IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Seat Altea XL 1.4 TSI Style: Οικογενειάρχης με το παραπάνω

Από τα πιο αξιόλογα πολυχρηστικά αυτοκίνητα της αγοράς, το Altea XL εγγυάται ότι δεν θα αφήσει κανέναν επιβάτη παραπονεμένο για τους χώρους του, αλλά ούτε και τον οδηγό του για τις επιδόσεις του, παρά τον μικρό του κινητήρα.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Αυτό το αυτοκίνητο το συμπάθησα από την πρώτη στιγμή που έκανε το λανσάρισμά του. Είναι ακριβώς αυτό που θα ήθελα να λέγεται Altea (χωρίς το XL) στη θέση του πρωτοεμφανιζόμενου Altea, που δείχνει «νάνος» μπροστά σ’ αυτό το μοντέλο. Εδώ όλοι χωράνε και κυριολεκτώ. Αν κάποιος πει ότι οι χώροι του Altea XL είναι απλώς ικανοποιητικοί, τότε σίγουρα δεν έχει αίσθηση του χώρου. Ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο για την πολυμελή οικογένεια που σίγουρα δεν θα σας αφήσει αδιάφορους, αν ανήκετε στην παραπάνω κατηγορία. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.
Εργονομική σχεδίαση μέσα κι έξω
Η σχεδίαση του μοντέλου έγινε εφαρμόζοντας απόλυτα τα κριτήρια επιλογής του στοχευόμενου αγοραστικού κοινού. Ο πατήρ φαμίλιας είναι βέβαιο πως προσανατολίζεται σε μοντέλα της κατηγορίας αυτής και το Altea XL είναι βέβαιο ότι υπάρχει στη λίστα του. Το μοντέλο διατηρεί μία κομψή γραμμή «pamper to pamper», από τον εμπρός προφυλακτήρα ως και τον πίσω προφυλακτήρα και περιμετρικά προς κάθε κατεύθυνση ή πλευρά. Για να σπάει η μονοτονία της εκ των πραγμάτων μεγάλης μετωπικής επιφάνειας του αυτοκινήτου, στιλιστικές γραμμές στο πλάι συνδέονται αρμονικά με τα στοιχεία που πρωταγωνιστούν στο εμπρός μέρος, όπως η μάσκα και τα φωτιστικά σώματα. Οι πλαϊνές γραμμές δίνουν την αίσθηση προέκτασης στα βλέφαρα των φώτων, ενώ κάτι αντίστοιχο παρατηρείται και στη μύτη, με την προέκταση του καπό, που με τη σειρά του δένει αρμονικά με το εμπρός τζάμι και τον ουρανό του αυτοκινήτου. Η αρμονία στην εξωτερική σχεδίαση δεν επηρεάζεται καθόλου από τους εμπρός υαλοκαθαριστήρες, που είναι έξυπνα τοποθετημένοι στις εμπρός κολώνες του αμαξώματος (κολώνες Α).
Το εσωτερικό δεν εντυπωσιάζει σχεδιαστικά, αλλά δημιουργήθηκε με γνώμονα την εργονομία για όλους τους επιβάτες. Ο οδηγός έχει πολύ καλή ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση, μία καλή θέση οδήγησης, ένα σαφές και γρήγορο τιμόνι, πίνακα οργάνων και κεντρική κονσόλα με ό,τι κρίνεται απαραίτητο για την ομαλή λειτουργία του αυτοκινήτου κατά την οδήγηση. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν την ευελιξία του χώρου, χάρη στο ασύμμετρα αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα (60/40), που ρυθμίζεται ανάλογα με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των πίσω επιβατών. Σε περίπτωση απουσίας του 5ου επιβάτη, αξιοποιείται ενδιάμεσα η πλάτη του καθίσματος για περαιτέρω άνεση των 2 πίσω επιβατών. Κι αφήνουμε τον χώρο αποσκευών για το τέλος. Λόγω της ιδιαιτερότητας της κατασκευής του μοντέλου, ο διαθέσιμος χώρος μπορεί να μην έχει ιδιαίτερα μεγάλες διαστάσεις (μήκος και πλάτος) αλλά διαθέτει τόσο ύψος, που μπορεί να δεχθεί αρκετές αποσκευές. Η αλήθεια είναι ότι πειραματιστήκαμε για το μέγεθος των αποσκευών που μπορεί να φιλοξενήσει το Altea XL και κυριολεκτικά εντυπωσιαστήκαμε. Αξιοποιώντας παράλληλα και την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, μπορούν να μεταφερθούν μεγάλα σε όγκο αντικείμενα και μάλιστα χωρίς καμία δυσκολία στην πρόσβαση.
Ισχυρό, αξιόπιστο και οικονομικό μηχανικό σύνολο
