IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Chevrolet Diesel Engines - Επένδυση (ξανά) στο πετρέλαιο
Είναι γεγονός ότι η πετρελαιοκίνηση αποτελεί το μεγάλο σκαλοπάτι της βιομηχανίας αυτοκινήτου προς τις μηδενικές εκπομπές ρύπων, καθώς η εξέλιξη της τεχνολογίας εδώ κινείται με γοργούς ρυθμούς.
 
Μετά το επιτυχημένο ντεμπούτο του πετρελαιοκινητήρα στο Captiva και την πρεμιέρα του στο μεσαίο Epica, οι αγοραστές ενός συμπαγούς Chevrolet της οικογένειας Lacetti μπορούν τώρα να επιλέξουν και μία μονάδα diesel. Σε 3 από τις 6 σειρές μοντέλων της, η Chevrolet Europe θα προσφέρει μία έκδοση πετρελαιοκινητήρα φέτος. Με αυτή την πλούσια γκάμα για τους πελάτες της, η Chevrolet Europe ανοίγει το δρόμο για περαιτέρω άνοδο, επειδή η ραγδαία αύξηση των πετρελαιοκινητήρων στην Ευρώπη συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό. Τα τελευταία 15 χρόνια στην Ευρώπη, οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων με πετρελαιοκινητήρα έχουν σχεδόν τετραπλασιαστεί.
 
Το 1990, μόνο το 13,8% όλων των καινούργιων οχημάτων ήταν πετρελαιοκίνητα αλλά το 2006, ξεπέρασαν το φράγμα του 50%. Συνεπώς, οι προσδοκίες για τη μάρκα είναι υψηλές. «Ξεκινάμε τώρα την επίθεση των πετρελαιοκίνητων μοντέλων μας σε ευρεία κλίμακα», δήλωσε ο CEO της Chevrolet Europe, Wayne Brannon. «Μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, θεωρώ ότι 1 στα 3 οχήματα Chevrolet που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα είναι πετρελαιοκίνητα». Οι λόγοι αυτής της επιτυχίας των πετρελαιοκινητήρων είναι πολλοί και ποικίλοι. Πλούσια ισχύς στις χαμηλές στροφές, έξοχη οικονομία λόγω χαμηλής κατανάλωσης και ευνοϊκές τιμές καυσίμου καθώς και υψηλή αξία μεταπώλησης, είναι μερικά από τα επιχειρήματα πωλήσεων.
 
Το Chevrolet WTCC Ultra αποδεικνύει κατά πόσο οι δυνατότητες ενός σπορ αυτοκινήτου μπορούν να συνυπάρξουν με έναν πετρελαιοκινητήρα. Αυτό το λειτουργικό, αγωνιστικό πρωτότυπο, που γιόρτασε την πρεμιέρα του στο σαλόνι του Παρισιού το 2006, εφοδιάζεται με μία ισχυρή μονάδα diesel 1.991 κ.εκ. που παράγει 190 ίππους. Σύγχρονοι, καθαροί βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες όπως αυτοί της Chevrolet σηματοδοτούν ένα ενδιάμεσο στάδιο, για την πραγματοποίηση του οράματος των «μηδενικών εκπομπών ρύπων», που αποτελεί μακροπρόθεσμη στρατηγική της GM στον τομέα παραγωγής ισχύος. Πώς το όραμα αυτό μπορεί να γίνει πραγματικότητα και πώς η Chevrolet μπορεί να ωφεληθεί από το πρωτοποριακό πνεύμα του μεγαλύτερου κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο, καταδεικνύεται από πρωτοποριακές εξελίξεις όπως το όχημα κυψελών καυσίμου Chevrolet Sequel και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο Chevrolet Volt.

