IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Honda Jazz Hybrid: Υβριδικό για όλες τις οικογένειες

Με την υβριδική έκδοση του ανανεωμένου Jazz, η Honda κάνει πιο προσιτή την «καθαρή» τεχνολογία στην οικογένεια, σε βαθμό που να μην περνάει το μοντέλο απαρατήρητο από τους αγοραστές των μικρών οικογενειακών αυτοκινήτων.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Το υβριδικό Honda Jazz έκανε την εμφάνισή του το 2011, παράλληλα με το «φρεσκάρισμα» του μοντέλου, που είχε παρουσιαστεί 3 χρόνια πριν, το 2008. Με δεδομένο το υψηλό κόστος στα μεγαλύτερα αντίστοιχα (υβριδικά) μοντέλα, Civic και Insight, η Honda σκέφτηκε, ορθά, να αξιοποιήσει το αμάξωμα του μικρότερου σε μήκος αλλά γενναιόδωρου σε εσωτερικούς χώρους Jazz, και να προσφέρει στο αγοραστικό κοινό ένα συμπαγές οικογενειακού χαρακτήρα μοντέλο, με την υβριδική τεχνολογία, για ακόμη πιο φθηνές μετακινήσεις. Το «πείραμα» πέτυχε και με την προσθήκη του Jazz Hybrid στη γκάμα των υβριδικών μοντέλων της Ιαπωνικής φίρμας, τα «πράσινα» αυτοκίνητα που πουλάει η φίρμα αυξήθηκαν σημαντικά. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο, μπορεί να σταθεί επάξια και στην Ελληνική αγορά, που λόγω της ασφυκτικής οικονομικής πίεσης των τελευταίων ετών, αναζητάει μικρότερα, φθηνότερα και πιο οικονομικά στη χρήση και συντήρηση αυτοκίνητα.
Με απόλυτη «εχεμύθεια»
Εξωτερικά το υβριδικό Jazz δεν διαφοροποιείται σε σχέση με το αντίστοιχο συμβατικό μοντέλο. Για λόγους οικονομίας κλίμακος, οι όποιες αλλαγές αφορούν το εσωτερικό, κατά ένα συμβολικό μέρος, και τα μηχανολογικά μέρη του μοντέλου, σε όλο το υπόλοιπο ποσοστό. Αυτή η «συνταγή» αποδείχθηκε πετυχημένη από το αντίστοιχο μοντέλο Civic. Κάνοντας χρήση του ιδίου πατώματος αλλά και αμαξώματος, το κόστος απόσβεσης διαχέεται σε ολόκληρη τη γκάμα του μοντέλου κι όχι κατ’ αποκλειστικότητα στην ίδια την υβριδική έκδοση, όπως γίνεται στην περίπτωση του Insight. Έτσι, το τελικό κόστος για τον εν δυνάμει αγοραστή διαμορφώνεται χαμηλότερα, γεφυρώνοντας με ασφάλεια τη διαφορά τιμής που προκύπτει μεταξύ του υβριδικού μοντέλου με το αντίστοιχο θερμικό. Εξωτερικά, ο χαρακτήρας του μοντέλου γίνεται αντιληπτός από τα διακριτικά «HYBRID» στη δεξιά πλευρά της πίσω 5ης πόρτας και τα διαφανή φωτιστικά σώματα.
Άπλετοι χώροι και άνεση
Όσον αφορά το εσωτερικό, παραμένει η γνωστή άνεση των μέχρι 5 επιβατών, με τους πίσω επιβάτες να αξιοποιούν για την άνεση των ποδιών τους το σχεδόν επίπεδο πάτωμα. Ο χώρος στο ύψος του κεφαλιού παραμένει άνετος όπως και για το υπόλοιπο σώμα, είτε πρόκειται για τους εμπρός επιβάτες, είτε για τους πίσω. Μία μεγάλη γυάλινη φιμέ οροφή που επεκτείνεται μέχρι το κεφάλι των πίσω επιβατών, προσφέρει άπλετο φως στο εσωτερικό και παράλληλα ένα αίσθημα ελευθερίας. Η θέση οδήγησης δύσκολα θα βρει κάποιον παραπονεμένο. Με απεριόριστη ρύθμιση κατά μήκος και ύψος, μπορεί να φιλοξενήσει ακόμη και πέραν του μέσου όρου, σωματότυπους. Η ασύμμετρη διαίρεση του πίσω καθίσματος (60/40), προσφέρει ευελιξία για τους πίσω επιβάτες και διαμορφώνει έναν επαρκή χώρο αποσκευών, ακόμη και στην περίπτωση που είναι απαραίτητη η μεταφορά μεγάλων αντικειμένων, με ιδιαίτερο σχήμα. Για μεγαλύτερη αξιοποίηση του χώρου αποσκευών, ο εφεδρικός τροχός είναι τύπου ανάγκης.
Λειτουργικότητα και εργονομία
Το πιο βασικό όσον αφορά την εργονομία, είναι η πλήρης ικανοποίηση των αναγκών του οδηγού και των απαιτήσεων της επιλεγμένης οδήγησης. Η Honda δεν αντιμετώπιζε ποτέ ιδιαίτερα προβλήματα εδώ. Αν και το αμάξωμα είναι ενός όγκου, ο ορατότητα του οδηγού ολόγυρα είναι άριστη, η θέση οδήγησης ιδανική, το τιμόνι άμεσο και αποτελεσματικό σε κάθε μορφής οδήγηση, και ο πίνακας οργάνων και τα χειριστήρια στη σωστή θέση για να είναι άμεσα ορατά και κυρίως προσβάσιμα. Όπως και στα άλλα υβριδικά μοντέλα της μάρκας, έτσι και στο Jazz, υπάρχει ο υπολογιστής ταξιδίου που παράλληλα κάνει και τον «διαχειριστή οικονομίας» κατά την οδήγηση, δίνοντας πληροφορίες για το πόσο οικονομικά έχει οδηγήσει ο χρήστης του αυτοκινήτου. Στα ίδια πρότυπα είναι εναρμονισμένος και ο φωτισμός του πίνακα οργάνων, που μεταβάλλεται ανάλογα το στιλ οδήγησης και την οικονομία από μέρους του οδηγού.
Στην πράξη
Το υβριδικό Jazz δεν υστερεί πουθενά σε σχέση με το αντίστοιχο βενζινοκίνητο (αυτόματο) μοντέλο. Οι επιδόσεις τους κυμαίνονται περίπου στα ίδια επίπεδα, σε κατανάλωση και ρύπους το υβριδικό Jazz εκ των πραγμάτων υπερέχει χωρίς σύγκριση, ενώ το μόνο σημείο που υπερτερεί το «συμβατικό» μοντέλο, είναι η τιμή αγοράς, αν και η διαφορά που προκύπτει δικαιολογείται απόλυτα από τη διαφορά τεχνολογίας. Οδηγικά το Jazz Hybrid ακολουθεί πιστά τα γνωστά πρότυπα της μάρκας. Δεν προβληματίζει τον οδηγό και δεν κουράζει τους επιβάτες του, που θα απολαύσουν τη διαδρομή τους φιλοξενούμενοι στο αυτοκίνητο, από το πρώτο μέχρι το τελευταίο χιλιόμετρο. Το αυτόματο CVT κιβώτιο συνεργάζεται απόλυτα με την κινητήρια μονάδα του μοντέλου, συμβάλλοντας, τόσο στην άνεση της οδήγησης, όσο και στην οικονομία καυσίμου. Χάρη στις διαστάσεις του, την άμεση ροπή, το ακριβές και γρήγορο τιμόνι και την άνεση της ανάρτησης, το αυτοκίνητο δεν προσφέρεται μόνο για συντηρητική οδήγηση. Έτσι ο οδηγός, μπορεί να απολαύσει μία διαδρομή σε σπορ ρυθμούς. Καταλήγοντας, το Jazz Hybrid είναι μία υπολογίσιμη πρόταση στην κατηγορία του.

