IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
VW Golf 1.2 TSI Generation DSG 5θ 86ps: Το μεγάλο δίλλημα
Ένα στιβαρό και αποδεκτό σε όγκο αμάξωμα, ένας μικρού κυβισμού αλλά με «θέληση» κινητήρας, συνοδευόμενος από 7άρι ημιαυτόματο κιβώτιο και τιμή κοντά στα 20.000 ευρώ, κατά πόσο μπορεί να είναι μια συμφέρουσα πρόταση;
Του Δημήτρη Σπυράκη
Αυτή η έκδοση Golf, μας προκαλούσε πολύ περισσότερο ενδιαφέρον από οποιαδήποτε άλλη, ανεξαρτήτως κυβισμού και εξοπλισμού. Ο λόγος προφανής: Μπορεί ένα τέτοιο Golf να αποτελεί την ιδανική επιλογή για τον Έλληνα αγοραστή της εποχής μας; (2012) Το γεγονός ότι ένα πολύ σημαντικό μέρος του αγοραστικού κοινού του αυτοκινήτου έχει στέψει την προσοχή του σε μικρότερου κυβισμού μοντέλα, αποτελεί ένα δεδομένο που καμία εισαγωγική εταιρία επίσημης εκπροσώπησης εμπορικού σήματος δεν πρέπει να αγνοήσει. Από την άλλη, καλό είναι να εξετάζουμε όχι μόνο τον κυβισμό του κάθε προσφερόμενου στην αγορά αυτοκινήτου, αλλά ποιες είναι οι δικές μας απαιτήσεις, σε χώρους, εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, σε επιδόσεις, αλλά και σε φορτία. Στη συνέχεια, προσθέτουμε όλων των παραπάνω και την τιμή αγοράς και στο τέλος, κάνουμε τον απολογισμό μας.
Αν οι απαιτήσεις μας δεν καλύπτονται από το βάρος της τιμής που θα πρέπει να φορτώσουμε στις πλάτες μας, αρχίζουμε τις υποχωρήσεις. Ή αναζητούμε τις ίδιες αρχικές απαιτήσεις σε άλλο μοντέλο που να μας καλύπτει και στο δια ταύτα (τιμή), ή «ψαλιδίζουμε» κάτι από τις αρχικές μας απαιτήσεις. Για όλα τα προσφερόμενα προϊόντα της αγοράς, υπάρχει και η αποκαλούμενη σχέση αξίας/τιμής. Δηλαδή, κατά πόσο νομίζουμε ότι η τιμή ενός προϊόντος ανταποκρίνεται θετικά σ’ αυτά που προσφέρει. Γιατί κάνουμε όλον αυτό τον πρόλογο. Μα είναι προφανές. Το μοναδικό δίλλημα που θα νοιώσει ο εν δυνάμει αγοραστής της μικρής κατηγορίας (segment C), της πιο σημαντικής στην Ελληνική αγορά, είναι αν αξίζει τον «κόπο» να δαπανήσει κανείς 20.000 περίπου ευρώ γι’ αυτή την έκδοση του Golf. Έτσι λοιπόν, έχοντας στη διάθεσή μας αυτό το μοντέλο, προσπαθήσαμε να μπούμε στο «πετσί» του Έλληνα αγοραστή και να δώσουμε εμείς την απάντηση.
Τυπικό Golf
Για λόγους συντομίας, δεν θα προβούμε σε αναλύσεις όσον αφορά το αυτοκίνητο σχεδιαστικά και κατασκευαστικά. Είναι ένα τυπικό Golf, με τη γνωστή ποιότητα κατασκευής, την χαρακτηριστική του σχεδίαση και το γνωστό «πακέτο» άνεσης και ασφάλειας, που έχουμε παρακολουθήσει όλα αυτά τα χρόνια «ζωής» του μοντέλου, από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 που ξεκίνησε η παραγωγή του (1974), μέχρι σήμερα (2012). Το μοντέλο που έχουμε στα χέρια μας είναι η τελευταία εξέλιξη που παρουσιάστηκε το φθινόπωρο του 2008 και έναν χρόνο μετά (2009), αναβαθμίστηκαν οι turbo κινητήρες του, ενώ έγινε η παρουσίαση και της βάγκον έκδοσης. Το πόσο σημαντικό μοντέλο είναι για την αγορά αλλά και για τον κατασκευαστή του, πρώτα και κύρια, φαίνεται από το γεγονός ότι εξοπλίζεται με 10 διαφορετικούς κινητήρες (κι ένας επιπλέον που αφορά αποκλειστικά και μόνο την ειδική έκδοση του Golf R). Επιγραμματικά, λοιπόν, αναφέρουμε ότι οι 3 εξ αυτών είναι κινητήρες πετρελαίου, ένας βενζίνης με LPG (υγραέριο) και 5 κινητήρες είναι βενζίνης, τεχνολογίας TSI. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε τον μικρότερο σε κυβισμό και ισχύ κινητήρα της τεχνολογίας αυτής, κι εμείς καλούμαστε να αξιολογήσουμε κατά πόσο έχει λόγο ύπαρξης και ποιους αγοραστές εξυπηρετεί.