Μία εφεύρεση που εξελίχθηκε σημαντικά
Αντίθετα με τους βενζινοκινητήρες, οι πετρελαιοκινητήρες δεν απαιτούν εξωτερική πηγή ανάφλεξης. Οι περισσότεροι πετρελαιοκινητήρες χρησιμοποιούν ένα τετράχρονο κύκλο. Ο αέρας εισέρχεται (1ος χρόνος) και στη συνέχεια συμπιέζεται (2ος χρόνος). Σαν αποτέλεσμα, η θερμοκρασία αυξάνεται σε τέτοιο βαθμό, ώστε το μίγμα καυσίμου diesel/αέρα αυταναφλέγεται με τον ψεκασμό (3ος χρόνος). Ο Rudolf Diesel (1858-1913) πατεντάρισε αυτή την αρχή το 1892. Ο πρώτος κινητήρας ήταν έτοιμος για δοκιμές το Δεκέμβριο του 1896. Η ιδέα του Rudolf Diesel ήταν πραγματικά ευφυής, αλλά χωρίς άλλες πρωτοποριακές εφευρέσεις, ο πετρελαιοκινητήρας δεν θα είχε αποτελέσει κάτι το επαναστατικό. Μία ακόμα βασική τεχνολογία ήταν η «σε σειρά» αντλία ψεκασμού καυσίμου που δημιούργησε η Bosch (1927), η οποία εξομάλυνε το δρόμο για μικρούς, πιο υψηλόστροφους πετρελαιοκινητήρες, με χρήση σε επαγγελματικά οχήματα και αργότερα σε επιβατικά αυτοκίνητα. Η αντλία επέτρεψε τη ρύθμιση του χρονισμού ψεκασμού και της ποσότητας του ψεκαζόμενου καυσίμου καθώς και την παραγωγή της απαραίτητης πίεσης.
 
Στη συνέχεια, ο υπερσυμπιεστής έπαιξε σημαντικό ρόλο στη συνέχιση της επιτυχίας του πετρελαιοκινητήρα. Χάρη στην υπερσυμπίεση, ο πετρελαιοκινητήρας κατάφερε, παρά τις χαμηλές μέγιστες στροφές του, να μετατραπεί από νωθρό, σε δυναμικό κινητήρα. Επειδή οι πετρελαιοκινητήρες, αντίθετα με τις μονάδες βενζίνης δεν έχουν πεταλούδα γκαζιού, υπάρχει επαρκής όγκος καυσαερίων για τη δημιουργία πίεσης υπερπλήρωσης ακόμα και στις χαμηλές στροφές. Ο άμεσος ψεκασμός, στον οποίο το καύσιμο ψεκάζεται απευθείας στο θάλαμο καύσης, και όχι πρώτα στον προθάλαμο, τελικά βοήθησε τον πετρελαιοκινητήρα να επιτύχει ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση, λόγω της ανώτερης θερμοδυναμικής απόδοσής του. Τέλος, ο ηλεκτρονικός έλεγχος και η τεχνολογία common-rail ολοκλήρωσαν την εικόνα, διασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα.

Προηγμένη σχεδίαση κινητήρα
Όλα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της Chevrolet αντλούν ισχύ από τον ίδιο βασικό κινητήρα 2.0 λίτρων common-rail, που τοποθετείται εγκάρσια, μπροστά από τον εμπρός άξονα. Αρχικά, θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Ενώ η έκδοση των 150 ίππων των Epica και Captiva φέρει υπερσυμπιεστή με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας Variable Turbine Geometry (VTG), ο κινητήρας 121 ίππων της οικογένειας Lacetti έχει υπερσυμπιεστή με τουρμπίνα σταθερής γεωμετρίας (FTG). Η παροχή καυσίμου στα μπεκ που είναι τοποθετημένα κεντρικά στην 4βάλβιδη κυλινδροκεφαλή, ελέγχεται από ένα σύστημα ψεκασμού common-rail της Bosch, που μπορεί να παράγει πίεση μέχρι 1.600 bar.
 