(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 05/05/2012, 05:03 μμ.)

Honda Jazz Hybrid
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 3,90 x 1,695 x 1,525 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,495 & 1,495/1,475 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 375-845 λίτρα
Βάρος: 1.160 κιλά
Κυβισμός: 1.339 κυβ. εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 73 x 80 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 10,8:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 88/5.800 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 121/4.500 σ.α.λ.
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 10kW/1.500 σ.α.λ.
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 78 Nm/1.000 σ.α.λ.
Συνδυαστική ισχύς: 102 ίπποι
Συνδυαστική ροπή: 200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 12,1’’
Τελική ταχύτητα: 175 χ.α.ώ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 4,6 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 4,4 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 4,5 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 104 γραμμ./χλμ.




 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
AUTO GAS LINES - ΑΦΟΙ ΑΓΓΕΛΗ - Ν. ΠΑΠΑΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΟΕ

Τοποθετήσεις Συστημάτων Υγραερίου & Φυσικού Αερίου (Dilorenzo-Stefanelli)
Συνεργείο Αυτοκινήτων (εξειδίκευση Ford)
Λεωφ. Αθηνών 179, 124 61 Χαϊδάρι
Τηλ. & Fax: +302105822253, Website: www.autogaslines.gr

 

 
Χρήσιμα