IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
VW Polo 1.2 TDI BMT 5θυρο: Με το βλέμμα στην οικονομία
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του μικρού της VW, του Polo, αναμένεται με ενδιαφέρον για πολλούς αγοραστές που έχουν στρέψει πλέον το βλέμμα τους στην οικονομία καυσίμου, θέλοντας να περιορίσουν το κόστος των μετακινήσεών τους.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Η πλήρης απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης, αναμένεται να διαμορφώσει νέα δεδομένα στην αγορά αυτοκινήτου της χώρας μας. Κι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι περισσότερες πωλήσεις επιβατικών Ι.Χ. οχημάτων πραγματοποιούνται στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της Ελλάδας, την πρωτεύουσα Αθήνα και την συμπρωτεύουσα Θεσσαλονίκη. Έτσι λοιπόν, κάθε επιβατικό αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου, δεν μπορεί να μην συγκαταλέγεται στη λίστα των αρχικών (τουλάχιστον) επιλογών του κάθε οικογενειάρχη αγοραστή, πολύ περισσότερο όταν ο κυβισμός και οι παραγόμενοι ρύποι περιορίζονται στο ελάχιστο. Ένα από τα μοντέλα της κατηγορίας των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που σίγουρα θα τραβήξουν το ενδιαφέρον των μελλοντικών αγοραστών είναι και το VW Polo 1.2 TDI με τεχνολογία Blue Motion σε έκδοση αμαξώματος με 5 πόρτες.
Χαμηλή κατανάλωση και ρύποι
Αν και σε κάθε άρθρο δοκιμής ακολουθούμε διαφορετική σειρά στην παρουσίαση και ανάλυση ενός μοντέλου, εδώ, λόγω της ιδιαιτερότητας του αυτοκινήτου, ξεκινάμε απ’ αυτό ακριβώς που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του εν δυνάμει αγοραστή. Την χαμηλή κατανάλωση, που θα του αποφέρει αντίστοιχα χαμηλότερο κόστος στις μετακινήσεις του, και τους χαμηλούς ρύπους, που με βάση την ισχύουσα φορολογία, επηρεάζει και το ετήσιο κόστος των τελών κυκλοφορίας. Μάλιστα, στην περίπτωση του πετρελαιοκίνητου Polo με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων, τα 89 γραμμ./χλμ. του CO2 που παράγει, το συγκαταλέγουν στα μοντέλα με μηδενικό κόστος τελών κυκλοφορίας (μόνο το παράβολο των 5 ευρώ). Ασφαλώς, κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί τη διάρκεια αυτού του φορολογικού καθεστώτος που επηρεάζει (θετικά προς το παρόν) το μοντέλο αυτό, αλλά τα πάντα κρίνονται τη στιγμή που περιγράφονται.
Οι χαμηλοί ρύποι, εκ των πραγμάτων, είναι το αποτέλεσμα της αντίστοιχης κατανάλωσης. Βέβαια, καταβάλαμε προσπάθεια για να δούμε πόσο κοντά θα μπορούσαμε να πλησιάσουμε στις επίσημες, ανακοινώσιμες τιμές κατανάλωσης της VW. Η χαμηλότερη τιμή κατανάλωσης σε ανοιχτό αυτοκινητόδρομο και μετά από εκατοντάδες χιλιόμετρα, μας έδωσε μια μέση τιμή στα 4,7 λίτρα/100 χλμ., πολύ πιο πάνω από τις τιμές υπεραστικού και μικτού κύκλου που ανακοινώνει η εταιρία. Από την άλλη, σε αστικό περιβάλλον, ο υπολογιστής ταξιδίου κυμάνθηκε γύρω από τα 7 λίτρα σε ίδια απόσταση (100 χλμ.).
Αν και τα παραπάνω νούμερα έχουν σημαντική απόκλιση μεταξύ τους, η πραγματική κατανάλωση του πετρελαιοκίνητου «μικρού» Polo χαρακτηρίζεται χαμηλή, ενώ από πλευράς οικονομίας, το κόστος είναι ακόμη πιο χαμηλό σε σχέση με βενζινοκίνητα μοντέλα, λόγω της διαφοράς τιμής ανά λίτρο, προς όφελος των πετρελαιοκίνητων. Με τη γενικότερη οικονομική κατάσταση της Ελλάδας αυτή τη χρονική περίοδο (2012), αλλά και τις τιμές των καυσίμων που παρατηρούνται και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, κανείς δεν εγγυάται ότι η τιμή ανά λίτρο του πετρελαίου κίνησης δεν θα ξεπεράσει το αντίστοιχο της βενζίνης. Αλλά και πάλι, οι διαφορές στην κατανάλωση μεταξύ υμών δεν θα ισοσκελιστούν, τουλάχιστο όχι βραχυπρόθεσμα.