Όλοι οι κινητήρες συνοδεύονται από αυτοκαθαριζόμενο φίλτρο συγκράτησης σωματιδίων πετρελαίου (DPF) χωρίς απαιτήσεις συντήρησης, έναν οξειδωτικό καταλύτη κι ένα υγρόψυκτο σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων Exhaust Gas Recirculation (EGR), στάνταρ. Δύο αντικραδασμικοί άξονες διασφαλίζουν εξαιρετικά ομαλή και χωρίς κραδασμούς λειτουργία του κινητήρα. Το μπλοκ κυλίνδρων του πετρελαιοκινητήρα της Chevrolet (διάμετρος x διαδρομή: 83 x 92 χλστ.), κατασκευάζεται από χυτοσίδηρο 4 χλστ. Η σχεδίαση του μπλοκ είναι μήκους μισής ποδιάς, ενώ ο στρόφαλος εδράζεται σε συμπαγή χυτή πλάκα, που μειώνει το θόρυβο και τους κραδασμούς όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά. Στο κάρτερ λαδιού φιλοξενούνται οι δύο αντικραδασμικοί άξονες που κινούνται άμεσα από το στρόφαλο μέσω γραναζιού. Το πλαστικό πλέγμα στο κάρτερ μειώνει τις ανακλάσεις των θορύβων. Ένα ψυγείο λαδιού αλλά και το σύστημα ψεκασμού λαδιού στο κάτω μέρος των εμβόλων διασφαλίζει αποτελεσματική λίπανση.
 
Ένα βολάν διπλής μάζας αποσβένει τους κραδασμούς στο σύστημα μετάδοσης. Η αλουμινένια κυλινδροκεφαλή έχει έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής που ενεργοποιεί 2 βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής με κοκοράκια σε ολισθητήρες. Η ρύθμιση του διακένου των βαλβίδων γίνεται υδραυλικά μέσω στοιχείων έδρασης που δρουν ως ρουλεμάν αντιστάθμισης στα κοκοράκια. Οι βαλβίδες είναι τοποθετημένες σε τετράγωνη διάταξη στην κυλινδροκεφαλή διασταυρούμενης ροής, με την πλευρά της εισαγωγής και της εξαγωγής σε διαφορετικές γωνίες. Το μπεκ τοποθετείται κεντρικά ανάμεσά τους.
 
Με ακρίβεια καθορισμένοι, πολλαπλοί ανά κύκλο ψεκασμοί διασφαλίζουν ομαλή λειτουργία του κινητήρα. Η σχεδίαση των 2 αυλών εισαγωγής συμβάλλει σ’ αυτό. Ο ένας είναι αυλός στροβιλισμού και ο άλλος εφαπτομενικής ροής, κάτι που διασφαλίζει καλό στροβιλισμό του μίγματος και καλή πλήρωση κυλίνδρου. Ο εκκεντροφόρος, η αντλία ψεκασμού και η αντλία νερού κινούνται από έναν αθόρυβο, οδοντωτό ιμάντα πλάτους 22 χλστ. Στην περίπτωση του υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία τουρμπίνας (VTG), η γωνία προσέγγισης των πτερυγίων μεταβάλλεται ηλεκτρικά, σύμφωνα με τις εντολές από τη μονάδα ελέγχου του κινητήρα με τρόπο που, όταν απαιτείται υψηλή ισχύς, τα καυσαέρια να αναγκάζονται να προσκρούουν σε όλη την επιφάνεια των πτερυγίων. Επειδή έτσι αυξάνεται η ταχύτητα περιστροφής της τουρμπίνας και επομένως η πίεση υπερπλήρωσης, πλούσια αποθέματα ροπής είναι διαθέσιμα ακόμα και από τις χαμηλές στροφές. Στις υψηλές στροφές του κινητήρα, τα πτερύγια ρυθμίζονται για ελάχιστη αντίσταση στα καυσαέρια, με την τουρμπίνα να φτάνει μέχρι τις 226.000 σ.α.λ.

