο όσον αφορά τις επιλογές των τροχών, με 4 διαστάσεις ζάντας και 5 διαστάσεις ελαστικού. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας του μοντέλου με 14άρα ζάντα και ελαστικά 175/80R14 ή 185/75R14, με 196/65R15, 205/55R16, ή 205/50R17. Η καλά εξοπλισμένη έκδοση που δοκιμάσαμε φορούσε τους μεγάλους τροχούς (17 ιντσών) με τις 5-μπρατσες ζάντες, που δίνουν μια άκρως σπορ αίσθηση στο μοντέλο, αλλά και καλύτερη σταθερότητα στο δρόμο. Οι μεγάλοι τροχοί βέβαια δεν συμβάλουν στην οικονομία κατανάλωσης καυσίμου και το «δικό» μας Aveo είχε μια συνολική μέση κατανάλωση πάνω απ’ αυτή του 5-θυρου Cruze 1.6 (7,8 λίτρα/100 χλμ.).
Ξεκινήσαμε την αναφορά μας για την εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου από τους τροχούς, γιατί πολύ απλά, το μάτι σου εκεί θα «σκαλώσει» όταν το δεις από το πλάι για πρώτη φορά. Ειδικά στην 5-θυρη έκδοση, ο πίσω άξονας φέρνει τον τροχό οριακά στο τελείωμα του αμαξώματος, ενισχύοντας τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου και συμβάλλοντας στην καλύτερη οδική συμπεριφορά. Μπροστά το αυτοκίνητο έχει ένα «θέμα». Συνδυάζει τις βασικές σχεδιαστικές αρχές της μάρκας (Chevrolet) και τη νέα εταιρική ταυτότητα με τον δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα, που επικεντρώνεται στα φώτα. Το εμπρός μέρος ξεκινάει από χαμηλά, έτσι ώστε να δώσει πιο συμπαγείς διαστάσεις και μια μονοκόμματη γραμμή από μπροστά μέχρι πίσω. Έτσι, αν και πρόκειται για ένα αυτοκίνητο λίγο πάνω από τα 4 μέτρα, προσφέρει ένα ευρύχωρο και άνετο εσωτερικό. Χαρακτηριστικό είναι εδώ το γεγονός ότι το μεταξόνιο είναι πάνω από τα 2,5 μέτρα, διάσταση που συνήθως έχουν τα μοντέλα της αμέσως επόμενης κατηγορίας (segment C).
Τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου στο εμπρός μέρος συμπληρώνουν οι προβολείς ομίχλης, στα κάτω άκρα του προφυλακτήρα. Η φιλοσοφία σχεδίασης των εμπρός φώτων χαρακτηρίζει και τα πίσω φώτα, παραπέμποντας στο 1ης γενιάς Lexus IS και την πρώτη BMW Compact (χωρίς το εξωτερικό διαφανές περίβλημα). Μια διακριτική αεροτομή τοποθετημένη στο τελείωμα της οροφής του οχήματος, αγκαλιάζει το μεγαλύτερο μέρος του πίσω τζαμιού (πάνω και πλάι). Η σχεδιαστική ομάδα της μάρκας που επιμελήθηκε το νέο Aveo, πρόσθεσε και τη νέα «μόδα» της «αόρατης» χειρολαβής για τις πίσω πόρτες, που κι αυτή με τη σειρά της συμπληρώνει τα σπορ στιλιστικά χαρακτηριστικά του μοντέλου.
Εσωτερικό μεγαλύτερου αυτοκινήτου
Σκοπός των σχεδιαστών του Aveo ήταν η δημιουργία ενός άνετου εσωτερικού χώρου για τους επιβάτες του, με έναν επαρκή και συνάμα ευέλικτο χώρο αποσκευών. Φυσικά, θέλοντας το μοντέλο να κάνει έκδηλη την τάση του, να δείχνει πιο μεγάλο, χρησιμοποίησαν το τιμόνι που φοράνε και τα μεγαλύτερα «αδέρφια» του, Cruze και Orlando. Ως μοντέλο που ουσιαστικά βρίσκεται πιο κοντά στο μικρότερο «αδερφάκι» του, το Spark, ο πίνακας οργάνων στο ταμπλό είναι και το μοναδικό, απόλυτα κοινό στοιχείο με το συμπαθές μικρό της μάρκας. Η κεντρική κονσόλα ακολουθεί τη γενικότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της φίρμας. Οι αεραγωγοί οδηγού/συνοδηγού στην πλευρά των θυρών τους διαφοροποιούνται σχεδιαστικά (στρογγυλοί) για να ενισχύσουν τον σπορ χαρακτήρα του Aveo και στο εσωτερικό.
Όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα, υπάρχει και εδώ δυνατότητα σύνδεσης πολυμέσων, με θύρες Aux και USB, οι οποίες είναι τοποθετημένες εντός του άνω χώρου μικροαντικειμένων στο ταμπλό, εμπρός από το κάθισμα του συνοδηγού. Όλα τα καθίσματα έχουν ζώνη ασφαλείας τριών σημείων. Ο εξοπλισμός του μοντέλου είναι ικανοποιητικός, αρτιότερος σε ορισμένα σημεία από τον αντίστοιχο του 5-θυρου Cruze, όπως πχ. τα ηλεκτρικά παράθυρα και στις πίσω πόρτες. Ο χώρος αποσκευών γίνεται πιο ευέλικτος, τόσο με την ασύμμετρη διαίρεση της πλάτης των πίσω καθισμάτων (60/40), όσο και με τη χρήση πρόσθετου δαπέδου που διαχωρίζει το χώρο αποσκευών για καλύτερη διαχείριση του φορτίου.
