IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
BMW σειρά 1 3θυρη - Ανανέωση κυττάρων
Η νέα BMW Σειρά 1 που είδαμε για πρώτη φορά στο σαλόνι της Γενεύης, λανσάρει και 3θυρο αμάξωμα, νέους κινητήρες και σημαντικές αισθητικές παρεμβάσεις στο εσωτερικό και το εξωτερικό.
 
Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι ότι η BMW Σειρά 1 διατίθεται πρώτη φορά και σαν 3θυρο μοντέλο, το οποίο ξεχωρίζει για το σπορ, ελκυστικό προφίλ του και τα ευέλικτα χαρακτηριστικά οδήγησης. Τόσο με τις 3θυρες όσο και με τις 5θυρες εκδόσεις, η BMW Σειρά 1 επιτυγχάνει ένα ανώτερο πρότυπο Efficient Dynamics με τη νέα γενιά των 4κύλινδρων κινητήρων της. Επιπλέον ισχύς και μοναδική οικονομία διασφαλίζονται από έναν αλουμινένιο στροφαλοθάλαμο και νέο σύστημα ψεκασμού common-rail για τους πετρελαιοκινητήρες καθώς και άμεσο ψεκασμό υψηλής ακρίβειας High Precision 2ης γενιάς για τα βενζινοκίνητα μοντέλα. Άλλα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά των νέων κινητήρων είναι η Ανάκτηση Ενέργειας Πέδησης (Brake Energy Regeneration), μία αυτόματη λειτουργία Start/Stop και μία Ένδειξη Σημείου Αλλαγής Ταχύτητας (Shift Point Indicator).
Σαφής έκφραση ισχύος
Οι κατάλληλες μετατροπές μπροστά και πίσω χαρίζουν στη νέα BMW Σειρά 1 ακόμα πιο δυναμική και ξεχωριστή εμφάνιση. Έτσι, οι 3θυρες και 5θυρες εκδόσεις μοιράζονται την ίδια εντυπωσιακή φυσιογνωμία, έχοντας μία ανασχεδιασμένη, διευρυμένη μάσκα BMW ακριβώς στη μέση. Το οπτικό αποτέλεσμα τονίζεται από τη νέα σχεδίαση των προβολέων γύρω από τον προφυλακτήρα, τα πιο σκούρα πλαίσια των φώτων, το μεγαλύτερο σπόιλερ, τον κάτω αεραγωγό και μία νέα διακοσμητική μπάρα. Τέλος, τα προαιρετικά φώτα ομίχλης υιοθετούν ακόμα πιο εντυπωσιακή σχεδίαση από πριν. Η κυριαρχία των οριζόντιων γραμμών προσδίδει στη BMW Σειρά 1 μία πιο πληθωρική και δυναμική εμφάνιση και στο πίσω τμήμα.
 
Το πίσω σπόιλερ αποτελεί οπτική συνέχεια των μαρσπιέ και μιμείται το χαρακτηριστικό σχήμα του εμπρός σπόιλερ. Όπως πριν, η BMW Σειρά 1 διαθέτει αναλογίες μοναδικές στην κατηγορία των συμπαγών αυτοκινήτων, που προσδιορίζονται κυρίως από το μακρύ εμπρός τμήμα και την καμπίνα επιβατών ή οποία έχει μετατοπιστεί περισσότερο προς τα πίσω. Αυτή η σπορ σχεδιαστική φιλοσοφία εκφράζεται καθαρά στην ελκυστική 3θυρη έκδοση, η οποία «παντρεύει» τις έννοιες του αυθορμητισμού και της Γνήσιας Οδηγικής Απόλαυσης. Πράγματι, οι σαρωτικές καμπύλες του αυτοκινήτου, όπως φαίνονται από το πλάι, αποτελούν σύμβολο ισχυρού ταμπεραμέντου και δυναμισμού στο δρόμο, ενώ η προαιρετική χρωμιωμένη ταινία που περιβάλλει τα παράθυρα επιτείνει ακόμα περισσότερο αυτή την εντύπωση. Ένα από τα χαρακτηριστικά που συντελούν στη βελτιωμένη απόδοση είναι η Ανάκτηση Ενέργειας Πέδησης, ένα σύστημα που εκτός της BMW 130i, υπάρχει και σε όλους τους νέους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες της BMW Σειράς 1.
 