Bio-diesel το 5% των καυσίμων σε πολλές αγορές
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει διατυπώσει στην Οδηγία της περί Βιοκαυσίμων ότι όλα τα κράτη μέλη πρέπει να αντικαταστήσουν το 2% της κατανάλωσης καυσίμου τους με βιοκαύσιμα μέχρι το 2004 και ως 5,75% μέχρι το 2010. Αυτό μπορεί να γίνει χρησιμοποιώντας βιοκαύσιμα στην πιο γνήσια μορφή τους ή σαν ένα συστατικό σε μίγμα καυσίμου. Σε πολλές χώρες, το diesel σε σταθμούς ανεφοδιασμού ήδη περιέχει 5% βιοκαύσιμο. Το Bio-diesel είναι ένα καύσιμο με χαρακτηριστικά παρόμοια με το diesel. Αντίθετα με το συμβατικό diesel, ωστόσο, δεν προέρχεται από το αργό πετρέλαιο, αλλά από φυτικά έλαια ή ζωικά λίπη. Κατά συνέπεια, το bio-diesel ανακηρύσσεται ως ανανεώσιμη πηγή ενέργειας. Η χημική του ανάλυση είναι Fatty Acid Methyl Ester (FAME).

Καθαρότερα καυσαέρια χωρίς πρόσθετα
Όλα τα μοντέλα Chevrolet με πετρελαιοκινητήρες παραδίδονται στάνταρ με φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου DPF χωρίς απαιτήσεις συντήρησης που δεν χρειάζεται πρόσθετα. Χάρη σε μία διαδικασία αυτόματης αναζωογόνησης, η κατανάλωση καυσίμου, οι εκπομπές CO2 και οι επιδόσεις είναι λίγο-πολύ ίδιες, όπως και χωρίς φίλτρο. Το φίλτρο σωματιδίων DPF αποτελείται από ένα κεραμικό συμπαγές στοιχείο κυψελοειδούς δομής κατασκευασμένο από καρβίδιο του πυριτίου, γεμάτο μικροσκοπικά μικρά κανάλια. Η ροή καυσαερίων περνά από τα τοιχώματα των καναλιών όπου τα σωματίδια του άνθρακα συγκεντρώνονται στην επιφάνεια. Για να μη μπλοκάρει το φίλτρο, τα σωματίδια που επικάθονται πρέπει να καίγονται τακτικά. Η ομάδα εξέλιξης αποφάσισε να μη χρησιμοποιήσει πρόσθετο καυσίμου για να χαμηλώσει τη θερμοκρασία ανάφλεξης ώστε να ενεργοποιηθεί η διαδικασία αναγέννησης, αλλά να επικαλύψει το υπόστρωμα του φίλτρου με ένα πολύτιμο μέταλλο και να χρησιμοποιήσει πολλαπλούς ψεκασμούς για την αύξηση της θερμοκρασίας των καυσαερίων στους 600° C από τον diesel κινητήρα, όποτε χρειάζεται η διαδικασία καύσης στο φίλτρο. Μία από τις απαιτήσεις ήταν να υπάρχει ένα σύστημα ψεκασμού που παρέχει την απαραίτητη ευελιξία σε κάθε κλίμακα φορτίων του κινητήρα. Το σύστημα πρέπει να λειτουργεί τέλεια όχι μόνο σε συνθήκες πλήρους φορτίου, αλλά και όταν είναι κρύο, όπως στις σύντομες διαδρομές ενός ταξί, στην πόλη. Για να μπορέσει να ικανοποιήσει αυτές τις απαιτήσεις, η Chevrolet προτιμά να χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό σε συνδυασμό με τεχνολογία common-rail υπερσύγχρονης γενιάς για τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει το σωστό έλεγχο του όγκου και της πίεσης ψεκασμού σε όλες τις συνθήκες, ενώ παράλληλα παρακολουθεί τη διαδικασία ψεκασμού του καυσίμου μέσα στον κύλινδρο. Η αναζωογονητική διαδικασία γίνεται ανά διακεκομμένα χρονικά διαστήματα, ανάλογα με τις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες. Αυτό σημαίνει ότι η καύση των σωματιδίων του άνθρακα που έχουν επικαθήσει και ο αναγκαίος επιπλέον ψεκασμός καυσίμου συμβαίνουν μόνον όταν εμφανίζεται αυξημένη πίεση επιστροφής καυσαερίων στο φίλτρο λόγω συγκέντρωσης σωματιδίων. Ο οδηγός δε, δεν αντιλαμβάνεται τίποτα.
 
