IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Toyota Auris HSD: Συνειδητή επιλογή
Με δεδομένη την παραδοσιακά υψηλή ποιότητα και αξιοπιστία, το Auris έρχεται και στην υβριδική του μορφή, για να συναρπάσει (και κατακτήσει) ακόμη περισσότερους αγοραστές με πλεονάζουσα περιβαλλοντική συνείδηση.

Του Δημήτρη Σπυράκη

Πίσω από το τελευταίας τεχνολογίας και σχεδίασης Auris Hybrid, υπάρχει μια μεγάλη και λαμπρή ιστορία, που ξεκινάει από το 1966, όταν έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του το μοντέλο-σταθμός στην ιστορία ολόκληρης της μάρκας Toyota, η Corolla. Το σημερινό μοντέλο Auris αποτελεί την πολυετή εξέλιξη της Corolla. Το Auris γεννήθηκε το 2007, όταν η 10η γενιά Corolla περιορίστηκε σε 4θυρη και μόνο έκδοση, με τις αντίστοιχες 3θυρες και 5θυρες εκδόσεις να ονομάζονται Auris. Δύο χρόνια αργότερα, το 2009, το μοντέλο υπέστη το καθιερωμένο (πλέον) «φρεσκάρισμα» και σχεδόν έναν χρόνο αργότερα, στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, τον Μάρτιο του 2010, λανσαρίστηκε η υβριδική έκδοση του μοντέλου, χρησιμοποιώντας το ίδιο υβριδικό σύστημα που εξοπλίζεται και το Prius της Toyota.

Απόλυτα αναγνωρίσιμο

Ένας από τους λόγους επιτυχίας του μοντέλου, ήταν (και παραμένει) η αναγνωρισιμότητά του. Το άλλο υβριδικό μοντέλο της Ιαπωνικής φίρμας, το Prius, είχε τη δική του ξεχωριστή προσωπικότητα, ως το αποκλειστικά υβριδικό αυτοκίνητο της μάρκας. Ένα πετυχημένο αμάξωμα στη «συμβατική» του μορφή, θα μπορούσε πιο εύκολα να τραβήξει νέους αγοραστές σ’ αυτή την τεχνολογία την οποία η Toyota έχει επενδύσει, ίσως, περισσότερο από κάθε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία. Φυσικά, δεν παραμερίζεται το γεγονός ότι η χρησιμοποίηση της ίδιας πλατφόρμας και αμαξώματος, αλλά και πολλών μηχανικών μερών, με το υπάρχον θερμικό Auris, θα περιόριζε το κόστος αγοράς του μοντέλου, κάνοντάς πιο προσιτό στο ευρύ αγοραστικό κοινό που αρέσκεται σε νέες τεχνολογίες, έχοντας παράλληλα περιβαλλοντική συνείδηση. Με βάση όλα τα παραπάνω, το νέο Auris Hybrid θεωρείται ένα πετυχημένο μοντέλο κοινής αποδοχής. Εξωτερικά, δεν διαφέρει από το βασικό μοντέλο και ο χαρακτήρας του γίνεται αντιληπτός από τα διακριτικά «HYBRID» στα εμπρός φτερά του αμαξώματος και την πίσω 5η πόρτα, και το σήμα της μάρκας στη μάσκα του κινητήρα και την 5η πόρτα, με διακριτικό μπλε φόντο περιμετρικά στο εσωτερικό του.

Οδηγοκεντρικό εσωτερικό

Το εσωτερικό του υβριδικού Auris επίσης δεν διαφέρει από το βασικό μοντέλο, όσον αφορά την άνεση των επιβατών και των διαθέσιμων χώρων (πχ. για μικροαντικείμενα και αποσκευές), του εξοπλισμού, της θέσης οδήγησης και ορατότητας ολόγυρα. Αυτά τα σημεία που σε οδηγούν στη σκέψη ότι πρόκειται για ένα διαφορετικό μοντέλο όμως, είναι ο πίνακας οργάνων που παρέχει πληροφορίες για τη χρήση του υβριδικού συστήματος, ο λεβιές ταχυτήτων, που αποτελεί πλέον χαρακτηριστικό γνώριμο των υβριδικών μοντέλων της φίρμας, και ο εσωτερικός καθρέπτης, που έχει εκεί ενσωματωμένη κάμερα οπισθοπορείας, προς διευκόλυνση του οδηγού κατά την κίνηση του οχήματος προς τα πίσω, η οποία γίνεται ορατή μόνο όταν τίθεται σε λειτουργία, αυτόματα με την επιλογή της σχετικής ταχύτητας στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Ένα μοναδικό υβριδικό σύστημα