Το μεγάλο πλεονέκτημα αυτής της νέας τεχνολογίας είναι ότι η ηλεκτρική ισχύς για τα διάφορα συστήματα του αυτοκινήτου παράγεται αποκλειστικά όταν ο κινητήρας λειτουργεί με σταθερές στροφές και όταν ο οδηγός πατήσει φρένο. Με τον τρόπο αυτό μεγιστοποιείται η κινητήρια ισχύς, όταν είναι πραγματικά απαραίτητη, για παράδειγμα κατά την επιτάχυνση, διασφαλίζοντας έτσι το υψηλότερο δυνατό πρότυπο δυναμικής συμπεριφοράς.
Αυτόματη λειτουργία Start/Stop
Η αυτόματη λειτουργία Start/Stop που διατίθεται με τις εκδόσεις μηχανικών κιβωτίων BMW Σειράς 1 σε συνδυασμό με τους νέους 4κύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες προσφέρει ακόμα υψηλότερα πρότυπα απόδοσης καυσίμου. Για να επωφεληθεί από τη νέα λειτουργία, το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να μετακινήσει τον επιλογέα ταχυτήτων στον νεκρό όταν σταματήσει στα φανάρια ή στην κυκλοφοριακή συμφόρηση και να αφήσει το πεντάλ του συμπλέκτη. Με τον τρόπο αυτό, ο κινητήρας σβήνει αυτόματα, και στη συνέχεια ξεκινά πάλι την επόμενη φορά που ο οδηγός θα πατήσει το πεντάλ του συμπλέκτη. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι η αυτόματη λειτουργία Start/Stop αποτρέπει ακόμα και την παραμικρή κατανάλωση καυσίμου, ενώ το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Οι νέες 4κύλινδρες εκδόσεις της BMW Σειράς 1 χρησιμοποιούν επίσης καύσιμο με μέγιστη απόδοση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Μόλις ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να αλλάξει σε μεγαλύτερη σχέση για μικρότερες στροφές του κινητήρα, με στόχο την βελτιωμένη οικονομία καυσίμου, η νέα ένδειξη σημείου αλλαγής ταχύτητας θα ενημερώσει τον οδηγό ότι το ιδανικό σημείο αλλαγής ταχύτητας έχει φτάσει. Ένα βέλος που αναβοσβήνει σε συνδυασμό με την ένδειξη της ταχύτητας στο ταμπλό παρέχει ένα διακριτικό αλλά αναγνωρίσιμο σήμα, το οποίο παροτρύνει τον οδηγό να αλλάξει ταχύτητα.
Νέοι, ισχυροί πετρελαιοκινητήρες
Οι 4κύλινδροι πετρελαιοκινητήρες της BMW εγκαινιάζουν επίσης μία νέα γενιά και η νέα BMW Σειρά 1 είναι το πρώτο μοντέλο που ωφελείται από την αύξηση ισχύος και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου που διασφαλίζεται με αυτό τον τρόπο. Αυτές οι βελτιώσεις προέρχονται, μεταξύ άλλων, από μετατροπές στους θαλάμους καύσης, στο σύστημα εισαγωγής αέρα, στον υπερσυμπιεστή με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και στον ψεκασμό καυσίμου common-rail. Ο αλουμινένιος στροφαλοθάλαμος συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του συνολικού βάρους του κινητήρα. Με κυβισμό 2.0 λίτρων, ο νέος 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας προσφέρεται σε δύο εκδόσεις επιδόσεων στην BMW Σειρά 1, οι οποίες φέρουν στάνταρ ένα φίλτρο σωματιδίων diesel που τοποθετείται κοντά στον κινητήρα με αποτέλεσμα να υπερκαλύπτονται οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 4. Στη BMW 120d, ο πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 177 ίππους και μέγιστη ροπή 350 Nm. Αυτή η αύξηση ισχύος κατά 14 ίππους, παρέχει επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. σε 7,5’’ (7,6’’ για το 5θυρο μοντέλο) και τελική ταχύτητα 228 χ.α.ώ. και για το 3θυρο και για το 5θυρο μοντέλο. Αντίθετα, η μέση κατανάλωση σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό πρότυπο έχει μειωθεί κατά 5%, στα 4.9 λίτρα/100 χλμ. Η μέγιστη ισχύς στη νέα BMW 118d έχει αυξηθεί κατά 20 ίππους, στους 143, με μέγιστη ροπή 300 Nm. Η BMW 118d πετυχαίνει τα 0-100 χ.α.ώ. σε 8,9’’ (9,0’’ για το 5θυρο μοντέλο). Η τελική ταχύτητα της BMW 118d είναι 210 χ.α.ώ. και στις δύο περιπτώσεις (3 ή 5 πόρτες). Παρά την αύξηση στις επιδόσεις και τη δυναμική συμπεριφορά, η μέση κατανάλωση στον Ευρωπαϊκό μικτό κύκλο είναι μόλις 4.7 λίτρα/100 χλμ..
Οδηγική απόλαυση με 6άρι μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο
Η νέα BMW Σειρά 1 διατίθεται στάνταρ σε όλες τις περιπτώσεις με ένα 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Προαιρετικά, η 6κύλινδρη BMW 130i και τα νέα 4κύλινδρα μοντέλα διατίθενται με 6άρι αυτόματο κιβώτιο, συμπεριλαμβανομένης μιας λειτουργίας Steptronic. Η σημερινή έκδοση αυτού του αυτόματου κιβωτίου της BMW διατίθεται με μετατροπέα ροπής νέας τεχνολογίας, με ενσωματωμένο αποσβεστήρα στρέψης. Οι σύντομοι χρόνοι αντίδρασης και αλλαγής καθώς και η απευθείας σύνδεση του κιβωτίου στον κινητήρα, διασφαλίζουν σπορ στυλ οδήγησης για τη νέα BMW Σειρά 1 και στο αυτόματο πρόγραμμα. Αν ο οδηγός το επιθυμεί, μπορεί να παρέμβει μηχανικά στην επιλογή σχέσεων μέσω του επιλογέα ταχυτήτων, και στην BMW 130i, μπορεί να αλλάζει ταχύτητες μέσω των μοχλών του τιμονιού.
 