Στο δια ταύτα
Κάθε αυτοκίνητο καλείται να περάσει τη μεγάλη δοκιμή της καθημερινής χρήσης σε μικτή διαδρομή και στο ταξίδι, πριν δώσει τα δικά του διαπιστευτήρια στο κοινό. Το 2ης γενιάς Aveo έδειξε πολύ θετικά στοιχεία, σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η οδική του συμπεριφορά είναι πάντα προβλέψιμη, με τάσεις υποστροφής στα όρια του τυπικού μίνι χάτσμπακ με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η ανάρτηση δεν ενδείκνυται για «ακρότητες», δεν είναι αυτός άλλωστε ο σκοπός της. Η ορατότητα ολόγυρα είναι ικανοποιητική, παρά το στενό πίσω τζάμι και τα επίσης στενά πίσω παράθυρα.
Τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού μπορεί να μην είναι τύπου μπάκετ, προσφέρουν όμως την απαιτούμενη πλευρική στήριξη. Όσον αφορά τις επιδόσεις, καλύπτουν τις ανάγκες του κοινού στο οποίο απευθύνεται το μοντέλο. Μια μικρή δυσαρέσκεια έχουμε από την κατανάλωση του αυτοκινήτου, που σε συνθήκες πόλης υπερέβη την αντίστοιχη του μεγαλύτερου Cruze. Μετά από περίπου 200 χλμ. σε αστικό περιβάλλον, ο υπολογιστής ταξιδίου έδειξε και πάνω από 10 λίτρα/100 χλμ. Ο πραγματικός μέσος όρος κατανάλωσης καυσίμου πάντως βρίσκεται κοντά στα 7,5 λίτρα/100 χλμ.
Ένα καλό συνολικό πακέτο
Η Chevrolet δεν ήθελε να φτιάξει το απόλυτο αυτοκίνητο της κατηγορίας, αλλά ένα καλό συνολικό πακέτο σε προσιτή τιμή. Άλλωστε, επιδιώκει με το νέο Aveo να βάλει νέους αγοραστές στη μάρκα, με σκοπό να καταφέρει να τους κρατήσει και στο μέλλον. Έτσι λοιπόν, το νέο Aveo διαθέτει έναν ισχυρό για τα πρότυπα της κατηγορίας του κινητήρα, ένα τιμόνι που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του κοινού του, ευρύχωρο εσωτερικό και χώρο αποσκευών που να καλύπτει τις ανάγκες των επιβατών, ένα καλό πακέτο εξοπλισμού και μια προσιτή. Το νέο Aveo πληροί τις προϋποθέσεις εμπορικής επιτυχίας για την κατηγορία του, αν και, όσον αφορά την Ελλάδα, όπως κάθε νέο μοντέλο, «γεννήθηκε» πρόωρα, καθώς η ανάκαμψη της Ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου θα αρχίσει από το 2013 και μετά.
Ανακεφαλαιώνοντας, το νέο Aveo μας άφησε θετικές εντυπώσεις. Το μοντέλο κυκλοφορεί πέρα απ’ τον Ατλαντικό (ΗΠΑ) με την ονομασία Sonic και κινητήρες 1.4 και 1.8 λίτρων, ο πρώτος με υπερπλήρωση, στους 140 και 137 ίππους αντίστοιχα. Δεν γνωρίζουμε αν θα γίνει στο άμεσο μέλλον αναθεώρηση των διαθέσιμων κινητήρων για την Ευρώπη (και κατ’ επέκταση και για την Ελλάδα), αλλά το θέμα το θέτουμε υπό παρακολούθηση, καθώς θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Προς το παρόν, αρκούμαστε στην ήδη υπάρχουσα κατάσταση, περιμένοντας την ήδη «παραγγελία» μας στη Chevellas, εταιρία εισαγωγής και εκπροσώπησης της Chevrolet στην Ελλάδα, για τις πετρελαιοκίνητες (4-θυρη και 5-θυρη) εκδόσεις του μοντέλου.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 31/01/2012, 01:15 πμ.)
Chevrolet Aveo 1.4 5-θυρο
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,039 x 1,735 x 1,517 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,525 & 1,509/1,509 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 290-653 λίτρα
Βάρος: 1.083 κιλά
Κυβισμός: 1.398 κ.εκ.
Διάμετρος x Διαδρομή: 73,4 x 82,6 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 10,5:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 100/6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 130/4.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 12,2’’
Επιτάχυνση 60-100 χ.α.ώ. (με 4η): 12,7’’
Επιτάχυνση 80-120 χ.α.ώ. (με 5η): 20,5’’
Τελική ταχύτητα: 174 χ.α.ώ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 7,7 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 4,9 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 5,9 λίτρα/100 χλμ.
Ρεζερβουάρ: 46 λίτρα
Εκπομπές ρύπων CO2: 139 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Lada
ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΡΗΣΤΑΚΙΔΗΣ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Λάμπρου Κατσώνη 279, 135 62 Αγ. Ανάργυροι
Τηλ.: +302102387800, Τηλ. & Fax: +302102387319, E-mail: vfts@otenet.gr
 
Χρήσιμα