Κατευθείαν στην ουσία
Παρακάμπτουμε την αίσθηση ποιότητας στα υλικά κατασκευής και τη συναρμολόγηση, εδώ το μοντέλο έχει δώσει καιρό τώρα τα διαπιστευτήριά του, και μπαίνουμε κατευθείαν στην ουσία του πράγματος. Βρίσκουμε γρήγορα την ιδανική θέση οδήγησης, ρυθμίζουμε εξωτερικούς και εσωτερικό καθρέπτη, για καλή ορατότητα ολόγυρα και την τυπική ογκομέτρηση του οχήματος, θέτουμε σε λειτουργία τον κινητήρα και ξεκινάμε. Το γεγονός ότι έχουμε υπερπλήρωση είναι πάντα θετικό, έως ευεργετικό εδώ θα λέγαμε στον τομέα της επιτάχυνσης. Μέχρι τα πρώτα 80 χ.α.ώ., που είναι και η συνηθέστερη ταχύτητα σε ευρύτερο αστικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο, όλα είναι άριστα. Από εκεί και μετά, το αυτοκίνητο, ναι μεν συνεχίζει τη γραμμική του επιτάχυνση, αλλά δείχνει αισθητά ότι υστερεί σε σχέση με το αντίστοιχης χωρητικότητας αλλά μεγαλύτερης ισχύος 1.2 κινητήρα των 105 ίππων.
Η επιβάρυνση της μεγαλύτερης (σε δύναμη) έκδοσης σε βάρος είναι μόλις 5 κιλά, αλλά η παραπάνω ροπή των 175 Nm εμφανίζεται σε μεγαλύτερο εύρος στροφών του κινητήρα (1.550-4.100 σ.α.λ.), ενώ οι ρύποι CO2 είναι χαμηλότεροι (πάντα σε σύγκριση των αντίστοιχων εκδόσεων με το DSG κιβώτιο), λόγω της τεχνολογίας Blue Motion, παράλληλα με χαμηλότερη κατανάλωση, λόγω του συστήματος Start/Stop του κινητήρα (συγκρίνουμε τις επίσημες καταναλώσεις του κατασκευαστή). Φυσικά, σημαντική διαφορά υπάρχει και στις επιδόσεις, με 1,8’’ καλύτερη επιτάχυνση στο μοντέλο των 105 ίππων και 12 χ.α.ώ. μεγαλύτερη τελική ταχύτητα. Η αντίστοιχη έκδοση των 105 ίππων είναι 1.200 ευρώ πιο ακριβή. Η διαφορά τιμής φυσικά δεν ευνοεί εδώ την «αδύναμη» αλλά την «ισχυρή» έκδοση, όταν μιλάμε για κόστη 20.000 ευρώ και άνω.
Καταλήγοντας
Τα χιλιόμετρα που κάναμε με το 86 ίππων Golf ήταν αρκετά και άνετα. Πρόκειται για μία έκδοση του μοντέλου πιο φτηνή σε τιμή, έτσι ώστε να γίνει το αυτοκίνητο πιο προσιτό σε μεγαλύτερο κοινό. Όμως, όταν μιλάμε για προϋπολογισμό στην αγορά αυτοκινήτου που προσεγγίζει ή και ξεπερνάει τα 20.000 ευρώ, το χιλιάρικο πάνω/κάτω λίγο έχει σημασία. Κι όταν το κάτι παραπάνω, σου προσφέρει κάτι πολύ περισσότερο, τότε μιλάμε για καλύτερη σχέση αξίας/τιμής. Η δική μας επιλογή θα ήταν μονόδρομος προς την έκδοση των 105 ίππων, για τους λόγους που παραθέτουμε πιο πάνω, καθώς την θεωρούμε μια πιο ολοκληρωμένη πρόταση, ίσως την πιο σοβαρή στην κατηγορία του μοντέλου.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 28/02/2012, 10:40 μμ.)
VW Golf 1.2 TSI 5θ 86ps
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,20 x 1,78 x 1,48 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,58 & 1,54/1,515 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 350-1.305 λίτρα
Βάρος: 1.185 κιλά
Κυβισμός: 1.197 κ.εκ.
Διάμετρος x Διαδρομή: 71 x 75,6 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 10:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 86/4.800 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 160/1.500-3.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 12,3’’
Τελική ταχύτητα: 178 χ.α.ώ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 7,3 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 4,9 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 5,3 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 134 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Isuzu
ΑΦΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΑΒΕΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
4ο χλμ. Χαλκίδας-Ερέτριας, 341 00 Χαλκίδα (περιοχή Μύτικας)
Τηλ. Έκθεσης: +302221049900, +302221049999, Fax Έκθεσης: +302221049936
Τηλ. Συνεργείου: +302221049940-41, Fax Συνεργείου: +302221049943
E-mails: saleskon@otenet.gr, drenkon@otenet.gr
Website: www.afoikonstantinou.grhttp://afoi-konstantinou.car.gr
 
Χρήσιμα