Το νέο σύστημα διεύθυνσης EPS (Electric Power Steering) της BMW διασφαλίζει ακόμα υψηλότερο πρότυπο ακρίβειας και οδηγικής άνεσης, ενώ ένας ηλεκτροκινητήρας παρέχει την κατάλληλη υποβοήθηση κατά την περιστροφή του τιμονιού. Περιλαμβάνοντας τη λειτουργία Servotronic σαν ένα ακόμα στάνταρ χαρακτηριστικό, το σύστημα διεύθυνσης EPS συντελεί επίσης στην αύξηση της γενικής οικονομίας του αυτοκινήτου, καταναλώνοντας ενέργεια μόνον όταν στην ουσία ο οδηγός μετακινεί το τιμόνι (αντίθετα με ένα υδραυλικό σύστημα που καταναλώνει συνεχώς ενέργεια). Η νέα BMW Σειρά 1 είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία που διατίθεται προαιρετικά με Active Steering (στις 130i, 120i και 120d), που μεταβάλλει τη μετάδοση των δυνάμεων διεύθυνσης στους εμπρός τροχούς ανάλογα με την τρέχουσα ταχύτητα του αυτοκινήτου στο δρόμο. Επομένως, κατά το παρκάρισμα και τους ελιγμούς με χαμηλές ταχύτητες, το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να μετακινήσει ελαφρά το τιμόνι για αλλαγή κατεύθυνσης, ενώ στις υψηλές ταχύτητες, η BMW Σειρά 1 παραμένει πάντα σταθερή στην πορεία της.
Υψηλά χαρακτηριστικά ασφάλειας
Με μία εξαιρετικά ισχυρή και άκαμπτη δομή αμαξώματος και έξυπνα συνεργαζόμενα τμήματα που προστατεύουν τους επιβάτες, η BMW Σειρά 1 προσφέρει ένα επίπεδο σφαιρικής προστασίας μοναδικό στην κατηγορία των συμπαγών αυτοκινήτων. Η χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής και ένα ευφυούς σύλληψης σύστημα από διαμήκεις βραχίονες και εγκάρσιες ενισχύσεις χρησιμεύει για την απορρόφηση και διάχυση του μεγαλύτερου μέρους της ενέργειας κρούσης που εκλύεται σε όλα τα ενδεχόμενα ατυχήματα και συγκρούσεις, διατηρώντας την ακεραιότητα του κλωβού επιβατών. Ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με αδρανειακό σύστημα αναδίπλωσης και προσκέφαλα σε όλα τα καθίσματα, προεντατήρες στις πόρπες και περιοριστές φορτίου εμπρός, εμπρόσθιοι αερόσακοι που ενεργοποιούνται σε δύο στάδια, πλευρικοί αερόσακοι ενσωματωμένοι στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, καθώς και αερόσακοι τύπου κουρτίνας που προστατεύουν και τους εμπρός και τους πίσω επιβάτες, ολοκληρώνουν την εντυπωσιακή γκάμα χαρακτηριστικών ασφαλείας.
Αναμενόμενη επιτυχία
Με πωλήσεις που ξεπερνούν τις 200.000 μονάδες σε όλο τον κόσμο, η BMW Σειρά 1 ήδη αποτελεί ορόσημο στην κατηγορία των συμπαγών. Κινητήρας μπροστά, μετάδοση ισχύος στους πίσω τροχούς. Αυτή είναι η φιλοσοφία για τη μέγιστη οδηγική απόλαυση που διασφαλίζει μοναδική επιτυχία και σ’ αυτή την κατηγορία. Και για πρώτη φορά, η λειτουργικότητα ενός ευέλικτου Hatchback έχει συνδυαστεί με τα γνώριμα οδηγικά χαρακτηριστικά μιας BMW. Το πρώτο, και ακόμα το μοναδικό, συμπαγές μοντέλο με πίσω κίνηση, γίνεται πάλι πρώτη είδηση, καθώς η νέα 3θυρη έκδοση εκφράζει τις δυναμικές επιδόσεις αυτής της φιλοσοφίας κίνησης ακόμα πιο καθαρά και πειστικά, με την πρώτη ματιά. Η σχεδίαση αμαξώματος του νέου 3θυρου μοντέλου τονίζει το μακρύ εμπρός άκρο και μετατοπίζει εμφανώς το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου προς τα πίσω. Η προφίλ άποψη, από την άλλη, χαρακτηρίζεται από τη μακριά πόρτα με το παράθυρο χωρίς πλαίσιο και το μονοκόμματο πίσω παράθυρο. Αυτή η δυναμική σχεδίαση δίνει έμφαση στο σπορ ταμπεραμέντο του νέου 3θυρου μοντέλου της BMW.
 