Παραγωγή 250.000 πετρελαιοκινητήρων το χρόνο
Οι πετρελαιοκινητήρες κατασκευάζονται σε ένα εξειδικευμένο εργοστάσιο στο Gunsan (Νότια Κορέα). Καλύπτει μία επιφάνεια 19.200 τμ. και κόστισε πάνω από 320.000.000 ευρώ και ξεκίνησε την παραγωγή την άνοιξη του 2006. Η κατασκευή των εξαρτημάτων του κινητήρα είναι κατά 90% αυτοματοποιημένη, ενώ η συναρμολόγηση του κινητήρα είναι αυτοματοποιημένη κατά 40%. Το εργοστάσιο των πετρελαιοκινητήρων απασχολεί πάνω από 250 άτομα και είναι σχεδιασμένο για ετήσια δυναμικότητα μεγαλύτερη των 250.000 μονάδων. Η GM Korea κατασκευάζει το Lacetti σε γειτονική περιοχή.
 
Η πρώτη εντύπωση
Αν και το νομικό καθεστώς που ισχύει σήμερα (ακόμη) στη χώρα μας, δεν επιτρέπει ποσοστά αγοράς των μοντέλων με κινητήρες πετρελαίου, ανάλογα με αυτά των υπολοίπων χωρών της Ευρώπης, μία σημαντική (αριθμητικά) αποστολή με Έλληνες δημοσιογράφους βρέθηκε στην ιστορική πόλη Σαλαμάνκα της Ισπανίας, εκεί όπου η Chevrolet Europe πραγματοποίησε την επίσημη παρουσίαση της δικής της diesel πρότασης, όσον αφορά τα μοντέλα Lacetti, Epica και Captiva. Η παρουσία κινητήρων diesel στον όμιλο GM με μικρότερο κυβισμό, αφήνουν σοβαρές υποψίες για το μέλλον της φίρμας, παρά το γεγονός ότι οι άνθρωποι της εταιρίας απέφυγαν διακριτικά να απαντήσουν ξεκάθαρα για τα μελλοντικά πλάνα τους όσον αφορά αυτή την κατηγορία κινητήρων. Αυτό που σίγουρα μας μένει ως πρώτη εντύπωση από τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των μοντέλων Chevrolet, είναι ότι τόσο η οδηγική απόλαυση, όσο οι επιδόσεις και η οικονομία, βρίσκονται σε επίπεδο τόσο υψηλό, που εύκολα μπορεί να μπει στον «πειρασμό» να επιλέξει ένα diesel μοντέλο ακόμη και ο πιο απαιτητικός οδηγός. Όσον αφορά τα μοντέλα SUV, όπου ανήκει το Captiva, η πετρελαιοκίνηση έχει εισβάλει για τα καλά και μάλιστα με πολύ ουσιαστικά αποτελέσματα, όπως μαρτυρούν οι αριθμοί των πωλήσεων. Το μεγάλο «άνοιγμα» τώρα γίνεται προς τα κάτω, στις μικρότερες κατηγορίες, καθώς η εξέλιξη της τεχνολογίας εδώ, είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μικρών μεν, όσον αφορά την χωρητικότητά τους, κινητήρων, αλλά τόσο ισχυρών, ώστε να μπορούν (κατά περίπτωση) να ανταγωνίζονται τις αντίστοιχες εκδόσεις βενζίνης. Ας ελπίσουμε, ολοκληρώνοντας, ότι το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την πετρελαιοκίνηση στη χώρα μας, θα αλλάξει σύντομα και θα μπορούμε όλοι μας να έχουμε τη δυνατότητα (ή καλύτερα το κίνητρο), να αποκτήσουμε όλοι μας κάποιο μοντέλο με κινητήρα πετρελαίου. Ας ελπίσουμε...
 
