IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου Γενεύης 2012 - Alpina
Alpina: Με παράδοση στην κατασκευή ιδιαίτερων αυτοκινήτων
Η επιστροφή της Alpina στο διεθνή μηχανοκίνητο αθλητισμό ανήλθε πέρυσι (2011), με οδηγούς τον Έλληνα Αλέξανδρο Μαργαρίτη και τον Ιταλό Dino Lunardi, κερδίζοντας τoΓερμανικό GT Series, το πρωτάθλημα ADAC GT Masters 2011, με την BMW Alpina B6 GT3. Μ’ αυτό το επίτευγμα, η Alpina σκόπιμα αποδεικνύει ότι, παρά την μακρά απουσία από το χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η τεχνολογία αιχμής στην αυτοκινητοβιομηχανία και η τεχνογνωσία, συνεχίζουν να είναι το θεμέλιο για την ανάπτυξη των ιδιαίτερων αυτοκινήτων BMW Alpina. Ιδανικές συνθήκες για να αναζωπυρώσει τη μακρά παράδοση της Alpina, δημιουργώντας εξαιρετικά μικρές σειρές περιορισμένων εκδόσεων.
Η BMW Alpina B3 GT3 συνδυάζει μοναδικά χαρακτηριστικά και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αγωνιστικού Alpina B6 GT3, με τα κλασσικά σχεδιαστικά στοιχεία της εικόνας των μοντέλων Alpina του παρελθόντος και την απόλαυση της Alpina από τους πελάτες και ενθουσιώδεις φίλους της σε όλο τον κόσμο. Η παραγωγή της BMW Alpina B3 GT3 περιορίζεται αυστηρά σε 99 μονάδες και θα είναι διαθέσιμη από την άνοιξη του 2012 στην τιμή των 90.000 ευρώ περίπου, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ (19% στη Γερμανία). Ο εξαιρετικά ομαλής λειτουργίας και απόδοσης 3.0 λίτρων 6-κύλινδρος σε σειρά κινητήρας με διπλό τούρμπο της BMW από την Alpina B3 Bi-S Turbo, με τη μεγάλη του ροπή και την αβίαστη απόδοση, παραμένει αναλλοίωτος και στη Β3 GT3. Ο ανασχεδιασμός τμημάτων του συστήματος εξάτμισης και η εγκατάσταση ενός νέου ενισχυμένου πίσω σιγαστήρα, έχει μειώσει περαιτέρω την πίεση, αυξάνοντας την ισχύ της Β3 GT3 από 8hp. Ο κινητήρας άμεσου ψεκασμού βενζίνης προσφέρει τώρα μια συνολική ισχύ 408 ίππων στις 6000 σ.α.λ. και 540 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ.
Το σύστημα εξαγωγής της Β3 GT3 αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Akrapovic, το διάσημο ειδικό στα συστήματα εξάτμισης τιτανίου, ελαφρύ, εντυπωσιακό αλλά και κομψό στην εμφάνιση και σύμφωνα με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, έχει έναν μοναδικό όσο και χαρακτηριστικό ήχο. Η χρήση του τιτανίου για τον πίσω σιγαστήρα και τις απολήξεις εξάτμισης, σε συνάρτηση και με τα άλλα κατασκευαστικά και σχεδιαστικά στοιχεία, όπως η αφαίρεση του μεσαίου σιγαστήρα και η σημαντικά μεγαλύτερη διάμετρο των σωλήνων, έχει συνάμα ως αποτέλεσμα και την εξοικονόμηση βάρους 11 κιλών. Λαμβάνοντας σχεδιαστικά στοιχεία από το αγωνιστικό μοντέλο B6 GT3 και για να υποστηρίξει τις προσπάθειες μείωσης του βάρους, το σύστημα εξάτμισης έχει μόνο δύο τυπικές Alpina οβάλ απολήξεις αλλά με αυξημένη διάμετρο, στα 115 χλστ. Εκτός της προστασίας της λειτουργίας του από τη θερμότητα, η ελαφριά απόληξη από ανθρακόνημα, αντισταθμιστικά προβλέπει μια πιο επιθετική σχεδίαση. Σκοπός, πέραν όλων των προβλεπόμενων περιορισμών του ήχου, ήταν η επίτευξη του τυπικού, φυσικού και αφιλτράριστου 6-κύλινδρου ήχου.