τεχνικά χαρακτηριστικά - επιδόσεις

τύπος
118i
120i
130i
Μήκος
4,239 μέτρα
4,239 μέτρα
4,239 μέτρα
Πλάτος
1,748 μέτρα
1,748 μέτρα
1,748 μέτρα
Ύψος
1,421 μέτρα
1,421 μέτρα
1,421 μέτρα
Μεταξόνιο
2,66 μέτρα
2,66 μέτρα
2,66 μέτρα
Μετατρόχια Ε/Π
1,484/1,497 μ.
1,48/1,493 μ.
1,474/1,487 μ.
Χώρος αποσκευών
330-1.150 λίτρα
330-1.150 λίτρα
330-1.150 λίτρα
Βάρος
1.340 κιλά
1.365 κιλά
1.400 κιλά
Κυβισμός
1.995 κ.εκ.
1.995 κ.εκ.
2.996 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
90 x 84 χλστ.
90 x 84 χλστ.
88 x 85 χλστ.
Σχέση συμπίεσης
12:1
12:1
10,7:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
143/6.000
170/6.700
265/6.650
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
190/4.500
210/4.250
315/2.750
0-100 χ.α.ώ.
8,7’’ (9,2’’)
7,7’’ (8,3’’)
6’’ (6,2’’)
0-1.000 μέτρα
29,7’’ (30,1’’)
28,3’’ (28,9’’)
25,4’’ (25,5’’)
80-120 χ.α.ώ. με 4η
8,9’’
8,4’’
5,6’’
Τελική ταχύτητα
210 χ.α.ώ.
224 (222) χ.α.ώ.
250 χ.α.ώ.
Ελαστικά
195/55R16
205/55R16
205/50R17
Κατανάλωση εκτός πόλης
4,7 (5) λ./100 χλμ.
5,1 λ./100 χλμ.
6,0 λ./100 χλμ.
Μικτή κατανάλωση
5,9 (6,2) λ./100 χλμ.
6,4 (6,3) λ./100 χλμ.
8,3 λ./100 χλμ.
Κατανάλωση στην πόλη
7,9 (8,2) λ./100 χλμ.
8,7 (8,3) λ./100 χλμ.
12,2 (12,3) λ./100 χλμ.
Ρεζερβουάρ
53 λίτρα
53 λίτρα
53 λίτρα
Εκπομπές ρύπων CO2
140 (148) γραμμ./χλμ.
152 (150) γραμμ./χλμ.
197 (198) γραμμ./χλμ.

Οι τιμές σε παρένθεση αφορούν μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΕΥΒΟΙΑΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΙΑΝΝΟΥΤΣΟΣ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ Audi-VW-Seat-Skoda
Σκύρου 21, 341 00 Χαλκίδα
Τηλ.: +302221079696, Τηλ. & Fax: +302221077304
E-mail: skodars@otenet.gr, Website: www.skoda-gianoutsos.gr

 
Χρήσιμα