Ο κινητήρας προέρχεται από τον όμιλο VW. Πρόκειται για τον 4-κύλινδρο εν σειρά υπερτροφοδοτούμενο 1.4 λίτρων με απόδοση 125 ίππων και 200 Nm ροπής, σ’ ένα ευρύ φάσμα στροφών, που καλύπτει τις χαμηλές (1.500 σ.α.λ.) και τις μεσαίες στροφές (4.000 σ.α.λ.). Αν και ο όγκος και το βάρος του αυτοκινήτου δεν είναι μικρό, χάρη στην ευστροφία του και την γραμμική του απόδοση, καταφέρνει να ξεπερνάει τις όποιες δύσκολες αποστολές του αναθέτει ο οδηγός. Η κατανάλωση είναι πάντα συνάρτηση του τρόπου οδήγησης, παράλληλα με την αεροδυναμική, το βάρος και το κιβώτιο ταχυτήτων. Παρόλα αυτά, ο παραπάνω συνδυασμός αποφέρει θετικές κριτικές για τις επιδόσεις του μοντέλου, τηρουμένων φυσικά των αναλογιών.
Πλήρης εξοπλισμός
Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε ανήκε στην κατηγορία εξοπλισμού Style της εταιρίας, ο οποίος χαρακτηρίζεται πλήρης για τους περισσότερους από τους εν δυνάμει αγοραστές του μοντέλου. Ενδεικτικά περιλαμβάνει ηλεκτρονικό αυτόματο κλιματισμό (climatronic) 2 ζωνών οδηγού και συνοδηγού, ABS και TCS (με δυνατότητα απενεργοποίησης), ESP και αισθητήρες πίεσης ελαστικών/HHC/XDS, 6 αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού με δυνατότητα απενεργοποίησης, πλευρικούς και οροφής τύπου κουρτίνας), ηλεκτρομηχανικό τιμόνι τριών ακτινών ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος και απόσταση, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω με λειτουργία προστασίας, ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος και με στήριξη μέσης κάθισμα οδηγού και συνοδηγού, αναδιπλούμενα και συρόμενα πίσω καθίσματα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, υπολογιστή ταξιδίου (MFA), ηλεκτρονικό σταθεροποιητή ταχύτητας (cruise control), ράδιο/CD με δυνατότητα ανάγνωσης MP3 με 8 ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι, εξωτερικούς καθρέπτες με ηλεκτρική αναδίπλωση, δερμάτινο τιμόνι και δερμάτινο επιλογέα ταχυτήτων, immobilizer, προβολείς ομίχλης εμπρός, θύρα υποδοχής USB/Aux και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Στον προαιρετικό εξοπλισμό του μοντέλου αναφέρεται μόνο το μεταλλικό χρώμα.
Καταλήγοντας
Όπως ανέφερα και στην αρχή, το Altea XL είναι απ’ τα μοντέλα που δεν περνούν απαρατήρητα από τους αγοραστές οικογενειακών αυτοκινήτων χωρίς συμβιβασμούς στους εσωτερικούς χώρους. Έχει ένα αποδεκτό στιλιστικά σχήμα, λειτουργικούς και υπερεπαρκείς εσωτερικούς χώρους, και οδική συμπεριφορά που δεν θα φέρει σε δύσκολη θέση τον οδηγό ούτε θα επηρεάσει την προσδοκώμενη άνεση από την πλευρά των επιβατών. Το συνολικό πακέτο κρίνεται πλήρες, τόσο από εξοπλισμό, όσο και από επιδόσεις και οικονομία, με βάση τα κριτήρια της κατηγορίας του.


Seat Altea XL 1.4 TSI Style
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,47 x 1,77 x 1,58 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,58 & 1,535/1,51 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 530-1.605 λίτρα
Βάρος: 1.405 κιλά
Κυβισμός: 1.390 κυβ. εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 76,5 x 75,6 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 10:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 125/5.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 200/1.500-4.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 10,5’’
Τελική ταχύτητα: 194 χ.α.ώ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 8,2 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 5,5 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 6,5 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 152 γραμμ./χλμ.

(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 22/04/2012, 05:15 μμ.)




 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Opel
MOTOR CAR

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ (Γενική Εμπορία Αυτοκινήτων)
Λιοσίων 302, 111 45 Αθήνα
Τηλ.: +302108547010, Fax: +302108547020
E-mail: sales@motor-car.gr, Website: www.motor-car.gr (υπό κατασκευή, σύντομα κοντά σας)
 
Χρήσιμα