Η κινητήρια μονάδα του υβριδικού Auris είναι η ίδια (εξ ίσου καλή) με αυτή του αμιγώς υβριδικού Prius. Χάρη στο αυτόματο σύστημα εκκίνησης/παύσης της λειτουργίας του κινητήρα, η ενεργοποίηση ή η διακοπή λειτουργίας του είναι εφικτό να γίνει απεριόριστες φορές στο διάστημα της ημερήσιας λειτουργίας του. Αναγνωρίζοντας τον τρόπο με τον οποίο οδηγείς, αξιοποιεί και το παραμικρό δευτερόλεπτο για να προσφέρει τη μέγιστη οικονομία. Έτσι, με σκοπό να αγγίξουμε το «ταβάνι» της κατανάλωσης, ο υπολογιστής του αυτοκινήτου μας έδωσε μία μέση κατανάλωση στα 7 λίτρα για κάθε 100 χλμ., αποτέλεσμα καθόλου ευκαταφρόνητο, αφήνοντάς μας να φανταστούμε τα κατώτερα επίπεδά του.

Στην πράξη

Έχοντας εμπειρία από αρκετά υβριδικά μοντέλα, αλλά και όλα τα προηγούμενα Prius, το αντίστοιχο μοντέλο Auris κινείται εξ ίσου ευέλικτα και άνετα και δεν διαφέρει σε συμπεριφορά στο δρόμο από το αντίστοιχο μοντέλο Prius. Το πιο κοντό αμάξωμα κατά 20 εκατοστά αλλά και το πιο μικρό μεταξόνιο κατά 10 εκατοστά, δίνουν πλεονέκτημα στο υβριδικό Auris όσον αφορά τις διαδρομές σε πιο στενούς δρόμους με διαδοχικές στροφές. Εκεί βέβαια που ξεχωρίζει το αυτοκίνητο είναι σε συνθήκες πόλης, λόγω της χαμηλής του κατανάλωσης, αλλά και στο ταξίδι, ιδιαίτερα όταν κινούμαστε σε ήπιους ρυθμούς. Το τιμόνι είναι σαφές και παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό.

Ο κινητήρας συνεργάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα άψογα και προσφέρουν στο σύνολό τους, τόσο τις επιδόσεις, όταν απαιτηθούν από τον οδηγό, όσο και την οικονομία, όταν αυτό κρίνεται από το υβριδικό σύστημα εφικτό και αναγκαίο. Μπορεί να φοράει μικρότερα φρένα από το βασικό μοντέλο (275 και 254 χλστ. εμπρός/πίσω, αντί 274 και 270 χλστ. αντίστοιχα), αλλά η τεχνολογία του, άμεσα συνδεδεμένη με το σύστημα πέδησης (σύστημα ανάκτησης ενέργειας), εξακολουθεί να προσφέρει ικανοποιητικά και ασφαλή επίπεδα επιβράδυνσης, όταν και όποτε καταστεί απαραίτητο. Αναμφισβήτητα, το υβριδικό Auris, αν και ακριβότερο από άλλες συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου, δεν περνάει απαρατήρητο από τον εν δυνάμει αγοραστή, όπου, αποδεχόμενος την παραδοσιακή ποιότητα και αξιοπιστία, θα λάβει σοβαρά και τα πολύ χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και ρύπων, ως σημεία των καιρών.

(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 08/05/2012, 02:16 πμ.)
Toyota Auris HSD
  • Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,245 x 1,76 x 1,515 μέτρα
  • Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,60 & 1,525/1,525 μέτρα
  • Χώρος αποσκευών: 310-1.290 λίτρα
  • Βάρος: 1.380 κιλά
  • Κυβισμός: 1.798 κυβ. εκατοστά
  • Διάμετρος x Διαδρομή: 80,5 x 88,3 χλστ.
  • Σχέση συμπίεσης: 13:1
  • Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 99/5.200 σ.α.λ.
  • Μέγιστη ροπή (Nm): 142/4.000 σ.α.λ.
  • Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 60kW
  • Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 207 Nm
  • Συνδυαστική ισχύς: 136 ίπποι
  • Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 11,4’’
  • Τελική ταχύτητα: 180 χ.α.ώ.
  • Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 3,8 λίτρα/100 χλμ.
  • Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 3,8 λίτρα/100 χλμ.
  • Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 3,8 λίτρα/100 χλμ.
  • Εκπομπές ρύπων CO2: 89 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΣΗ BARKAS

Τοποθετήσεις Συστημάτων Υγραερίου
Πρωτοπαπαδάκη 62, 111 41 Γαλάτσι, Τηλ.: +302114110752

 
Χρήσιμα