Χαρακτηριστικά αμαξώματος
Το πετρελαιοκίνητο Polo δεν διαφέρει εξωτερικά από την αντίστοιχη έκδοση βενζίνης. Πέραν των διακριτικών σημάτων που ορίζουν την ταυτότητα του μοντέλου (TDI) τοποθετούνται και τα διακριτικά της τεχνολογίας Blue Motion, στη μάσκα εμπρός και στο πίσω μέρος του αμαξώματος. Οι τροχοί είναι 15 ιντσών με ελαστικά 195/55R15, για μεγιστοποίηση της οικονομίας στην κατανάλωση καυσίμου. Όλα τα χαρακτηριστικά του μοντέλου παραμένουν αναλλοίωτα, καθώς οι περισσότερες αλλαγές έχουν να κάνουν με τον κινητήρα του μοντέλου.
Πιο ζωντανό εσωτερικό
Το εσωτερικό του μοντέλου δεν διαφέρει ουσιαστικά αλλά ακολουθεί τα δεδομένα της τεχνολογίας Blue Motion. Έτσι λοιπόν, το μπλε ανοιχτό χρώμα του αμαξώματος ντύνει και το σαλόνι του αυτοκινήτου. Στο μοντέλο που οδηγήσαμε η πλάτη του πίσω καθίσματος δεν ήταν διαιρούμενη. Λόγω των διαστάσεων της κατηγορίας του, θεωρούμε ότι όλα τα συγκαταλεγόμενα σ’ αυτή την κατηγορία μοντέλα, θα πρέπει να προσφέρουν διαιρούμενο πίσω κάθισμα, για μεγαλύτερη ευελιξία και λειτουργικότητα, τόσο για λογαριασμό των επιβατών όσο και των αποσκευών τους. Η μπλε απόχρωση αφορά στα εμπρός καθίσματα και τα πίσω εξωτερικά, στο σημείο επαφή του σώματος των επιβατών.
Στην πράξη
Οδηγικά το αυτοκίνητο δεν υστερεί, σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς Polo (εξαιρείται η έκδοση GTI). Αυτό που πρέπει να συνηθίσει κανείς είναι ο «κροτάλισμα» του κινητήρα, ιδιαίτερα κατά την κρύα εκκίνηση και στο πάτημα του γκαζιού. Συνηθισμένος από τη συμπεριφορά και το θόρυβο των βενζινοκινητήρων, αυτό είναι κάτι που θα ξενίσει τον οδηγό. Η ηχομόνωση του αυτοκινήτου δεν «σβήνει» το θόρυβο του μικρού πετρελαιοκινητήρα. Στο ταξίδι και κοντά στο επιτρεπτό όριο (120-130 χ.α.ώ.), οι αεροδυναμικοί θόρυβοι μειώνουν την ένταση θορύβου του μοτέρ.
Όταν ξεπεράσεις αυτό το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, τότε αρχίζεις να καταλαβαίνεις πώς είναι να οδηγείς ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο VW. Με δεδομένη τη μέγιστη ροπή στις 2.000 σ.α.λ., δύναται να προσπερνάς αυξάνοντας την ταχύτητά σου με ανεβάσματα στις σχέσεις του κιβωτίου, σε αντίθεση με τους βενζινοκινητήρες, που κατεβάζεις σχέση για να ανεβάσεις τις στροφές. Το σύστημα αυτόματης εκκίνησης/παύσης λειτουργίας του κινητήρα (Start/Stop), είναι σύμμαχος στην οικονομία καυσίμου, αλλά στις γρήγορες εκκινήσεις παρουσιάζει μια μικρή καθυστέρηση στην απόκριση. Σε γενικές γραμμές, πρόκειται για ένα ενδιαφέρον μοντέλο της κατηγορίας, αλλά με σκληρό ανταγωνισμό, κυρίως από το αντίστοιχο μοντέλο Opel Corsa.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 27/02/2012, 08:45 μμ.)
VW Polo 1.2 TDI BMT 5θυρο
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 3,97 x 1,68 x 1,46 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,47 & 1,465/1,455 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 280-950 λίτρα
Βάρος: 1.070 κιλά
Κυβισμός: 1.199 κυβ. εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 79.5 x 80.5 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 16,5:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 75/4.200 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 180/2.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 13,9’’
Τελική ταχύτητα: 173 χ.α.ώ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 4 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 2,9 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 3,4 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 89 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Peugeot
ΔΗΜ. ΚΟΥΤΣΟΜΥΛΟΣ & ΣΙΑ ΕΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ - Ελαστικά - Μπαταρίες
Μενεξέδων 10, 145 64 Κάτω Κηφισιά
Τηλ. +302106257080, Fax: +302106257095
E-mail: info@peugeotmenexedon.gr, Website: www.peugeotmenexedon.gr

 

 
Χρήσιμα