Το Χρονικό της Πετρελαιοκίνησης
Έτος
Ορόσημο
1893
Ο Rudolf Diesel πατεντάρει τον πετρελαιοκινητήρα του.
1905
Υπερσυμπιεστής καυσαερίων: Alfred Büchi, ένας μηχανικός από το Winterthur της Ελβετίας, πατεντάρει τη «Χρήση υπολειπόμενης ενέργειας καυσαερίων».
1912
Η εταιρία σιδηροδρόμων Prussian-Hessian εγκαινιάζει τη λειτουργία της πρώτης ντιζελάμαξας.
1919
Ο Prosper L’Orange πατεντάρει την Αρχή του Προ-Θαλάμου.
1924
Τα πρώτα φορτηγά diesel (από τις Mercedes και MAN) κάνουν το ντεμπούτο τους στο Σαλόνι Επαγγελματικού Αυτοκινήτου IAA.
1927
Η Bosch ξεκινά την κατασκευή σε γραμμή παραγωγής των αντλιών ψεκασμού diesel.
1928
Ένας πετρελαιοκινητήρας χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο, ένα μοντέλο προ-παραγωγής του Peugeot 402.
1936
Η Mercedes-Benz παρουσιάζει το πρώτο δικό της αυτοκίνητο παραγωγής σε γραμμή συναρμολόγησης, το 260 D.
1968
Ο μικρότερος πετρελαιοκινητήρας της εποχής με κυβισμό 1.3 λίτρων κάνει το ντεμπούτο του στο Peugeot 204.
1972
Την 1η Ιουνίου, ένα τροποποιημένο Opel GT με turbodiesel 2.1 λίτρων και 95 ίππων σημειώνει αρκετά παγκόσμια ρεκόρ για τους πετρελαιοκινητήρες και αγγίζει την τελική ταχύτητα των 197,5 χ.α.ώ.
1972
Το πρώτο πετρελαιοκίνητο όχημα της GM, είναι το Opel Rekord 2.1 D.
1976
Με το Golf Diesel, η VW κατακτά την κατηγορία των συμπαγών μοντέλων.
1977
Η Mercedes 300 SD, που διατίθεται μόνο σαν μοντέλο εξαγωγής, είναι το πρώτο αυτοκίνητο turbodiesel παραγωγής σε γραμμή συναρμολόγησης.
1987
Η μελέτη Fiat Croma TDid εφοδιάζεται με την πρώτη μονάδα diesel άμεσου ψεκασμού.
1996
Η GM παρουσιάζει τον πρώτο turbodiesel στον κόσμο με άμεσο ψεκασμό και 4βάλβιδη τεχνολογία (Opel Vectra B).
1997
Οι Alfa Romeo και Mercedes-Benz παρουσιάζουν κινητήρες common-rail.
1998
Η πρώτη νίκη diesel στον 24ωρο αγώνα στη Γερμανική, αγωνιστική πίστα του Nürburgring (BMW 320d).
2000
Το Peugeot 607 είναι το πρώτο αυτοκίνητο που έχει στάνταρ φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου.
2002
Το Opel Astra 1.7 CDTI είναι το πρώτο όχημα diesel που πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 4.
2006
Ο πρώτος diesel της Chevrolet Europe κάνει το ντεμπούτο του στο Captiva.
2006
Η πρώτη νίκη ενός σπορ αυτοκινήτου diesel στον 24ωρο αγώνα Le Mans (Audi R10 TDI).
2006
Το πρωτότυπο αυτοκίνητο τουρισμού Chevrolet WTCC Ultra κάνει ντεμπούτο στο Παρίσι.
2007
Τα μισά από τα μοντέλα Chevrolet διατίθενται με πετρελαιοκινητήρα.
2009
Ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας με σύστημα καύσης κλειστού βρόγχου αρχίζει να παράγεται στη GM.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Seat
Θ. ΚΑΛΕΣΟΠΟΥΛΟΣ ΙΚΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Αναγνωστοπούλου 13, 383 34 Βόλος
Τηλ.: +302421061602, +302421065858, Fax: +302421066102
E-mail: seat-service-volos@hotmail.gr
 
Χρήσιμα