Ο κινητήρας που φιλοξενείται κάτω από το καπό της B3 GT3 είναι ο εν σειρά 6-κύλινδρος 3.0 λίτρων με μέγιστη απόδοση 408 ίππους και μέγιστη ροπή τα 540 Nm. Οι κορυφαίες επιδόσεις δεν έχουν να κάνουν μόνο με τις υψηλές ταχύτητες και επιταχύνσεις (τελική ταχύτητα 300 χ.α.ώ. και 0-100 χ.α.ώ. σε 4,5’’), αλλά και με το σύστημα πέδησης, που στην περίπτωση της Alpina B3 GT3 είναι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός/πίσω, 380x35 χλστ. στους εμπρός τροχούς και 355x32 χλστ. στους πίσω, με 6-πίστονες και 4-πίστονες δαγκάνες αντίστοιχα. Οι ζάντες είναι 19 ιντσών, ελαφρού κράματος με 20 ακτίνες, οι ζάντες που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα Alpina από τα πρώτα χρόνια της ιστορίας της μάρκας.
Για την Alpina, μια εταιρία με γνώμονα την τεχνολογία, η στασιμότητα είναι μια ξένη λέξη. Από την εμφάνιση του B7 Bi-Turbo, οι μηχανικοί από το Buchloe της Γερμανίας, εργάζονται συνεχώς για την εξέλιξη του συστήματος turbo και του intercooler. Κατά συνέπεια, ο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο V8 κινητήρας, παράγει τώρα 540 ίππους στις 5.200-6.250 σ.α.λ., με μέγιστη ροπή 730Nm στο ευρύ φάσμα των 2.800-5.000 σ.α.λ. Τα υψηλής απόδοσης έμβολα MAHLE έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να λειτουργούν άψογα σε θερμοκρασίες και πιέσεις που συνδέονται με πιέσεις έως 1,2 barκαι σχέση συμπίεσης του κινητήρα 9,2:1. Συνολικά, αυτό οδηγεί σε μια εντυπωσιακή ειδική ισχύ 123 ίππων/λίτρο. Ο άμεσος ψεκασμός και το σύστημα double-VANOS συμβάλλουν στην κορυφαία κατανάλωση της Β6 Bi-Turbo και τις εκπομπές ρύπων CO2, με 10,5 λίτρα/100 χλμ. και 244 γραμμ./χλμ. αντίστοιχα, (στην Cabrio έκδοση οι παραπάνω τιμές είναι 10,6 λίτρα/100 χλμ. και 247 γραμμ./χλμ.). Οι παραπάνω μετρήσεις αφορούν τον συνδυασμένο κύκλο, σύμφωνα με το πρότυπο ECE.
Τόσο η κουπέ έκδοση όσο και η καμπριολέ, χαρακτηρίζονται από μοναδικές επιδόσεις για την κλάση τους. Η τελική τους ταχύτητα είναι 320 και 317 χ.α.ώ. αντίστοιχα, ενώ η επιτάχυνση των 0-100 χ.α.ώ. είναι, για τη μεν κουπέ έκδοση 4,3’’, για την κάμπριο 4,4’’. Και σ’ αυτά τα μοντέλα, το σύστημα εξαγωγής σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε σε συνεργασία με τον Akrapovic. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι τα χρώματα των εικονιζόμενων B6 Bi-Turbo (μπλε ματ) και B5 Bi-Turbo (σκούρο πράσινο μεταλλικό) είναι αποκλειστικά χρώματα Alpina.
 
Ανταπόκριση: Δημήτρης Σπυράκης
6 & 7 Μαρτίου 2012



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Opel
Κ. & Γ. ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΟΕ

Αυτοκίνητα - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Στρατηγού Καλλάρη 59, 104 45 Αθήνα (Κάτω Πατήσια)
Τηλ.: +302108310600, Fax: +302108544224
E-mail: sales@opelms.gr, Website: www.opelms.gr
 
Χρήσιμα